آغاز جراحی عظیم در ارض جاده مخصوص/ترکیب طلایی “علی ها” در ساختار ایران خودرو

با بخت آزمایی داخلی، بازنشسته سالاری خارجی، قیمت گذاری تأمینی و ... نمی توان مشکلات ساختاری خودروسازی را حل نمود.
کد خبر : 61029
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

به گزارش خط بازار؛ بهره وری پایین، فساد و ناکارآمدی سه معضل جدی صنعت خودرو است. معضلاتی که نیازمند تدابیر اساسی است و نه راه حل های کوتاه مدت و مسکنی.

قطعا در این راه با بخت آزمایی داخلی، بازنشسته سالاری خارجی، قیمت گذاری تأمینی و … نمی توان بر این مسائل فائق شد. چرا که در بهترین حالت منابع و امکانات حیف می شود و در بدترین حالت عده ای رانت میل می کنند. چرا که در بهترین حالت دلارها صرف سفرهای خداپسندانه در ترکیه، چین، آلمان و دبی می شود و در بدترین حالت قیمت ها چند برابر هزینه، در کارگروه توافق می شود.

از این رو با سیاسی کاری و رفاقت بازی نمی توان به مقابله با فساد و ناکارآمدی رفت. باید سیستماتیک تدبیر کرد، شجاعانه تصمیم گرفت و عملیاتی اجرا نمود. یکی از این تدابیر اساسی، تشکیل تیروان ها است که اخیرا اولین تیروان با تدبیر علی شیخ زاده و تصمیم علی مردان عظیمی در مهرکام پارس آغاز شده است. این تصمیم که یکی از نقاط طلایی دوران عظیمی در ایران خودرو است، قرار است با مشارکت خارجی ها صورت گیرد.

 

 

موضوع تشکیل تیروان ها یک حرکت ساختاری و ضروری در خودروسازی است که از سال گذشته توسط برخی متخصصین باهوش در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص آغاز شده و در حال حاضر به ایران خودرو رسیده  و امید است با مدیریت سالم و محافظه کارانه عظیمی به نتایج مطلوبی برسد.

علی رغم برخی از انتقادها ولی عظیمی طی ماه های گذشته عملکرد سالم، مثبت و رو به رشدی داشته است. البته در این بین برخی با انتشار مجازی خبر استعفا و لابی در پشت صحنه به دنبال تخریب وی و مدیرعامل شدن هستند که تاکنون موفق نبوده اند. لذا بایستی مراقب مشورت های غلط برخی نزدیکان بود تا پوست خربزه زير پای مدیرعامل نیندازند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 8
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همکار سابق جمعه , 5 آبان 1402 - 13:45

اون م باند باز نالایق برود همه مشکلات عظیمی حل شده است

همکار سابق جمعه , 5 آبان 1402 - 13:51

سید حالا از این م دفاع کن کامنتهای مرتبطش را سانسور کن تا آخر کار این ادم عقده ای را هم میبینیم .منصوبین او جه کسانی هستند

سوار بر خر مراد جمعه , 5 آبان 1402 - 16:29

داستان غریبی است. مدیران منصوب هوشی هنوز حضور دارند

هوشی جمعه , 5 آبان 1402 - 18:00

متاسفانه تکلیف بازنشسته های شاغل درایران خودرو و گروه مشخص نشده ولی طوفان در راه است

مدافع جمعه , 5 آبان 1402 - 18:07

بازنشسته صدا وسیما رفت بی خیال شو

کارگر خط تولید جمعه , 5 آبان 1402 - 18:39

وقتی بدنه داخلی ضعف داشته باشه و قطعه سازها به راحتی قطعات خودشون رو تک سورس کنن و قطعات بی کیفیت با زند و بند و بخت آزمایی وارد چرخه تولید میکنن
شما هر چی مدیر عامل سازنده ها رو تغییر بدی فاییده نداره
دنبال باگ باید داخل معاونیین حاضر بود که خرج یک ماه دفترشون از خرج یه خونه ۴ نفره بیشتره

ابوالفضل جمعه , 5 آبان 1402 - 21:42

خوش خیال !
با این آدمهایی که در عکس می بینم هیچ اتفاقی در ایران خودرو نخواهد افتاد .

کارگر خط تولید شنبه , 6 آبان 1402 - 0:40

پوست خربزه فقط و فقط خود تو هستی چراکه از هرکسی که تعریف میکنی کارش خیلی خرابه که بهت پول داده تا ببریش بالا تو تعریف کن و احمقها باور کنن