از بین تمام شرکت های زیر مجموعه گروه ایران خودرو که بیشتر از 60تا شرکته فقط باید شرکت ساپکو با نزدیک به دوهزار نفر پرسنل منحل بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا معاون وزیر راست گو از عملکرد ایرانخودرو دفاع کرد؟/یاد دوران خطیبی رکورددار بخیر
به گزارش خط بازار به نقل از «نود اقتصادی» بررسی آمار تولید خودرو حکایت از افزایش ۱۸ درصدی تولید نسبت به سال گذشته را دارد ولی با این وجود این افزایش شامل تمامی گروههای خودروسازی نمیشود.
ایران خودرو به عنوان بزرگترین گروه خودروسازی کشور نه تنها در این آمار نقش مثبت و سازندهای نداشته بلکه طبق آمارها در ۹ ماهه اول امسال ۶ درصد هم کاهش تولید در آمار این خودروساز دیده میشود.
بررسی جزئیتر آمارهای رسمی نشان میدهد که تولید ایران خودرو در ۹ ماه نخست سال جاری به ۳۹۴ هزار دستگاه رسیده است. این در حالی است که سال گذشته در همین مدت، این خودروساز ۴۲۱ هزار دستگاه خودروی سواری تولید کرده بود.
همچنین سال گذشته همین موقع تولید ایران خودرو با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ به عنوان یک نقطع قابل اتکا در صنعت خودروی کشور به شمار میرفت اما امروز روند این آمار برعکس و حتی منفی شده است.
علیمردان عظیمی مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو که در ماه پایانی سال گذشته راهی جاده مخصوص شده بود در ابتدای سال جاری و در حضور نمایندگان مجلس وعده افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو را داده بود.
با این وجود آمارها نشان میدهد که این مدیر خودروساز نتوانسته به وعده خود عمل کند. باید دید واکنش عباس علی آبادی وزیر صمت نسبت به این موضوع چه خواهد بود؟ با این تفاسیر سوال اینجا است بابک احمدی رییس ایدرو که مدعی عدم دخالت در انتصابات خودروسازی است از کدام بخش از عملکرد عظیمی دفاع کرده است؟
عظیمی از مدیران سالم ومحافظه کاری است که قبل از وزارت علی آبادی در ایران خودرو فعالیت خود را آغاز کرده و به نظر میرسد این آمار میتواند زمینه تغییر و تحول بزرگترین خودروساز کشور را فراهم کند.
قطعا کاهش تولید در ایران خودرو در قدم اول متوجه شرکت ساپکو است. شرکتی که بایستی طبق برنامه وزارت صمت منحل می شد ولی نه تنها منحل نشده بلکه علی رغم رشد تزریق منابع مالی نتوانسته در حد انتظارات ظاهر شود.
منبع: خط بازار
برچسب ها :آمار تولید خودرو ، ایران خودرو ، ساپکو ، علیمردان عظيمی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
سلام سلام سلام،
با کمال احترام به همه ی همکاران زحمت کش
باید عرض کنم بیش از ۷۵٪ پرسنل فقط لباس شرکت تامین کننده رابه تن دارند و در واقع پرسنل قطعه ساز هستند.
اشکالی نداره منحل بشه
اونها به پاس خدماتشون به قطعه سازان عزیز، جاشون محفوظِ
اگر میگید نه
خبر چند روز قبل همین سایت رو با عنوان « پورمجیب در آمل ذوب شد » رو مجدد باز کنید
عکسی رو که نمایش میده رو دقت کنید
یه عزیز قد بلندی اون پشت ایستاده
آهاااا، خودش و میگم درست شناختی خو… ایشون الان کجا هستند
👏 به پاس قراضه امروز بی نیاز از ساپکو مشغول خدمتند
یا حقه
عزیزم بخاطر یک دستمال قیصریه رو به آتیش نمیکشن
تعریف و تمجید اهالی “ملت” از مدیرعامل کیلومتر 14، معنا و مفهوم دیگری دارد و یک سیاست ورزی و فریبِ کاملِ اذهان عمومی از سوی “ملت نشین های راست گو” است!
معنا و مفهوم این بازدید و این اظهارات این است که : “چون در آینده بسیار نزدیک قرار است کل شرکت خودرویی کیلومتر 14 را به بخش خصوصی (ک) تقدیم کنیم و آنوقت خودِ بخش خصوصی(ک) مدیرعامل جدیدِ خودش که از قبل انتخاب کرده است(ستاره شهرک غرب) را منصوب خواهد نمود، بنابراین صلاح نیست که برای این مدت کوتاه باقیمانده، “عظیم” را تعویض کنیم و جنجال درست کنیم! و بهتر آن است که با بازدیدها و صحبتهای نمایشی و عوام فریبانه، تعویض نکردنِ “عظیم” را به حساب کارآمدی و تخصصِ او بگذاریم و از این راه، سریعتر به اهداف مخفیِ خود برسیم و واگذاری(تقدیم) را تسریع نماییم و تا قبل از واگذاری، تا می توانیم نوچه ها و همکلاسی ها و افرادِ خود را در این زمینِ بازی بگماریم!!
فقط یکی از نشانه های این دورویی و نیرنگ، این است که اخیرا “ستاره شهرک غرب” را به ریاست هیات مدیره گماردند!
اگر “عظیم” و تیمش از نظر “ملت نشین های راست گو” اینقدر متخصص و کارآمد و خستگی ناپذیر و مورد پسند بودند، پس چرا با انتصاب “ستاره” به عنوان رییس هیات مدیره و اتحادِ چراغ خاموشِ “ستاره” با دو سهامدار خصوصی!، ترکیب اکثریت را علیه “عظیم و شیخ” شکل دادند و هیات مدیره را به آشوب و جنجال کشیدند؟؟؟!!!
و چرا کمیته انتصابات را به منظور محدود کردنِ قدرتِ “عظیم و شیخ” تشکیل دادند و “ستاره” را رییس کمیته گذاشتند؟؟؟!!!
کاری نداریم که این افعال، درست است یا غلط. صحبت بر سر این است که آخر چقدرررر فریب و نیرنگ؟؟!
شاید اگر از ما هم سوال شود، ما هم اعتقادمان این باشد که در این شرایط، “ستاره” بهترین و متخصص ترین و قاطع ترین گزینه مدیرعاملی است ولی “ملت نشین های راست گو !” به دستور بزرگترهایشان و نیز به دستور “پدرخوانده”، حق ندارند با نیرنگ و فریب، بیت المال و سرمایه های ملی که متعلق به تک تکِ مردم نجیب ایران است را مفت و دو دستی تقدیمِ یک جریانِ خاص کنند و ژست دلسوزی و خدمت به مردم را هم بگیرند!!
واقعا باید به حال وزیر عاقل صمت! تاسف خورد… ای کاش او صندلی وزارت را قبول نمی کرد و اجازه می داد تا همه فکر کنند که او کاربلد و عقلِ کل و مقتدر است…! اما اکنون همه متاسفانه متوجه شده اند که او نه تنها فرق خودروی هیبریدی و برقی را نمی داند! بلکه وزیرِ وزارتخانه دیگری توسط یکی از نوچه هایش دارد برای او در حوزه خودرو تصمیم می گیرد، عزل و نصب می کند، بازدید می رود و حرفهای “راست” می زند!!
احسنت جناب سناتور چه تحلیل دقیقی
درباره سایپا دیزل هم یک تحلیل بزارید همگان استفاده کنن
تحلیل بسیار درستی نمودند اقای سناتور
وضعیت شرکت رقیب و این تغییراتی که در سایپا دیزل اتفاق افتاده هم تحلیل کنید ممنون میشم تا همگان استفاده کنن
سناتور جان شما دیگه کی هستی که از آینده هم خبر داری
آقای مصطفوی و هیبت تحریریه خط بازار خواهشاً سانسور نکنید.
مشکل حال حاضر ایران خودرو فقط و فقط م م الف است.
هوشی زود سوخت او دولت در سایه بود.
برای تایید گفته های اینجانب کافیست نگاهی به تردد نامبرده در شرکت م داشته باشید
پیگیر این موضوع باشید
ما هم از مبادی نظارتی موضوع را اطلاع رسانی خواهیم کرد
خودتون رو مدیون پرسنل شرکتها نکنید
آقای مصطفوی و هیبت تحریریه خط بازار خواهشاً سانسور نکنید.
مشکل حال حاضر ایران خودرو فقط و فقط م م الف است.
هوشی زود سوخت او دولت در سایه بود.
برای تایید گفته های اینجانب کافیست نگاهی به تردد نامبرده در شرکت م داشته باشید
پیگیر این موضوع باشید
ما هم از مبادی نظارتی موضوع را اطلاع رسانی خواهیم کرد
خودتون رو مدیون پرسنل شرکتها نکنید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 9