راهبرد سایپا باید تغییر کند/واکنش داماد زیرخاکی به خط بازار+سند

یکی از اشتباهات تیموری مدیرعامل قبلی سایپا، حذف مدیریت روابط عمومی و ادغام بخش رسانه با مدیریت مطالعات راهبردی بود که در نهایت منجر به شکل گیری «مدیریت مطالعات راهبردی و گروه رسانه» شد.
کد خبر : 71523
تاریخ انتشار :دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 11:45

به گزارش خط بازار؛ یکی از اشتباهات تیموری مدیرعامل قبلی سایپا، حذف مدیریت روابط عمومی و ادغام بخش رسانه با مدیریت مطالعات راهبردی بود که در نهایت منجر به شکل گیری «مدیریت مطالعات راهبردی و گروه رسانه» شد.

هرچند که تیموری امید داشت عملکرد ضعیف ارتباطات و رسانه با شکل گیری این ساختار جدید بهتر شود ولی گذر زمان نشان داد نه تنها بهتر نشد بلکه ناکارآمدی بیشتر گردید. انتشار خبر دیروز خط بازار با عنوان اوج هوشمندی در روابط عمومی سایپا/شگفتی در تیتر اول سایپا نیوز+تصاویر تنها یک مورد از موارد مختلف ناکارآمدی در این بخش است که خوشبختانه سبب تغییر در اخبار تیتر اول سایت سایپانیوز شد.

 

 

این واکنش سایپا نیوز به خبر خط بازار را باید به فال نیک گرفت ولی به نظر می رسد موضوع ناکارآمدی در این مدیریت باید به طور اساسی حل شود. مدیریتی که هنوز خروجی فعالیت های آن برای افکار عمومی مشخص نیست. اینکه این مدیریت طی یک سال اخیر کدام راهبردی برگزیده ای را برای سایپا در نظر گرفته و نتایج آن چه شده هنوز اطلاع رسانی نشده است.

قطعا راهبرد سایپا را کسانی می توانند بنویسند که هم تخصص لازم در این حوزه را دارند و هم سال ها در این صنعت تجربه عملی کسب کرده اند. اینکه افراد داماد فلان مسئول باشند یا نباشند قطعا هیچ تاثیری در تعیین راهبرد سایپا ندارد.

از آنجا که جواد توسلی مهر مدیرعامل سایپا تغییرات در ستاد را آغاز کرده به نظر می رسد عملکرد مدیریت مطالعات راهبردی و گروه رسانه را نیز باید مورد ارزیابی مجدد قرار دهد و از افراد کارآمدتری در این مدیریت استفاده کند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 29 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عباس دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

ب داد برسید

جسور دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

وقتی مدیرعاملی میاید و مدیریت روابط عمومی و بین الملل و مدیریت استراتژیک را حذف می نماید و چارت های بیخود را جایگزین مینماید در تمامی حوزه ها و مهندسی و … پس باید دانست که توسعه و استراتژی و ارتباطات برای آن سازمان مهم نبود ،الان هم مهندس توسلی مهر باید چاره ای اندیشه نماید و مهندسی را تحول دهد و دو چارت حذف شده را برگرداند و مراقب پوست خربزه ها باشد که زیر پایش نیاندازند

دلسوز دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

با سلام
امیدوارم مهندس توسلی مهر با درایت بالا تغییرات در سطح معاون ها و مدیران تولید را هم در دستور کار خود قرار دهد که این افراد بسیار فرسوده و غیر قابل انعطاف می‌باشند
متشکر

همکاران دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹

همچنان منتظر تغییرات در شرکت های زیرمجموعه سایپا هستیم که برخی مدیرعامل های سفارشی و تازه کار دارند و به این افراد… حکم مدیرعاملی و حکم هئیت مدیره داده شده
بعضی از مدیرعامل های زیر گروه سایپا اولین بار هست که مدیرعامل شدند و دوره کارآموزی را با سعی و خطا و ضرر تولیدی و مالی و… به گروه سایپا در حال سپری کردن هستند و همه پرسنل نیز از نحوه مدیریت و رفتار و تصمیمات این افراد شاکی و در حد اعتصاب کارگری هستند.

یوسف دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

اگر توهم نخبه و دانشمند بودن… چنین مدیران عاملی رو هم اضافه کنیم دقیقا میشه مثل شرکت فنرسازی زر

حسن دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹

تغییرات هیجانی و غیر کارشناسی ساختار سازمانی سایپا توسط مدیر عامل قبل دامن گیر بسیاری از فرایندهای شرکت شده و باعث افزایش بوروکراسی و پیچیده شدن کارها شده است و فرآیندهای کاری به شدت تیکه و پاره شده است بنحوی که اگر قبلا فرآیندی توسط یک مدیر و حوزه قابل حل بود , الان چندین مدیر و چندین رئیس از حوزه های مختلف باید جمع شوند بنحوی که سالن ها جلسه نیز گنجایش این همه مدیر و رپیس را ندارد تا بتوانند موضوع را حل و فصل کنند و در اکثر موارد نیز مشکل بین واحدها پاس کاری و کار انجام نمی شود . نمونه شاه کارهای مذکور 1- تقسیم حوزه های خرید بین بازرگانی . اداری شرکت و شرکت سازه گستر 2- انحلال حوزه پروژه های شرکت 3- انحلال حوزه ارتباطات 4- تقسیم حوزه لجستیک به دو بخش در برنامه ریزی و در تولید 5- تقسیم حوزه های کیفیت بین سازه گستر -کیفیت سایپا و تولید سایپا6- تقسیم حوزه سیستمها و نرم افزار شرکت به دو بخش 7- تقسیمات همین بخش ها در شرکتهای پروه 8- انحلال حوزه های مطالعات استراتژیک

س گ ا دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹

آقای توسلی و اردلان حسینی هفته گذشته پارسا معین رو از مدیرعاملی امداد برداشتن و علی راشدی رو از سایپا یدک به عنوان سرپرست امداد خودرو منصوب کردن.از فردای اون روز تعداد زیادی از همکاری راشدی از یدک سرازیر شدن به امداد و همین جوری‌ دارن براشون احکام قائم مقام و مشاول میزنن.این که نشد مدیریت و ایجاد تغییرات،

عیسی دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

سلام و عرض ادب
در خصوص انتخاب جناب راشدی الحمداله که از خود مجموعه سایپا بوده و از بیرون مجموعه انتخاب نشده است . و این انتخاب بر اساس تجربه و پتانسیل کاری فرد مطمئنا بررسی و لحاظ گردیده .و این جز حسودی بعضی از افراد سازمان که متاسفانه به منافع مشتری فکر نمی کنند بر می گردد. تغییرات در سازمان در جهت پیشبرد مشتری مداری خط مشی جناب توسلی می باشد.
یا علی

س گ ا دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

معلومه شما هم چند وقته دیگه می خوای بیای امداد یه حکم مشاولی بگیری ،راشدی کجای سایپا بوده؟چیکار‌ کرده؟اینکه به زور بیایی قطعه بدی به شبکه و بعد بگی من N میلیارد فروختم شد هنر؟! نه برادر همه میدون این تیمی که دارن میان امداد همه شون دیپورتی هستن

عیسی دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵

جناب س گ ا
از پست پیشنهادی شما سپاسگزارم.اینقدر عصبانیت لازم نیست.کمی صبور باش . دیر یا زود عملکرد تیم اقای توسلی بازتابش تا چند ماه دیگه معلوم خواهد شد. در ضمن یکی دو هفته پیش بود که همکاران محترم شما درخواست بررسی عدم عملکرد صحیح مدیر محترم قبلی را داشته اند.در هر حال طبیعی هستش بعضی از افراد سازمان از این جابجایی ها دلخور باشند.متاسفانه در یک ماه اخیر نارضایتی از عملکرد مدیران سایپا در اکثر کامنت ها بوده انشالله که بزودی این تغییرات نتیجه مثبت و در عمل نمایان گردد.
یا علی

اردشير سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶

گويا اقاي توسلي شما را به عنوان وكيل وصي براي پاسخگويي در كامن هاي خط بازار و توجيح كاراشون استتخدام كردند جناب عيسي

م.م دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸

خود آقای حیاتی شروع کردن به آوردن نفر از محور خودرو ودرابتدا مدیر منابع انسانی ومکو روآورده سازه گستر تا به ترتیب برای بقیه اقدام کنه

نخعی دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴

الان خط بازار به راشدی پیام میده میگه …..

شهشهانی دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

اگر میشه خودت بیا یه گوشه کار رو بگیر دستت به نظرم جای تو مرکز تحقیقات سایپا یا سودیکو هست

راد دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶

تیموری رفت حالا شد بدترین آدم روزگار اون موقع که بود بهترین مدیر سطح خاورمیانه بود جمع کن بساط این نفاق و تزویر و ریا رو

تیموری سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۲

اتفاقا بدترین عملکرد را بین تمام دوران تاریخ گروه سایپا را همین تیموری… داشت و در آینده باید جوابگوی عملکردش باشد اگر قبول نداری ببین چند تا مدیرعامل تازه کار و بدون تجربه با اولین تجربه به صورت کارآموز مدیرعاملی را منصوب کرد و چقدر بدرفتاری و حق کشی در زمان مدیریت تیموری… در گروه سایپا اتفاق افتاد

دانشگاهی دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸

حالا كه از داخل مجموعه سايپا در زير مجموعه انتخاب كردند حال شده حسادت داخلي و چشم و هم چشمي.

دانشگاهی دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

به عرض می رسد
حالا كه از داخل مجموعه سايپا در زير مجموعه انتخاب كردند حال شده حسادت داخلي و چشم و هم چشمي.

سید حق گو دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱

با سلام
ضمن احترام برای همه مدیران قبلی شرکت معظم سایپا باید پذیرفت که بهر دلیل مدیریت ارشد این گروه عظیم نتوانستند به اهداف ترسیم شده توسط وزارت صمت از کمیت و کیفت تولیدات پر طرفدار سایپا تا رضایت بخش کثیری از کارکنان این گروه را تامین کنند .فرصت مناسبی هم به این گروه مدیریتی داده شد و البته حمایت کامل هم از ایشان بعمل آمد. اما نارضایتی کارکنان بهمراه مخاطب عام این صنعت یعنی مشتریان (بخوانید مردم ) فشار مضاعفی بر تصمیم گیران وزارت صمت و شخص وزیر محترم واردکرد .نتیجه این کنش و واکنش‌هامنجر به تصمیم به تغییر مدیریت ارشد این گروه برای بهبود و رشد و توسعه این گروه معظم شد .عملکرد درخشان مهندس توسلی مهر و تیم مدیریتی ایشان که مبنای علمی و فنی منطبق بر عملکرد مالی و تولیدی دقیق و قانونی در شرایط مساوی تحریم و … بود عامل انتخاب ایشان بهمراه درخواست آنچه مد نظر حاکمیت بود (رشد و توسعه متوازن بهمراه رضایت مشتری و کارکنان ) خواسته شد .
باور اینکه چه کار سختی در پیش روی مهندس توسلی مهر و همکاران بی ادعا و کاری و پاک دست ایشان می‌باشد اصلا سخت نیست .بعنوان نمونه ای آماری و کوچک همین سایت وزین خط بازار در حال انتقال نظرات کارکنان محترم و مخاطبین صنعت خودرو می‌باشد. اگر از دریچه انصاف و بدور از مسائل جناحی و طرفداری از این گروه و آن دیگری به موضوع بعنوان یک پروژه ملی نگاه کنیم .متاسفانه باید پذیرفت که عملکردمدیریت قبلی در کمال احترام شائبه مشکلات بسیار زیادی را در خود داشته و دارد .این حقیقتی غیر قابل انکار می‌باشد.
حالیه با انتخاب مهندس توسلی مهر و انتخاب‌های ایشان در شرکتهای مهم تا امروز امیدی در نگاه به آینده صنعت خودرو خصوصا در شرکت سایپا در نگاه اکثریت کارشناسان و منتقدین منصف این صنعت پدید آمده. و آن امید به خودباوری و تبدیل خواسته ها به توانایی ها می‌باشد. نگاه ملی به یک پروژه یا بنگاه تولیدی و اقتصادی وظیفه همه آحاد این ملت خصوصا دست اندرکاران این حوزه می‌باشد.
به امید روزهای پر نشاط و پر امید صنعت کشور .

محمد سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۹

سلام .شرکت سازه گستر سایپا دارای معاونت، مدیران و کارشناسان تامین با دانش و با تجربه در تامین قطعات خودرو و قلب تپنده گروه سایپا می باشد و امیدوارم با ثبات در زنجیره تامین سازه گستر و مسولیت بیشتر تامین قطعات و درایت مدیریت جدید شرکت که دلسوز و علاقمند سازه گستر هستتد ، رشد تولید در گروه سایپا را بیشتر از گذشته داشته باشیم

علیرضا سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱

جدی میفرمایید!؟ معا‌ون حامی تامین کنندگان خاص که بدون رزومه درست و حسابی و با سفارش قطعه ساز شد معاون؟

سعید سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۹

ای کاش آقای توسلی مهر نماینده به پلاسکوکار بفرستند جهت تحقیق و تفحص از خریدهای مواد اولیه شرکت

علی سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۴

درود

ساینا اتوماتیک ثبت نام کردیم در سامانه یک پارچه
۵۰درصد قیمت را سایپا دریافت کرده الان مانگران افزایش قیمت هستیم

امثال بنده امیدوار بودند که مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت اجرا شود

ولی در حال حاضر بیان می‌شود که افزایش قیمت در راه هست

محمدی سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۳

سایپا و ایران خودرو و ازین نمونه شرکت ها دقیقا نمونه کوچک شده دولت و مجلس هستن انتخاب ها جای گزین ها همه مثل دولت امیدوارم یک روزی بشه همه ی دولتی ها و شرکت ها فقط بخاطر خدا و مردم کار کنن نه صرفاً بخاطر جیب خودشون و اطرافیانشون وارد شغلهای دولتی بشن . اونوقت که حتماً کشور رونق پیدا می کنه

سروش سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

کمال تأسف دارم واسه گروه سایپا که در دوره قبل مدیرعامل های سفارشی از طرف گروه های سیاسی در سرتاسر شرکت های گروه باعث افول این گروه معظم گردیده بود . مدیر عامل های بدون بینش و بی سوادی که تحمل دیدن افراد با دانش بیشتر را نداشته و باعث خروج متخصصین با تجربه از این گروه شدند . امیدوارم هرچه زودتر این مدیرعامل ها از گروه سایپا حذف شوند تا روح و روحیه جدیدی به همه شرکت ها گروه دمیده شود .

ایرانی سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲

همه این کارها بخاطر این که سر ملت شیره بمالید وفرغون تون را ده برابر قیمت به خورد ملت بدید .دیگه این فلان کار کرد واون یکی نکرد .چه سودی به حال ملت دارد شما فقط قیمت ببرید بالاتر

حسن چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

با انتصابی که آقای توسلی داره انجام میده معلوم شد ایشان هم مثل مدیر عامل قبلی داره عمل میکنه، مدیر عزل شده اداری رو دوباره برگردونده سایپا، متاسفانه ایشون رو همه می‌شناسند که باند بازی و سلیقه ای کار میکنه، آقای توسلی مهر لطفا قبل از امضا تشریف ببرید تحقیق کنید ، اینجوری به جایی نخواهید رسید

حسن چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴

با انتصابی که آقای توسلی داره انجام میده معلوم شد ایشان هم مثل مدیر عامل قبلی داره عمل میکنه، مدیر عزل شده اداری رو دوباره برگردونده سایپا، متاسفانه ایشون رو همه می‌شناسند که باند بازی و سلیقه ای کار میکنه، آقای توسلی مهر لطفا قبل از امضا تشریف ببرید تحقیق کنید ، اینجوری به جایی نخواهید رسید ، مدیر عامل فرهنگی ورزشی رو عزل میکنه بعد بهش حکم هیات مدیره سایپا یدک رو میدن/ این تیم هم کاری ازش برنمیاد

صدای کارگر سایپا شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷

بنده هم با نظر دوستان موافقم. اگر تصمیم به عزل فردی بدون صلاحیت لازم در سیستم می گیریم لااقل آقای توسلی مهر به خودشون احترام بزارن و با سفارش و لابی دوستان مدیر عزل شده را دوباره به سیستم برنگردانند. این مدیران تحمیلی و سفارشی مانند قطعه معیوب در چرخ خودرو هستند که لطمات جبران ناپذیری را به بدنه سیستم وارد کرده و خواهد کرد .

css.php