وزیر صمت: منتظر خودرو هوشمند باشید/آینده مبهم مدیران ایران خودرو و سایپا

وزیر صمت امروز در مراسم افتتاح نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی، گفت: باید به سمت تولید خودروهای هوشمند در کشور حرکت کنیم بنابراین از امروز به مردم از تولید خودروهای هوشمند خبر می‌دهم.
کد خبر : 62208
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

به گزارش خط بازار؛ عباس علی آبادی امروز در مراسم افتتاح نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در کشور، اظهار داشت: کاری که امروز در خصوص تولید خودروی برقی در کشور انجام می‌دهیم خیلی کار مهمی نیست زیرا این اقدام سال‌ها پیش در جهان آغاز شده است، البته سال‌ها پیش ‌خودروی برقی در جهان تولید شد ولی بعدها به دلیل مختلف تولید این خودروها متوقف شد، اما امروز مجددا در بسیاری از کشورها خودرو برقی تولید می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بحث تولید خودروهای برقی در کشور ما نیز در سال 1378 شکل گرفت و از آن سال تمرکز برای تولید این خودرو جدی شد.

وی افزود: تولید داخل به دلایل مختلف از جمله ایجاد اشتغال بسیار مهم است اما مهمتر از آن نوآوری است، در حال حاضر من نگران تولید خودروی برقی در کشور نیستم چون این موضوع در کشور آغاز شده است، بلکه باید به سمت تولید خودروهای هوشمند در کشور حرکت کنیم و از این پس باید‌ در این باره صحبت کنیم و لذا از امروز به مردم خبر از تولید خودروهای هوشمند را می‌دهیم.

علی‌آبادی اظهار داشت: تولید خودروی برقی یک نوآوری را در صحنه اقتصاد کشور رقم زده است و منافع بسیاری برای کشور خواهد داشت اما این اقدام به تنهایی امکان پذیر نیست و مجلس و دولت و مردم باید برای موفقیت در این اقدام دست به دست هم دهند.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 10
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرزین ایران خودرو سه شنبه , 7 آذر 1402 - 13:13

آرزو بر دولتمردان عیب نیست!!! هنوز در حال و هوای مپنا بودن تا کی…. فعلا واردات خودرو عملی شود برقی …..

همشهری سه شنبه , 7 آذر 1402 - 13:16

وزیر صمت در دو سمینار به شدت روی تغییر پارادایم در خودروسازی تاکید داشتند .
خودروهای برقی و هوشمند
لازمه اینکار تغییر در معماری سازمانی و ساختار خودروسازها و بدون تعارف تعویض معاونین و مدیران ارشد خودروسازی است .
خودروسازهای ما در یک رزومرگی گیر کرده اند ، و در خلوت خود میگویند ، این وزیر هم مهمان دو روزه وزارتخانه است و ما یک چشم میگییم و کار خودمون را میکنیم .
منظور از تعییرپارادایم در خودروسازی چیست % بطور مثال
باید جایگاه جتکو و معاونت تحقیق و توسعه ایران خودرو عوض شود .
باید ساختار معاونت فناوری اطلاعات در ایران خوورو که ظاهرا نامی غیر از مسئولیت استراتژیک خود دارد عوض شود .
باید فاوا ایران خودرو و فسا سایپا تغییرات بنیادی کرده و مدیران عامل توانمند مسئولیت این شرکتها را بعهده بگیرند.

در یک کلام باید طرحی نو درانداخت

علوی سه شنبه , 7 آذر 1402 - 14:17

این وزیر باید می آمد خودروسازی را از نزدیک میدید که چقدر رشوه خوار دزد دارد. از کنار گود خیلی ها خیلی حرف مفت میزنند .باید وارد شوند تا فاجعه رارببینند

کارشناس 25 سال خودرو سه شنبه , 7 آذر 1402 - 15:10

با تغییر هیئت مدیره دو خودرو ساز کمی مدیران حساب کار خود را کردند ولی می بایست نظارت ها در تمامی حوزه ها بالا رود علی الخصوص صورتحساب ها و قرارداد های مرکز تحقیقات و … و همچنین مدیران لایق در حوزه صنعت و خودروسازی به کار گرفته شوند نه این مدیران حال حاضر

رضا سه شنبه , 7 آذر 1402 - 18:04

وزیر که نتوان یک مدیر خودرو سازی عوض کن چطور وزیری است فساد در سایپا بیداد میکن

سناتور سه شنبه , 7 آذر 1402 - 19:08

جالب است حالا که وزیر عاقل صمت تمرکزش بر خودروی برقی است، اهالی “منطق” نیز در جهت وزش باد، دارند به ظاهر صحبت از خودروی برقی و توسعه آن می کنند ولی همچنان در محفل های خصوصی خود با نوچه ها و مهره های کاشته شده در صنعت خودرو، صحبت از ادامه آن داستان می کنند که چگونه به طور کامل “موتور سه سیلندرِ معروفِ منطقی” را به دو خودروساز اصلی “فروووش” کنند…!!
نمیدانیم چرا وزیر عاقل صمت، اهالی “منطق” را مرخص نمی کند تا وزارتخانه های دیگر و دیگر نقاط حساس نظام بتوانند از نبوغ و ظرفیتهای اهالی “منطق” استفاده لازم را ببرند؟؟!!
البته جواب این سوال را میدانیم. جواب یک کلمه است و آن این است : “پدرخوانده(آقای محمد)”
“پدرخوانده” همان کسی است که به وزیر عاقل صمت دیکته کرده است که اهالی “منطق” و تیمِ ناسالم و کارنابلدش(در حالت خوشبینانه) تا پایان سال در پست فعلیِ خود بماند و ایضا” مدیرعامل کیلومتر14 نیز تا پایان سال در جای خود بماند تا “پدرخوانده” بتواند همچنان از بازار آشفته خودرو و قیمت گذاری ها و سامانه های عجیب و غریبِ ابداعی، نهایت سوء استفاده را بکند و بعد از اینکه حسسسسسابی این گاو شیرده را دوشیدند و به نفسهای آخر افتاد و دیگر شیری برای دوشیدن نداشت، شرایط را تغییر دهند و اهالی “منطق” و تیمش را از وزارت صمت به نقطه حساس دیگری کوچ دهند و چپاول جدیدی را آغاز کنند و این گاو نحیف را تحویل فردی کاربلد دهند تا دوباره کمی جان بگیرد و خون در رگهایش جاری شود و دوباره آماده دوشیدن شود. آنگاه است که دوباره خواهیم دید که “پدرخوانده” با نوچه هایش به منظور دوشیدن این گاو شیرده دوباره سر و کله شان پیدا می شود.
این وزیر عاقل صمت است که بایستی به فکر آبروی خود باشد، چون میدانیم که این وزیر، حداقل نوچه “پدرخوانده” نیست…

محمد سه شنبه , 7 آذر 1402 - 21:34

دلیل تعلل بیش از حد وزیر رو نمیدونم چیه

کارشناس چهارشنبه , 8 آذر 1402 - 7:26

وزیر جان ،وقتی ریل صندلی میشه تحول و خودکفایی و داخلی سازی ،باید فاتحه تحقیقات و نواوری و خودرو سازی را خواند. ما توانایی تولید ریل صندلی را نداشتیم ،چرا داشتیم ،ولی متاسفانه تعدادی از مدیران بیسواد و نالایق که در شرکت دارند از هر فرصتی استفاده میکنند که چپاول کنند خودرو سازی را به این روز انداخته ،چون برخی مدیران به معاونین باج های سنگین میدهد ،بروید در روش کار ،شایسته سالاری و ساختار سازمانی و کنترل و نظارت تجدید نظر کنید وگرنه پوست خربزه ایست که گریبان شما را خواهد گرفت

mahmood چهارشنبه , 8 آذر 1402 - 9:40

اتوبوس برقي ايران خودرو ديزل كه سال 1400 با مسئولين قبلي وزارت صمت رونمايي شده بود. خط توليد اتوبوس هم كه 20 سال پيش افتتاح شد. خط توليد خطوط خودروهاي سنگين مثل سواري نيست كه مختص توليد يك محصول باشد و بعضا همزمان چند نوع محصول در آن توليد ميشود.فقط دليل اين افتتاح ، سوء استفاده از عدم آشنايي وزير صمت با صنعت خودرو و علاقه وافر ايشان به خودروي برقي است تا مديريت خودشان را تثبيت كنند يا ارتقاء دهند.

کارگرخط تولید پنجشنبه , 9 آذر 1402 - 7:41

واالله خدمت وزیر محترم عاقل صمت عرض کنم با این مدیران عامل و معاونتهای داخل شرکت و مدیران میانی سفارشی انشاالله در آینده نزدیک شاهد تولید فرغون در این شرکتها باشید