تشکیل اولین تیروان ایران خودرو به کجا رسید؟/آینده سیاسی عظیمی در هاله ابهام

گروه صنعتی سایپا در دوران تیموری با درک درست مساله تشکیل تیروان ها، اقدامات خوبی را در دستور کار خود قرار داده و توانسته تاکنون سه تیروان مهم را با همکاری سازنده شرکت سازه گستر راه اندازی کند. این در حالی است که ایران خودرو در این خصوص وضعیت بسیار متفاوتی دارد.
کد خبر : 65119
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

به گزارش خط بازار؛‌ گروه صنعتی سایپا در دوران تیموری با درک درست مساله تشکیل تیروان ها، اقدامات خوبی را در دستور کار خود قرار داده و توانسته تاکنون سه تیروان مهم را با همکاری سازنده شرکت سازه گستر راه اندازی کند. این در حالی است که ایران خودرو در این خصوص وضعیت بسیار متفاوتی دارد.

در اواسط امسال در حالی که با دستور شیخ زاده، تشکیل اولین تیروان ایران خودرو در مهرکام پارس در دستور کار قرار گرفت ولی علی رغم برنامه ریزی ها صورت گرفته و اقدامات انجام شده اولیه در مهرکام پارس، عده ای به دنبال سنگ اندازی در این باره هستند. عده ای که منافع شان با تشکیل تیروان ها به خطر می افتاد و دیگر نمی توانند با ارتباط مستقیم با پیمان کاران خصوصی منافع خود را تامین کنند.

بررسی های خط بازار نشان می دهد این عده، کُشته مرده بیشتر از آنکه به فکر شرکت های گروه باشند، دغدغه افزایش ام آر پی قطعه سازان خصوصی دارند و با عدم پرداخت به موقع مطالبات شرکت های گروه به دنبال تضعیف هسته های اولیه تشکیل تیروان در ایران خودرو می باشند. موضوعی که دستگاه های نظارتی به راحتی با یک بررسی ساده می توانند به آن پی ببرند.

درجا زدن ایران خودرو در تشکیل اولین تیروان، گویا عملکرد ضعیف مدیریت ایران خودرو نسبت به سایپا در این باره است که باید برای آن تدبیر کرد. براین اساس و همچنین بعد از بازدید بابک احمدی رئیس ایدرو از ایران خودرو باید منتظر ماند و دید آینده مدیریتی ایران خودرو به چه سمتی حرکت خواهد کرد. آیا همچنان شاهد سیاسی کاری حقوقی ها در ایران خودرو خواهیم بود و یا با به دست گرفتن مدیریت ایران خودرو توسط سهامداران استراتژیک واقعی، روزهای بهتری در انتظار آبی پوشان خواهد بود.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 10
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سعیدی ایران خودرو شنبه , 23 دی 1402 - 16:28

صبح از عظیم تعریف بعد از ظهر عزل ایشان صادر می شود !!؟ به کجا چنین شتابان

سعیدی ایران خودرو شنبه , 23 دی 1402 - 16:29

صبح از عظیم تمحید عصر دعای عزل ایشان ؟! به کدوم ساز برقصیم؟!

محمد شنبه , 23 دی 1402 - 16:36

سلام فکر میکنی سایپا داره درست حرکت میکنه؟ اشکال ت اینه که هر راهی رفته دوباره برگشته و همش در حال سعی خطا کردنه، در ایران خودرو تصمیمات عاقلانه گرفته میشه.

معارفی شنبه , 23 دی 1402 - 19:05

چه خوب که اصلا از سایپا بد نمیگی چون سایپا الان کلا حوزه انتخاباتی تا صنعت و بنگاه تجاری بخدا مردم گناه دارن این حجم از بی دین و بی تقوایی فقط واسه ارا انتخاباتی و حفظ صندلی به هر قیمتی

احمد شنبه , 23 دی 1402 - 19:55

خط بازار جان .در عرض دو روز ۲ جور مطلب آخه. عظیمی بدبخت

حتما این دفعه حق حسابشو نداده.

بچه ها می گفتن خودروسازهای دیگه خوش حساب ترن

متخصص شنبه , 23 دی 1402 - 20:04

برادر
با این تیروان های ۱و۲ و ۳ و…. خروجی کار آقای تیموری چی بوده ؟؟
تیموری مساوی با ضرر و زیان انباشته برای گروه سایپا

مرد در سایه یکشنبه , 24 دی 1402 - 1:17

سید قبلا باهم صحبت کردیم نظام تامین Tiering به درستی در صنعت خودرو ایجاد نشده، دلالی مانند ساپکو هیچ تمایلی به ردیف اول یا Tier 1 شدن پیمانکاران ندارند چرا که منافع مالی و جیب خود را در خطر میبینند .
البته پیمانکارانی هم هستند که لیاقت تامین قطعه OEM را ندارند ولی با رشوه دادن توانسته اند با خودروساز یا بهتر بگوئیم دلال خودروسازی قرارداد خرید امضا کنند و باقی ماجرا.
این کار کار بزرگی است و طبیعتا آدم بزرگ و کننده میخواهد نه عظیمی و امثال او را .گاو نر میخواهد و مرد کهن

مرد در سایه یکشنبه , 24 دی 1402 - 1:37

در ضمن باید اضافه کرد پروژه Tier 1 در شرایطی که مدیریت عاقل و دانا به کار نباشد پوست خربزه زیر پای مدیرعامل بدبخت انداختن است چرا که قدرت پشت پرده بسیار زیاد است و مدیریت هر حرکتی در این خصوص انجام دهد دستان پشت پرده یا خط تولید را متوقف میکنند یا برنامه ریزی میکنند مراجعه به خدمات پس از فروش و نارضایتی مشتری زیاد شود و باقی ماجرای کثیف این رشوه خواران.

باید در کنار سازنده داخلی سازنده مشابه خارجی آن قطعه هم ایجاد شود تا در زمان مناسب و در صورت شیطنت از آن بتوان تامین کرد .
سید داستان به این سادگی ها نیست هر کس به پروژه Tiering ساده نگاه کند از بیخردی و بی تجربگی اوست .این کار زیرساخت مناسب لازم دارد و البته حراست و بازرسی سالم در کنار تیم پروژه بی اثر نیست.

شیر ژیان یکشنبه , 24 دی 1402 - 7:12

هزینه های بالاسری تولید در خودروسازی بسیار زیاد است مثلا در مگا موتور قطعه از تهران ۵۰۰ کیلومتر ارسال میشود شهرستان بعد مونتاژ میشود بر میگردد تهران و ارسال میشود سایپا کدام آدم عاقلی اینگونه تولید می کند
یا الاغ را بیاوریم پای بار یا بار را ببریم نزدیک الاغ
برای دسته یک شدن باید عقل کار کند نه زور بازو

راد یکشنبه , 24 دی 1402 - 10:48

حقیقت بس تلخ است که پاک میشه