پاشنه آشیل مدیر ۷ هزار میلیاردی خودروسازی؛ مگاموتور یا سازه گستر؟

یکی از سوالات مهم درخصوص سایپا این است که علت افزایش تولید ناقص خودرو عملکرد مگاموتور است یا سازه گستر؟
کد خبر : 75317
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴

به گزارش خط بازار؛ شرکت مگاموتور همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های استارتاپی و تولیدکنندگان قطعات قوای محرکه دعوت می کند تا ضمن بازدید از غرفه این شرکت در نمایشگاه مذکور، برنامه و پیشنهادهای خود را برای همکاری مشترک اعلام کنند.

شرکت مگاموتور باتوجه به برنامه توسعه سبد محصولات خود در آینده و اجرای چندین پروژه طراحی و تولید پیشرانه‌های مدرن با قابلیت‌های روز جهانی، قصد دارد از ظرفیت‌های متنوع شرکت‌ها، از جمله دانش بنیان ها، در این پروژه‌ها و تولیدات  فعلی و آتی خود استفاده کند.

این شرکت با انتشار قطعات و مجموعه هایی که نیاز به داخلی سازی دارند و همچنین قطعاتی که با کسری تیراژ مواجه است از تمامی شرکت ها با اولویت مجموعه های دانش بنیان دعوت به همکاری می کند.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو تهران از تاریخ ۲۹ خرداد لغایت اول تیرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۵ از غرفه شرکت مگاموتور واقع در سالن 9 و 8 بازدید به‌عمل آورند.

به گزارش خط بازار؛ طی سه ماه گذشته جواد توسلی مهر تلاش کرده با تکیه بر تیم قوی و جوان وضعیت تولید در سایپا را بهبود بخشد. این تلاش ها در بسیاری از بخش ها موفقیت آمیز بوده ولی در برخی حوزه ها نیز هنوز مشکلات برطرف نشده است. اینکه مشکل صرفا عملکرد مگاموتور است و یا سازه گستر نیز در این موضوع مقصر می باشد سوالی است که صرفا با انتشار آمار عملکرد هر دو شرکت مشخص خواهد شد.

منبع: سایپانیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 32 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 32
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

احمد یکشنبه , 27 خرداد 1403 - 19:50

مشکل اصلی سازه گستر فقط عدم تامین و پرداخت مالی مناسب و به موقع توسط شرکت سایپا و سایر خودروسازها و بالطبع تاخیر در پرداخت ها به قطعه سازان می باشد. سازه گستر از نظر فرآیند تامین شرکت پر تلاش و متعهدی هست و برتری به مگاموتور دارد

سید حق گو یکشنبه , 3 تیر 1403 - 5:14

میگم کم کم داریم به لحظات خوش بحال بچه های سایپا نزدیک میشیم .راستی عملکرد جناب مهندس میررفیع در سایپا دیزل رو مطالعه بفرمایید. و منکه لذت بردم با این حجم مشکلات. و البته با همان محدود مدیران باقی مانده و کمترین تغییرات در سایپا دیزل .
asriran.com/00460h

teezbin دوشنبه , 28 خرداد 1403 - 10:23

هنگامي كه توسلي مهر و تيم نابغه ش ايران خودرو ديزل را تحويل گرفتند , سالن اتوبوس سازي با ظرفيت 4000 اتوبوس در سال بعد از ده سال تعطيلي مشغول بكار شده بود و در زمان توسلي مهر اين سالن مجددا تقريبا تعطيل شد. امروز خبر آمد كه دولت مجوز واردات 2000 اتوبوس را صادر كرد. اين نتيجه عملكرد ايشان و تيم نابغه ش است حالا چه توقعي داريد در سايپا اتفاق مثبتي بيفتد.

گفتمان دوشنبه , 28 خرداد 1403 - 19:53

باید پذیرفت که درهمه جای دنیا تولید و تامین بموقع قوای محرکه(موتور ،گیربکس و اکسل ) یک خودرو ساز فرایندی فنی و پیچیده می‌باشد و نیاز ابتدا به افرادی فنی و مسلط به چنین فرایندی می‌باشد.
لذا پر واضح و مبرهن هست که که تفاوت عمده ای بین عملکرد یک مدیر عامل فنی و باتجربه در چنین زمینه ای با مدیر غیر فنی و کم تجربه می‌باشد که منجر به سیاستگذاری های غلط بعضا حتی ناشی از دست آویز قرار گرفتن افراد فنی زیر مجموعه خود خواهد شد .
نتیجتا نمیشه خروجی یکسانی از یک مدیر سیاسی و غیر سیاسی در چنین شرکت هوایی گرفت .
هرچه فنی تر و با تجربه تر سخت گیر تر و هرچه غیر فنی و بی تجربه رفتار های پوپولیستی بیشتر .

تاريخگو دوشنبه , 28 خرداد 1403 - 22:15

دولت مصوب كرد 2000 اتوبوس واردات شود. زماني كه توسلي مهر ايران خودرو ديزل را تحويل گرفت ,اتوبوس سازي با ظرفيت 4000 اتوبوس در سال كار ميكرد كه در دوره ايشان تقريبا تعطيل شد. آيا اينم بدليل مگاموتور يا سازه گستره. چرا مثل كبك سرمون را كرديم توي برف. اين كشور بدبخت شد از بس كه بي سواد مدير شد.

سید حق گو سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 7:05

با سلام.
یاد یه استاد تاریخ افتادم که می‌گفت .تاریخ را برنده ها می‌نویسند و بازنده ها تاریخ رو وارونه میخونن .
طبیعی هستش که خوب چیزی بگیم که مثلا یک نفر بیرون صنعت خودرو بخونه و تعجب کنه و بگه عجب ؟؟!!
ولی متوجه هستیم که جامعه نیاز به ایجاد فضای باز و طنز آمیز که موجب انبساط خاطر جمعی بشه هم داره .
اتوبوس سازی با ظرفیت چرا ۴۰۰۰ تا بگید طرفیت ۷۰۰۰۰ دستگاه .اسمیه دیگه کی به کیه .حالا مرد میدون کی بود که تولید گرفت و …اون مهم نیست.
ممنون از اینکه طنز صنعتی هم وارد ادبیات دانشگاهی ما شد .
با تشکر

علی سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 7:51

من به عنوان یک سازه گستری قدیمی فکر میکنم سازه گستر اگر هنوز حرکت های مثبتی دارد از صدقه سری یک سری از مدیران و کارشناسان قدیمی اون مجموعه از جمله آقای فیروز بخت و … هست ولی با این دست فرمونی که افرادی مثل ” ف بزرگ و یار غارش م فر ” دارند که زدن زیر آب افراد قدیمی مجموعه و … هست و بی تفاوتی آقای ح … من خیلی امیدوار به آینده نیستم

سید حق گو سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 13:58

آقای علی عزیز
بماند در تاریخ به یادگار
من اسامی که فرمودید را شخصا نمیشناسم اما از یک مطلب کاملا مطمئن و مطلع از عملکرد گذشته هستم .
هیچ فرد و گروهی امکان ایجاد اختلال در شرکت سازه گستر را در زمان مدیریت مهندس حیاتی نخواهد داشت .من نه به شخصی توهین میکنم و نه قضاوت اما اگر این برداشت شما که به نظر من دلسوز مجموعه و صنعت کشور خود هستید درست باشد که هست .مطمئن باشید فردی مسول سازه گستر شده که هیچ تعارفی با اول آبروی خود و سازمان تحت امرش ندارد و البته که اصولی دارد که طی آن همه قابل احترام و کاری و در خدمت سازمان هستند مگر خلاف آن ثابت شود ولی بقدری از ضریب هوشی بالای مدیریتی برخوردار هستند که متوجه کوچکترین ایراد رفتاری و کاری بشوند . از این عرایض بنده مطمئن باشید .
به امید بهترینها برای ایران و ایرانی

رضا سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 8:33
تاريخگو سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 10:11

سيد حقگو جان توليد4000 اتوبوس در سال در دهه 80 ثبت شده است. شايد اين عدد براي بي سوادها شوخي باشد اما براي ما كه در ايجاد اين خط توليد شبانه روز كار كرديم واقعيت و تعصب است. ببين صنعت مملكت دست كيا افتاده. مديران 7000 ملياردي!!!

hassan سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 10:44

حقگو عزيز منم ياد يه ليسانس جغرافي افتادم شد مدير عامل يه خودرو سازي. ولي طنز نبود متاسفانه واقعيت بود.

hassan سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 10:53

ظرفيت اتوبوس سازي ايران خودرو ديزل 4000 اتوبوس در سال است و اين ظرفيت در آمار توليد ايران خودرو ديزل در دهه 80 شمسي تحقق داشته است. شايد براي كساني كه تخصص و دانش نداشته باشند طنز باشد اما واقعيت است. طنز تلخ اونيه كه بدون تخصص و سواد مديريت شركتهاي يزرگ را بدست ميگيره و سرمايه هاي يك ملت را به فنا ميده بعد با كمال وقاحت ميگه اين ظرفيت طنزه.

سید حق گو سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 13:00

بله البته داشتیم مدیرانی که گوش فلک را تخصص و تحصیلاتشان کر کرده بود و در انتها راهی بجز زندان نداشتند .
داشتیم مدیرانی که فله ای و دسته ای با قطار آمدند و نهایتا دو شرکت بزرگ خودرو سازی را هر روز مقروضتر کردند و البته که برخی هم پالکیها رسیدند و رفتند و نامی از انها به یادگار نماند.
البته که پاک دستی در بین اونها در گذشته واژه غریبی بود و بهرحال سیستمهای نظارتی و حراستی دیدند و شد آنچه باید .
اما در همین وانفسای پرقدرت مافیای خودرو ( بخوانید در همه عرصه‌ها)
تیمی بدون هیاهو آمد و بدون ادعا کاری کرد که در مجامع علمی و کارشناسی سالها بلید در آن مورد بحث گردد که چگونه محال ممکن شد .
چگونه با عنایت به شرایط اقتصادی و اجتماعی و زیرساخت‌های ناقص کسب و کار شرکتی تجاری ساز از فرش به عرش رسید ؟
چگونه ۱۴ مورد اعتراض بحق کارگری که حتی در مخیله کارگران آن شرکت در مدیریتهای قبلی خواب آن را نمی‌دیدند محقق شد ؟
چگونه باعث اشتغال حدود ۳۰۰۰ نیروی جوان دیپلمه گردیدند و خانواده‌هایی را سالها دعاگوی زنده و رفته خود کردند؟
چگونه پشت تحریم سنگر نگرفتند و چگونه از خطاهای گذشتگان و مدیران پرخطای گذشته مأمنی امن نساختند و فقط به کار و تلاش و توانستن فکر کردند ؟
چگونه خودرا سرباز این کشور خواندند و بارها در مصاحبه ها و سخنرانی‌ها گفتند فقط کارکنان و کارگران این مجموعه فعالیت کردند و ما تنها یکی از این جمع بزرگ بودیم.
و ای کاش تکثیر شوند این موهبتهای مدیریتی در کل صنعت و خصوصا صنعت خودرو .
لطفا طنازان محترم این را نیز به واژه های خود اضافه کنید .
مدیرانی که هرجا رفتندآن شرکت همچون ققنوس از خاکستر سر برآورد .
و البته که وقیح کاملا مشخص و معلوم بوده و وقاحت تنها در تهمت و دروغ و وارونه نمایان کردن حقایق است .من موافقم .

hassan سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 13:14

حقگو جان اين مملكت پر از نخبگاني است كه بيسوادان و نادانان فرصت طلب براي آنها پرونده سازي كردند تا راه را براي چپاول خودشان آماده كنند. كلا ساليان سال است كه فرمول براي دك كردن نخبگان همين است. بعد هم كلا ظرفيت كارخانه جات و كل كشور انكار شود . حتما ميدانيد كه اميركبير هم پرونده دار شد و عاقبت به جرم خيانت كشته شد. مولا علي هم وقتي در محراب ضربه خورد گفتند مگر علي نماز ميخواند.
خوب شد كه در پس پرده الفاظ سيد و حقگو بودن نخبه ستيزي خود را افشا كردي.

سید حق گو سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 13:48

البته که متوجه هستم در مثل مناقشه نیست .
ولی واقعا جهت اثبات نظر امیر المومنین و امیر کبیر را با یه عده متخلف با سند و مدرک یکی کنیم ؟
اصلا به اسم افراد کار نداریم ‌همین ایران خودرو دیزل چند مدیر عامل این کاره و با تجربه چندین ساله در صنعت خودرو خصوصا تجاری ساز داشت ؟ اندکی انصاف داشته باشیم نمیشه پاک ‌کنیم وجود این بقول شما نخبه گان صنعت را که .
چه تحویل می‌گرفتند و چه تحویل می‌دادند؟
اصلا کاری باز به از دست رفتن بازار و تولیدات و اینکه سالها اتوبوس سازی بقدری تعطیل بود که کارگرانش رو بردند ایران خودرو و ….نداریم
چقدر معیشت کارگران دیزل برای آن متخصصان مهم بود ؟
نفرمایید که مهم بود که به حافظه کوتاه مدت کارکنان اینجا توهین خواهدشد .
پرداخت حقوق و اکورد و اضافه کار و حواله خودرو اصلا در خواب و خیال کارگران اینجا نیز جایی نداشت .بماند تولید و رکورد و ….
فراموش نکنیم که در عمل کار برآید به سخنرانی نیست .
پرونده سازی نیاز به ابزاری دارد که تخلف جزو لاینفک آن است .مگر می‌شود پرونده ای ساخت بی پشتوانه و مدرک و آنگاه زندان و حبس و جریمه…؟
و این برای همه مدیران یکسان است .مراکز نظارتی و حفاظتی در همه حال هستند و بررسی کننده عملکرد مدیران .دیر یا زود همه درگیر عملکرد خود می‌شوند. که شدند .
اندکی انصاف علیرغم هر مشکل شخصی با هر تیم مدیریتی بسیار کاری مبتنی بر جوان انسانی است .
( فارغ از جنسیت عرض شد بجای جوانمردی )
منتقد باشیم اما منصف .

سید حق گو سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 13:15

با سلام
یک مطلب کارشناسی را خدمت شما عزیزان به اشتراک اظهار نظر میذارم .لطفا جمع کارشناسی پاسخ بدن تا همگی از نطرات هم استفاده و نهایتا به نفع صنعت ما باشد .
فرض کنید امروز شما مدیرعامل شرکتی همانند سلزه گستر شدید .این محدودیت‌ها برای شما وجود دارد .
۱ بدهی زیاد به سازندگان ( بعضا دارای روابط خاص )
۲تامین بموقع خطوط تولید جهت تولیدات روزانه
۳ مشکلات خرید از سورسهای خارجی (کیفی و قیمتی)
۴ مقاومت زیر مجموعه کاری بدلیل ارتباط عاطفی (بخوانید فقط عاطفی) با مدیریت قبلی
۵ مشکلات تامین ارز و منابع مالی به ارث رسیده از مدیریت ارشد گروه قبلی به دلایل شخصی (کارکنان مجموعه کاملا در جریان هستند)
البته شما توانستید با همه این مشکلات تامین را به موقع و با کیفیت بیشتر و درصد تولیدات را نیز نسبت به سال قبل افزایش دهید .
لطفا نظرات خودرا در همین زیر پیام اعلام بفرمایید .
با تشکر

حسین سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 14:10

آقا سید این آمار رسمی خود سایپا هست فقط یک نمونه برای اینکه بدانید حرفهایی که میزنند همه اس درشت نیست :
آمار تولید تا تاریخ 1402/03/26 : 112005 دستگاه
آمار تولید تا تاریخ 1403/03/26 : 106538 دستگاه
یعنی بیش از 5% کاهش تولید نسبهت به مدت مشابه سال قبل .
همه مواردی که فرمودید مالی و ارز و… مدیریت قبلی هم باهاش روبرو بود

سید حق گو سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 15:40

آقا حسین عزیز
در کشور منبع اطلاعاتی مورد توافق و وثوق همه سیستم کدال هست که با نقطه نظرات و نقل قول از اشخاص متفاوت هستش .
نظر جنابعالی را به این مرجع جلب میکنم.
با کمال احترام .خیر ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲ در مقایسه تولیدات رشد داشته شرکت سایپا .
با تشکر

حسین سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 17:18

آقاسید عزیز
آمار تولید روز خودروسازی سایپا در کدال منتشر شده ؟ میتونید لینکش رو همینجا بگذارید ؟ چشماتون رو نبندید آماری که من میگم تا ابتدای این هفته است ممکن هست تا انتهای اردیبهشت حرف شما درست باشد ولی در خرداد افت تولید شدیدی بوجود آمد
لطفا لینک دال را بگذارید

hassan سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 14:28

واردات 2000 اتوبوس بعني:
شركت ايدم تبريز 2000 موتور توليد نكند.
شركت چرخشگر تبريز 2000 گيربكس توليد نكند.
شركت محور خودرو 4000 محور عقب و جلو توليد نكند.
سازندگان شيشه, صندلي, كولر و… 2000 ست مجموعه توليد نكند.
پروفيل بدنه اتوبوس با پروفيل ايراني و ورق هاي ايراني 2000 دستگاه توليد نشود.
و در انتها خط توليد ايران خودرو ديزل با ظرفيت 4000 دستگاه در سال تعطيل باشد.
حجم ريالي 2000 دستگاه اتوبوس 10,000 ميليار تومان است كه ميتوانست در بين نيروي كارگري كشور كارسازي شود. اين نتيجه عملكرد تيم توسلي مهر و حالا پشت مگاموتور سنگر بگيريد.
اين موادي را كه جناب حقگو در مورد سازه گستر ليست كرده اند همان فعاليت روتيني است كه اگر مدير عامل با سواد و با تخصص باشد بدون هيچ وقفه اي در توليد انجام ميدهد و اضافه بر آن بر كيفيت مي افزايد و از هزينه مي كاهد.

سید حق گو سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 14:48

ببخشید من متوجه نمیشم یا بقیه دوستان هم مثل من .برادر بذار دهان ما بسته باشه .خوب به تیم مهندس توسلی مهر چه ربطی داره که الان تولید اتوبوس خوابیده و ۲۰۰۰ دستگاه در اینجا و اونجا و …تولید نمیشه .برادر من منم با شما هم‌عقیده هستم که بعد از رفتن این تیم کلا شرکت دیزل رفت به خواب زمستانی ولی آخه مطلبی نگیم که این مرغها هستند دارن بریون میشن تو این شیشه ها میچرخن بلند شن علاوه بر حرکات موزون ‌کلی هم بخندن آخه. موجب انبساط خاطرشون نشیم .خوب چرا آخه هی ناتوانی یا کم توانی یه گروه مدیریتی را با مقایسه با برترین تیم مدیریتی این سالها در صنعت خودرو به نمایش عمومی می‌گذارید. باور کنید همه متوجه شدن ‌که من مثلا دارم از عملکرد این تیم دفاع میکنم شما یه تنه با بازگو کردن این واقعیت‌ها دارید کار ما رو ساده میکنید .
آقا چرا دیکه اتوبوس تولید نمیشه. آقا چرا هرچی مدیر توانند بود که این شرایط عالی رو تو دیزل ایجاد کردند رفتند. اقا چرا کامیون شمارا نمیشه. آقا پس کارگرها چه کنند الان ؟
خوب برادر بریم خواهش کنیم تیم مهندس توسلی مهر بیان یه نفرشون هم کفایت میکنه .بیان دیزل رو دوباره از این وضع نجات بدن ؟
آقا منم قبول دارم دیزل رو خدا باید کمک کنه و با این فرمون ته دره است و وای به حال کارگرهای زخمت کش و عالی و کاریش .
ولی خوب چرا مبارزه منفی میکنید .شیک و مجلسی بگید آقا با رفتن این تیم دیزل هم احتمالا گرفتار شده .من امیدوارم اینطور نباشه و نشه و آرزوم این هست خدا میدونه ولی شما اصرار دارید همه متوجه بشن که خیمه را ستون نگه می‌داره .نهال بهاره نمیتونه زیر فشار خیمه بمونه هر چند هر دو ماهیت ساختار ترکیبشون یکی باشه .

سید حق گو سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 14:51

آقا رضا اسیاب به نوبت .مطمئن باشید اخبار خوبی برای صنعت خودرو خواهیم شنید .اخباری که منافع صنعت خودرو را لحاظ کند .
ممنون از دلسوزی شما برای کشور و صنعتش

رضا سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 15:12

سید حق گو در مورد مگاموتور توضیح بفرماییدhttps://www.faraz.ir/000J9M

hassan سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 17:22

حقگو جان انشاله خدا باني و باعث افول ايران خودرو ديزل را رسوا كنه. هم خودش را هم تيمش را. خدا تقاص اين پايمال كردن حق الناس و بيت المال را بگيره. خدا از آه خانواده كارگر كه چشم اميدش به همين كارخانه ها هست نگذره. خدا از اونايي نگذره كه با آمار سازي و سوء استفاده پاداش و حواله پيك آپ ناروا از سفره كارگر مردم بيچاره برداشتند .

سید حق گو چهارشنبه , 30 خرداد 1403 - 11:09

انشالا .کی میتونه در جواب دعاهای شما آمین گو نباشه .
ولی باز معتقدم بی انصافیه که بخواهیم بخاطر اینکه فاصله زیادی شاید کیلومترها مابین این تیم جدید و تیم مدیریت قبلی وجود داره که اونا برگردن و دوباره دیزل رو برگردونن به ریلی که داخلش بود.
و معتقدم که کار هر …خرمن کوفتن…
اما خوب این انتقاد به مسولین انتصاب کننده این بزرگواران برمیگرده نه به اونهایی که رفتند به مجموعه دیگری. بله خیلی در عملکرد ضعیف و کاهل و بی برنامه و ….ایران خودرو دیزل کجا و …تازه چه مدیران و معاونینی تشریف آوردند. بپرسید .تحقیق کنید و بعد زارزار گریه خواهیم کرد همه با هم .
متاسفم که بگم و ای کاش این پیش‌بینی من محقق نشه ولی روزهای بشدت بدی در پیش هست .کسانی که فقط مدعی هستند چرا ثبت سفارش سالهای بعد انجام نشده چرا ما باید برویم تقاضای تمدید شماره گداری کنیم .چرا بیمه چرا اون ..چرا درگنجه بازه .چرا …درازه و از این چراها …
نه عزیزان ۴ ماه طلایی گذشت و تقریبا هیچ شد نتایج این شرکت معظم چون بدلایلی مدیر ارشد ایران خودرو قصدی نداشت جز نابودی دیزل .زورش به توسلی مهر نرسید و البته که خیلی اذیت کرد و…
خدا کارگران و خانواده هاشون رو محافظت کنه و همه دعاهای شما را هم جامه عمل بپوشاند.

راستگوی دیزل سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 18:48

جناب سید حق گو مشکل ما دیزلیا رفتن مغزها نیست، آمدن ک.. مغزهاست که عمدتا از شرکتهای برشکسته برای به زیر کشیدن شرکت موفق دیزل آمده اند. ■ شرایط کسب پست مدیریت در ایران خودرو دیزل ( 1-شاغل در سایپا دیزل باشید 2-مدیریت دوست داشته باشید 3-بلد باشید تا 10 بشمارید.)

سید حق گو چهارشنبه , 30 خرداد 1403 - 11:12

بله البته چه آمدنی هم کردند اون …مغزها و هنوز باورش براشون سخته چه از منظر پست و چه از منظر شرکت .
البته من شنیدم که سومین آیتم رو اشتباه فرمودید تا ۳ کفایت میکنه بشرط اینکه بهشون فشار نیاد .همینقدر واقعی و همینقدر متاسفانه

ابو محمد سه شنبه , 29 خرداد 1403 - 18:51

اگه برنامه ریزی توسلی مهر و شرکا درست بود دیزل تا یکسال بدون هیچ مشکلی باید روند تولید خودش رو ادامه می داد. بعد از سه ماه از رفتن آقایان 7 هزار میلیاردی انگار تو شرکت خاک مرده پاچیدن. مطالبات تامین کننده ها رو هم ندارن پرداخت کنن!! کسی که کارش درست باشه و درست هدایت کنه تا مدت ها بعد از رفتنش هم کارخانه باید به روند صعودی خودش ادامه بده . الان همه دارن میگن چون مدیر 7 هزار میلیاردی می خواسته بره بالاتر هیچ برنامه ریزی برای سال 1403 نکرده. ثبت سفارش انجام ندادن ! مجوز شماره گذاری رو پیگیری و اقدام نکردن.
همه لیدرها و مدیرانی که زمان برده تا کار بلد بشن رو یکجا بردن ، تا اینایی که جدید اومدن بخوان متوجه بشن چی رو کجا بزارن سال تموم شده با 60 درصد کاهش تولید. دوستان اینکه دیزل اینجوری داره تخت گاز میره تو جاده افول برای من و خیلیا قابل هضم نیست. ( برداشت آزاد )

حسین چهارشنبه , 30 خرداد 1403 - 7:24

آقای توسلی مهر و تیم کم تجربه ( کم تجربه در شرکتهای بزرگ ) تازه دارند متوجه می شوند که تولید سواری با تیراژ صدها هزار دستگاه درسال و زنجیره تامین و مهندسی و… آن چقدر فرق دارد با تولید خودروهای سنگین با تیراژ کم و مونتاژکاری پک چینی …
وقتی می گیم کار بزرگ آدم بزرگ می خواد یعنی این …
هنوز گاف هایی که دوستان دارند می دهند نتایجش مشخص نشده چندماه بعد خواهیم دید …

حق گو راه حق چهارشنبه , 30 خرداد 1403 - 19:32

تو بگو کی خوبه
من نمیدونم چرا وضعیت ایرانخودرو دیزل رو همه فراموش کردن.
دوستان دیزل کاملا ورشکست بود سال ۹۹ چرا یادتون نمیاد.شایدم نمیخواین واقعیتو بگین چون به نفعتون نیست.
من نمیگم توسلی مهر تو سایپا موفق میشود یا نه ولی امیدوارم خداوند کمکش کنه که بتونه سایپارو به اوج برسونه که مملکت پیشرفت کنه.خدا همه مدیرای پاکدست و سالمو کمک کنه

حسین پنجشنبه , 31 خرداد 1403 - 7:26

موفقیت همینجوری که نمیاد باتید ملزوماتش باشه
اولیش تیم باتجربه است تیم ایشون کاملا بی تجربه و باری به هر جهت هستند تنها چیزی کهمن ازشون دیدم کوش به فرمان چشم و گوش بسته در مقابل آقای توسلی مهر ( که خود این میتونه پاشنه آشیلشون بشه ) نه انتقادی نه ….
ما هم امیدواریم موفق شوند از ته دل می گم ولی به این تیم امیدی نیست
ایرانخودرو دیزل کار بسیار ساده تری داشت زنجیرزه تامین بسیار محدودتر , آمار تولید بالای خودروهای مونتاژی و مهمتر اینکه قیمت گذاری دستوری نداشت توجه کن سید !

سید حق گو یکشنبه , 3 تیر 1403 - 11:00

میگم کم کم داریم به لحظات خوش بحال بچه های سایپا نزدیک میشیم .راستی عملکرد جناب مهندس میررفیع در سایپا دیزل رو مطالعه بفرمایید. و منکه لذت بردم با این حجم مشکلات. و البته با همان محدود مدیران باقی مانده و کمترین تغییرات در سایپا دیزل .
asriran.com/00460h