«آریا جعفری» عکاس خبرگزاری ایسنا دستگیر شد

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران خبر از دستگیری یکی دیگر از اعضای این انجمن داد.
کد خبر : 44617
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

به گزارش خط بازار؛ انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران اعلام کرد: به اطلاع اعضای انجمن و جامعه عکاسی مطبوعاتی ایران می‌رساند، آریا جعفری عکاس با سابقه‌ی مطبوعاتی و ورزشی و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، در روز یکشنبه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش دستگیر شده است. متاسفانه تا لحظه انتشار این خبر ایشان تماسی با نزدیکان نداشته‌اند و دلیل دستگیری ایشان مشخص نیست.

آریا جعفری سالهاست که بعنوان عکاس مطبوعاتی در رسانه‌های داخلی ایران فعالیت دارد و برنده جوایز مختلف عکاسی از جمله برگزیده‌ی دو دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران است. وی در حال حاضر عکاس خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا» در شهر اصفهان است.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در راستای وظیفه خود پیگیر شرایط این عضو جامعه‌ی رسانه‌ای ایران خواهد بود و از مقامات قضایی و امنیتی درخواست آزادی ایشان را دارد.

پیش از این، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران اعلام کرده بود که «احمد‌ حلبی‌ساز» عکاس مطبوعاتی که در سال‌های اخیر برای خبرگزاری شینهوا چین فعالیت می‌کرد، روز پنجشنبه در جریان اعتراضات در تهران دستگیر شده و هم‌اکنون در زندان تهران بزرگ در بازداشت است و وی تا کنون یک بار توانسته با خانواده خود تماس بگیرد و درباره وضعیت سلامتی خود اطلاع دهد.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در رابطه با دستگیری خانم یلدا معیری -عکاس مطبوعاتی و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی- نیز نوشته است: هیئت‌ مدیره انجمن از دقایق ابتدایی انتشار این خبر پیگیری‌های مختلفی برای کسب اطلاعات دقیق از وضعیت ایشان انجام داده است، اما متاسفانه علیرغم کوشش‌های بسیار تا این لحظه از وضعیت خانم معیری خبر موثق و دقیقی به دست نیامده است.

منبع: خبر فوری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.