جواب همه سوالات و مواردی که به نبوغ ربط دادید رو در زیان ساپکو و ایران خودرو جستجو کنید
خیلی پیچیده نیست ، منافع گروه که مربوط به بیت المال است توسط به قطعه سازان خاصی که تمام قد حامی هستند منتقل شده است .
مدیرعامل ایران خودرو شدن یعنی تقدیم به چند قطعه ساز
پیشاپیش وصلت حلقه ی دوستان به گروه صنعتی را تبریک عرض می نماییم .
این نابغه خودروسازی لیاقت مدیرعاملی ایران خودرو را دارد
به گزارش خط بازار؛ در جاده مخصوص به ویژه ایران خودرو، مدیران نابغه ای حضور دارند که با توجه به نقش های مختلف شان، بسیار نقش آفرین، پرکار و موفق هستند. بررسی ها نشان می دهد یکی از این افراد عادل پیرمحمدی، مدیرعامل شرکت ساپکو است.
شاید اغراق نباشد که گفته شود، ساپکو مهم ترین و حساس ترین شرکت گروه صنعتی ایران خودرو است چرا که اولا این شرکت نقش تعیین کننده ای در تامین قطعات مورد نیاز خط تولید دارد و دوما مستقیما با شرکت های قطعه ساز مطرح کشور در تبادل و ارتباط است. از این منظر هر کسی توان مدیریت چنین شرکتی را ندارد.
از آنجا که عادل پیرمحمدی بعد از روی کارآمدن مهدی خطیبی به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو همچنان در ساپکو مانده است لذا این فرض وجود دارد که وی فرد موفقی می باشد که تاکنون تغییر نکرده است. عموما در جاده مخصوص رسم است با تغییر مدیران عامل گروه ایران خودرو، مدیران ارشد ساپکو نیز تغییر می کنند ولی پیرمحمدی که در سال 1398 در دوران فرشاد مقیمی در ساپکو مدیرعامل شد، علی رغم گذشت بیش از 7 ماه از مدیریت خطیبی در ایران خودرو همچنان بر سر کار مانده است. ناگفته نماند زیان انباشته شرکت ساپکو طی دوران مدیریت پیرمحمدی به دلایل مختلفی افزایش قابل توجهی داشته است ولی همچنان پیرمحمدی با قدرت در مسند مدیریت باقی مانده است. البته شاید هم تعامل مناسب و صحیح با سازندگان راز بقای وی در این شرکت است که در نهایت منافع گروه را تامین می کند.
دومین نشانه موفق بودن پیرمحمدی، حضور وی در هیئت مدیره ایران خودرو است. طبق سایت رسمی ایران خودرو پیرمحمدی علاوه بر مدیرعاملی ساپکو در هیئت مدیره ایران خودرو نیز حضور دارد. هرچند که در زمان فرشاد مقیمی، سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرد و ظاهرا پیرمحمدی از هیئت مدیره ایران خودرو استعفا داد ولی طبق اعلام سایت ایران خودرو و اسناد روزنامه رسمی مورخ مرداد 1401 وی به طور رسمی در لیست اعضا هیئت مدیره ایران خودرو قرار دارد. قاعدتا فرض بر این است که این حضور همزمان به دلیل توانمندی ها مدیریتی و جایگاه حساس وی در ساپکو است. حال اینکه این موضوع از نظر قانون ایراد دارد یا نه، سازمان های نظارتی باید بررسی کنند.
سومین نشانه موفق بودن، پرکار بودن و خاص بودن پیرمحمدی فعالیت همزمان وی در انجمن قطعه سازی علاوه بر ایران خودرو و ساپکو است. به عبارت دیگر نه تنها مدیرعاملی در ساپکو، پیرمحمدی را از کار خسته نکرده بلکه وی در انجمن قطعه سازان نیز عضو هیئت مدیره است و در کنار دیگر افراد هیئت مدیره در حال تلاش برای حل مسائل قطعه سازی و خودروسازی است. اینکه وی چگونه می تواند هم منافع قطعه ساز را تامین کند(به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازی) و هم منافع خودروساز را(به عنوان مدیرعامل ساپکو) از جمله رازها و مجهولات مهمی است که نیازمند شفاف سازی می باشد. البته همه افراد هیئت مدیره انجمن قطعه سازی مانند عادل پیرمحمدی، چندان خوشنام نیستند. چرا که در گلستان قطعه سازی برخی از آنان اخیرا به دلایل خاص و مربوط به شرکت ساپکو بازداشت شدند. برخی دیگر از چشم رنگی ها نیز که علاقه به یقه آخوندی هم دارند از خواص قطعه سازی هستند که حواشی متعددی پیرامون شان مطرح بوده است.
چهارمین نشانه پرکاربودن پیرمحمدی فعالیت های غیرخودرویی این مدیرعامل خستگی ناپذیر جاده مخصوص است. طبق اسناد روزنامه رسمی نام عادل پیرمحمدی در دو شرکت با مسئولیت محدود به نام های “سامان اندیشان تجهیز” و “مانا راه ارس” به عنوان شرکا وجود دارد. شرکت سامان اندیشان تجهیز در زمینه تجهیزان حفاظتی و امنیتی مشغول به کار است که طبق اسناد روزنامه رسمی پیرمحمدی در اواسط سال 1398 از این شرکت به طور رسمی خارج می شود ولی مشخص نیست حضور غیررسمی دارد یا نه؟
شرکت مانا راه ارس نیز ظاهرا در حوزه ساخت و ساز در شهر اندیشه مشغول به کار است که طبق روزنامه رسمی از تاریخ بهمن 1400 دیگر نام پیرمحمدی در بین 5 هیئت مدیره آن وجود ندارد. حال مشخص نیست همچون شرکت سامان اندیشان تجهیز، وی حضور غیررسمی دارد یا نه؟ در بین اعضا این دو شرکت فامیلی مشترک نیز می توان یافت.
این چهار ویژگی از ابعاد مدیریتی عادل پیرمحمدی در کمتر کسی قابل اجماع است. چرا که پیرمحمدی هم در خودروساز است، هم در بین قطعه ساز و هم در شرکت تامین کننده. مضافا بر این فعالیت های غیرخودرویی نیز داشته است. چنین افرادی در جاده مخصوص نابغه محسوب می شوند و می توانند مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو شوند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :انجمن قطعه سازی ، ایران خودرو ، خودروسازی ، ساپکو ، عادل پیرمحمدی ، فساد در صنعت خودرو ، قطعه سازی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
به دلیل همین افراد و کارها و تصمیمات می باشد که هر روز قیمت خودرو افزایش، کیفیت کاهش، ضرر مالی خودروساز افزایش دارد
خط بازار! ظاهرا تو هم سوراخ دعا رو پیدا کردی.
نابغه رو که خیلی خوب اومدی! فقط نفهمیدیم زیان ساپکو و ایران خودرو را چطور سرهم بندی کردی؟
به قول معروف در ایران مهم نیست که چی بلدی ، مهم اینه که چه کسی رو میشناسی. (که در این مورد عادل خان واقعا نابغه است)
از نبوغ هم ادارک جدیدی پیدا کردیم
ارتباط با الله کرم و آقا محمدی عضو مجمع
بازم بگم
مصطفوی جان شنیده ها حاکی از وجود شرکتهای بین المللی برخی در چین هست که اقای ر خبر دار بود و چیزی رو نکرد ، چرا ؟ نمیدونم!
من که متوجه نشدم هدفت از این نوشته چی بود. ولی در حال حاضر بهترین گزینه مدیرعاملی آقای مهندس کیوان وزیری است که خودروسازی را در تمام ابعاد تجربه کرده است.
در حال حاضر مدیرعامل شرکت معظم تام است و سال گذشته سود بسیار زیادی در این شرکت ایجاد کرده است.
معلومه که بوی خر داغ شده می آید که خط بازار دنبال معرفی مدیر عامل هست و شاید یه جلسه ی ویژه با پیرمحمدی داشته
روشن دیگری در راهست
در صورت سپردن امور به پ ، روشن این دفعه الف خواهد بود . شک نکنید
اقای خط بازار در جریان باش صنعت این کشور آدم دزد و رشوه گیر میخواهد نه سالم پاک دست
این همه که از دزدان مطلب میزنی ترفیع میگیرند
آن عده ای هم که سالمند لالند
این صنعت درست نمیشود تا زمانی که برخی ناظران پایشان در آن لغزیده
شخم اساسی بزنند واویلاست
واقعا پیرمحمدی در برخی کارها است راست گفتی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 11