اتحاد طلایی ۱۱+۱ در خودروسازی/فرصتی که هر ۴۰ سال یک بار به وجود می آید

همزمان با رویکرد جدید وزیر صمت در خودروسازی، تحولات قطعه سازی نیز قابل توجه و تامل است.
کد خبر : 62763
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

به گزارش خط بازار؛ همزمان با رویکرد جدید وزیر صمت در خودروسازی، تحولات قطعه سازی نیز قابل توجه و تامل است. بعد از یک دوره خاموشی در انجمن قطعه سازی که بزرگترین و موثرترین نهاد صنفی در جاده مخصوص است، بازگشت “خسرو خوبان” و “آقای دبیر” به راس مدیریت انجمن قطعه سازی، معادلات در جاده مخصوص را تغییر داده است. اتفاقی که ورق انجمن قطعه سازی را بعد از چند ماه رخوت، بی تحرکی و حواشی دبیر و رئیس به نفع خودروسازی برگردانده است.

بررسی های خط بازار نشان می دهد بازگشت اصغر خسروشاهی و مازیار بیگلو به عنوان رئیس و دبیر انجمن قطعه سازی، نه تنها امید را دوباره به این انجمن برگردانده بلکه به دلیل مشی فراجناحی این دو نفر، فرصت طلایی در قطعه سازی و خودروسازی برای ایجاد همگرایی ملی و اتحاد صنعتی ایحاد کرده است. اتحادی که یک طرف آن ۱۱ عضو هیئت مدیره قطعه سازی است و طرف دیگر آن جنتلمن های قطعه سازی است.

این همصدایی بین جریان چپ و راست قطعه سازی تحت حمایت خوشنام ترین قطعه ساز کشور یک فرصت طلایی برای تحول بزرگ در خودروسازی است. تحولی که قدم اول آن واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی واقعی و سپردن مدیریت خودروسازان به افراد اهل و ذی حق آن است.

قطعا این فرصت کم نظیر هم به نفع قطعه سازی و خودروسازی است و هم می تواند بستر را برای پیشبرد اهداف وزارت صمت در جاده مخصوص مهیا کند. چرا که ضمانت تحقق برنامه وزیر عاقل صمت، حضور مجریان و مدیران متخصص است که هم شناخت کافی به خودرو دارند و هم قدرت مدیریت خود در اداره شرکت های خودروسازی در بخش خصوصی را به اثبات رسانده اند.

منبع: خط بازار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سناتور شنبه , 18 آذر 1402 - 13:02

بله، اگر به طریقه صحیح خودروسازی ها قیمت گذاری شوند و به نحو درست واگذار شوند، اوضاع بهتر خواهد شد. به عنوان مثال شاید دیگر فردی مانند “شهرام.ص” نتواند در دو شرکت بزرگ، همزمان دو پست حساس و تمام وقت داشته باشد!!
باور بفرمایید ما در طول سی سال خدمتمان در صنعت خودرو، همچنین پدیده ای را ندیده بودیم… و اینکه الان بالغ بر یک سال و نیم است که این تخلف بزرگ و عجیب رخ داده است و هییییچ نهاد نظارتی و حراستی به این موضوع ورود نمی کند! و “شهرام.ص” و باندش مشغول یکه تازی و آشفته کردن اوضاع هستند و جالب است که اینکار را در قالب “ساماندهی اوضاع” دارند انجام می دهند!!
سوال این است که مگر قحط الرجال است که مجبور باشیم از یک نفر، در دو پستِ تمام وقت و حساس استفاده کنیم و آیا اصلا مگر می شود یک نفر در دو جا، دو پست تمام وقت داشته باشد؟؟ از یک جا حقوق و مزایای کامل (که ماهیانه بالغ بر “یکصد و چهل میلیون تومان” است!!) و کلیه وامها و پاداش ها و غیرنقدی ها و گوشت و مرغ و… را بگیرد و از جای دوم نیز حق جلسات هیات مدیره و مزایای کامل و پاداش ها و گوشت و مرغ و… را بگیرد؟؟؟
این فعل بسیار عجیب است و سکوت نظارتی ها در مقابل آن، عجیب تر…!!!

کوثر شنبه , 18 آذر 1402 - 13:07

دوست عزیز تعجب ندارد هرموقع تونستن مراد ع را بردارند ایشان رانیز برمیدارند

راد شنبه , 18 آذر 1402 - 15:12

یک ضرب المثل هست که فکر نکنم تاحالا شنیده باشید و نیاز به تفسیر و تفکر دارد:
شتری بمرد (فوت کرد) از لاغری
از بس که پی (دمبه)بسیار داشت
نه در هوا نه در زمین
اذان صبح نزدیک شام

باباخان عزیز شنبه , 18 آذر 1402 - 22:08

حتی با دستور مدیر عامل معظم شرکت ایران خودرو همچنان بازنشستگان صدا و سیما در شرکت ایران خودرو و گروه ادامه کار می دهند