خط و نشان یک یقه بسته برای مدیرعامل خودروسازی در خاک روسیه

خیال خام است که عده ای به واسطه جایگاه برادر و ارتباط با ناظران دسته چندم خود را در موضع قدرت ببینند و در خاک روسیه برای مدیرعامل خط و نشان بکشند.
کد خبر : 59075
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

به گزارش خط بازار؛ یکی از نقاط پاشنه آَشیل مدیران عامل خودروسازی عملکرد مدیریت روابط عمومی است. هرچه مدیریت روابط عمومی شرکت های خودروسازی کارآمدتر و حرفه ای تر باشند به همان درجه تصویر درون سازمانی و برون سازمانی شرکت ها و مدیران عامل بهبود می یابد‌.

ماهیت و برونداد عملکرد روابط عمومی همان اتمسفر پیرامونی خودروسازی است که ۳ ذی نفع اصلی جامعه براساس آن ذهنیت خود را درباره خودروسازی بازمهندسی می کنند‌.

اول تصمیم سازان(Policy Makers): این گروه شامل طیف خاصی از حکمرانان از جمله دستگاه های مهم اجرایی، سیاست گذار و ناظر در سه قوه می شود.

دوم نخبگان صنعتی(Industrial Experts): این گروه نیز شامل مدیران و کارشناسان صنعتی درون و بیرون خودروسازی می شود که تحولات صنعت را رصد می کنند.

سوم افکار عمومی(Public Opinions): این دسته نیز شامل مردم و رسانه ها است که از منظر مطالبه گری و مشتری مداری در خصوص خودروسازی دغدغه مند هستند.

تعامل با این سه گروه از جامعه یک موضوع تخصصی و حرفه ای است چرا ار کدام از این سه گروه پیچیدگی ها و حساسیت های مخصوص به خود را دارد. و لذا روابط عمومی شرکت های صنعتی به ویژه خودروسازی یک بخش کاملا حرفه ای و تخصصی است.

این بخش نیازمند مدیرانی است که هم علم به موضوع دارند و دارای درجات علمی تخصصی در این حوزه هستند و هم تجربه کافی در این بخش کسب کرده اند.

انتصابات سفارشی و سیاسی بدون پشتوانه تخصصی در این بخش سم مهلکی است که اول جان مدیرعامل را می گیرد. خیال خام است که برخی روابط عمومی را با حوزه اشتباه بگیرند و عیار خود را در بستن یقه بسته تعریف کنند. خیال خام است که عده ای به واسطه فعالیت رسانه ای و داشتن رسانه خود را بت شکن حوزه روابط عمومی تصور کنند.

خیال خام است که عده ای به واسطه جایگاه برادر و ارتباط با ناظران دسته چندم خود را در موضع قدرت ببینند و در خاک روسیه برای مدیرعامل خط و نشان بکشند.

قطعا لیاقت چنین افرادی که الفبای روابط عمومی را هم نمی دانند عزل و برکناری است و نه جاری شدن حکم مدیریت. چنین افرادی که مشغول خاک بازی در خودروسازی هستند نه تنها مدیریت نیست بلکه کارشناس روابط عمومی هم برای شان زیادی است.

اگر مدیران عامل به دنبال تحول عظیم در خودروسازی هستند باید روابط عمومی خود را تغییر دهند و افراد را در این کسوت بگمارند که تجربه و علم کافی در این خصوص را داشته باشند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 10
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کمیجانی چهارشنبه , 15 شهریور 1402 - 23:06

در یکی از زیر مجموعه های خودروسازی م ح یه یقه آخوندی هم بود که دزد بود ودر رشوه گرفتن سرآمد بود پرونده داشت در دادستانی و رد صلاحیت از نمایندگی هم شد وقتی از خودروسازی به دلایل تخلفات عمده اخراج شد یکماه بعد پسرش رو آورد اینجا کرد هیات مدیره و تا چند وقت به ریش همه خندید
البته فقط یقش آخوندی بود ذاتش یزیدی بود.
تعجب اینجاست ناظران و مسئولان تایید صلاحیت کارشان چیست .آیا این موارد و مواردمشابه دیگر باعث کرم خوردگی انقلاب نیستند ؟؟؟ایا وقت خانه تکانی از جاهای حساس نرسیده که افراد از هر کانالی نتوانند در خودروسازی که چاه ویلی شده سرازیر شوند و یکتنه حقوق ۱۰ یا ۱۵ نفر کارگر را بگیرند

سه دهی چهارشنبه , 15 شهریور 1402 - 23:19

صنعتِ سیاسی و سیاستِ صنعتی پدیده شوم جهان سوم
اگر صنعت ما سیاسی نبود و ذره ای سیاست صنعتی در خودرو سازی بود وضعیت این نبود که هر بیسواد غیر صنعتی که منتسب به یک بیسواد تر از خودش است بتواند جولان دهد و آدم حسابی های سلامت و کاردان و کار کشته خانه نشین شوند.
یک آمار بگیرید کسانی که در دولت قبل برکنار شدند هرکدام چه وزنه ای بودند.گویا برنامه دولت قبل .قبل از متلاشی شدن پاکسازی کاربلدها بوده.
سید مرتضی اینو به بچه های بالا بده تا روی ان کارکنند
خودرو سازی جاییست که پولهایی سردرگم زیاد دارد.و این است که طالب دارد

شهید گمنام چهارشنبه , 15 شهریور 1402 - 23:44

ای کاش مدیر و یا کارشناسی که در خودروسازی رشوه میگیره و چراغ خاموش اختلاس میکنه و برای افراد سلامت خط و نشان می‌کشه و اخراج میکنه ، از اعتماد مردم و سهامدار و….اینگونه سو استفاده نمی کرد .
جاسوسی برای اسرائیل و …..همین نبست که اطلاعات مهم براشون ببری اون آدمی که افراد خوب ر و شناسایی میکنه و شرایط اخراجشان را فراهم میکنه یک نوع جاسوسه که چراغ خاموش کارش رو میکنه و هیچ کس هم متوجه نیست .
ای کاش نهادی امنیتی مستقل ،خودروسازی و افراد نفوذی را رسد میکرد .نتظران داخل اینجا که عرضه ندارند بیشتر نگران حفظ صندلی اند تا حفظ شرافت انسانی.

رضا پنجشنبه , 16 شهریور 1402 - 9:29

از آقای مدیرعامل بعید بود چنین مهره معلوم الحالی رو بزارن مدیر روابط عمومی
این آقا چنان متوهم هست که به نظرم روزی سر مدیرعامل را به باد خواهد داد …

سعیدی ایران خودرو جمعه , 17 شهریور 1402 - 9:50

ایشان حتی اصول اولیه زبان بدن را بلد نیست! با در آوردن کفش روی صندلی اتاق روبروي میزبان می نشینند !؟ در ثانی مدیر شدن پروتکل های آزمایشگاهی می خواهد که بعید است ایشان پارامترهای اولیه را پاس کنند ! ایشان رفیق شفیق قل از س تا جاده مخصوص هستند ..
https://www.didbaniran.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-3/154058-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B6%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

ا-ح جمعه , 17 شهریور 1402 - 9:51

با اهدا سلام
مگر در سایر انتصاب ها همه چیز رعایت میگردد که فقط این یک مورد را توجه نموده آید یاد دارم یکی از سخنرانی های حضرت امام را که می‌فرمودند هر جا دید دچار باند بازی و یار کشی شدید فاتحه شما خوانده شده است الان بواسطه فلان نماینده طرف بدون تخصص و تجربه میشه عضو هست مدیره و یا بواسطه سمت برادرش در شرکت مادر با اینکه اصلا در سر کار حضور ندارد و دنبال استفاده از افراد ناتوان برای چابلوسی بدلیل نداشتن تخصص هست میشه مدیر و … پس لازم است همه ارتباطات و مشکلات دائما کنترل و بیان بشه خداوند ناظر بر همه عامل ماست

حق گو صنعت شنبه , 18 شهریور 1402 - 19:18

بالاخره با فشار م. م .احمد ‌ب بازنشسته صدا و سیما شاغل در ایسیکو استعفا داد

مداح شنبه , 18 شهریور 1402 - 19:26

البته حقوق تا پایان آبان این نخبه پرداخت خواهد شد

مداح شنبه , 18 شهریور 1402 - 21:03

ظاهرا این بازنشسته صدا و سیما تا کنون بدون حضور در محل کار و رفاقتی و سفارشی و بدون سروصدا حقوق نجومی دریافت کرده .بازرسی محترم بررسی .کجا هستی خوابی یا بیدار

کارشناس 25 سال خودرو یکشنبه , 19 شهریور 1402 - 9:29

با ورود تیم جدید در هیات مدیره دو خودرو ساز قطعا ترس و خروج معاونت و مدیریت های رانت باز و باند باز را شاهدخواهیم بود و حتما عدالت ,بهره وری ,تنوع تولید و افزایش کیفیت در راس امور قرار خواهد گرفت و امیدوارم که به روزهای اوج برسیم و تیم جدید از تجربیات آقایان مهندسین مدنی و قلعه بانی و … نیز در خودرو سازی استفاده نمایند