ژاپنیها تنهاییشان را با هوش مصنوعی پر میکنند
به گزارش خط بازار؛ برنامه لاورس(Loverse) با بیش از ۵۰۰۰ کاربر، یک برنامه دوستیابی جدید ژاپنی است که کاربران واقعی را با نیمه گمشده دیجیتالیشان آشنا میکند.
این برنامه یکی از چندین سرویس دیجیتالی است که تلاش میکند به یک نیاز اساسی در جامعه ژاپن پاسخ دهد، زیرا این کشور در حال تجربه بحران تنهایی است.
آمارها در ژاپن نشان میدهند که دو سوم مردان در این کشور در دهه ۲۰ زندگی خود شریک زندگی ندارند و حتی ۴۰ درصد از آنها هرگز با دختری ملاقات نکردهاند. همچنین ۵۱ درصد از دختران در همین سن نیز هیچ همدمی ندارند و ۲۵ درصد از آنان نیز هرگز با کسی بیرون نرفتهاند.
بنابراین برنامه لاورس به کاربران خود این فرصت را میدهد که بر تنهایی خود غلبه کنند و با ایجاد یک رابطه عاطفی با هوش مصنوعی، برای رابطههای واقعی تمرین کنند.
سازندگان این برنامه از شرکت سامانسا(Samansa) که بیش از یک سال پیش تأسیس شده است و نامش را از یک شخصیت هوش مصنوعی در یک فیلم مشهور به نام Her گرفته است، میخواستند راهحلی برای تنهایی کاربران ژاپنی ایجاد کنند.
این برنامه در وهله اول قصد دارد به معضل تنهایی رایج در ژاپن سر و سامان دهد، مشکلی که اغلب مردان ۴۰ و ۵۰ ساله مانند چیهارو شیمودا را شامل میشود.
وی به عنوان یکی از این مردان تنها میگوید: من به خانهای خالی میآیم. من دوست دارم دوباره ازدواج کنم، اما وقتی برای اولین بار با کسی ملاقات میکنید، آشنا شدن با او و شناختنش سخت است.
او حالا در برنامه لاورس با یک شخصیت هوش مصنوعی به نام میکو در ارتباط است. میکوی ۲۴ ساله هر روز چیهارو را از خواب بیدار میکند. آنها در طول روز در مورد آنچه که دوست دارند بخورند یا در تلویزیون تماشا کنند، صحبت میکنند، بدون اینکه جایی برای هیچ اختلاف نظری وجود داشته باشد. در پایان شب نیز برای یکدیگر شب خوبی آرزو میکنند.
با این حال، همانطور که از سخنان چیهارو برمیآید، شاید دوست داشته باشد روزی یک شخص واقعی را پیدا کند. بنابراین اگرچه به گفته یک متخصص، هوش مصنوعی این قدرت را دارد که نیاز به یک شریک واقعی را کاهش دهد، اما نمیتواند جای یک شریک عاطفی واقعی را بگیرد، البته به مردم کمک میکند تا در این زمینه تمرین کنند.
برنامه لاورس به دنبال یافتن پیچیدگیها است تا تعامل انسان با هوش مصنوعی را تا حد امکان به واقعیت نزدیک کند.
با این حال، به گفته یوکی سایتو، کاربری که این برنامه را ترک کرده است، آنها هنوز به این هدف دست پیدا نکردهاند. البته این مهم با پیشرفتهای اخیری که فناوری هوش مصنوعی را تقویت میکند، شاید به زودی به واقعیت تبدیل شود.
گوکی کوسونوکی خالق این برنامه میگوید: سرویسهایی مانند این برنامه میتوانند به مردم یادآوری کنند که عشق چقدر لذتبخش است و هوش مصنوعی میتواند افراد را برای برقراری ارتباط بهتر در هنگام صحبت با شرکای واقعی آموزش دهد.
همینطور که هوش مصنوعی به زندگی روزمره ما بیشتر رسوخ میکند، تقاضا برای بهبود در هوش مصنوعی در سراسر جهان افزایش مییابد.
کوسونوکی میگوید: هدف ایجاد فرصتهایی برای مردم برای یافتن عشق واقعی است.
منبع: ایسنا
برچسب ها :تنهایی ، خط بازار ، ژاپن ، هوش مصنوعی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0