پریشان خانه ای به نام خودروسازی/اگر دین ندارید، استعفا دهید

اتفاقات این روزهای جاده مخصوص به همه چیز شبیه است غیر از خودروسازی. اگر کسی چند دقیقه ای در این جاده رانندگی کند در مدت کوتاهی متوجه عجایب این صنعت خواهد شد. عجایبی که در هیچ جای دنیا نمونه آن را نمی توان پیدا کرد.
کد خبر : 86919
تاریخ انتشار :سه شنبه 29 آبان 1403 - 9:40

به گزارش خط بازار؛ اتفاقات این روزهای جاده مخصوص به همه چیز شبیه است غیر از خودروسازی. اگر کسی چند دقیقه ای در این جاده رانندگی کند در مدت کوتاهی متوجه عجایب این صنعت خواهد شد. عجایبی که در هیچ جای دنیا نمونه آن را نمی توان پیدا کرد.

درحالی که خودروسازی های بزرگ دنیا در حال طراحی خودروهای هوشمند و خودران هستند، در پریشان خانه خودروسازی ایران، کوتوله ها دیوانه وار با رفتارهای پت و مت همه را گرفتار کرده اند. از دولت گرفته تا مردم و سهامدار.

در این پریشان خانه، تولید خودرو کاهش یافته است ولی مدیران عامل با وقاحت کامل از دستاوردهای خود صحبت می کنند و خود را شایسته صندلی مدیریتی. جالب تر اینجا است که بعد از گذشته چند ماه از روی کارآمدن طالقان نشین ها، همچنان آقایان در حال بررسی گزینه هستند. گویی قرار است یک ایلان ماسک را برای خودروسازی انتخاب کنند.

در این پریشان خانه خودرو ناقض افزایش یافته ولی  دامادزاده ها به ظاهر دین مدار که خود را فدایی ملت می دانند حاضر به ترک صندلی خود نیستند. یک تار موی کارگرزاده ها می ارزد به چنین تازه به دوران رسیده های بی تجربه که هیچ دستاوردی برای این صنعت نداشته اند جز کسری قطعه و افزایش قیمت. صندلی این افراد جای نخبه های شریف و امیرکبیر است که به خاطر بی مهری و سیاسی کاری دامادزاده ها و آقازاده ها، جذب بهترین شرکت های فناوری جهان شده اند.

در این پریشان خانه، مسئولان با تمام قدرت مردم را به مشارکت و سرمایه گذاری در بورس دعوت می کنند ولی سیاسیون چراغ خاموش، منافع سهامداران اصلی خودروسازی را در جلوی چشمان ناظران از بین می برند. اتفاقی که خلاف شرع، عقل و قانون است.

در این پریشان خانه، دامادهای مقدس مآب به فولاد چینی سلام کرده اند و با قدرت تمام برخلاف منویات مقام معظم رهبری، برای تولید مبارک ملی، گودبای پارتی دلاری می گیرند. ای کاش به جای هدر رفت دلارهای کشور برای چینی ها، کسی جلوی پرتی ۴۰ درصد ورق های فولادی را می گرفت.

در این پریشان خانه، به جای آنکه به جای آنکه خودروسازان به دنبال مردم برای خرید بیفتند، میلیون ها نفر در صف خرید خودرو صف می کشند تا در لاتاری بزرگ خودرو شرکت کنند و خاطرات نوستالوژیک صف های طولانی نفت و شیر را در اوایل انقلاب زنده کنند. جالب اینجا است که بخش قابل توجهی از همین خودروهای بعد از خارج شدن از کارخانه به تعمیرگاه برمی گردد.

در این پریشان خانه، به جای مردم، ام آر پی قطعه سازان خاص خط قرمز است. آن هم قطعه سازانی که با تمام قدرت قطعات بی کیفیت چینی خود را به خودروسازان تحمیل می کنند و عوامل و نوچه های شان در لانه زنبورها در حال لابی و دلالی هستند. قطعه سازانی که قدرت پشت پرده خودروسازی هستند و با خواباندن خط تولید، برای خودروسازان مانور قدرت می دهند.

در این پریشان خانه، هرچه تحصیلات و سوابق افراد بی ربط تر باشد، به تناسب قدرت سیاسی، سرعت رشدشان در شرکت های خودروسازی بیشتر می شود. فرقی نمی کند جوان باشند یا پیر. مهم نیست دختر باشند یا پسر. مهم نیست کامپیوتر باز باشند یا حقوق باز. فقط کافی است مجاهدانه به قدرت های ملت وصل باشند.

در این پریشان خانه، تلاش مدیران خودروسازی این است که برای سیاسیون در خطوط تولید فرش قرمز پهن کنند و با ارائه اطلاعات غلط و آمارهای انتخاب شده، خود را در ذهن بازنشسته های سیاسی اعلی کنند. این در حالی است که حضور نخبگان علمی و دانشگاهی در شرکت ها،  نه تنها افتخار نبوده بلکه یک تهدید برای کوتوله های مجاهد بوده است.

آیا به چنین پریشان خانه ای می توان خودروسازی گفت؟ پریشان خانه ای پر از بیکارزاده های سیاسی است که در لایه های مختلف شرکت های تابعه جا خوش کرده اند. حال در چنین وضعیت دو ماه است که با تغییر تصمیم گیران و تصمیم سازان، هر روز خبر تغییرات بزرگ در محافل رسمی و غیررسمی پچیده است. هیچ کس تکلیف خود را نمی داند. همه دیوانه وار به دنبال حواشی هستند تا متن خودروسازی. نه خبری از تحول وجود دارد و نه توسعه. امید است که کیان ملت عاقلانه تصمیم بگیرد و هر چه زودتر تغییر بزرگ را انجام دهد.

منبع: خط بازار 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 29 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
علیرضا قاسم سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۹:۴۸

تا این هفته همه چیز مشخص میشه

طاهری سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۹:۵۵

انشالله
خسته شدیم

بنده خدا سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۹:۵۳

سلام
از تغیرات خبری نیست . تا این افراد روی کار هستند تا خودرو سازی را به خاک سیاه ننشینند دست بردار نیستند الان هم افزایش قیمت فقط بخاطر این هست که بگویند خودرو سازی سود ده شده البته از جیب مردم بدبخت

hassan سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۹:۵۴

خودروساز ميگه بر اساس صورتهاي مالي حسابرسي شده افزايش قيمت گرفته بعد ميگه پول براي افزايش كيفيت و طراحي نداريم. خوب برادر من در سرفصل هزينه هاي صورت مالي كه فقط مواد اوليه نيست بلكه هزينه تحقيقات و مهندسي و نيروي انساني هم هست. يعني خودروساز افزايش ناشي از هزينه مهندسي و كيفيت را گرفته ولي انجام نميده.
بدبختي خودرو و آب و برق و محيط زيست از مديران بيسواد نا لايق و سفارشي آقا زاده و داماد زده است.

کارشناس فناوری اطلاعات سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

سلام .
تمام رنج های این دوره ده ساله اخیر به خصوص از سال ۹۷ تو این مطلب لیست شده .
نکته :
ظاهرا چون طالقانی بزرگ نمیتونه در انتخاب مدیر عامل ایران خودرو دخالتی کنه ، داره با نوچه گی. طالقانی کوچک. مدیران عامل و معاونین را می‌چیند.

علی سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

سازه گستر سایپا هم وضعیت خوبی ندارد ، معاونت تامین افراد خودش را در تامین پست مدیریت داده معلوم نیست چه در سر دارد .
آقای مهندس حیاتی باید از روز اول کلیه معاونت‌ها رو از افراد قابل اعتماد خودش می گذاشت .آقای فیروزه ای هوای مدیر عاملی در سر می‌گذراند . بخدا این آدم درحد مدیر هم نیست

بنده خدا سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳

مادر سازه گستر آقای فیروزبخت داریم ،،سر دبیر خط بازار چرا اسم رو عوض میکنی من خودم صبح پیام رو خوندم نوشته بود آقای فيروز بخت
چرا الان شده فیروزه ای ،،لطفا اصلاح نکنید.

دلسوز چهارشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱

خد رحم کنه

سعید چهارشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

شرکت سازه گستر سایپا باپرسنلی متعهد و ومسولیت پذیر در تمام سطوح مخصوصا امورهای تامین( معاونت ؛ مدیران ؛ روسا و کارشناسان ) و با همکاری سازندگان و پشتیبانی مدیر عامل؛ هیات مدیره و معاونتها عملکرد بسیار خوبی در تامین قطعات برای گروه سایپا در شرایط بحرانی مالی سال 1403 داشته اند و با این اخبار کذب و غیر واقع و تفرقه انگیز خللی در تامین سازه گستر و ساختار ایجاد نمی گردد

امید چهارشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷

لطفاً تهمت و افترا نزنید و چون سمتی به شما نداده اند دلیل بر تخریب افراد و عدم کارآمدی آنها نیست

عیسی سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

تغییرات عظیم با توسل به بی مهری در خودرو سازی در حال جریان میباشد

حامد سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

نویسنده محترم توجه داشته باشند انتقاد هرچه از خودروسازی بشود کم است چون واقعا نه مشتری رضایت دارد نه قطعه ساز و نه کارکنان
ولی خطاب دیوانه خانه کمی تند بوده و باعث فرار به جلوی مقصرین وضعیت فعلی خودروسازی می شود
درصورت امکان عناوین و عبارت تلطیف شود
سپاس از بزرگورای شما

زخم كاري سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

كوتوله متوهم باقرشهر هرچه زودتر بايد عوض باشه، چون از طريق مراجع اعزام دنبال لابي كردن واسه جواد اتوبوسي هست

رضا سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

آقای کارشناس خودرو MRP

رضا سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴

آفرین اصلاح کردی آقای کارشناس صنعت خودرو

مگاموتوری سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

واقعا خدا از این آدم‌های مثلا دیندار که دین رو بازیچه دست خودشون قرار دادن نگذره یعنی یه کاری کردن آدم حالش از دین بهم میخوره
یه مشت آدم ریش و پشمی مذهب نما

سعید سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

سلام
بنازم به قلمت چقدر قشنگ در وصف این کوته له های پت و مت سخن گفتی در حقیقت حرف دل ما کارگران و کارمندان رو زدی
متاسفانه همچنان این بی سوادان بر مسند خود تکیه کردند و با پررویی تمام سخن از افزایش تولید میگویند و آمار سازیهای کذایی برای سیاسیون درست می کنند پس تاکی باید این کوته له ها بر مسند قدرت باشند تولید سایپا از ۲۵۰۰ خودرو به ۴۰۰ تا تنزل کرده آقایون عین خیالشون نیست مدیران سفارشی بهتر از این نمی توانند باشند کار بدهید دست خود بچه ها سایپا

حسن سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

خودروسازی رو فقط مدیران نالایق و یقه بسته به اصطلاح مذهبی نابود کردند/ فقط امثال دکتر سروش الان میتونه به داد سایپا برسه/ امثال دکتر علیزاده که هر شرکتی رفت اونجا رو ساخت/ امثال مهندس عموزاده که مثلش نیست/اینایی که الان راس هستند همگی فقط اومدن تا ته دیگ سایپا و عم در بیارند

علی سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰

با سلام ظاهرا شیخ به دنبال جایگاه بزرگ میباشد و این موضوع را با وزیر مطرح کرده و چراغ سبز وزیر را برای زدن گرفته است و کاهش تولید چند ماه اخیر نیز به همین خاطر میباشد.
یاعلی

فرشید ازبری سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

👏👏👏

mostafy سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵

سردبیر سایت خط بازار
شما که دم از دین داری و آزادی میزنی چرا مطلب در خصوص کریمی فیروزجایی پاک کردی یکمی ازاده باشید این رفتار دوگانه دست برداری

علی سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

دو باره بنویس برادر

حامد سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

نویسنده محترم
سر فرود بزرگواریتون شدم
انسان های بزرگ شایسته احترامند
سپاس از توجه شما

Mahan سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱

چرا هیچ کس به فشار و تقاضای افزایش قیمت قطعه سازها هیچ اشاره ای نمیکنه مساله ای که هم در کاهش تولید و هم افزایش قیمت خودرو تاثیر مستقیم داره به قول خودتون اگه دین ندارید لااقل منصف باشید و مدیر عامل و سیبل نکنید

رضا سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰

📌گزینه های نهایی سایپا مشخص شدند

🔻سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان از بین بهمن حسین زاده و محمدحسین محمدزاده یکنفر جانشین توسلی مهر در سایپا خواهد شد.

🔻در کارنامه حسین زاده مدیرعاملی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران می باشد و پس از آن به نمایندگی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) وارد هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا شده که سال گذشته از این سمت برکنار شد.

‼️البته او از اردیبهشت ماه امسال سودای ریاست بر صندلی گروه خودروسازی سایپا را داشت اما باید دید با این اوصاف حسین زاده قرارست چه تغییراتی را در این شرکت و زیرمجموعه هایش رقم بزند؟

👈لینک کانال واتساپی
👉https://chat.whatsapp.com/JqJU7aKnuNdDPStEP463Wh

👈لینک کانال تلگرامی
👉https://t.me/rasaderooz

Arsham سه شنبه , ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹

گویا محمد زاده نهاییه و تا پنجشنبه معارفه بشه.

حسن چهارشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸

هر دو بزرگوار خوب هستند ولی به شرط اینکه قدرت عزل مدیران کنونی رو داشته باشند

رامین چهارشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۹:۳۲

به امید خدا با اومدن مهندس سلیمانی ریشه همه مشکلات در ایرانخودرو برطرف خواهد شد و باردیگر با حضور یک فرد توانمند ، باسابقه و آشنا با صنعت شاهد رشد ایرانخودرو خواهیم بود. به امید روزهای خوب

علی چهارشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

آقای مهندس سلیمانی واقعا انسان پر توان هست ایشان در پتروشیمی هم که مدیر عامل بودند پتروشیمی را از زیان دهی به سود دهی رساند

نظرات بسته شده است.

css.php