بازار تو هم فقط شلوغ بازی میکنی!؟
هیچ خبری نیست؛اتفاقی هم قرار نیست بیفته!
اینا خیلی هنر کنند؛این چیزی رو که دارند از دستش ندهند!؟نمیخواد دستاوردی اضافه کنن…
گزینه اصلی روابط عمومی سایپا/آزموده را آزمودن خطاست
به گزارش خط بازار؛ خبرها حاکی از آن است که مدیرعامل سایپا گزینه اصلی خود برای روابط عمومی را مشخص کرده است.
براساس اخبار رسیده علی شیخ زاده در اقدامی درست روابط عمومی سایپا را احیا کرده و در حال بررسی گزینه نهایی برای مدیریت این واحد مهم است.
بررسی های خط بازار نشان می دهد مدیرعامل سایپا، متین کاکویی مدیر کنونی روابط عمومی ایران خودرو را برای مدیریت روابط عمومی سایپا انتخاب کرده است. این در حالی است که عملکرد کاکویی در ایران خودرو چندان مطلوب نبوده و ناسازگاری هایی نیز با مدیرعامل ایران خودرو پیدا کرده است.
بدعت تیموری و انفعال توسلی مهر در حوزه روابط عمومی بایستی برای مدیران جدید سایپا درس عبرت شود.
روابط عمومی خط مقدم هر شرکت سازمانی است. انتخاب فردی متخصص در این حوزه از نظر علمی و تجربی از نان شب برای خودروسازی واجب تر است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :خودروسازی ، روابط عمومی سایپا ، سایپا ، صنعت خودرو\ ، علی شیخ زاده ، متین کاکویی ، مدیر روابط عمومی سایپا ، مدیرعامل سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
تو این چند سال اگه ضربه ای به سایپا خورده درصد بیشترش بابت ارتباطات بوده/ کار ارتباطات و روابط عمومی خیلی شفاف و روشنه اما توی این ۱۰ سال گذشته روابط عمومی سایپا بسیار ضعیف عمل کرد و به جرات میشه گفت عملکرد ضعیف مدیریتش باعث چالشهای زیادی شد/ البه توی گروه هم همینطور بوده/ مخصوصا سایپا یدک و پارس خودرو که متاسفانه مدیریت روابط عمومی بیشتر به فکر منافع شخصی بوده تا منافع شرکت/ روابط عمومی یعنی میکروفن شرکت اونم طوری باید باشه که شرکت در راس مسئولیت ها باشه/ نه اینکه از امتیاز مدیریت فقط به نفع خودت استفاده کنی/ یا پیش مدیرعامل یه جور و پشت سرش یه جور دیگه باشی/ ارتباطات ناقص باعث کمرنگ شدن شرکت در جامعه خواهد شد
مدیر فعلی روابط عمومی ایران خودرو اتفاقا خیلی کاربلد هم هست و شیخ زاده بخوبی به این موضوع پی برده برعکس عظیمی
متاسفانه قسمت روابط عمومی شرکتها در سالهای اخیر وظیفه اصلی خود را رها کرده و به دلیل ارتباط بسیار نزدیکی که با مدیران عامل پیدا می کنن وارد نقشهای جانبی و حساس می شوند . در بسیاری از شرکتها کار بجایی می رسد که بدنبال نقشهایی همچون جابجایی پستهایی مدیریتی و تهیه مایحتاج زندگی اعضا هیئت مدیره و …. شده اند. لذا بررسی مجدد شرح وظایف این قسمت مهم از اولویتها بوده که امید است با ورود ایشان مجددا مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد .
امیدوارم اقای شیخزاده عطار؛!واسه شرکت هایی که تو حاشیه قرار دارن و اوضاع خوبی ندارند و بعضیا مدیرعامل هم ندارند!فکری کنند…
باتوجه به اینکه در عصر امروز رسانه قوی ترین اهرم میباشد لیکن شرکت سایپا و شرکت های گروه از این اهرم استفاده نمیکنند دلیلش هم عدم آگاهی مدیران روابط عمومی نسبت به اهمیت ارتباطات و رسانه است/ متاسفانه از این مدیر ها زیاد هست در گروه سایپا، به عنوان مثال سایپا یدک ، دیزل، پرس، پارس خودرو و…. آقای شیخ زاده پیشنهاد میکنم در صورت عزل مدیر روابط عمومی سایپا یه نگاهی هم به بقیه مدیان بندازید/
بعضی آدما خیلی خدا نشناس هستن فقط منتظرن خط بازار یه خبر بزنه بیان زیرش کامنت بزارن و دیگران رو خراب کنن در جایی که خودشون گند ترین ادم ناکارامد ترین و دست کج ترین هستن اما تا این رسانه محترم یه خبر میزاره میان عقده هاشون رو میریزن بیزون
از سر دبیر محترم خط بازار درخصوص اطلاع رسانی به موقع و جالبش در همه موارد تشکر می کنم بنده احمدی بعنوان کسی که ۲۵ سال کارشناس ارتباطات هستم خواهش می کنم بعصی کامنت ها مثل این دوستان عزیز که سعی دارن روابط عمومی شرکت ها رو خراب کنن انتشار ندن اینها خودشون هیچ علم و تخصصی رو ندارن و فقط فیک هستند و هیچ جرات و وجدانی ندارن و فقط چون خودشون محصول نفرت هستنتد کامنت کذب می ذارن عاجزانه خواهش می کنم کامنت بنده رو انتشار بدید تا همگان این دوستان فیک هم بفهمنن که بعضی از دوستان روابط عمومی ما در گروه خیلی متخصص و خوب کار می کنن
بازم از سردبیر محترم مچکرم
باسلام .
البته که در کشورهای صنعتی و پیشرفته مدتهاست که واحد روابط عمومی به یکی از مهمترین ارکان یک شرکت تولیدی و صنعتی و بازرگانی تبدیل شده و احتمالا دوستان اکثرا به اهمیت این قسمت واقف هستند اما در کشور ما به چند دلیل مدیران ارشد خصوصا در بخش تولیدی و خصوصا در خودرو سازی بطور عجیب و هماهنگ از وجود یک روابط عمومی قوی و مدیریت با تجربه و قوی و کارآمد جلوگیری میکنند.
مثال کاملا موجه و مشخص در اثبات این مدعا به وضعیت روابط عمومی سایپا در دوره متوسلین و شرکتهای اقماری سایپا دقت بفرمایید .
نه تنها مدیریت قوی در روابط عمومی نداشتند که به عمد حتی در بدنه این مدیریت هم از افراد قابل و با تجربه استفاده نکرده و حتی معدود افراد قوی روابط عمومی از دوره مدیریت قبلی را نیز به دلایل واهی از مجموعه روابط عمومی منفک کردند .
دلایل کاملا امروز برای همه مشخص شده که چرا نباید افراد کار آمد در این بخش به کارگیری میشد .
مدیران پاک دست از داشتن مدیران قوی در روابط عمومی استقبال میکنند چراکه انعکاس رفتار مدیریتی ایشان بهدلیل عدم خلاف در رویه های مدیریتی اشکالی ایجاد نکرده و نخواهد کرد .
نمونه این هماهنگی در شرکتهای زیر مجموعه سایپا نیز دیده شد منجمله سایپا دیزل و پرس و امداد و خدمات و پارس و سازه و…که این آخری دیگر بعنوان مثال در حوزه تخریب صنعت میتوان از آن و مدیریت این مجموعه ( به عمد) نام برد .
با تشکر و التماس تفکر و تصمیم از مدیران ارشد نظارتی و حراستی و..
سلام خدمت خط بازار عزیز
تورو خدا فریاد رس کارگران زحمت کش سایپا آذین باشید.
اقای مهندس شیخ زاده عزیز اقای محسن مقدم توجه کنید.تورو خدا رسیدگی کنید.سپاس
اتفاقا رابطه کاکویی و عظیمی شکراب نیست اصلا. من از نزدیک دیدم واقعا رابطه پدر و فرزندی دارن و عظیمی خیلی دوسش داره. این اطلاعات رو از کجا میاری؟؟؟
وقتی با فوق دیپلم شیمی میشه معاون مگا دیگه بهتر از این نمیشه
متاسفانه باید پذیرفت که عدم وجود روابط عمومی قوی در هر سازمانی خواه تولیدی یا خدماتی و … باعث ایجاد مشکلات عدیده برای مدیریت آن سازمان خواهد شد .چه به تجربه دیدیم که مدیرانی که دارای سازمانی درست و پویا با کارکنانی با تجربه و فعال و دلسوز در روابط عمومی هستند چه وضعیتی دارند و برعکس کسانی که به هر دلیل به این بخش مهم توجه نمیکنند چه آسیبهایی از این وضع به خود و سازمانشان وارد شده .
دقیقا وضعیت مدیریت سایپا همین عدم توجه به این بخش مهم بود که به نظر اکثریت کارشناسان دلسوز و منصف صنعت ضربات ناشی از این شرایط چگونه یک مدیر فعال و دارای رکوردهای پی درپی را تبدیل به …
آنچه در این سالها در کشورهای صاحب فن آوری بشدت مورد توجه قرارگرفته و متاسفانه در کشور ما واژه روابط عمومی دقیقا به غلط بعنوان یک واحد اضافی و بی خاصیت که نهایتا برگزار کننده چندین مراسم مذهبی یا ملی باشد تعریف شده .
امیدواریم مدیران ارشد کشور به این بخش مهم و کارآمد نگاهی دوباره و نو با تعریف درست داشته باشند که ثمره این اتفاق میتواند کمک بزرگی به هر سازمانی بنماید .
و البته شخصا هیچ گاه متوجه نشدم که دلیل این بی توجهی جمعی مدیران کشور به این حوزه چه بوده و احتمالا در آینده نیز بدون عبرت از این مطالب چه بوده .
نگاه کنید به اتفاقاتی که برای مجموعه سایپا در طی این چند ماه اخیر حادث شد .اگر نگوییم همه موارد که اکثر اتفاقات پیرامون این شرکت و مدیریت آن حاصل همین بی توجهی به مهمترین بخش سازمان یعنی روابط عمومی بود پروپاگاندای رسانه ای چنان زشت را زیبا و برعکس نشان میدهد که جز با داشتن افرادی با تجربه و دلسوز نمیتوان جواب این موارد را داد .
از این دوستان که گذشت امید آنکه مدیران دیگر چه تازه به عرصه مدیریت وارد شده و یا با تجربه از این واقعیت درس عبرت گرفته و عمر تجربی و زحمات خود را بی دلیل بخاطر این اهمال از دست ندهند .
ما در جریان این فجایع قرار گرفتیم .متاسفانه تیم مدیریت قبلی در سازه گستر صاحب رکوردهای عجیب و دست نیافتنی در هر گونه اتفاقات عجیب هستند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۴