این خط بازار بیچاره هرچی خبر از این دست میزند گوش شنوایی نیست. البته شاید در زمان قیام مهدی موعود عج به درد بخورد و گوش شنوایی بشنود .درود بر خط بازار
غصه های هزارویک شهر قطعه سازی؛
حاجی زیر ذره بین نظارتی ها/جولان قاچاقچیان قطعات خودرو در جاده مخصوص+اسامی
به گزارش اختصاصی خط بازار؛ در واکنش به خبر قبلی خط بازار در خصوص”سرنخ جدید از فروش قطعات خودروساز در بازار لوازم یدکی+اسناد” یکی از مدیران ارشد قطعه ساز بزرگ کشور به خط بازار گفت:”شرکت «ف.و.س» کمک فنرها را به مجموعه سازهایی از جمله «ت.م» به صورت تکمیل کاری جهت مونتاژ روی اکسل تحویل می دهد که بعضا این مجموعه سازها برخی از کمک فنرها را به صورت تک یا مجموعه اکسل در بازار توزیع نموده اند که اخیرا از ان کار جلوگیری شده است”
وی در ادامه گفت:”شرکت «ف.و.س» کمک فنر را به مجموعه ساز تحویل می دهد و از قرارداد تعهدی مجموعه ساز رسید می شود. یعنی شرکت تامین کننده «س» باید با کنترل مرکزی بداند قطعات «ف.و.س» بعد از تکمیل کاری تحویل وی شده است یا نه؟ که بعضا کنترل قراردادها در شرکت تامین کننده انجام نمی شود.
این مدیر ارشد مدعی شد:”چند مرتبه متوجه این اتفاق در بازار شدیم که به مدیریت مجموعه ساز «ت.م» و حتی به خود پرسنل تامین کننده «س» نیز اطلاع داده شد. چون تعداد بسیاری کمی در بازار توزیع شده از آن گذشتیم. ولی واقعیت این است که شرکت «ف.و.س» باید بر محصولات خود نظارت داشته باشد. در پیگیری ها مشخص شد احتمالا مجموعه ساز «ت.م» پول کم آورده است و مجبور شده قطعات را در بازار بفروشد.”
طبق اظهارات این مدیر مطلع، متاسفانه در مقابل چشم چندین نهاد نظارتی قدرتمند، برخی قطعات تولیدی شرکت «ف.و.س» به جای استفاده توسط شرکت مجموع ساز «ت.م» سر از بازار لوازم یدکی درآورده است. هرچند که این مدیر مطلع مدعی است عمق این تخلفات بسیار کم بوده ولی اسناد چیز دیگری را نشان می دهد.
به طور مثال در یکی از اسناد، شرکتی به نام “و” حدود 27200 کمک فنر جلو پژو 405 را از شرکت مجموعه ساز «ت.م» خریداری نموده است. شرکت «و» با مدیریت آقای «ع» یک شرکت بازرگانی در زمینه فروش قطعات خودرو است که اصالتا آن محل بررسی و تامل است. و یا اسناد دیگری نشان می دهد که دو فروشگاه لوازم یدکی به نام های «ش» و «ر» تعداد قابل توجهی از این کمک فنرها را به فروش رسانده اند. در حالی که تمام این کمک فنرها باید در خط تولید خودروساز مورد استفاده قرار می گرفته است.
این ابهامات و اسناد چند سوال را مطرح می کند:
1- آیا دستگاه های نظارتی بررسی کرده اند که دقیقا چه تعداد از این قطعات کمک فنر در بازار به صورت غیرقانونی به فروش رسیده است؟ و چه برخوردی با قطعه ساز بزرگ نموده اند؟ به طور مثال شرکت «ف.و.س» فقط در یک مورد طی حدود یک سال و سه ماه، بیش از 311 هزار کمک فنر جلو و عقب پژو 405 به مجموعه ساز «ت.م» تحویل داده که باید بررسی شود چه تعداد از این ها به شرکت تامین کننده «س» تحویل داده شده است؟
2- آیا شرکت «ف.و.س» بر روند تحویل خود به شرکت تامین کننده «س» نظارت دارد؟ و یا تعمدا چشم ها بر روی برخی مسائل بسته شده است؟
3- در مثلث «قطعه ساز، مجموعه ساز و تامین کننده» چه روابط پشت پرده ای تعریف شده که با وجود نظارت ها ولی چنین تخلفاتی صورت می گیرد؟ آیا رفاقت مدیر ارشد شرکت تامین کننده با قطعه ساز مانع نظارت درست است؟ قطعا زمانی که مدیر شرکت تامین کننده در یک مجمعی با قطعه ساز بزرگ ذی نفع باشد، نظارت سخت است.
4- آیا موضوع کمک فنر در خصوص برخی کالاهای دیگر نیز صادق است؟
5- آیا گردش چند لایه برخی قطعات و سر درآوردن آنان در بازار به نوعی رشوه به برخی از کارشناسان است؟ چه کسانی پشت چنین گردش فاسد قطعات وجود دارند؟ آیا با یک فساد سازمان یافته در صنعت قطعه سازی روبرو هستیم؟
پاسخ به این سوالات قطعا سرنخ های جدیدی را به دستگاه های نظارتی خواهد داد و ممکن است پرونده «حاجی» و «قاچاقچیان بزرگ قطعه» مورد بررسی مجدد توسط دستگاه های اطلاعاتی قرار گیرد. خط بازار آمادگی آن را دارد که اسناد کامل این موضوع که را در اختیار دستگاه های نظارتی قرار دهد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خودروسازی ، سایپا ، فساد در صنعت خودرو ، قاچاقچی قطعات خودرو ، کمک فنر ، مجموعه ساز قطعات خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱