ضعف و ناکارآمدی معاونین وزارت صمت/چرا منطق خودرو تغییر نمی کند؟

ضعف و ناکارآمدی معاونین وزارت صمت یکی از دلایل ضرورت احیای وزارت بازرگانی است که این روزها در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته است.
کد خبر : 62615
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

به گزارش خط بازار؛ پس از عملکرد ضعیف وزیر سابق صمت و  استیضاح وی و رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به آقای علی ابادی برای تصدی مسئولیت وزارت صمت که با هدف انجام اصلاحات ساختاری و تغییر سیاست ها انجام پذیرفت، انتظار می رفت برای تحقق اهداف مدنظر مجلس و مطالبه فعالین اقتصادی و مردم، تقویت بدنه مدیریتی وزارت صمت با بهره گیری از معاونین و مدیران کارامد و با تجربه انجام پذیرد، لیکن برغم گذشت بیش از پنچ ماه از مسئولیت آقای علی ابادی،  کماکان شاهد عدم تغییر رویکردها و سیاست ها و ابقای معاونین ضعیف به جای مانده از دوره قبل که از مسببین وضعیت آشفته فعلی آن وزارتخانه هستند، می باشیم. 

 پر واضح است اگر معاونین و مدیران ضعیف فعلی از توانایی های لازم برخوردار بودند ، عملکردشان منتج به استیضاح وزیر سابق نمی شد،  از این رو به جهت ناکارآمدی و استمرار مشکلات به جای مانده از دوره قبل و عدم عزم جدی برای ایجاد تغییرات اساسی در وزارت صمت بنا به دلایل نامعلوم و قابل تامل، سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت مجددا پیگیری طرح احیای وزارت بازرگانی را در دستور کار خود قرار داده اند.

 لیکن نکته حائز اهمیت در این خصوص مخالفت شخص اقای علی ابادی برای احیای وزارت بازرگانی می باشد . حال این سوال در ذهن افکار عمومی متصور است که وقتی ایشان به هردلیلی هیچگونه توانایی برای جابجایی معاونین ضعیف سفارشی فعلی و  تقویت بدنه مدیریتی وزارت صمت جهت بهره گیری از معاونین و مدیران توانمند و با تجربه را ندارند و به تبع آن نیز هیچ تغییری در سیاست ها و اقدامات آن وزارتخانه که مورد مطالبه مردم و فعالین اقتصادی است انجام نگرفته است، دلیل مخالفت ایشان با احیای وزارت بازرگانی و پیگیری و رایزنی برای مسکوت ماندن آن به چه معنی است! 

 قطعا این اقدام وزیر  صنعت، معدن و تجارت زمانی توجیه پذیر خواهد بود که وی با آسیب شناسی مشکلات کنونی وزارت که همانا وجود معاونین ناکارامد و سفارشی فعلی می باشد و بهره گیری از برنامه ای قوی،  با شهامت لازم عزم جدی خود را  برای عزل معاونین فعلی و بهره گیری از مدیران توانمند،  دلسوز و با انگیزه برای تحقق اهداف مدنظر خود  دنبال می کرد،  چرا که به گواه عمده انجمن ها و تشکل ها و فعالین اقتصادی  در حال حاضر هیچ تغییری و امیدی به اصلاح امور در سطح وزارتخانه با استمرار  وضعیت به جا مانده از دوره قبل مشاهده نمی گردد ! 

از طرفی رایزنی برخی معاونین  برای ابقا  نیز نکته قابل تاملی است که دلیل این همه اصرار برای ابقا می بایست از سوی نهادهای نظارتی مورد رصد و بررسی قرار گیرد ! 

مضافا اینکه از شخص رئیس جمهور محترم انتظار می رود اگر سیاست دولت تشکیل وزارت بازرگانی می باشد،  هم صدایی در دولت وجود داشته و هر چه سریعتر با انجام هماهنگی های لازم میان مجلس و دولت این امر محقق گردد  و اگر نظر دولت هم همسو با وزیر صمت می باشد با عمل به شعارهای اولیه خود مبنی بر شایسته سالاری، اختیارات لازم به وزیر صمت داده شود،  تا با انتخاب معاونین و مدیران کارامد،  اصلاحات ساختاری در وزارت صمت محقق گردد که قطعا انتفاع آن متوجه مردم و دولت خواهد بود.!

منبع: بولتن نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آقامحمدی ایران خودرو سه شنبه , 14 آذر 1402 - 17:35

منطق برود جایگاه خواهرزاده ی ایشان در منابع انسانی آیسا… بخطر می افتد!!! وزیر در آینده ای نزدیک یکی از مدیران گروه را جانشین علیمردان می کند !صبر سحر نزدیک است

سناتور سه شنبه , 14 آذر 1402 - 18:34

تصور می کنیم که آقای وزیر عاقل صمت، این جمله حکیمانه را نمی داند که : “خیلی زود، دیر می شود”.
جالب است حالا که وزیر عاقل صمت تمرکزش بر خودروی برقی است، اهالی “منطق” نیز در جهت وزش باد، دارند به ظاهر صحبت از خودروی برقی و توسعه آن می کنند ولی همچنان در محفل های خصوصی خود با نوچه ها و مهره های کاشته شده در صنعت خودرو، صحبت از ادامه آن داستان می کنند که چگونه به طور کامل “موتور سه سیلندرِ معروفِ منطقی” را به دو خودروساز اصلی “فروووش” کنند…!!
نمیدانیم چرا وزیر عاقل صمت، اهالی “منطق” را مرخص نمی کند تا وزارتخانه های دیگر و دیگر نقاط حساس نظام بتوانند از نبوغ و ظرفیتهای اهالی “منطق” استفاده لازم را ببرند؟؟!!
البته جواب این سوال را میدانیم. جواب یک کلمه است و آن این است : “پدرخوانده(آقای محمد)”
“پدرخوانده” همان کسی است که به وزیر عاقل صمت دیکته کرده است که اهالی “منطق” و تیمِ ناسالم و کارنابلدش(در حالت خوشبینانه) تا پایان سال در پست فعلیِ خود بماند و ایضا” مدیرعامل کیلومتر14 نیز تا پایان سال در جای خود بماند تا “پدرخوانده” بتواند همچنان از بازار آشفته خودرو و قیمت گذاری ها و سامانه های عجیب و غریبِ ابداعی، نهایت سوء استفاده را بکند و بعد از اینکه حسسسسسابی این گاو شیرده را دوشیدند و به نفسهای آخر افتاد و دیگر شیری برای دوشیدن نداشت، شرایط را تغییر دهند و اهالی “منطق” و تیمش را از وزارت صمت به نقطه حساس دیگری کوچ دهند و چپاول جدیدی را آغاز کنند و این گاو نحیف را تحویل فردی کاربلد دهند تا دوباره کمی جان بگیرد و خون در رگهایش جاری شود و دوباره آماده دوشیدن شود. آنگاه است که دوباره خواهیم دید که “پدرخوانده” با نوچه هایش به منظور دوشیدن این گاو شیرده دوباره سر و کله شان پیدا می شود.
این وزیر عاقل صمت است که بایستی به فکر آبروی خود باشد، چون میدانیم که این وزیر، حداقل نوچه “پدرخوانده” نیست…

دانش چهارشنبه , 15 آذر 1402 - 8:31

اگر برخی عرضه داشتند. و سفارش پذیر نبود هیچگاه ف م که وابسته به دفتر دارد دولت قبل بود و تنها وظیعه اش پاک سازی افراد سلامت بود را به معاونت انتخاب نمی کرد هزار م فدای یک تار موی منطقی.
اگر عرضه داشتند نباید امثال اشکان ها که در ستاد کلید ساز جولان می‌دادند هنوز مدیر عامل و هیآت مدیره باشند.
این بی عرضه ها زیر پای ریس جمهور را خالی میکنند.
شاهنامه آخرش خوش است