اختصاصی خط بازار؛

چرا مدیران عامل چند ماهه خودروسازی به رسانه ملی علاقه دارند؟/رد پای مشاور رسانه ای بازنشسته در اشتباه روشن ایران خودرو/سیاست را از هاشم باید آموخت

جریانی در چند سال گذشته در بین خودروسازان به راه افتاده است که موفقیت در برندسازی را حضور در رسانه ملی می داند. این اشتباه روشن و استراتژیکی است که متاسفانه نه تنها نتیجه مثبت نداشته بلکه باعث تخریب هم شده است.
کد خبر : 37049
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

به گزارش خط بازار؛ دو روز گذشته مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو به رسانه ملی آمد و در یک برنامه تلویزیونی در خصوص عملکرد ایران خودرو و مشکلات صنعت خودرو صحبت کرد. هرچند که در فضای مجازی و در رسانه ها صرفا بخش چالشی این گفتگو که جر و بحث خطیبی و مجری بود، به طور گسترده منتشر شد ولی در خصوص اصل این مصاحبه چند نکته وجود دارد:

1- نکته اول اینکه اصلا ضرورت ندارد یک مدیرعامل سه ماه که عنان شرکت ورشکسته با هزاران مشکلات ساختاری و عملیاتی را به عهده گرفته، مستقیما به صحنه رسانه بیاید و پاسخ مشکلات عدیده این صنعت را بدهد. چرا که این مشکلات زاییده ناکارآمدی سیاستگذاری، فساد و رانت طی چند دهه اخیر است و لذا نباید یک مدیرعامل سه ماه از کل صنعت چند دهه دفاع کند.

2- نکته دوم اینکه اصلا ضرورت ندارد در یک شرکت بزرگ خودروسازی که برای ارتباط با جامعه و مشتریان دارای ابزارها و ساختارهای مختلفی از جمله سخنگو، روابط عمومی، مشاور رسانه ای، معاون کیفیت، معاون تولید و …. است، خود مدیرعامل به صحنه بیاید آن هم بعد از حدود سه ماه از عمر مدیریت ش. اگر قرار است شخص مدیرعامل بار برندسازی، جریان سازی و تصویرسازی ایران خودرو را به عهده بگیرد، پس چرا ایران خودرو سالانه ده ها میلیارد تومان هزینه تبلیغات و رسانه می کند؛ پس چرا سخنگو، مدیرروابط عمومی و کلیه پرسنل مرتبط با حوزه رسانه و تبلیغات و ارتباط با مشتریان حقوق دریافت می کنند.

3- نکته سوم اینکه جریانی در چند سال گذشته در بین خودروسازان به راه افتاده است که موفقیت در برندسازی را حضور در رسانه ملی می داند. این اشتباه روشن و استراتژیکی است که متاسفانه نه تنها نتیجه مثبت نداشته بلکه باعث تخریب هم شده است. اگر نگاهی به مدیران روابط عمومی و مشاوران رسانه ای مدیران عامل خودروسازان انداخته شود، به خوبی قابل درک است که بخش قابل توجهی از این افراد دارای سوابق صداوسیما بوده که به خودروسازی یا مامور شده اند و یا با وضعیت بازنشستگی به خودروسازی آمده اند. خودروسازان نیاز به روابط عمومی چی ها و یا مشاوران رسانه ای لابی من و با ارتباط ندارند، بلکه نیاز به افراد خوش فکر بازاریابی دارند که به روابط عمومی با دید برندسازی و توسعه بازار نگاه کنند.

 

 

4- نکته چهارم اینکه مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو با تکرار اشتباه تیموری، مدیرعامل سایپا که وی نیز چند هفته قبل در برنامه تهران 20 حضور یافت، نشان داد که عرصه افکار عمومی را خوب نمی شناسد و یا از مشاوران خوبی راهنمایی نمی گیرد. اینکه فردی به نام بیرانوند مشاور رسانه ای یک مدیرعامل شود، چاره کار نیست. اگر این افراد راه بلد بودند که قطعا مدیران عامل چند ماهه در رسانه ها حضور مستقیم نمی یافتند. فارغ از تمام حواشی و مسائل پیرامون مدیرعامل اسبق ایران خودرو باید اذعان کرد که پختگی و سیاست را باید از هاشم یکه زارع آموخت.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پویا پنجشنبه , 29 اردیبهشت 1401 - 17:32

سلام یک نوع باج برای سر پوش گذاشتن بر فساد اون مجموعه که رسانه ای نشود