اختصاصی خط بازار؛

ارزان ترین خودروهای باکیفیت در سال 2022

اين گزارش بصورت خلاصه به بهترین و کم مصرف ترین خودروهای موجود دربازار در سال 2022 را به شما معرفي خواهد كرد.
کد خبر : 27377
تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۳

به گزارش اختصاصی خط بازار؛ هنگام خرید یک خودروی جدید، عاقلانه است که به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی شما به صرفه بودن آن توجه کنید. اما آیا واقعاً باید به جای دنبال کردن قلب خود در دنیای هیجان انگیز خرید خودروهای جدید از ذهن خود استفاده کنید؟ ممکن است دشوار باشد، اما اگر واقع بینانه باشد، قیمت سوخت پائين به ندرت در جوامع صنعتي روي تصميم شما تاثير دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، از ارقام اقتصادی و رسمي يك خودرو بهتر است آگاه باشید، چنين معیاری اين موضوع را بررسي مي‌كند كه برای مصرف يك ماشین چقدرمی تواند با یک گالن بنزین یا گازوئیل به عنوان mpg (مایل در هر گالن) مي‌توانيد جابجا شويد. ما اين را شاخص عملكرد اقتصادي می نامیم و مي‌دانيم این ارقام در شرایط آزمایشگاهی به دست می آیند و می توانند کمی با مواردی که در رانندگی روزانه می بینید متفاوت باشند.

اما در نظر بگيريد از آنجایی که همه سازندگان موظفند از روش‌های یکسانی در آزمایش‌های خود استفاده کنند، حداقل به این معناست که خودروها را می‌توان نسبتاً با یکدیگر مقایسه کرد تا بتوانید خودروهایی را با بهترین شاخص mpg پیدا کنید. از سال 2018، سیستم منسوخ NEDC (چرخه رانندگی جدید اروپایی) تست مصرف سوخت و آلایندگی توسط سیستم WLTP (رویه تست خودروهای سبک هماهنگ جهانی) جایگزین شد.

این ساختار و روش آزمایشی جدید شامل آزمایش واقعی در جاده ها می شود، به این معنی که کارایی خودروهای جدید با استفاده از شرایط دنیای واقعی اندازه گیری می شود. با این حال، تردیدی وجود ندارد که خودروها در سال‌های اخیر بسیار بهینه‌تر شده‌اند (با صرف نظر از نحوه و روش اندازه‌گیری آن). خیلی وقت پیش، خودرویی که مصرف آن به 30 مایل بر گالن می رسید، نسبتاً مقرون به صرفه تلقی می شد، اما اکنون می توان انتظار داشت که یک خودروی خانوادگی معمولی با یک گالن بیشتر پيمايش کند. با موتورهای مدرن و توربوشارژ، یک هاچ بک کوچک ممکن است دو برابر این رقم  را پيمايش كند، و برخی می توانند حتی از این هم فراتر بروند.

در اين گزارش ما 10 خودروی مقرون به صرفه مورد علاقه خود را جمع آوری کرده ایم، اما از آنجایی که مالکیت خودرو بیش از ارقام مصرف سوخت سرد است، عوامل دیگری را در رتبه بندی خود در نظر گرفته ایم. تمام خودروهایی که معرفی کرده‌ایم زندگی با آن‌ها لذت‌بخش خواهند بود و باید به خوبی در كانون مصرف و بهره وري زندگی خانوادگی قرار بگیرند. البته، برخی از خودروها بیشتر از دیگران برای زندگی خانوادگی طراحی شده اند، بنابراین ما فهرستی از اقتصادی ترین خودروهای خانوادگی كه در سال 2022 در بازار موجود هستند را تهیه کرده ایم.

علاوه بر بهینه سازی مصرف سوخت، راه های دیگری نیز برای صرفه جویی در هزینه های رانندگی وجود دارد. اتومبیل های مورد علاقه ما را که تحت تأثیر هزینه تراکم شهری لندن قرار نگرفته اند را بررسی مي‌کنیم. و با محبوب‌تر شدن فناوری‌هاي جديد، ما بهترین خودروهای هیبریدی و الکتریکی را در اين فهرست رتبه‌ بندی کرده‌ایم. متأسفانه، از زمانی که آخرین سیستم مالیات بر تردد در بريتانيا اعمال شد از آوریل 2017، فقط خودروهای بدون آلایندگی می توانند از مالیات جاده‌اي فرار کنند، اما ما همچنان می توانیم بهترین خودروهای معاف از مالیات را که می توانید در بازار کارکرده خریداری کنید را نيز به شما توصیه کنیم.

شماره 1 – Toyota Prius hatchback

به یک هیبریدی فکر کنید و به احتمال زیاد تویوتا پریوس اولین خودرویی باشد که به ذهن شما خطور می کند. به این دلیل که اولین هیبرید تولید انبوه در جهان بود و تبدیل به فرزند پيشرو جنبش هیبریدی شد. جدیدترین پریوس نیز به لطف صندوق عقب بزرگ و موتور آرامی و ساكتي كه از آن بهره مي‌برد دقيقا خودرویی اي است كه انتظار آن را دارید. خودرویی آسان برای زندگی كه فقط یک سواری محکم و متاسفانه با فضایي محدود  براي سرنشینان عقب.

اگرچه در بخش اقتصادی به طور غیرقابل انکاری قوی و يكه تاز است؛ بر اساس ادعای تویوتا، پریوس به راحتی قادر به پيمايش بیش از 60 مایل با مصرف يك گالن بنزين است، با انتشار تنها 107 گرم دي اكسيد كربن در هر کیلومتر. این به معنای نرخ بسیار پایین آلايندگي در نوع خود است که مطمئناً کاربران خودروهای شرکتی و دارندگان تاكسي را خوشحال می کند. رانندگانی که با رفت‌وآمدهای کوتاه روزانه مواجه می‌شوند، احتمالاً پریوس را مقرون به صرفه‌تر از یک هاچ‌بک بنزینی معمولی می‌دانند، اما به دلیل تردیدهای گاه و بی‌گاه هنگام فشار دادن پدال گاز، رانندگی با آن ممکن است كمي زمان ببرد تا به آن عادت کنيد. در مجموع، پریوس خودرویی است که کمتر برای رانندگی پرشور توليد شده و بیشتر برای رانندگی مقرون به صرفه و آرام مناسب است.

شماره 2 – Ford Fiesta hatchback

نسخه‌ای از جدیدترین فورد فیستا وجود دارد که تقریباً برای همه جذابیت دارد، از جمله افرادی که به دنبال نظارت بر صورت صورت حساب‌ها هستند. اکنون که تولید نوع 1.5 لیتری دیزلی آن متوقف شده است، موتور بنزینی 1.0 لیتری اکوبوست با 123 اسب بخار قدرت، از نظر اقتصادی انتخابی است. این همان موتوری است که در شاسی‌بلند پوما این برند استفاده می‌شود و از دستیار هیبریدی ملایم بهره می‌برد که به آن کمک می‌کند تا بیش از 56 مایل با هر گالن سوخت پيمايش كند. همچنین دارای رقم انتشار CO2 است که از 114 گرم در کیلومتر شروع می شود، که آن را در یک باند سطح متوسط ​​BiK برای رانندگان خودروهای شرکتی ودر كلاس مناسب براي حمل و نقل عمومي  قرارش می دهد.

هزینه‌های پایین و كيفيت بالاي توليد تمام آن چیزی نیست که فیستا به نفع خود كرده است. مدل قبلی چیزی شبیه به خودروی امروزی نداشت که داشبورد آن به خوبی طراحی نشده بود ولي در مدل جديد استفاده از آن بسیار آسان و از كلاس بالايي برخوردار است، در حالی که صندلی‌های عقب نیز به طرز محسوسی از نظر فضا سخاوتمندانه‌تر و جا دار تر شده اند.

شماره 3 – Hyundai Ioniq Hybrid

به عقده نگارندگام اين مقاله از زماني كه هیوندای در قامت يك رقیب پیشگام اقدام به توسعه پلت فرم هاي خود در مقابل توليد كنندگان ژاپني خود را مطرح كرد ژاپنی، به چیزی فراتر از الهام گرفتن از تویوتا پریوس انديشيد، اما حقیقت این است که الگوی اثبات شده تویوتا برای موفقیت خودروهای هیبریدی را نتوانست ناديده بگيرد. شکل ظاهری Ioniq از نظر آیرودینامیکی کارآمد است و به کاهش آلايندگي هوا کمک می کند، مازاد بر اين توان بالاي موتور هايبريدي آن به ندرت به سرنشينان اين حس را القا مي‌كند كه احيانا موتور و خودرو تحت فشار هستند.

در واقع، Ioniq خودرویی به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر و قدرتمند تر از پریوس است و استفاده از گیربکس اتوماتیک دوکلاچه معمولی به جای سیستم متداول  CVT با نسبت متغیر پریوس، به افزايش ضريب پاسخ‌دهی آن کمک می‌کند. در نتیجه، رانندگانی که از یک خودروی بنزینی یا دیزلی معمولی به سمت یک خودروی هیبریدی حرکت می‌کنند، متوجه می‌شوند که Ioniq کمی آشناتر از پریوس است، اگرچه دومی احساس می‌کند در جاده‌های ناهموار کمی آرام‌تر است. با این حال، تحرك كمي خشك خودرو Ioniq هيونداي براي سرنشينان ناراحت کننده نیست و هزینه‌هاي آن بطرز چشمگيري از Prius  كمتر است. مصرف يك گالن سوخ با پيمايش بیش از 60 مایل در هر ساعت، آن را از نظر مصرف سوخت به پریوس هیبریدی بسيار نزدیک می کند.

شماره 4- Skoda Octavia hatchback

چیزهای زیادی در مورد اشکودا اکتاویا جدید براي گفتن وجود دارد: این مدل هاچ بك از صندوق عقب بزرگی بهره مي‌برد و از فناوری جدید و تجهیزات استانداردهاي فراوانی بهره جسته است. در حالی که قيمتش شايد کمی گرانتر از مدل قدیمی تر خودش شده باشد، اما همچنان ارزش خريد بسيار بالایی دارد. اندازه کلی آن در كنار رقبا سنتي اش، آن را به مدل‌های کلاس بالا مانند فورد موندئو نزدیک‌تر می‌کند.

اکتاویا علیرغم اندازه‌ نسبتا بزرگش در كلاس خود، قيمتش ارزان است و با طیف وسیعی از موتورهای استاندارد قابل انتخاب است. مقرون به صرفه ترین موتور دیزل  در سطح ابتدایی است. 2.0 لیتری با 113 اسب بخار قدرت. این موتور بیش از 65 مایل با مصرف يك گالن گازوئيل در نوع خود بي نظير است، در حالی که نسخه قدرتمندتر 148 اسب بخاری از همان موتور قادر به پيمايش 50 تا 60 مایل با هر گالن سوخت است. حتی دو موتور بنزینی، 1.0 لیتری 109 اسب بخاری و 1.5 لیتری 148 اسب بخاری، می توانند بیش از 50 مایل پيمايش با هر گالن سوخت را مدیریت کنند و مدل های مجهز به DSG از کمک هیبریدی ملایم بهره می برند.

پرچمدار Octavia iV مقرون به صرفه ترین مدل است که 182الي 283 mpg را با انتشار CO2 22-33g/km مدیریت می کند. این خودرو ترکیبی از یک موتور 1.4 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی با قدرت 201 اسب بخار است، اما این فناوری دارای قیمتی كمب بالا است، حتی مدل ابتدایی Octavia PHEV بیش از یک سوم بیشتر از یک مدل معمولی بنزینی قیمت دارد.

شماره 5 – Peugeot 508 hatchback

شاید به نظر برسد که خودروهاي  سدان در حال مرگ هستند، زیرا همه به جای آن یک SUV می‌خرند، اما پژو 508 نشان می‌دهد که هنوز جایی برای این بدنه سنتی‌ وجود دارد. اين به يمن طراحي متمايز آن است، به خصوص آن دسته از مدل هایی که دارای چراغ های دي لايت LED بلند بوده و با طراحي نیش مانند هستند که از سپر جلو بيرون زده است. به لطف فرمان کوچک پژو، سیستم اطلاع رساني خاص iCockpit و کلیدهای کنترل پیانويي، فضای داخلی نیز به همان اندازه جذاب شده است.

در زیر کاپوت، موتورها به اندازه کافی جمع وجور و به طرز چشمگیری كوچك هستند. موتور 1.5 لیتری BlueHDi 130 می‌تواند پيمايش بین 50 تا 60 مایل با هر گالن سوخت را به خوبي مدیریت کند، در حالی که مدل دیزل قدرتمندتر 2.0 لیتری با گیربکس اتوماتیک همچنان بیش از 50 مایل پيمايش را با يك گالن سوخت ارائه می دهد. در حالی که دیزلی‌ها بخش عمده‌ای از محدوده اين دسته محصولات پژو را تشکیل می‌دهند، خودروی پلاگین هیبریدی که از موتور بنزینی استفاده می‌کند، رسماً مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودرو با رقم اقتصادی بین 166 تا 235 مایل در گالن سوخت است، و البته همچنین گران ترین مدل در محدوده خودروهاي پژو 508 است.

شماره 6 – MINI Countryman SUV

اين تيپ از خودرو هاي ميني از نوع شاسی‌بلندهایی است که ظاهر یک هاچ‌بک یکپارچه سازی شده را با کارایی بیشتر ترکیب می‌کنند و ميدانيم اين توليدات تجارت بسيار بزرگ و پر سودي براي كمپاني مادر هستند. MINI Countryman بطور حتم محبوب ترين محصول كمپاني خوشنام ميني است. این خودرو بسیار جادارتر و مناسب‌تر از MINI هاي هاچ‌بک معمول است و برخی از قطعات آن با BMW X1 مشترک است، اما همچنان برای رانندگی خوب و به عنوان يك خودرو اقتصادي كاملا مقرون به صرفه است. پيمايش بیش از 50 مایل با يك گالن سوخت توسط كمپاني ادعا می شود، اما، مانند اکثر دیزل ها، مصرف سوخت بهتر با قیمت خرید بالاتر جبران می شود، بنابراین پيش از انتخاب اين مطمئن شوید كه بدون چشم داشت به مصرف پايين گازوئيل در اين خودرو از پس ساير هزينه هاي جانبي اين خودرو ديزلي لوكس بر مي‌آييد كه شايد زياد اقتصادي به نظر نرسد.

از طرف دیگر، مینی کانتریمن ALL4 هیبریدی پلاگین نیز توسط همين كمپاني با همين شكل و شمايل وجود دارد که قهرمان كاهش هزينه‌هاي اقتصادی مصرف سوخت و عملکرد در این محدوده است. نه تنها سریعتر از کوپر S بنزینی است، با قدرت گرفتن شتاب از سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت تنها 6.8 ثانیه(شتاب صفر تا 100 كيلومتر)، بلکه گفته می شود بیش از 160 مایل در ساعت نیز حداكثر سرعت قابل پيمايش در اين خودرو است. ممکن است شما ميتوانيد براي صحه گذاري بر اين مدعاي ميني در دنیای واقعی خودتان دست به كار شويد!  این گران ترین مدل است، اما بايد در نظر گرفت كه كارآمدترين مدل هم هست.

شماره 7 – Kia Niro SUV

اگرچه خودرو هاچ جديد کیا سري “نیرو” یک خودرو هیبریدی است، اما به اندازه تویوتا پریوس کم مصرف نیست و اگر هزینه سوخت دغدغه و نگراني اصلی شما باشد، قطعا تويوتا جذابیت بیشتری براي شما خواهد داشت. با این حال، کیا “نیرو” با توجه به سطح بالای تجهیزات استاندارد، قیمت جذاب و بسيار مناسبي دارد و همچنین زندگی و رانندگي با آن بسیار آسان است. طراحی مربعی “نیرو” كه دارای ویژگی‌های ظاهری SUV است، از جمله سقف بلند برای فضای سر مرتفع براي همه سرنشينان در كنار چیدمان داخلی كه نه تنها جادار است، بلکه امكانات زیادی براي نگهداري اغلام كوچك ومفید دارد. علیرغم شکل حجیم، “نیرو” نیازی به بالا رفتن سرنشينان و طي كردن يك پله بلند برای ورود به داخل كابين خودرو را ندارد. نسبت به اکثر SUV های معمولی دارای ارتفاع بسیار پایین تر و مطلوب تري است.

اگرچه با پریوس تويوتا شباهت وهمخوانی ندارد، اما مصرف سوخت ادعایی “نیرو” بیش از پيمايش 58 مایل با هر گالن بنزين بسیار چشمگیر است، به ویژه برای خودروهایی که سوخت بنزینی دارند، در حالی که قابلیت تمام الکتریکی با سرعت پایین به کاهش آلاینده ها در محیط های شهری کمک شاياني می کند. اگر برایتان مهم نیست که مقداری هزینه اضافی بپردازید، “نیرو” پلاگین هیبریدی یا e-Niro تمام برقی را امتحان کنید، زیرا اینها حتی ارزان‌تر از مدل‌هاي هیبریدی استاندارد هستند.

شماره 8 – Mercedes C-Class Estate (2014-2021)

این واقعیت که مرسدس کلاس C یک انتخاب لوکس در کلاس‌های خانوادگی/سدان و استيشن است به این معنی نیست که مالکان اين خودروها نگران مصرف سوخت نیستند. C-Class با فضای داخلی شیک و مدرن خود که در مرسدس کلاس اس لیموزین ظاهری قابل قبول به نظر مي‌رسد، C-Class جذابیت زیادی در طراحي داخلي و ديزاين خارج دارد، قطعا مدل C-Class Estate كارايي و كيفيت بيشتري را به زندگی خانوادگی شما اضافه می کند.

دیزل سطح مبتدی، C 220 d، رسماً می تواند بیش از 50 مایل بپيمايد و تنها يك گالن گازوئيل مصرف كند اين در حالي است كه اين مقدار براي رانندگي در شرايط مختلط اعلام شده است. رقمی چشمگیر برای چنین خودرویی C 300 d سریعتر تقریباً به همان اندازه مقرون به صرفه است با مصرف بسيار پايين و پيمايش بیش از 49 مایل با هر گالن سوخت، و همچنین یک مدل C 300 de plug-in هیبریدی هم وجود دارد که گفته می شود توانایی پيمايش بین 176 تا 235 مایل را با هر گالن بنزين را داراست.

شماره 9 – Skoda Fabia hatchback (2015-2021)

اشکودا فابیا دیگر با موتور دیزلی موجود نیست و توليد نخواهد شد، اما موتورهای بنزینی آن به اندازه‌ای مقرون به صرفه هستند که تعداد کمی از مشتريان دیزلی اش را از دست خواهند داد. سه نسخه از موتور 1.0 لیتری اشکودا وجود دارد. یک نشان MPI و دو توربوشارژ با نشان TSI. خروجی های 59، 93 و 108 اسب بخار در دسترس هستند، و اگر می توانید، توصیه می کنیم یکی از موتورهای قوی تر TSI را انتخاب کنید. آن‌ها بسیار سریعتر و مقرون به صرفه تر هستند. 93 اسب بخار مقرون به صرفه ترین است و حدود 53 مایل با هر گالن بنزين طي  می کند؛ رقمی که در آزمایشاتي كه انجام داديم توانستيم خود را با آن مطابقت بدهيم.

هاچ بک با ارزش اشکودا نیز با فضای داخلی محکم خود که کیت های زیادی را حتی در نسخه های با مشخصات پایین ارائه می دهد، تحت تاثیر قرار می دهد. اگر می‌خواهید نقاط قوت فابیا را با فضای صندوق بار اضافی بخواهید، Skoda Fabia Estate نیز وجود دارد كه در جاي خودش درخور توجه است.

شماره 10 – Dacia Sandero hatchback

جدیدترین داچیا ساندرو از نظر ارزش و هزینه های اجرایی کم هنوز تقریباً بی نظیر است. بخش بزرگی از این قیمت اولیه آن است که با کمتر از 8000 پوند، آن را ارزان ترین خودروی بازار می کند. به عنوان یک هاچ بک کوچک مقرون به صرفه، موتور 1.0 لیتری SCe 65 بنزینی به سختی قابل شکست است و بیش از 53 مایل پيمايش با هر گالن بنزين كه بیمه و تعمیر و هزينه نگهداری نیز هزینه ای برای مالك نخواهد داشت. هیچ موتور دیزلی در اين كلاس نمي تواند با موتور اين خودرو رقابت كند، با موتور 1.0 لیتری بنزینی/LPG جدید TCe 100 Bi-Fuel تنها گزینه برای مشتريان است كه مي‌تواند با كمترين ميزان سوخت ممكن مسير طولاني‌اي را طي كند. این گران‌ترین مدل برای خریدران است، اما وقتی با بنزین کار می‌کند، موتور حدوداً 49 مایل پيمايش را با يك گالن بنزين می‌تواند طي کند. تغییر به LPG به طور مشابه مقرون به صرفه است، كه تا 39 mpg امکان پذیر است.

شما نمی توانید همه چیز را داشته باشید و ریشه های بودجه ساندرو با مقایسه تناسب داخلی و بیرونی و اتمام آن با رقبای گران قیمت تر كاملا مشخص است. اگرچه آخرین کلمه در لذت ديدن نیست، اما مواد در آخرین مدل استحکام بیشتری دارند و دلیلی وجود ندارد که یک ساندرو با كيفيت مطلوب خود بهتر با سختی‌های زندگی خانوادگی کنار بیاید. با توجه به قیمت آن، داچیا ساندرو یک پنج در کاربردی با صندوق عقب مناسب و در مدل های Comfort و بالاتر، يك خودرو نسبتا كامل است. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، احتمالاً نسخه کاملاً جدید Logan MCV estate در اواسط سال 2022 وارد بازار خواهد شد.

 

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.