طلافروش خودروسازی متهم به آهن فروشی شد

جریان عظیمی در خودروسازی به راه افتاده و در حال بررسی قراردادهای تامین و تولید قطعه است تا در حد ممکن بتواند با جلوگیری از حیف و میل منابع، هزینه ها را کاهش دهد.
کد خبر : 62526
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۲۰
طلافروش خودروسازی متهم به آهن فروشی شد

به گزارش خط بازار؛ یکی از رویکردهای درست و منطقی در جاده مخصوص، تمرکز بر کاهش هزینه تولید است. از این رو جریان عظیمی در خودروسازی به راه افتاده و در حال بررسی قراردادهای تامین و تولید قطعه است تا در حد ممکن بتواند با جلوگیری از حیف و میل منابع، هزینه ها را کاهش دهد.

ماهیت چنین رویکردی کاملا مبارک و قابل تقدیر است ولی از جنبه های دیگر می تواند منجر به خودزنی شود. خودزنی که سبب تضعیف نقاط قوت و سودآور در گروه خودروسازی گردد.

بررسی های خط بازار نشان می دهد که برخی شرکت ها با زدوبند با برخی در داخل خودروسازی به دنبال تضعیف و از رده خارج کردن شرکت های گروه هستند.

عدم تامین نقدینگی به موقع شرکت های تولیدکننده گروه، عدم تسویه مطالبات شرکت های گروه و زیرسوال بردن سودآوری شرکت های گروه از جمله مانع تراشی هایی است که در صورت بدون پشتوانه بودن نشان از یک کودتای نرم در خودروسازی است.

کودتایی که دو هدف اصلی را دنبال می کند: اول تضعیف شرکت های سودده گروه خودروسازی و دوم حذف شرکت های گروه خودروسازی که اقدام به داخلی سازی و بومی سازی تکنولوژی نموده اند.

بررسی ها نشان می دهد دادن پورسانت های دلاری و رشوه های طلایی، به خوبی مهر خصوصی ها را در دل برخی مدیران خودروسازی انداخته و کام آنان را شیرین کرده است.

در چنین فضای مسمومی قطعا هیچ مدیر موفقی از گزند اتهامات ایمن نخواهد بود چرا که در این رقابت ناجوانمردانه مدیر آهن فروشی که با شجاعت طلافروشی کرده است متهم ردیف اول شناخته می شود.

صحت این موضوعات به راحتی قابل رصد است. کافی است لیست و میزان پرداخت مطالبات شرکت های تولیدکننده و تامین کننده قطعه منتشر شود؛ کافی است برنامه شرکت های سودده در داخلی سازی رصد شود.

با چنین رصدهایی به خوبی می توان به پشت پرده تخریب شرکت های موفق رسید و به این موضوع پی برد که چرا شرکت های سودده به جای حمایت، توسط خودی ها آگاهانه یا ناآگاهانه مرد هجمه قرار می گیرند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 9
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرزین ایران خودرو دوشنبه , 13 آذر 1402 - 7:40

سیدبزرگوار
درحدود کمتر از یکسال حضور عظیم ، شواهد نشان می دهد ایشان تیمی ندارند ! متولی کیفیت ایشان با معدل حدود ۱۳ عضو کمیته راهبردی نخبگان شده است خخخخخ تیم های نظارتی و مدیر حوزه ی ورزشی ! هم که از تیم آقای خطیبی ست مطمئن باشید تا پایان سال، اوضاع همین هست که هست….

آشنایی دوشنبه , 13 آذر 1402 - 7:48

دلالی که ضایعات ا.خ رو با پائین ترین قیمت خریداری می‌کرد به لطف خدا ناکام ماند

پرهام دوشنبه , 13 آذر 1402 - 11:03

حالا مدیر شجاعی که آهن و به اسم طلا فروخته .
از نظر شما ارزشمنده یا یه جور کلاه برداره
متن خیلی از این مدیرِ شجاعِ به نظر شیاد حمایت کرده
روشن گری کن برادر

ایرانی دوشنبه , 13 آذر 1402 - 11:30

شرکت ایدکو پرس سایپا هنوز حقوق نتونسته بده شرکتی که سود آور بوده دارا میخوره زمین برای فروش ….

باباخان سه شنبه , 14 آذر 1402 - 8:05

تکلیف بازنشسته های شاغل در ایران خودرو با اغماض مشخص نشد بازرسی دقیقا کجایی

واحدی سه شنبه , 14 آذر 1402 - 14:22

این جریان عظیم خیلی زرنگ و زیرک هستن و از زرنگی بیش از اندازه،
خود را ساده و بدون تیم نشان می‌دهند.

سناتور سه شنبه , 14 آذر 1402 - 18:58

عظیم در این مدت نشان داده که هم تسلطش بر اصول صنعت خودرو کم است و هم بسیار محافظه کار است و فقط دستورات پدرخوانده را اجرا می کند و در این بین هم، دستِ دو نفر را باز گذاشته تا هرکاری را که دلشان می خواهد انجام دهند تا خدای نکرده مویِ دماغش نشوند! : “ج.س” و “ح.ت”
اوضاع فعلی کیلومتر14 واقعا جای تاسف دارد : آمار تولیدش… انتصاباتش… تصمیم گیری هایش… اختلافات شدید در هیات مدیره اش… آمار سازی ها و نمایش ها و رونمایی های دروغین از مثلا پروژه هایش(مثل اتوبوس برقی) و…
و واقعا جای تاسف دارد که در روزهای اخیر، “توسل” با توسل به نیرنگ و با اجرای یک نمایش ناشیانه، پروژه اتوبوس برقیِ تمام چینی که در سالهای اخیر دوبار رونمایی شده بود را مجددا” رونمایی کرد تا وزیر عاقل صمت را فریب دهد و فرصتی پدید آورد تا برای تصاحب کرسی مدیرعاملی کیلومتر14 ، لابی و رایزنی و خودشیرینی کند. اگر اهل فن خوب دقت کنند متوجه میشوند که اگر شرکت ایران خودرو دیزل بعد از سالها، در سال 1400 و 1401 درخشید و جهش کرد، به لطف برنامه ها و تحولی بود که “زالی” ایجاد کرده بود و میوه اش را با خوش شانسیِ هرچه تمامتر، “توسل” چید و به نام توسل تمام شد و همانطور که میبینیم ایران خودرو دیزل در سال 1402 رو به افول گذاشته و در حال طی کردن سیر نزولی در همه ابعاد می باشد، زیرا میوه های درختهای “زالی” دیگر تمام شده و در این مدت “توسل” و یارانِ “حیاتی” اش هییییچ برنامه جدید و کار خاصی نداشته اند که بخواهند در سال 1402 و بعد از آن، میوه اش را بچینند. شاید برای همین است که “توسل” مدتی است که شدیدا به فکر رفتن از دیزل (بخوانید : فرار) است و جالب اینکه ترجیحا” در سودای تکیه بر کرسی کیلومتر14 است و یا هر شرکت دندان گیرِ دیگر . واقعا تاسف برانگیز است…
و اما نکته آخر اینکه : علیرغم همه نقدهایی که به “ستاره شهرک غرب” وارد است، ولی از حق نباید گذشت که به لحاظ تخصص و تجربه عملی و قاطعیت معقول در صنعت خودروسازی، در حال حاضر و در بین سایر گزینه ها، “ستاره” بدون رقیب و خیرالموجودین است و با فاصله زیاد از سایر گزینه ها قرار دارد.
اگر نیم نگاهی به رزومه و تحصیلات و تجربه و تخصص برخی از افراد که در خیال خام خود، سودای مدیرعاملیِ کیلومتر14 را دارند بیندازیم بیشتر متوجه این مطلب می شویم. به عنوان مثال : “توسل” و یارانِ “حیاتی” اش، که خودش رشته اش IT بوده و یارانِ “حیاتی” اش، ویزیتور فروش محصولات برندِ “دامداران” بوده است. ویزیتور الان در آرزوهایش، خود را نشسته بر کرسیِ مدیرعاملیِ شرکتی مثل ساپکو میبیند..! و IT هم در سودای کیلومتر14 است. البته با این وضع و اوضاع، هیچ بعید هم نیست!!

رضا چهارشنبه , 15 آذر 1402 - 11:39

وقتی قاچاقچی گوشت میشود مدیر و مدبر مدیر عامل شرکت م خودروسازی چه انتظاری داریم الا کوت تن این فاسدین است جالب که به خاطر تخلفات گسترده اخراج شده با آمدن فرد مومن دوباره دارد از بغل به داخل ورود میکن مبارک باشه ورود فرد فاسد خودرو سازی دوباره به مجموعه م

علی چهارشنبه , 15 آذر 1402 - 16:14

وقتی یک شرکت میشود ملعبه دست یکسری مافیا که دارن شیره ان را میمکند و مدیرعامل بی انضباط و رفیق باز فقط فکر دوستان خود است که به عناوین مختلف در شرکت مشغول بکار کند چه انتظاری از سود اوری خواهید داشت فقط سقوط به پرتگاه جهت رسیدن به اهداف شوم فروش به قیمت مفت شرکت بله ان شرکتی نیز جز شرکت سود اور سالهای گذشته با مدیریت مهندس ص که الان افتاد دست اقوام نزدیک ن که دارند شرکت را به نابودی میکشانند جالبه شرکت قادر نیست حقوق پرسنل را هم بده حتی فیش حقوقی ر نمیتونن درست حساب کنند از ادم های بی کفایتی است که در این شرکت مشغول بکارند