خطر بیخ گوش مدیرعامل سالم ایران خودرو؛ از باند بی خیر اسلامشهر تا جولان همکلاسی ملت

طی دو سال اخیر تحولات ایران خودرو سه دوره متفاوت و البته مکمل را سپری کرده است.
کد خبر : 73325
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴

به گزارش خط بازار؛ طی دو سال اخیر تحولات ایران خودرو سه دوره متفاوت و البته مکمل را سپری کرده است.

در دوره اول و تا زمان روی کار آمدن علی آبادی در وزارت صمت غالب تصمیمات ارشد کرجی ها با هماهنگی تهرانی ها صورت می گرفت. در این دوره به دلیل عدم پختگی،  تیم مدیریتی جدید رفتار محتاطانه را سرلوحه خود قرار می دهد و راهبری برخی امور با دست فرمان مغز معیوب پیش می رود.

 

 

در دوره دوم با تغییر وزیر صمت، در ابتدای راه پشت پای عظیمی به تهرانی ها زده می شود. با این بی حرمتی اتاق فکر از تهران به حوزه ایران خودرو برمی گردد و از طرف دیگر رفته رفته انتصابات تحمیلی ملت به مدیرعامل ایران خودرو آغاز می شود. از ورود همکلاسی های تازه به دوران رسیده به جاده مخصوص تا مهره چینی دوستان به عنوان عضو هیئت مدیره از جمله اقداماتی است که در جلوی چشم ناظران غافل صورت می گیرد. ناظرانی که نسبت به ورود یک خبرنگار به شرکت های به صورت آنلاین حساس می شوند ولی سال ها است در برابر دلال زادگان انگلیسی منفعل هستند.

در دوره سوم با عزل مغز معیوب، چراغ دوم در ایران خودرو روشن شد. چراغی به مراتب از چراغ اول پیچیده تر، باندبازتر و دوروتر. با روی کار آمدن این چراغ باند اسلامشهر در جاده مخصوص مجددا احیا می شود. باندی که نتیجه آن انتصاب افراد بی خیر در بخش خدمات و تولید است. از طرف دیگر به موازات این تحولات، ملت خودروسازی در سایه حذف سایه کریمان قدرتمندتر می شود. ملتی که خودروسازی را ارث خود و همکلاسی های خود می داند. حرکت چراغ خاموش این دو باند در کنار یکدیگر سبب شده تا شرایط ایران خودرو بسیار پیچیده تر از گذشته شود و در صورت عدم تدبیر مدیرعامل ایران خودرو، عنان امور به طور کامل از دست خارج شود.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 13
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سینا جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 18:06

مصطفی خان کرمی از مدیران سابق ایران خودرو که با حدود ۳۰ سال سابقه در این خودروساز مشغول به فعالیت بوده، دوباره به این خودروساز باز گشته است.
خان کرمی که تا سوم مهر ١٣٩٨ معاون بازاریابی و فروش بزرگ ترین خودروساز کشور بود، پس از حدود ۴ سال و پشت سر گذاشتن حواشی مختلف و تبرئه شدن از تمامی اتهامات وارده ، به خانه بازگشته است .

مجاهد جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 20:46

انشاالله بازگشت ایشان و سایر فرزندان ایران خودرو سبب نجات شرکت از این فاجعه مدیریتی گردد

پارس خودرو را دریابید جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 22:39

از سلطان جاده مخصوص خواهشمندیم فکری به حال مدیران مالی پارس خودرو نماید که برخی از آنان خود مافیا هستند . تنها خواهشمندیم ورود کند به کارت هدیه هایی که آخر سال با ماکسیما از شرکت خارج کردند

علی شنبه , 29 اردیبهشت 1403 - 7:09

این هفته خبرهایی هست به گوش باشید

حسین شنبه , 29 اردیبهشت 1403 - 10:20

اقای خان کرمی یکی از مدیران موفق شرکت ایران خودرو بوده و هستن
امیدوارم که از جنس ایشان زیاد در صنعت خودرو بکار گرفته شوند
لااقل از خیلی ازدوستان که اشنا دارن
کارنامه درخشانی دارن

ابومحمد شنبه , 29 اردیبهشت 1403 - 13:36

برادر خوب داشتن هم باعث موفقیت و پیشرفت میشه

ماهان شنبه , 29 اردیبهشت 1403 - 13:14

با سلام،
در این یک ماه اخیر هر چه خودداری کردم از جواب دادن به مزد بگیرانِ “صاحب خان ها و کرم ها” ، دیدم گستاخی و توهین به شعور ایران خودرویی های عزیزم و حتی توهین به شعور مردم ایران توسط این مزدبگیران دیگر از حد دارد می گذرد…! بنابراین ذکر چند نکته را ضروری می دانیم :
توسط این افراد گفته شد که “صاحب خان ها و کرم ها”، فرزند ایران خودرو است! و از مدیران موفق بوده! و از تمامی اتهامات مبرا شده! و از زندان آزاد شده است.
در این خصوص بهتر است اینگونه گفته شود که : صاحب خان ها و کرم ها، به یکباره و یک شبه و به واسطه اخویِ گرانقدرشان که رییس تیم حفاظتِ یکی از مسوولینِ بلندپایه آن زمان بود، حکم گرفت و به آن منصب رسید و جهت خشنودی و تطمیع و بستنِ دهانِ گشادِ عده زیادی از نماینده نماها و وکلا، صاحب منصبان، برخی از نظارتی نماها و نهادها و خلاصه هرآنکس که صدایی از خود، علیه آن “یکتای کشاورز” در می آورد و یا می توانست چند روز هم که شده بر مدت حکومت آن “یکتای کشاورز” اضافه کند، تا توانست با دستور مستقیمِ آن “یکتای کشاورز” ، از بیت المال و اموال ابران خودرو به این بزرگوارانِ سیری ناپذیر، بذل و بخشش کرد و سوزوووووووکی با قیمت دولتیِ کارخانه که اختلاف نجومی با قیمت بازار داشت و بر پرسنل زحمتکش خودِ ایران خودرو حرام بود!! به درب خانه های این زالوها ارسال و تقدیم کرد «که این زالوها حتی نیاز نباشد تا ایران خودرو قدم رنجه فرمایند..!! » .
این بذل و بخشش در حدی بود که اگر خدای نکرده! برای زالویی، عمدا” یا سهوا” هااااااایما 7 ارسال میشد، دادِ آن زالو درمی آمد که چرا سوزوووووکی برای من نفرستاده اید!!
این گوشه کوچکی از خدمات “صاحب خان ها و کرم ها” به ایران خودرو بود! که اگر مزدبگیرانِ ایشان به گزافه های خود در خصوص تطهیرِ او ادامه دهند، برگ های زرین دیگری از دفتر افتخارات ایشان نیز ورق زده خواهد شد.
حال اگر مسوولینِ فعلی نیز هوسِ “هایما 8” و دنا و تارا و 207 اتومات به صورت کاملا حرام و غیرقانونی و با قیمت کارخانه و تحویل درب منزل کرده اند، یکی از بهترین گزینه ها همین “صاحب خان ها و کرم ها” و اربابش “ضیاء الدوله دیلمی” و نیز ارباب بزرگش، آن “یکتای کشاورز” می باشند!! چرا که هم در خوراندنِ بیت المال و اموال ایران خودرو به “زالوها” قدمت و تجربه لازم را دارند و هم صاحب “خوان” و “کرم” و “بذل و بخشش” هستند، اما نه از جیبِ خود! بلکه از جیب مردم!!
لازم به ذکر است که “خان” با “خوان” متفاوت است و “زندان رفتن” هم، با “زندان رفتن” ….! و البته “کشاورز” و “زارع” نیز هردو از اقشار زحمتکش جامعه هستند.

سینا شنبه , 29 اردیبهشت 1403 - 14:12

۳۰سال سابقه گروه می شود یک شبه ؟ تو این مملکت هرکسی برادر یا فامیل کسی است از رییس جمهور تا وزیر …! نسبت خویشاوندی جرم نیست…..
کافیست تا این دوران را با دوران مهندس زارع مقایسه کنید تا معلوم شود شما نون به نرخ روز خورها اکنون زیر پرچم چه کسی سینه می زنید…..!
در بحث اهدای خودرو به سازمان ها هم کافیست از وزارت صمت سوال کنید که چرا ارگان ها و نهاد ها سهمیه خودرو دارند….؟

ماهان شنبه , 29 اردیبهشت 1403 - 18:43

سینا جان؛ فرمودید که این دوران را با دوران یکه زارع مقایسه کنیم. بله، ما هم با شما موافقیم که دوران یکه زارع به مراتب از الان بهتر بود و البته به همین نسبت، دوران نجم الدین هم به مراتب از دورانِ یکه زارع بهتر بود و بریز و بپاش خیلی خیلی کمتر بود و به تولید و پرسنل شاغل در بخش تولید و تولیدِ داخل بیشتر بها داده میشد.
یادمان نمی رود زمان گذشته را …… زمانی که آن “یکتایِ کشاورز” از پرسنل زیرمجموعه “ستاره” بود و گاه ساعتها پشت درب اتاق ستاره می نشست تا او را ببیند و باز هم یادمان نمی رود زمانی را که آن “یکتای زارع” دیزل را به خاک سیاه نشانده بود و هرماه، حتی حقوق پرسنل دیزل را نداشت که بدهد و از کیلومتر14 استقراض می کرد…. تا زمانی که چندسال بعد، “زالی” توانست دیزل را از آن فلاکت نجات دهد و سودده کند که آنهم متاسفانه میوه اش نصیب “متوسلین” شد!
وضع موجود هم که اصلا قابل قیاس با سالهای قبل نیست و افتضاح است و کلاسِ کار به شدت پایین آمده است؛
“عظیمیون” که اصلا خودرویی نبوده اند و نیستند و نخواهند شد! و متاسفانه بزرگترین افتخارشان، به فرموده خودشان؛ “اطاعت محض” از برخی نمایندگان معلوم الحال و رد صلاحیت شده مجلس است که آنها را به این لقمه بزرگتر از دهانشان رسانده اند! و الان نوچه یِ خادمِ نمک نشناسِ قبلیِ ستاره که اکنون بر صندلی قبلی ارباب خود تکیه زده، همه کاره و “چراغِ” راهِ “عظیمیون است و برای ایشان تصمیم سازی و متاسفانه در خیییییلی از اوقات هم تصمیم گیری می کند!! و خیلی جاها نیز خود را متاسفانه منتسب به نهادها و نظارتی ها می کند، در حالی که اینطور نیست.

مجاهد شنبه , 29 اردیبهشت 1403 - 14:35

اگر نسبت فامیلی جرم است
پس از رئیس جمهور و تمامی ه‍یئت دولت مجرم هستند تا تمامی مدیران دولتی و کشوری…..

ابومحمد شنبه , 29 اردیبهشت 1403 - 13:34

علیمردان که به آخر خط رسیده و چوب خطش پر شده . تو این دوران عظیم و مدیر عامل به اصطلاح سالم بچه هایی شدن عضو هیئت مدیره بعضی شرکت های تابعه که همش دنبال امکانات اتاق ، ماشین ، منشی و کارگر خدماتی ویژه و … می گردن. کسایی که تو ایران خودرو نهایتا رئیس یه قسمت بدون انجام دادن یه کار اجرایی بودن. واقعا ما چه توقعاتی داریم. وقتی مدیر عاملی هیچ متر و معیاری نداره می خواهیم عضو هیئت مدیره بودن معیار داشته باشه!! تولید خودروهای سبک که تو خاکه پشت سرش خودروهای سنگین هم به خاک میره.

رضا یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 7:44
کارگر خط تولید یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 8:20

دکتر عظیمی مدیر سالم و انسان لایقی هستن اما متاسفانه اشتباهاتی هم داشتن مهم ترین اشتباهش * بخت آزمایی * در تولید بود که با اشتباهات زیرمجموعه به * مراد * خودش نرسید
قطعا با بررسی بیشتر و تغییر مناسب تیم مدیرتی مخصوصا در تولید و منابع انسانی میتونستن به نتیجه مطلوب تری برسن
ذر تولید باید بعضی از مدیران را جایی فرستاد که * عرب * نی انداخت
کارگر تولید با تهدید و زور مجبور به مجیز گویی از مدیران ارشد مجموعه تولید شدن