خودروسازی لغزنده تر شد؛ از نه به شیخ تا آری به وزیر

ایران خودرو و سایپا سال ۱۴۰۴ را طوفانی شروع کردند.
کد خبر : 103125
تاریخ انتشار :دوشنبه 25 فروردین 1404 - 13:59

به گزارش خط بازار؛ ایران خودرو و سایپا سال ۱۴۰۴ را طوفانی شروع کردند.

مدیر غیرمرتبط توسعه مدیریت

روز گذشته یک مدیر غیرمرتبط به عنوان مدیر توسعه مدیریت سایپا منصوب شد. براین اساس بهروز سجودی که پیش از این مدیر بازرسی بود به جای محسن مقدم منصوب شد. از زمان کوچ مقدم از سایپا به ایران خودرو، بخش توسعه مدیریت سایپا توسط یوسف طوقانی مدیریت شد. فردی که برخلاف آقازاده ۳۳ ساله، بسیار پخته و با تدبیر رفتار می کند. اینکه چرا شیخ زاده از سجودی در این پست استفاده کرده شاید به خاطر فشارهای بیرونی باشد که مدیرعامل سالم و فنی سایپا علاقه ای به پذیرش سیاسی کاری نبود.

واگذاری بلوکی سهام سایپا

از دیگر اتفاقات مهم انتشار آگهی واگذاری ۴۲ درصد از سهام سایپا است که فرآیند خصوصی سازی در این شرکت را تسریع می بخشد.

حرف حساب وزیر صمت

همزمان با تسریع فرآیند خصوصی سازی در سایپا، خبرها حاکی از آن است که ظاهرا وزیر صمت از رئیس جمهور خواستار توقف خصوصی سازی در سایپا شده است. اتابک بر این عقیده است تا زمانی که نتایج اولیه خصوصی سازی در ایران خودرو مشخص نشده، واگذاری سایپا با ریسک همراه است و لزوما تضمین کننده اهداف تعالی خصوصی سازی نیست. ابتدا باید یک سال منتظر ماند تا عملکرد ایران خودرو خصوصی مشخص شود و سپس درباره برنامه های بعدی تصمیم گرفت. این دیدگاه منطقی و درست وزیر صمت در حالی مطرح است که هنوز ایران خودرو در دوران جدید به ثبات نرسیده و نوسانات مدیریتی و سیاستی در آن وجود دارد. طبق برنامه دولت تا تیر ۱۴۰۵ واگذاری باید انجام شود. لذا بیش از یک سال زمان برای این کار باقی مانده است.

نه به شیخ

عملکرد نامطلوب در تامین قطعه و افزایش خودروهای ناقص، شرایط را برای خودروسازی متلاطم کرده است. تیم جدید جاده مخصوص که غالبا افراد متخصص، سالم و فنی هستند تاکنون نتوانسته اند وضعیت تولید را به سامان کنند. عدم توان مدیریتی، تمرکزگرایی افراطی در تصمیمات(برخلاف دوران قبل که مدیران با اختیار قادر به تصمیم گیری بودند)، عدم توصیه پذیری، بروکراسی شدید در امور از جمله نواقص موجود است که بایستی برای آن تدبیر شود.

حاشیه نشینی مهره کلیدی سایپا

برخی از کارشناسان معتقدند که بخش قابل توجهی از انتصابات جدید در سایپا مطلوب نبوده است به طوری که گاها ظرفیت های قدرتمند این مجموعه را نیز از بین برده است. به طور مثال در سمیکو مهره قدرتمندی به نام حسین نصیری با روابط وسیع سیاسی، از کار بیکار می شود و در عوض امجدیان به جای وی منصوب می گردد که بالاترین تخصص آن حوزه حسابداری و اداره مجامع است. این نوع مدیریت ظرفیت سوزی است و نه ظرفیت سازی.

حال و هوای متفاوت ایران خودرو

در ایران خودرو قدری حال و هوا متفاوت از سایپا است. سهامداران بخش خصوصی که خیال شان از تثبیت رای دیوان عدالت راحت شده است در حال بازسازی شرکت ها و انتصاب افراد جدید هستند. طی چند روز گذشته پیمان با بنز از ایران خودرو خارج و سوار بر اتوبوس های شهری شده است. وی از نزدیکان غیرامین عظیمی در ایران خودرو بود.

در دفاتر خارجی سیف وند از هییت مدیره چین برداشته شد و باید به تهران بازگردد و پایان کار خالی بند حاشیه نشین نیز به زودی در دبی صادر می شود.

 

این در حالی است که با مدیریت ضداحسان آقازاده معروف، مدیر بازرسی ایران خودرو نیز تغییر کرد و پایان کار هادی رئوف گودرزی صادر شد. گودرزی سوابق زیادی در حوزه نظارت داشت و می توانست برای تنظیم روابط ایران خودرو موثر باشد.

 

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 37 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پرهام دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۷

سلام
هادی گودرزی رئوف هم رفت 🙃

هم آوا دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳

متاسفانه انتصابات بخش خصوصی هم کاملا سیاسی است
عجیب ترین انتصاب ،.لطفی مدیرعامل سابق مدیریت صنعتی در هیات مدیره شرکت تخصصی فناوری ، ایران فاوا گسترش است آنهم نه به نمایندگی مکفا ، بلکه به نمایندگی ایران خودرو

محمد رضا دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷

چون اقای کیانی بزرگوار قبلا مدیریت صنعتی تشریف داشتن

نگران دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۲

نبیاد زمان رو از دست داد و باید سریع کار خصوصی سازی در سایپا انجام شود
البته ایرانخودرو در این زمینه بسیار موفق و پیشتاز بوده است
قطعا با خصوصی سازی سایپا هم به موفقیت می‌رسد و افراد سیاسی مثل منتظر المهدی و صادقی کاشان و جبلی بزودی کنار گذاشته خواهند شد

همکاران سایپا آذین دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۸

مخاطب سایپا آذین
واقعا چرا دروغ پراکنی میکنی ؟
مهندس حسن زاده چه وعده ای داده ک انجام نشده؟
چه مطالباتی از پرسنل پرداخت نشده؟
واقعا چرا یکنفر هم که با صداقت و تلاش شبانه روزی بسیار دلسوزانه در حال کار کردنه تخريب می کنید؟
مطمئن باشید با تغییراتی که صورت گرفته و همدلی هیئت مدیره مهندس حسن زاده با توانمندی و شایستگی‌هایی که داره ثبات و آرامش به سایپا آذین برمیگردونه و افزایش تولید در راه هست
مطمئن باشید ثبات و تقویت ایشون در ارتقا سطح شرکت بسیار موثر خواهد بود

مخاطب آذین دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۷

واقعا هدف شما از گفتن مدیر و تخصص چیه؟
تخصص و کارایی غیر از اینه مدیرعاملی در طی یکسال آمار تولید از ۴۰۰ دستگاه به ۱۴۰۰ دستگاه برسونه.
مهندس حسن زاده در سایپا آذین واقعا دیگه باید چیکار کنه؟
ایشان از انسان های شریف و پاکدست می باشد که به اذعان همه جز سالم ترین مدیران این مجموعه تا حالا بوده است
با تلاش شبانه روزی شرکت به گل نشسته رو تحویل گرفته و سبد حداکثری محصولات گروه را انجام داده
توقفات تولید به حداقل رسونده
ضایعات حداکثری از بین برده
افزایش کیفی محصولات داشته
لطفا واقع بین باشیم
مطمئنا با تغییرات هیئت مدیره که صورت گرفته، سایپا آذین و پرسنل رو به آرامش بیشتر خواهد رفت

متین دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۳

تو هنوز آدمای فنی و سیاسی رو نمیتونی از هم تشخیص بدی؟؟ خیلی تعطیلی نگران😂😂🤭🤭

نگران چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۸:۳۴

بر خلاف اسم خودت اصلا متین و مودب نیستی متین بی سواد و بی ادب
برو رزومه این افراد رو مطالعه کن
برو گذشته سایپا و تولیدات قدیمی این شرکت رو مطالعه کن
برو ببین اوضاع فعلی گروه سایپا با وجود این آدم ها چگونه هست و بعد ببین کی تعطیل هست آقای کاملا تعطیل متین

متین پنجشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۳:۵۷

😁😁😁😁

قدیمی سایپاآذین سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۹:۴۵

سلام
چرا حقیقت را نمی گویی؟ یا دوست داری سهم تولیدات ما را به رقباء بدهند و از نیروهای رقبا هستی یا کینه شخصی داری.
با نوشتار غلط خودت با سرنوشت ۱۲۵۰ نفر پرسنل شرکت و پیمانکاران بازی می کنی برای اینکه به اهداف شخصی خودت برسی و اینکار یک توطئه می باشه و هر توطئه کاری خیانتکار.
پس با انصاف صحبت کن و با دلیل و منطق حرف بزن نه از روی هوس یا کینه یا آب به آسیاب رقبا ریختن.
به قول شهید چمران کسی که انصاف نداره شرف نداره.
آقای حسن زاده انسان درست، با جنب و غیرتی برای سایپاآذین می باشه و در این سی سالی که من در سایپاآذین هستم مدیرعاملی به مانند ایشان با در نظر گرفتن پارامترهای زمانی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی کشور نبوده و تولید ۴۰۰ دستگاه را به ۱۲۰۰ دستگاه رسانده با در نظر گرفتن کلیه محدویت ها بسیار کار ارزشمندی انجام داده.
کلیه پرداخت های پرسنلی و شرکتی را انجام داده که بسیاری از شرکت های گروه در اینکار عقب می باشند.
لطفا فکرکن و بعد بنویس که امکان داره دروغ شما باعث نابودی شرکت بشه.

ایده سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۲

کدوم خصوصی سازی سهام بخش خصوصی رو دارن اختصاصی میفروشن
سهام دولت سر جاشه
چرا خوب نمیخ.نید؟

یاغی سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۱

صادقی کاشان دقیقا کجاش سیاسیه؟ کاملا از بدنه خودروسازی سایپاست، تحصیلات مرتبط داره و از رده کارشناسی تمام مراحل رو طی کرده اومده بالا

سایپا آذین دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۸

مهندس شیخ زاده
مديرعامل محترم گروه
لطفا فکری به حال ما کارکنان سایپا آذین بکنید
لطفا صدای ما کارگران بشنوید
تغییرات در اینجا شروع شده لطفا به نحو احسن تکمیل گردد
ما خواستار تغییر مديرعامل سایپا آذین هستیم
آقای حسن زاده فقط وعده دروغ داده و به هیچکدوم عمل نکرده
ایشان هیچ سابقهٔ مدیریتی نداشته و یک‌دفعه مديرعامل این بخش بزرگ با ۱۲۰۰ نفر پرسنل شده
ایشان نمی تواند یک مدیر جابجا کند و قدرت تصمیم گیری ندارد
مدام خطوط تولید متوقف می گردد
لطفا صدای ما را بشنوید

نادر چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۹

چرا این همه به حاشیه می زنی حسن زاده تولید- مالیات – بیمه – حقوق – بازنشسه – ژنراتور برق – رفاهیات و … همه را سر و سامان داد چرا آخی نمی زاری آذین روی خوش نبیند این همه سمپاشی کردی خسته نشدی ولی امروز چشم کور باز کنی 80الی 90نفراز بازنشسته سنوات خیلی قبل و حدود 60نفر دقیقا روزهای پایان در جمع کل حدود 170 نفر به خاطر پیگیری شبانه روزی حسن زاده از استانداری نهران – شورای تامین استان – اداره کل بیمه و اخذ مجوز تقسیط حتی هزینه اصلاح عناوین شغلی و … تعیین تکلیف می شوند جمع کن شرافت هم خوب چیزیه . چرا سایت به آدم های کوته فکر مثل شما اجازه حرافی نمی ده مشخص نیست.

قدیمی سایپاآذین جمعه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۲

باسلام
آقای حسن زاده انسان باغیرت و سخت کوش و توانا در امور شرکت می باشه و کلیه معوقات پرسنل را که بسیاری از شرکت های گروه به پرسنل خود ندادند پرداخت کرده با در نظر گرفتن این همه فشار مالی، کار بسیار بزرگی کرده مضافا اینکه اسفند ۱۴۰۳ پرداختی به پیمانکاران نسبت به سالیان گذشته خیلی بهتر بوده، چرا تفرقه فکنی می کنید در این ۳۰ سالی که در شرکت سایپآذین می باشم با در نظر گرفتن شرایط محیطی و کشوری، مدیرعاملی با این روحیه و توانایی و سخت کوشی وجود نداشته که تولید را از ۴۰۰ دستگاه ۱۲۰۰ دستگاه رسونده با همان امکانات قبلی و از لحاظ مادی نیز به پرسنل رسیده باشه .
نقدکننده عزیز، شما یا کینه شخصی با حسن زاده دارید یا از عوامل سازه گستر یا رقیبان هستی یا مشکل روحی و روانی داری از این سه حالت خارج نیست.
لطفا با انصاف صحبت کنید تا تولید که از ۴۰۰ دستگاه به ۱۲۰۰ دستگاه رسیده به ۱۸۰۰ دستگاه برسه و با تخریب این کار صورت نمی گیره بلکه با سینرژی و هم افزایی این اتفاق می افته به فکر صنایع کشور باشید نه به فکر اهداف شخصی.
انتقاد سازنده خوبه چون موجب پیشرفت می شه ولی تخریب به هیچ عنوان خوب نیست پس نقاط ضعف را بگویید تا راه حل مساله پیدا شه.
صرف گفتن برداشتن و گذاشتن نفر فقط این را می رسونه که مشکلات شخصی وجود داره.
والسلام

علی دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۶

علیپور و کشاورز ایرانخودرو و به ورشکستگی کامل خواهند رسوند. شک نکنید

غلامی فشی پنجشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۳

شیخ در موتور یک دیکتاتور یود ایشان بعنوان مدیر خط تولید موفقه ولی بعنوان مدیر عامل حرفی برای گفتن نداره چون یک کلام و خودسر عمل میکنه و به کار کارشناسی هم اعتقاد نداره

مرتضی دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۹

بعد از انحلال جتکو، شرکت کروز دستور انحلال قسمت تحقیق و توسعه الکترونیک و به طور کلی الکترونیک شرکت الکتریک خودرو شرق و صادر کرده است. به نظر میرسه قرار است همه بخش های توسعه ایران‌خودرو منحل شود تا شرکت ایران‌خودرو به یک وارد کننده کامل تبدیل شود.

بهنام ولی نژاد دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲

به داد گدازقطعه برسید،افتاده دست کوتوله ها

٠٩٦٥٥٠ دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۲

جناب سجودی لطفاً در اسرع وقت به موارد های شرکت واقع در 4 راه ایران پلاک 140 رسیدگی کنید.مدیران چای دبش باید اینجا درس یاد بگیرن

thmrs دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۶

کوتوله و پاچه خوار پروری چالشیه که فقط فساد و ظلم و رانت پرورش میده….

امداد سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۳

من واقعا موندم چرا مدیر عامل طالقانی در امداد برکنار نمیشه.

ابراهیم دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۳

اصلا این تیم در حد نفر سوم هستند، حیف سایپا ببین دست کیا افتاده ، کاش بهمن میشد مدیرعامل سایپا یا معصوم قطعه سازان

مالک دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۵

تبریک به همه

رضا سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۷:۲۳

شرکت کروز تصمیم به تعطیل کردن همه مراکز تحقیقاتی و توسعه ای ایران‌خودرو گرفته است. بعد از تعطیلی جتکو، شرکت های ایپکو، تام و بخش الکترونیک شرکت الکتریک خودرو شرق در نوبت تعطیلی کامل هستند. علیپور و کشاورز، ایران‌خودرو را به وارد کننده کامل تبدیل خواهند کرد.

صبا سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۹:۳۹

با تمام شدن فروردین ماه ایام نوروز سایپا هم به ناچار تمام خواهد شد ….

thmrs سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۳

مگا فقط با رفتن امثال منتظرال…،ولینژاد…بهتر میشه

bahar سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۴۷

خدا را شکر گودرزی برداشتن.
خدا جای حق نشسته.نفر بعدی ریاست اداره های نالایق بازرسی هست که باید بردارن.پرونده اینجانب بعداز سه ماه نتونستن حل کنند و الکی امروز و فردا کردند.حق زن و‌بچه منو‌خوردن.من که نمیبخشم و‌میدونم خدا هم نمیبخشه.

احمدعلی سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۳

اینو به حق گفته
کل مدیریت بازرسی و بازرسی های شرکت زیرمجموعه جمع بشه هیچ مشکلی برای ایران خودروی معظم له اتفاق نمی افته
همشون با باندبازی پست گرفتن
یارو نگهبان حراست رئیسه
یارو کار منشی رو انجام میده رئیسه
یارو از سایپا اومده رئیسه
مجیدشون یک کمی کار بلده اما دستش روی عصاس که ریاست ازش نگیرن
یکی هم چندکیلیویی ریش گذاشته و در صف اول هست

bahar سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۸

احمدعلی بزرگوار چقدر حق نوشتی.ما نخواستیم تند بنویسیم .چقدر حرف حق زدی.امیدوارم مدیر بعدی و‌ مدیران فعلی بدانند در بازرسی چه خبر هست.یارو حراست منشی بود اوردن کردن رییس اداره .دست چپ راستش نمیشناسه.

bahar سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۸

احمدعلی بزرگوار چقدر حق نوشتی.ما نخواستیم تند بنویسیم .چقدر حرف حق زدی.امیدوارم مدیر بعدی و‌ مدیران فعلی بدانند در بازرسی چه خبر هست.یارو حراست منشی بود اوردن کردن رییس اداره .دست چپ راستش نمیشناسه.

احمدیان چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۰:۱۶

حسین زیرآب فریدون را نزن

سمیکو چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۰:۲۰

تخصص فقط سفارش آگهی در صفحه اول توسط سمیکو.

Hadi چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۸:۱۰

لطفا وضعیت سازه گستر را رسیدگی کنید
صالحی و اقبالی کل شرکت رو به فنا بردن.هر چقدر معلمان و حیاتی خوب بودن و ارتباط با قطعه سار رو ایجاد کرده بودن.صالحی همه رو ویران کرد.پرسنل از وضعیت نا راضی هستن و رضایت شغلی ندارن.هر کسی رو که دوست دارن بیارن ،میارن ،برای مابقی کمیته تشکیل می دهند.

سازه گستر چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۸:۴۷

سلام
باید تشکر ویژه کرد از آقای دکتر صالحی بابت برداشتن مدیر حراست و بسطامی و انتصاب درست آقای مهندس سروش عزیز بعنوان معاونت تامین که مطمئناً در پیشبرد اهداف شرکت گام‌های مثبتی برمی‌دارند.

خادم چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۳

تا مقیمی هست …طالقانی سر جاشه …اسلامشهر هام که همه میدونن کی پشتشه…..اما باید دید کشاورز چه میکنه

وحید شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۹

روز گذشته یک مدیر با سابقه درخشان در خودروسازی به عنوان مدیر توسعه مدیریت سایپا منصوب شد. براین اساس بهروز سجودی که پیش از این مدیر بازرسی بود به جای محسن مقدم منصوب شد. آقای سجودی بسیار مدیر توانمندی هستند
توسعه مدیریت یا Management Development، فرآیندی سیستماتیک و دقیقی است که با استفاده از ظرفیت داخلی و کارکنان موجود سازمان، مدیران و رهبران موثر، توسعه پیدا می‌کنند. برنامه‌هایی که مدیران را توسعه می‌دهند، در جهت رفع شکاف‌های مهارتی و در سطح شخصی برای مدیران جدید و آینده راهگشا هستند. انتخاب آقای سجودی با توجه به سوابق ایشان در شرکت های خودرو سازی بسیار پسندیده و عالی است

css.php