با باور مدیریت سایپا به متخصصان داخلی رخ داد:
پرواز شاهین از خاکستر پراید
در همین رابطه در روزهای پایانی سال گذشته قائم مقام سایپا نیز تولید شاهین را تبلور اندیشه جدید و فلسفه جدید در سایپا خواند. اندیشه ای که از دل آن خودروهای آریا، اطلس و شاهین متولد شدند.
این اتفاقات در حالی رقم خورد که شاهد فشار حداکثری و اوجگیری تحریمها و نیز محدودیتهای اپیدمی کرونا بودیم. اما سایپا نشان داد که در سایه مدیریتی که عملگرا است به دست آمده است. مدیریتی که به نظر می رسد از جنس خودرو است و این صنعت را می شناسد و در کنار آن به شدت به نیروهای متخصص داخلی باور و ایمان دارد. باور که به نظر می رسد حلقه مفقوده سایپا بوده است.
اما حالا این امر تبدیل به افتخاری برای مدیران این شرکت شده است. در همین رابطه چندی پیش سلیمانی در حاشیه بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: طراحی خودروهای آریا، اطلس، شاهین که طراحی و تولید آنها صد درصد در داخل کشور و توسط مهندسان جوان ایرانی انجام شده است نشان میدهد، تحریم نه تنها باعث توقف صنعت خودرو نشد؛ بلکه سبب شد گروه خودروسازی سایپا در مسیر رشد و توسعه پایدار قرار گیرد.
این رشد و توسعه پایدار در سایه ثبات مدیریت این مجموعه و پاسخ به اطمینانی است که به وی شده است. اینگونه است که یک مدیر با درک شرایط بسیار حساس و بغرنج صنعت خودرو با یک درک صحیح و دید وسیع تر نسبت به شرایط کشور و نیاز مبرم به افزایش تولید برای ایفای تعهدات معوق و بازگرداندن تعادل و آرامش به بازار اقدام به بازکردن مسیری می کند که تمام گره ها به دست متخصصان داخلی باز شود. حاصل این تفکر این می شود که در حال حاضر نه تنها معوقات، بسیار بسیار ناچیز شده اند بلکه سایپا می تواند با اطمینان برای آینده برنامه ریزی کند.
در همین رابطه چندی پیش مدیرعامل سایپا از برنامه ریزی ۶۰ هزار دستگاهی برای تولید شاهین و ۲۰ هزار دستگاهی آریا در سال جاری خبر داد. ضمن اینکه به گفته سلیمانی سایپا برای تامین رضایت مشتریان از شهریور ماه سال جاری تولید شاهین اتوماتیک را آغاز و از نیم دوم سال وارد بازار خواهد کرد.
این خودروها که از نظر تکنولوژی مزیت های زیادی دارند در شرایطی تولید شده اند که بعد از بد عهدی شرکای خارجی به دست آمدند. در همین رابطه سلیمانی گفته است: خودروهایی که به جهت تکنولوژی برتری های متعددی دارند و میتوانند رضایت مردم را فراهم کنند.
مجموعه سایپا در شرایطی موفق شده به طراحی و تولید خودروهای جدید و به روز دست پیدا کند که شرکای خارجی، بدعهدی کردند و از ایران رفتند. برای اولین بار در کشور، استاندارد خودروی شاهین از صفر تا نهایی شدن آن توسط مهندسان داخلی انجام شد؛ این امر اتفاق بسیار مهم و بزرگی است.
اگر به عنوان یک ناظر بیرونی به موضوع نگاه کنیم شاهد خواهیم بود که دستاوردی که نارنجی پوشان جاده مخصوص به دست آورده اند، کم نیست. آن هم در شرایطی که دشمنان قلب صنعت کشور را هدف گرفته بودند. اما اگر متخصصان در جای خود قرار بگیرند می توانند بر بسیاری از مشکلات غلبه کنند.کاری که گروه خودروسازی ساپیا با مدیریت جواد سلیمانی توانست انجام بدهد.
اقدامی که هم شجاعت انجام می خواست و هم تفکری که به سرعت جای خالی پراید را پر کند. جایی که سلیمانی نشان داد با تکیه بر دانش داخلی نه تنها می توان موفق به خروج شجاعانه پراید از چرخه تولید شد بلکه می توان با بال های شاهین وسعت بیشتری از آسمان صنعت را زیر بال و پر گرفت.
منبع:سایپانیوز
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0