همکاری سوده ایران خودرو با معمار جاده مخصوص/یک بُرد عظیم میلیاردی برای ایران خودرو

آمارهای رسمی 7 سال گذشته نشان داده که هرگاه پای یک معمار متخصص به جاده مخصوص باز شده، نتیجه فقط یک کلمه بوده؛ "سود".
کد خبر : 55503
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۲

به گزارش خط بازار؛ در حدود یک دهه است که نام شرکت های خودروسازی با واژه “زیان” عجین شده است. طی این مدت نه تنها روند سوددهی کل شرکت های صنعتی خودروساز منفی بوده و به زیان تبدیل شده بلکه غالب شرکت های زیرمجموعه نیز زیان ده شده اند.

علل بروز این پدیده مسائل مختلف ساختاری، صنعتی و بنگاه داری است. وقتی که سهامداران استراتژیک از میدان مدیریت عامدانه دور می شوند و جنتلمن های متخصص از هر چیزی ممنوع؛ وقتی انجمن ها به جای مدیران پاک دست به دست دبیران پرونده دار می افتد؛ وقتی دروغ گویان در روز روشن بر حوزه ریاست تکیه می زنند؛ وقتی انتصابات سیاسی و امنیتی می شود؛ وقتی تهران نشین ها در جاده مخصوص ادعای ارث و میراث می کنند و وقتی “علی ها” برای ماندن در قدرت در حال لابی با سیاسیون هستند بهتر از این وضعیت را نمی توان انتظار داشت.

وضعیتی که جز زیان انباشته و عملیاتی هیچ عایدی برای سهامداران و مردم ندارد. در چنین شرایطی، سود می شود دُر نایاب؛ حامی سهامدار می شود آرزو؛ مدیر مستقل می شود قحط الرجال؛ دانشگاهی متخصص می شود محدود؛ مدیر بدون پرونده می شود محال و سعادت خودروسازی می شود دست نیافتنی.

البته این همه ماجرا نیست. در این اوضاع آشفته و جنگی بین سیاسیون و خودروسازان همچنان امید باقی است. امیدی که ترازنامه های مالی نوید آن را می دهند. بررسی ها نشان می دهد هنوز در شرکت های خودروسازی با زیان هزاران میلیاردی می توان سود کرد. آن هم سود هزار میلیاردی سالم و سلیم در پایان سال 1401. سودی که برپایه یک معماری دقیق و عالمانه به دست آمده است. سودی که علاوه بر جیب کارکنان ایران خودرو، یک بُرد عظیم برای ایران خودرو به حساب می آید. آمارهای رسمی 7 سال گذشته نشان داده که هرگاه پای یک معمار متخصص به جاده مخصوص باز شده، نتیجه فقط یک کلمه بوده؛ “سود”.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 10
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پرهام چهارشنبه , 24 خرداد 1402 - 10:01

سلام سلام سلام
به خاطر پیچیدگی که این صنعت و فضای حاکم بر اون داره نمیشه اینطور راحت با صرف دیدن سود در یک شرکت زیرمجموعه به اون شرکت مدال افتخار داد
اگر محفل و انجمنی باشه که بشه این سود رو تحلیل کرد، قابل اثبات هست که چند برابر این سود سهامدار داره زیان میکنه
هر یک ریال سود این شرکت ها یعنی چند برابر زیان به مجموعه
با ادله و مستندات قابل اثباتِ
یه آدرس میدم که اگه اون رو تحلیل کنید و ریشه یابی کنید اونوقت ارتباط این سود و زیانی که ازش صحبت کردم رو متوجه میشید

مدیرعامل قبلی شرکت ا.خ.ش « زیرمجموعه ی همین شرکت سلبم» الان کجاست ؟ چرا دستگیر شد ؟
یاحق

سسس چهارشنبه , 24 خرداد 1402 - 10:02

Hi

سید حق گو چهارشنبه , 24 خرداد 1402 - 12:50

سلام
واقعیت این هست که شرکت‌های خودروسازی در ایران کلا زیان‌ ده بودند و اکثریت هم هنوز هستند ‌دلایل این معضل کاملا بصورت آکادمیک و فنی قابل بررسی هستن ولی عجیب این هست که چرا همین شرکت ایران خودرو دیزل که تا آبان ۹۹ قرار بود بعلت حجم بالای زیان انباشته و حتی نداشتن یک ریال پول حقوق کارگران در عرض یک مدت کوتاه تبدیل به سودده ترین شرکت خودرو سازی ایران شد رو توجه نمی‌کنید دیکه مراجعه به کدال و صورتهای مالی بررسی شده توسط حسابرسان و بورس و …. که امروزه براحتی برای هر کسی که اندکی سواد مالی داره که امکان پذیره .باور کنید که چونین مدیرانی وجود دارن .با افتخار هم اعلام می‌کنیم که با توسل می‌شود که شد ‌هر چقدر تخریب کنید هم …
میگن خدا دو جا خنده اش میگیره .یه جا که بخواد به کسی یا کسانی عزت بده یه عده جمع بشن نذارن ‌یه جا بخواد عزت رو از کسی بگیره جمع بشن نذارن ..
عزت و ذلت از طرف خداست ….

محمد چهارشنبه , 24 خرداد 1402 - 13:43

با سلام
متاسفا متون خط بازار بسیار نامفهوم و شبهه دار و کنایه آمیز است که براحتی نمیتوان منظور نویسنده را متوجه شد.

سرباز جان بر کف وطنم چهارشنبه , 24 خرداد 1402 - 14:37

خودتو چند فروختی مصطفوی

سرباز جان بر کف وطنم چهارشنبه , 24 خرداد 1402 - 19:49

مثلا اینو پاک نکردی مظلوم نمایی کنی
دستت برای همه رو شده

کارگر ساده چهارشنبه , 24 خرداد 1402 - 15:23

سلام خدمت کاربران محترم خط بازار
من به عنوان یه سهامدار شرکت سلیم و از طرف قشر کارگری و ضعیف جامعه خواستم از اقای معماریان تشکر کنم بابت خدماتی بسیاری که به قشر زحمت کش کارگری داشتند، تو این ۷ سال گذشته که سهام سلیم عرضه شد هر کسی که راس کار بود وعده های دروغین داد اما از زمانی که اقای معماریان در راس کار قرار گرفتند همراه تیم قدرتمندشون بصورت شفاف و واضح مراحل ورود به بورس رو برخلاف گذشته توضیح داده و پیگیری کردند بنظرم اشتباه بزرگ ما سهامدار ها اینه که فقط میایم راجب حاشیه ها حرف میزنیم و به این دقت نمیکنیم نگاه نمیکنیم که سلیم کجا بوده و الان کجاست. اقای معماریان با این سودی که در مجمع اخر بین سهامدارا تصمیم به تقسیم گرفتند بی سابقه بود و هزاران ادم امثال بنده و همکاران خط تولیدم که توان ازادسازی سهام رو نداشتیم مارو از دین این بدهی خارج کردند
و در اخر امیدوارم اقای معماریان حرکت اخر رو بزنن و با ورود سلیم به بورس اسم خودشونو در ذهن همه ی ما سهامداران طلایی نگه دارند

يك كارگر با سواد چهارشنبه , 24 خرداد 1402 - 15:32

اين چيزايي كه تو ميگي يا اينه كه بازيت ندادن و الان اينطوري با جزييات ميگي يا هرچي اسم تو ايران خودرو ميدوني و بهت امار دادن داري ميريزي بيرون از دهنت
هرچي كه هست ايران خودروهه زيان ده اگه قراره سوديم داشته باشه به غير از ما كارگرا برسه ديگه واويلا
من به عنوان يكي از كارگراي پرس كه شايد يكم انصاف داشته باشم از عملكرد سليم راضيم . حداقل پولي كه چند سال پيش تعاوني اعتبار ازمون زودتر گرفت براي ازادسازي سهاممون رو بهمون تو يه سال برگردوند

شماهم يا از اكيپ قبليا نبودي يا اين مطالب و مينويسي كه كسايي كه خوب كار كردن و خراب كني
نكن برادر من
ذهن يه مشت كارگر كه دنبال حقشونم و بهم نريز

يك كارگر با سواد چهارشنبه , 24 خرداد 1402 - 15:36

برادر شما دلسوز نيستي
اين حرفا از سوزشه جاي ديگس تا سوختن دل
اقاي عظيمي مديرايي كه خوب بودن و حفظ كرده

تورو خدا يكم دلسوز باشين

رضا پنجشنبه , 25 خرداد 1402 - 6:44

با سلام . بنده به عنوان یک کارگر، به یک مدیر امیدوار شدم بعد سالها یک نفر اومده که تونسته حرف و عملش رو یکی کنه . آقای عظیمی ، لطفا مسائل سیاسی رو وارد حق کارگر نکنید بزارین این مدیر لایق و معمار این کشتی رو به سرانجام برسونه و ما کارگران رو خوشحال کنه .
دستمریزاد داری آقای معماریان عزیز و دوست داشتنی.
میدونیم جایگاهتون خیلی بالاست ولی به داد این قشر کارگر برسید و با قدرت بیشتر تلاش کنید .