از کرج تا کاشان؛

غزل خداحافظی کوتوله های ملت/سوابق گزینه پیشنهادی برای وزارت صمت

اتابک با داشتن سابقه مدیریت در پروژه‌های زیرساختی بزرگ و همچنین فعالیت در صنایع مختلف از جمله فولاد و معدن، به عنوان گزینه‌ای مطرح شده که می‌تواند چالش‌های مرتبط با وزارت صمت را مدیریت کند.
کد خبر : 78553
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

به گزارش خط بازار به نقل از تجارت نیوز سید محمد اتابک که اخیراً به عنوان گزینه‌ دولت مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) معرفی شده، از مدیران برجسته و باسابقه در حوزه‌های صنعتی و انرژی در ایران محسوب می‌شود. او تجربه طولانی در مدیریت شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی دارد و همچنین سابقه مدیریتی در وزارت نیرو را نیز در کارنامه خود دارد.

اتابک با داشتن سابقه مدیریت در پروژه‌های زیرساختی بزرگ و همچنین فعالیت در صنایع مختلف از جمله فولاد و معدن، به عنوان گزینه‌ای مطرح شده که می‌تواند چالش‌های مرتبط با وزارت صمت را مدیریت کند. انتصاب او به این سمت از سوی دولت جدید با هدف تقویت بخش صنعت و معدن کشور صورت گرفته است.

به گزارش تابناک وی پیشتر در دوره ای معاون اقتصادی و مدیر عامل صنایع معدنی بنیاد مستضعفان بوده و با حوزه صنعت، معدن و تجارت آشنا نیست و حتی طبق اطلاعات کسب شده فعالان این بخش ها نیز وی را نمی شناسند.

اتابک در دوره فعالیت در بنیاد مستضعفان، مدیریت صنایع معدنی را بر عهده داشت که اصولا قابل قیاس با حجم فعالیت های سه گانه وزارتخانه بخصوص تجارت و بازرگانی نیست.

وی علاوه بر سن بالا، بیماری ریوی نیز دارد و قطعا با چنین مشکلات شخصی و فردی نمی تواند از پس مشکلات و موضوعات ریز و درشت صنعت، معدن و تجارت بر آید.

به گزارش خط بازار به نظر می رسد فضای فکری اتابک با مشی اکثریت مدیران در مسند قدرت کنونی جاده مخصوص متفاوت است. از این رو بعید است یاران ملت مجاهد در وزارت اتابک بتوانند منصوری برای خود بیابند و بایستی غزل خداحافظی را بخوانند. کوتوله هایی که صرفا با امدادهای سیاسی توانستند به قدرت برسند و در جاده مخصوص ساز ناکوک بزنند و با کمترین هوش مدیریتی صرفا بله قربان گوهای خوبی برای منافع سیاسی عده ای شدند.

مصیبت سیاسی کاری طی چند سال اخیر، خودروسازی را به وضعیت قرمز رسانده و لذا انتظار این است با آمدن وزیر جدید تغییرات اساسی و حیاتی در ساختار و شرکت های مهم خودروسازی محقق شود. احقاق حقوق سهامداران واقعی در مدیریت خودروسازی، منحل کردن شرکت های ساپکو و سازه گستر، شفاف سازی روابط بین خودروسازان و قطعه سازان به ویژه انجمن ها و …. از جمله الزاماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 12
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
da یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 5:09

این تغییرات اساسی و حیاتی نیاز صنعت خودرو سازی کشور هست و باید پذیرفت که منصور متوسلین اگر نگوییم خیانت بزرگ که اشتباه عجیب و باور نکردنی در حوزه رفاقت برای صنعت خودرو کرد که امیدواریم ایشان پاسخگوی دلایل این باند بازی در شرکت های خودرو سازی باشند. صنعت خودرو نیاز به افراد لایق و کاربلد داشته ودارد متاسفانه کارسختی پیش روی هر عزیزی که بعنوان وزیر صمت معرفی بشه وجود دارد .و اون تعویض مدیران فعلی این صنعت می‌باشد ‌.البته که نمایندگان محترم مجلس هم بارها نسبت به این انتخابها اعتراض کردند ولی صداشون به جایی نرسید .امان از دست یه عده قلیل قلم به مزد ( البته فعلا پنهان) که چه کردند در زمینه اهداف شخصی این باندهای بی تجربه و بی‌سواد در شرکتها .

حق گو راه حق یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 6:04

چقدر جالب؟
آفرین دزدها را شناسایی کردین؟
آفرین بر شماها؟
شما همان هایی هستین که با رفتن توسلی مهر خون کارگر را در شیشه کردین

حق گو راه حق یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 6:09

البته که سال های سال است که با ایجاد موانع برای تولید و ایجاد نارضایتی برای مردم از خودروساز به ملت القا کردین راهی جز واردات خودرو نیست.
شما همان هایی هستین که سود جیب های گشادتان در عثب افتادگی صنعت کشور است.
شما همان دوستانی هستین که ملت را برای یک ریال سود بیشتر میدرید.
این صنعت توسلی مهر و امثال ایشان را در خاطره خود ذخیره کرد تا دیگر اراجیفی همچون تحریم و نمیشود را نپذیرد چون مهندس توسلی مهر و تیم ایشان نشان داد که یک شرکت یک ریالی چگونه به شرکت هفت هزار میلیاردی تبدیل میشود

علی یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 6:18

بازم شما!!؟ دست بردار خط بازار

da یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 7:16

شما همان حق گوی غایب هستید ؟؟؟
چرا اسم عوض کردید خوب با همان مستعار خودتان می‌نوشتند مشکلی نبود .ولی به چند نکته جواب ندادید .اولا وضعیت ایران خودرو دیزل امروز که در اوج گرفتاری و بی پولی قرار گرفته محصول رفتار و عملکرد چه کسانی بود ‌.بدهی هزاران میلیاردی محور خودرو که چنان وحشتناک است که باور آن بسیار سخت است .بررسی های مالی شرکت محور خودرو نشان از ….وحشتناک دارد که البته در حال پیگیری می‌باشد.
دوم خریدها و مناقصات هزاران میلیاردی که بدون تایید اعضا هیئت مدیره وقت دیزل مانند پروژه های کلان آسفالت و ژنراتور و گلدان و… توسط جغرافی دان اعظم و با واگذاری به شرکتهای دوستان و اقوام صورت گرفت .براستی این حجم پول در پروژه آسفالت نمی‌توانست برای انتقال قطعه و امکانات تولیدی مورد استفاده قرارگیرد خدای نکرده قرار نبوده که هزینه های میلیاردی در قالب پروژه به دوستان و شرکت‌های آشنا پرداخت شود ؟ کمی انسانیت بد نیست .
حق گوی گرامی حتما مواجب گسترده ای داشته و داری وگرنه که همین یکی دو سوال را جواب میدادی .چرا میلیاردها تومان پول به محورخودرو داده شد و درمقابل قطعه گرفته نشد عدد این بدهی فوق وحشتناک است .چرا پروژه های آسفالت و توالت و… با شرکت‌های مشخص و دوستان جغرافی دان انجام شد ؟ چرا میلیاردها تومان بابت برنامه نرم افزاری که هنوز در ایران خودرو دیزل عملیاتی نشده پرداخت شد .چرا خرید گلدان چرا احکام عجیب در دیزل و سپس در سایپا به افرادی که فقط بله قربان گو بودند داده شد ؟ چرا هرکس خواست بگوید چرا از اولین روزهای مسولیت متوسلین به بهانه های واهی اخراج شدند .از مدیر و معاونت گرفته تا رئیس بخش خدمات فنی که داد زد در زمینه پروژه آسفالت اتفاقات عجیبی درحال رخ دادن است .
و صدها چرای دیگر که شما خصوصا در قالب یک فرد طرفدار صنعت از این خطاها دفاع کردید و …
ادعای کشورو صنعت دوستی تان هم گوش فلک را کر کرده بود .
شما احتمالا یکی از نزدیکان متوسلین هستید احتمال که نه حتما. سکوت کرده بودید و دیدید نمی‌شود. دوباره شروع کردید .دفاع کنید .جلوی وجدان خود چگونه دفاع میکنید. اصلا شما خود تفکر متوسلین هستید اما جهت آگاهی و روشن سازی اذهان ما این ها را پاسخ دهید .منتظریم

حقیقت جو یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 9:59

پارس خودرو رو از دست یار غار بابک نجات بدید
تو این هفت ماه یه اقدام مثبت بگید
پرسنل ناراضی هستن
منتظر هستن به زودی برید
که دیگه بر نگردید

محمد کارمند شرکت زر یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 7:39

جناب آقای حق گوی راه حق،که نام( حق) را بردین، آیا حق گرفتنی است ؟؟متاسفانه جناب آقای مهندس توسلی مهر ،تو ظرف این هفت ماه نتوانست خود را به کارکنان گروه خودرو سازی سایپا ثابت کند.حداقل ما در شرکتهای گرید دو و سه گروه سایپا،که نتوانستم آمدن ایشان را احساس کنیم،وتغییرات ایشان در گروه سایپا را لمس کنیم،یعنی به چشم خود ندیدیم. هیچ اتفاق بهتری برای ما اتفاق بی افتد،یک سال است که (کارکنان شرکت فنر سازی زر )در همین سایتی که صدایش به جایی نرسید ،فریاد زدن ولی حتی دریغ از ……..، میدانیم که صدای ما به مهندس توسلی مهر از طریق دوستان ایشان در همین سایت خبری رسید ،ولی زورش به آقای (لابی) باز بزرگ نرسید،پس برای همه کارکنان معلوم شد جناب آقای مهندس توسلی مهر ،قدرت چندانی در مدیریت یک مجموعه ای به این بزرگی را ندارد.روزی که ایشان از شرکت ایران خودرو دیزل،به مدیریت گروه خودرو سازی سایپا آمدند،شور و شعفی در دل کارکنان راه افتاد،ولی الان بعد ازمدت هفت ماه، که زمان کمی هم نیست ،کارکنان فقط زمزمه می‌کنند که ما تغییر درهیچ یک از (شرایط،معیشتی،اقتصادی،رفتاری مدیریت ارشد زر با کارکنان ندیدیم)و این را از چشم( پدر )مجموعه یعنی جناب آقای مهندس توسلی مهر ،میبینند،که نتوانست ،هیچ تغییری در شرایط ما کارکنان ایجاد کند.

دلسوز یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 7:47

سلام انشالله کوتوله های کاشان که بسیار بیسواد و مخرب هستند هم با سرعت جابجا شوند و ما پرسنل کاشان مجدد روزهای خوبی رو با مدیران کارآمد و باسواد بتوانیم تجربه کنیم

سید حق گو یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 8:09

با سلام .
بنده با نام مستعار سید حق گو هستم و یه مدت بخاطر مشغله کاری و اینکه واقعا دلیلی ندیدم که مطلبی بذارم در این سایت نبودم .
اولا من شناخته شده هستم و مدیریت این سایت هم بنده را کاملا می‌شناسد و نیازی به پنهان شدن و غایب بودن ندارم .اینکه برخی که نیاز نمیبینم حتی جوابشان را بدم بنده را متهم به انواع و اقسام موارد سو استفاده و قلم به مزدی و پاسخگویی می‌دانند حتما دلیلی دارد و اینکه فکر می‌کنند من یکی از فلان مجموعه یا وابسته به جایی هستم هم جای تعجب برای من دارد .
من مدتی هست که اصلا وقت پاسخگویی به سوالات متعدد و البته اکثرا بی پایه و اساس را ندارم. باور این مطلب برای برخی بشدت سخت است که کسی باشد بی مزد و مواجب از حق بگوید چون احتمالا خود این افراد قدمی بدون مزد برنمی‌دارند پس کافر همه را به …
من بارها در همین سایت هم عرض کردم منتقد اصلی مهندس توسلی مهر هستم .چرا ؟ بدلیل اینکه ایشان و تیم منصوب به این بزرگوار اصلا نگاه رسانه ای به موضوعات مختلف ( برعکس اتهامات وارده به ایشان ) را ندارند .چندین بار تذکر دادیم و گفتیم که عالم رسانه و خبر در جامعه امروز یکی از مهمترین بخش‌های یک مجموعه تجاری اقتصادی بازرگانی و هر گونه سازمانی است ‌.بارها گفتیم اگر نگویید و نمایش ندهید از آنچه توانستید و انجام دادید و درحال انجام هستید مطالب را وارونه منتشر و حملات ناجوانمردانه شدت خواهد گرفت. به جایی رسیدیم که عملکرد عالی مهندس توسلی مهر در دیزل تبدیل شده به تخلف از جانب برخی تفکرات و افراد مشخص. به جایی رسیدیم که شکستن رکوردهای پی درپی و تولیدات با کیفیت و صادرات محور به خارج تبدیل شد به تخلف مالی .و یکی از پاک دست ترین مدیران ارشد کشور در قامت ریاست هیئت مدیره دیزل که اجازه هیچگونه تخلفی در سال‌های مدیریتش به هیچ کس نداد تبدیل به …
به جایی رسیدیم که یک فرد …. در حوزه خدمات پس از فروش دیزل که باعث و بانی مشکلات عدیده در ارتباط با شرکت واحد و خدمات پی از فروش بود در رسانه ملی از افتخارات خود سخن گفت و تا توانست تخریب تیمی را کرد که پس از اخراجش تازه مشکلات شرکت اتوبوسرانی و …حل شد .
بله عرصه شیران چو بدید بی صدا
روبهکی نعره به عالم کشید
همین که درد را از هر طرف بنویسیم و بخوانیم باز همان درد می‌شود کافی است .
من البته فقط به جهت دلسوزی عرض کردم وگرنه صلاح مملکت خویش خسروان دانند و خواهیم دید که مادر گیتی نزایددگر ….
مهندس توسلی مهر و تیمش هیچ ارتباط کاری و منافعی برای بنده ندارند اما دلسوز این تفکر به نوعی موج سوم بودیم. امیدوارم دولت جدید فارع از این شانتاژها به عملکرد مدیران دقت کند .
به امید ایرانی سربلند و سرافراز

IKD یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 18:10

برادر شما خبر داری که ایشون زمانیکه فهمید قرار بره سایپا حدود 2 هزار میلیارد رو نقدا دادبه تامین اجتماعی تا مدیر عامل بعدی و ماها در اینجا گرفتار بی پولی شدید بشیم ؟
احساسی سخن نگو و اینقدر برای خودت نوشابه باز نکن .
دلیل اینکه اینقدر از شما به اذعان خودتون پرسش میشه و شما وقت پاسخگویی ندارین به محتوی کذب و مبهم نظرات جنابعالی به نظرت بر نمیگرده؟
به امید افزابش آگاهی

حقیقت جو یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 9:57

درود بر شما
وزیری کاربلد بیاید و بساط سیاسی کاری و ارتباط دوستی با کسی دانه پاش بوده و با به واسطه دوستی یار غار بابک بودن شده مدیر عامل قدیمی ترین خودرو سازی خاور میانه اینها باید برن کارشناس مسئول مگاموتوری که شده مدیر ارتباطات و یا داستان شهرداری چیا از خودرو سازی جمع بشه و یا بهتره بگم بساط گفتار درمانی جمع بشه
یاران دانه پاش بدرود

احمد یکشنبه , 21 مرداد 1403 - 9:57

رسانه کشور به سمتی رفته که  برخی فیک نیوزهای بی سواد هرروز باانتشاراخبار غیر سوء ،سعی دربهم زدن تمرکز مدیران و فضای تولید درخودروسازی هاو ایجاد یک رویکرد غیر واقع برای خوانندگان خود هستند
اتفاقی که در این مدت در دو خودروسازی افتاد ، حذف برخی از قطعه سازانی بود که از منظر کیفی  و قیمتی مشکلات عدیده ای را با تولیدات بی کیفیت خود بوجود آورده بودند و خود رابه خودروسازان تحمیل میکردند
کاهش قیمت خرید قطعات از برخی سازندگان مشهور و بنام باعث شده که انها بادادن اطلاعات غلط و ناصحیح ، برخی از جماعت به اصطلاح  قلم بدست رو هم شریک ذهنیات و تفکرات خود نموده و با القاب خاص سعی در القاء و حفظ رویکرد ۲۰ ساله خود و فشار به مدیران خودروسازی دارند تا منافع خود را حفظ نمایند
متاسفانه در سالیان اخیر برخی باصطلاح قلم بدستان ،شریک تجاری برخی از قطعه سازان شده اند و شرافت قلم رو به حق بیمه ای ناچیز و یا تجارتی مختصر فروخته اند و  هر مسئولی که  سر راه آنها قرار گیرد نیز بناحق بدنبال تضعیف و حذف آن از دایره مدیران  هستند و کاری به اقدامات موثر آنان نداشته و ندارند و فقط بدنبال منافع خود هستند
خوانندگان خط بازار لطفا به اراجیف توجه نکنید

نظرات بسته شده است.