نقشه راه ایران خودرو در سال ۱۴۰۴/برنامه جنتلمن ها برای میراث خیامی

سال ۱۴۰۴، سال مهمی در تاریخ ایران خودرو بعد از انقلاب است. سالی که قرار است سهامداران بخش خصوصی یاد خیامی را در ایران خودرو زنده کنند.
کد خبر : 100908
تاریخ انتشار :پنجشنبه 7 فروردین 1404 - 12:12

به گزارش خط بازار؛ سال ۱۴۰۴، سال مهمی در تاریخ ایران خودرو بعد از انقلاب است. سالی که قرار است سهامداران بخش خصوصی یاد خیامی را در ایران خودرو زنده کنند.

انتظار از تیم جدید در ایران خودرو بالاست. از مسئولان عالی رتبه گرفته تا مردم همه منتظر تغییر جدی و ماهوی این شرکت با مدیریت بخش خصوصی می باشند.انتظاری که حرکت های اولیه ان در اواخر سال گذشته آغاز شده است.

رفتار تیم جدید در ایران خودرو نشان می دهد سه اقدام جدی در کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفته است.

اولین اقدام ایجاد آرامش خاطر در بین بدنه کارگری است. مدیران ارشد ایران خودرو طی چند هفته اخیر بارها با حضور در بین کارگران تولیدی و ستادی بر امنیت شغلی و ارتقا معیشت آنان تاکید کرده اند. همچنین تیم جدید با تبعیت از رویکرد وفاق ملی دولت و تدبیر حوزه مدیریت، کارگران پرونده دار را مجددا به ایران خودرو بازگردانده است. ناگفته نماند در این دوره،‌ عمر حضور آقازاده ها، سردارزاده ها، مدیران سفارشی و سیاسی ناکارآمد بلند نخواهد بود چرا که بخش خصوصی به دنبال کارایی و بهره وری است و بایستی در پایان دو سال به مسئولان عالی رتبه کشور پاسخگو باشد.

دومین اقدام چرخش ۱۸۰ درجه ای در مشتری مداری است که گام مهمی در تغییر برند ایران خودرو محسوب می شود. تماس تلفنی مدیرعامل گروه با مشتریان ناراضی، تغییر فضاهای ارباب رجوع در بخش خدمات پس از فروش، ارتقا کیفیت خدمات رسانی به مشتریان از جمله این اقدامات است که از اواخر سال گذشته آغاز شده و در حال تقویت است. طبق اخبار به دست آمده در آینده ای نه چندان دور دو شرکت ایساکو و امدادخودرو ایران با یکدیگر ادغام خواهد شد و مجموعه جدیدی در حوزه خدمات پس از فروش با عنوان ایکوپلاس راه اندازی می شود.

سومین اقدام مهم که با فرمان مستقیم دو جنتلمن خودروسازی در حال انجام است، کاهش هزینه و افزایش کیفیت در تامین قطعات خودرو و تعامل برد برد با قطعه سازان واقعی است و نه دلالان چینی – ایرانی پرونده دار. در این خصوص رویکرد این است که دست واسطه های بیرونی و مدیران دلال داخلی از شبکه تامین حذف شود. به همین دلیل طی چند هفته گذشته برخلاف رویه گذشته مذاکرات مستقیم با مدیران عامل سورس های درجه یک جهانی گرفته شده که نتیجه آن کاهش قابل توجه در هزینه های ارزی بوده است.

این سه اقدام فوری ایران خودرو جدید در سال ۱۴۰۴ است که نتایج آن به مرور مشخص خواهد شد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی پنجشنبه , ۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۸

انشالله به زودی سایپا هم به بخش خصوصی واگذار گردد تا این گروه از دست دامادزاده ها و آقازادها رهایی پیدا کند و این شرکت هم بتواند هرچه سریع تر پله های رشد و ترقی رو طی کند

نگران جمعه , ۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۸:۵۰

سلام علی آقا
کاملا درست گفتی
امیدوارم سایپا زودتر به ایستگاه خصوصی سازی برسد
بماند که خیلی ها تو این ایستگاه مجبور هستند پیاده شوند
به امید روزهای خوب برای گروه سایپا بدون افراد سیاسی و رابطه ای و بی لیاقت
یاحق

ابوالفضل جمعه , ۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۰

گودرز چه ربطی به شقایق داره ؟؟!!
چرا اینقدر سعی میکنی این دارو دسته رانتی کروز و مدیر عامل رانتی ایران خودرو رو ربط بدی به خیامی که همه چیز رو با زحمت خودش ساخت .
معلومه که کروز خیلی دست و دلبازه

Mohamad جمعه , ۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۹

سلطانی ثانی و مقدم و فرهاد فرخی و….. اگر بلد بودند سایپا را نجات می دادند

Hunter پنجشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۱

تو مصاحبه بیت ران با آقای پیمان کارگر( مدیر ایرانی خودروساز های کلاس جهانی مثل نیسان) ایشون در پاسخ به آقای آزاد در خصوص همکاری با شرکت های خودروساز ایرانی نظرشون مثبت بود
لطفا اگر دلسوز هستین روی این مسئله مانور بدین و این مسئله رو رسانه ای کنین

css.php