اولین انتصاب مهم مدیرعامل جدید سایپا/شیخی که خود می بوید نه خودروساز

علی شیخ زاده اولین انتصاب مهم خود را انجام داد.
کد خبر : 88521
تاریخ انتشار :یکشنبه 18 آذر 1403 - 13:01

به گزارش خط بازار؛ علی شیخ زاده اولین انتصاب مهم خود را انجام داد.

مدیرعامل جدید سایپا در اولین اقدام، مهدی رادمنش را به عنوان قائم مقام توسعه محصول سایپا منصوب نمود.

رادمنش پیش از این معاون تحقیقات ایران‌خودرو بود که از مدیران باسابقه، فنی و قدیمی خودروسازی است. رادمنش یکی از دوستان نزدیک به مدیرعامل جدید سایپا است که طی سال های گذشته همواره در کنار شیخ زاده حضور داشته است.

به گزارش خط بازار، یکی از شروط لازم برای موفقیت مدیرعامل جدید سایپا، تغییر هییت مدیره و حضور افراد کارآمد است. چرا که برخی از این افراد یا کمترین روزمه مرتبط با خودروسازی را دارند، برخی دیگر علی رغم تغییر چند مدیرعامل سایپا همواره بر مسند قدرت حضور داشتند و عده ای نیز خود مانع تامین منافع سایپا هستند. قطعا از شیخی که خود می بوید نه خودروساز هیچ عایدی نصیب سایپا نخواهد شد و مدیرعامل جدید سایپا همچون قبلی ها زمین خواهد خورد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 28 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

tahmurese یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

کی میاد سراغ مگاموتور!؟

حامد یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴

فردا
منتظر خبرهای خوب باشید

محمد سه شنبه , ۴ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷

معاون مهندسی و قائم مقام و‌مدیران مهندسی برای احیای مهندسی و توسعه باید تغییر دهد تا این رانت باران از خودروساز خارج شوند

مجید یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

عباسی یعقوبی و مجدی رو هم ببره سایپا

حامد یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

ببره
بالاخره باید تیم خودش را مستقر کنه

حسینی یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸

برگشت دکتر الوند مهندس یعقوبی و…‌

مهدی یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳

خلاصه کل اخبار خودرو سازی :::::ایران خودرویی رفت تو سایپا و سایپایی رفت ایرانخودرو یه حلقه دائم التکرار قدیمی و نتیجه هیچی قبلا همش تو ایرانخودرو میپلکید الان رفته سایپا و سایپا میده پارس خودرو و پارس خودرو ……

ناشناس یکشنبه , ۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ۹:۰۲

ادعای مخاطب:

بله؛ اینکه مدیرعامل جدید سایپا (علی شیخ زاده) سالها قبل که مدیرعامل شرکت آذرآب بود چه دسته گلی در شرکتی صنعتی به بزرگی آذرآب به آب داده که منجر به تعطیلی موقت کارخانه مذکور شده بود بر اهل فن و صنعت پوشیده نیست. قبل از آن و در سال 1386 ایشان با حکم جواد نجم الدین در مگاموتور سایپا به ناگاه از سمت مدیر خدمات تاسیسات و پشتیبانی تعمیراتی مگاموتور به سمت معاونت مهندسی و توسعه محصول مگاموتور رسید !!! فراموش نمی شود نامبرده که خودش هم آن زمان میدانست گزینه شایسته ای برای چنین سمتی در بزرگترین قوای محرکه سازی صنعت خودروی کشور نبود در آن زمان در جلسه معارفه خودش به مدیران و روسای مهندسی مگاموتور به صراحت افشا نمود که هیچ برنامه ای بعنوان معاونت مهندسی این مجموعه نداشته و اینکه قبلا سابقه ای در حوزه مهندسی قوای محرکه ندارد اما حتما مدیرعامل این شرکت ( جواد نجم الدین ) صلاح دانسته و ایشان را معاون مهندسی مگاموتور کرده است !!!!!!!! (وای چه فرار رو به جلویی – وقاحت ) . همچنین فراموش نمی شود دو سال بعد یعنی در سال 1388 که جواد نجم الدین با حکم مدیر هیات عامل وقت سازمان گسترش و نوسازی به مدیر عاملی ایران خودرو رسید آقایان علی شیخ زاده ( که معاون مهندسی وقت مگاموتور بود) و نیز عادل پیرمحمدی ( که معاون کیفیت وقت مگاموتور بود) تا یک ماه با وجود اینکه در شرکت مگاموتور حضور داشتند ولی در انتظار رفتن به ایران خودرو بودند ( تیم اتوبوسی جناب نجم الدین) ، تمام وظایف خود در مگاموتور را بیخیال شده و رها کرده بودند و با وجود حضور فیزیکی در این شرکت حتی لباس فرم آن را که زیر مجموعه سایپا هست بر تن نمی کردند و آن یک ماه بخاطر ترک فعل کارهای کارخانه توسط این افراد ، فعالیتهای دو حوزه مهندسی و کیفیت مگاموتور کاملا رها شده بود ( این در حالی بود که این افراد در مقابل چشم کارکنان مگاموتور حضور فیزیکی داشتند ).
بله داستان غم انگیز صنعت و خصوصا صنعت خودرو در ایران اینگونه رقم میخورد. حال بعد از 15 سال از آن مشاهدات عینی جلوی چشمان همه ، این آدم با رانت و هزاران ارتباط که همگی آنها فاقد شایستگی و عدم کفایت ایشان است اکنون بر مسند مدیرعاملی همان شرکتی نشسته که در سال 1388 با رفتن نجم الدین از بزرگترین زیر مجموعه سایپا حتی حاضر به پوشیدن لباس فرم مگاموتور سایپا در آن یک ماه نشد .

مجید یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

آقای مهندس رادمنش فردی با دانش و با سابقه بسیار خوب در گروه سایپا و ایران خودرو هستند و انتصاب شایسته ایشان از سوی آقای مهندس شبخ زاده قطعا موجب توسعه محصولات و ارتقا مهندسی گروه سایپا می گردد

محمد یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴

مهندسی سایپا که تحولی نیاز دارد و‌قطعا ایشان می‌توانند و فقط باید تیم مهندسی کلا تغییر نماید و‌رانت بازها خارج گردند

مگاموتور یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

راه نجات گروه استفاده از ظرفیت هایی مثل مهندس مجید انصاری در مگاموتور است

ایوب اصغرخانی سه شنبه , ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۷:۵۴

گل گفتی. شیر مادر و نان پدر حلالت.

واقع بین یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

من 27 سال هست در صنعت خودرو هستم
برای رشد و ترقی و بهبود در هر سازمان و محیط و فضایی باید نگرش و تفکر عوض بشه و متغیر های تاثیر گذار بصورت واقعی شناسایی و باروش های نوین و صحیح و استفاده از دانش و تجربیات جهانی و ثابت شده و الگو برداری از سازمان های موفق و سرآمد هدف هامون رو تعریف و استراتژی های مون رو براساس واقع بینی طراحی و به نتیجه برسونیم
با این نسخه ها و رهبری های به جایی نمیرسیم به قول دوستان تفکرات مدیران ارشد دو خودرو سازی که در یک گروه کوچک کمتر از 10 نفر هستند و تقریبا همشون تا 90درصد دارای یه بینش و نگرش هستند ره با جایی نمیبره چون 2دهه هست همین هست اینها فکر جدید ندارند و شاید به جرات گفت وزارت صمت و گسترش هم برنامه ندارد و فقط خودروسازی با این شرایط غیر رقابتی با روش های منسوخ در قیمت گذاری -منابع تامین قطعات و منبع یابی جدید و توسعه و اصلاح کلان و جزء محصول منویات وزارت و کشور رو مرتفع میکنه و به قولی همه راضی هستند تامین کننده با مدل کاری و انتفاع خوب _ مدیران ارشد و مدیران میانی خودرو ساز _ کارکنان خودرو سازی و تمامی افرادی که از وجود خودورسازی منتفع هستند.
فقط مشتریان و مردم هستند که ناراضی هستند از کالا و خدمات پس از فروش و چاره ای ندارند چون مجبورند و اعتراض شون هم تاثیری در روند جاری ندارد.
کلام آخر و یا صفحه آخر
تفکرات و نگرش و تصمیم گیری های پوسیده و نخ نما و قدیمی مدیران ارشد خودروسازی که یک گروه انگشت شمار هستند تفاوتی ندارد و هیچکدام دوای درد نیستند و اگر اینها توانایی و کارآمدی داشتند در سنوات قبل مفی و کارگشا بودندو باید تا کنون کارسازی میکردند.
خودروسازی باید خصوصی _ و رقابتی بشود با حضور خودرو و محصولات با کییت در سطح جهانی

علی یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵

از این آقاییکه شده قائم مقام توسعه محصول سایپا بپرسید تویه ایرانخودرو مدیر ارشد پروژه خودرو برقی بودی میشه یه گزارش بدی ببینیم توی این مدت تقریبا دوسال این پروژه رو به کجا رسوندی …!؟ خدایا چه زمانی این چرخه معیوب عزل و نصب ها تموم میشه چند بار دیگه این آقایون رو از سایپا بیارید ایرانخودرو بعد دو باره ببرید سایپا راضی میشید آخه چرا !؟ مگه ما فقط این آدم ها رو تویه خودرو سازی داریم!؟

ناشناس یکشنبه , ۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ۹:۱۷

ادعای مخاطب:
زمان به ثمر نشستن پروژه های توسعه محصول ( مانند توسعه سیستمهای محرکه جدید برای خودروها و … ) از زمان فاز مطالعاتی و امکانسنجی تا رسیدن به مرحله SOP ( یا همان شروع به تولید انبوه ) حدود 28 تا 32 ماه است . این آدم که در 2 سال گذشته معاونت توسعه و تکوین محصول ایران خودرو بوده و از سایپا به ایران خودرو رفته بوده ، در این 2 سال تا بفهمد تفاوتهای ساختاری ، عملکردی سازمان ایران خودرو با سایپا چی هستند و بعدش تازه بفهمد که نفراتش در همان مرکز توسعه محصول ایران خودرو از چه ظرفیتهای و پتانسیل هایی برخوردار هستند خودش 2 سال طول میکشه، حالا بماند که پروژه ای به اهمیتی خودروی برقی را بتواند به مرحله SOP رساند !!!! ایراد کار دقیقا به زیاده خواهی همین افرادی بمانند رادمنش و … برمیگردد . اگر این افراد نه به جایگاه و پست و مقام بلکه به مسئولیتی که در جای قبلی پذیرفته و خودشان را در آن جایگاه محق دانسته که آنرا پذیرفته بودند اهمیت میدادند شاید امروز خودروهای با کیفیت و بروزی دست مردم میرسید اما اینها همیشه چمدانهایشان با خودشان همراه است و همیشه آماده جابجایی از این خودروسازی به آن شرکت ماشین سازی و از آن آلومینیوم سازی به مرکز تحقیقات این خودرو سازی هستند بدون اینکه اثر چندان ملموسی در این 2 ساله های حضور خود در این ارگانها برجای بگذارند .

سازش یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

شیخ زاده باید حتما افراد فامیل جواد فسایی و اتوبوسی رو که واقعا بیسواد هستن رو تعیین تکلیف کنه نمونه اش سرافراز دیزل

حسن یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶

آقای شیخ زاده قبلا هم سایپا بودند و مدتی مدیر عامل پارس خودرو/ شاید در مورد خودرو مهارت داشته باشند ولی مسلما شناختی از شیرازه سایپا ندارند/ منظورم شناخت از مدیران گروه سایپاست/ این کار فرمول داره: مثلا اگه مدیر عامل سایپا یدک تغییر کرد / ایشون باید معاونین یدک رو تغییر بدن و معاونت هم مدیران رو/ همینطور به پایین تغییرات انجام شود البته معاونین و مدیرانی که هیچ سودی برای گروه ندارند…. سیستم تغییرات باید کلی باشه نه جزیی

tahmurese یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱

با این تفاصیل!؛؟این اقا هم باید با خودش اتوبوس میاورد…

tahmurese یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲

شایدم یه عده شورشی مسلح کارشو بهتر جلو ببره!؟

سعید یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱

مهندس آقای شیخ زاده نفراتی که از زمان آقای تیموری مانده‌اند را باید بفرستید برای استراحت از قبیل مدیریت فنر سازی زر ،مالیبل.مگا موتور و… از نیروهای توانمند و متخصص و دور از لابی که انشالله دقت کنید مشهود به امید روزهای خوب گروه بزرگ سایپا

حقیقی یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸

خدا کنه اقای مهندس شیخ زاده یه فکری بحال شرکت همراه خودرو کنه
بخدا خسته شدیم از مدیرعامل

حقیقت یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸

سلام
از آقای دکتر شیخ زاده تقاضا داریم هرچه سریعتر نسبت به برکناری نفرات تیموری اقدام نماید خصوصا هفت سر اژدها اقای ج شرکت م

نظم‌دار دوشنبه , ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۰:۵۴

آقای مهندس رادمنش از مدیران با سابقه ی صنعت خودرو هست و این جابجایی خبر بسیار بدی برای ایران‌خودرو و خبر بسیار خوبی برای سایپا هست. ایشون هم تخصص فنی خیلی بالایی دارند و هم سابقه و تجربه ی مدیریتی عالی.

صنعت خودرو سه شنبه , ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۸:۳۱

سلام آقای نظم دار و مجید
بفرمایید این آقای رادمنش توی دوسال اندی در مرکز تحقیقات ایران خودرو چه محصول جدیدی رو حداقل تونست تا فاز رمپ آپ ببره جلو.اایا ۲سال و اندی زمان مناسب برای ارائه محصول ریرا با بازار نبود ایشان اگر مدیریت داشت حداقل اثرش رو توی این دوسال ملت ایران بایستی میدین هرند که ما پرسنل ایران خودرویی نیز ندیدیم.قضولت منصفانه و عادلانه کنید برادر

سازه گستر دوشنبه , ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۸:۵۸

آقای مهندس شیخ زاده، ، مدیر عامل سازه گستر انسان خدا شناس و زحمت کش هستند و با پرسنل رفتار خوبی دارند ،، به شرطی که معاونت تامین سازه گستر فیروز بخت رو از پست معاونت بردارند، چونکه ایشان با نفراتی که خودش بعنوان مدیر در تامین سفارش کرده با این کار داره لطمه به زحمات آقای حیاتی و پرسنل زحمت کش سازه گستر می‌زند، ، آقای حیاتی چرا ایشان را از روز اول تغییر ندادید ،بخدا قسم این شخص لایق این پست نبوده و در روز پایانی سال گذشته درست یکروز قبل از انتصاب شما حکم به نا حق گرفت ،، چرا یک شخص رو که در حد مدیر هم نبوده با ظلمهایی که می‌کند رو فدای نابودی تامین سازه گستر میکنید ، همه ما پیش خدا مسئول هستیم.

بنده خدا دوشنبه , ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۹:۲۰

آره بخدا اگر فیروزبخت رو بردارند تامین سر و سامان میگیره ،، شما خوب شناختی ایشان رو ،،همه نا راضی هستند از این آقا ،،

محسن دوشنبه , ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

منم موافقم و همین دوستان که پیام دادن را مدبر نمایند تا دست از سر سازه گستر بردارند و کمتر تخریب و نفاق و دروغ‌پراکنی بر علیه شرکت انجام دهند

تقوی سه شنبه , ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۸:۵۴

الکلی زور نزنید … تاختی که این دکتر الکی های کوتوله و لابی بازهای چرخشی در شرکتها در پست های مهم هستند سایپا ، سایپا نمیشه مهندسان و تحصیل کرده ها واقعی و کارگران زحمت کش هستند که سایپا را می‌سازند نه تازه به دوران رسیده ها و دکتر الکی ها

css.php