خط بازار
اخبار

گل سایپا در سراشیبی/پایان ۹ ماهگی در انتظار مدیران

به گزارش خط بازار؛ تیم سایپا برای تثبیت نیازمند تغییرات جدی و اساسی است که می تواند ورق را در جاده مخصوص برگرداند.

علی رغم بهبود برخی شاخص های مالی و چابک سازی، گروه خودروسازی سایپا با چند چالش جدی از جمله کمبود نقدینگی، عدم تامین به موقع قطعه و افت عملکرد برخی شرکت های مهم دست و پنجه نرم می کند.

 

 

به طور مثال شرکت زامیاد در شش ماه اول سال ۱۴۰۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در اکثر شاخص های مهم با کاهش روبرو بوده است. از درآمد عملیاتی و سود عملیاتی گرفته تا سود خالص. این در حالی است که شرکت زامیاد جز شرکت های پر سود و موفق گروه سایپا در دوران متمادی گذشته از جمله مدیرعامل محبوب خودروسازی بوده است.

 

 

وضعیت زامیاد همچون دو شرکت سازه گستر و مگاموتور تعریف کردنی نیست و همچنان با وضعیت مطلوب فاصله جدی دارد. آمار و شواهد نشان می دهد که اصرار بر حضور پیرمردها در راس امور، دیگر جوابگو نیازهای امروزی خودروسازان نیست. حضور مدیران جوان، جسور، آشنا به خودروسازی علاج کار است در غیر این صورت منافع خودروسازی قربانی باندبازی ها و رفیق بازی ها خواهد شد.

منبع: خط بازار

23 دیدگاه برای این مطلب

  • ابراهیم گفت:

    * غیر رسمی *
    معصوم نجفیان گزینه جدی برای تصدی مدیریت سایپاست.
    اما به دلیل واگذاری سایپا و کوتاه مدت بودن بازه مدیریت و مشکلات بوجود آمده شدید از جمله مالی و تامین و تولید و… از سوی مدیریت فعلی ، موانع ایشان برای قبولی مدیرعاملی می باشد.
    اما همچنان گزینه اول و آخر سایپا می باشد
    در غیر اینصورت آقای علیشاهی مدیرعامل بعدی سایپات.

    • ياشار گفت:

      ايشون بخاطر مشكلات مالي توليد و تامين افتخار نميدن تشريف بيارن وگرنه گزينه اول و اخر هستن!!!!!!
      چي مينويسيد اخه

  • محمد گفت:

    آقای شیخ زاده تغییر رویه بده، شما فرد متخصصی هستی ، لطفا افراد متخصص سایپایی رو به سرکار برگردان

    • ساها گفت:

      تخصص تو چي؟مدير عاملي يا توليد؟
      در هر صورت جاش اونجا نيست
      شيخ خيالت راحت شد اتابك هم بخاطر تو استيضاح شد
      حالا هي لج كن
      برو دگ

  • حمید گفت:

    بزرگترین مشکل سایپا ضعف مدیریت هست وگرنه چرا باید ایران خودرو با بدنه بزرگتر موفق باشه و سایپا در آستانه ورشکستگی ؟

  • دلسوز گفت:

    آقای وزیر لطفا تیم مدیریتی سایپا را تغییر بدهید
    پرسنل سابپا و گروه سایپا بشدت ناراضی از عملکرد این تیم می‌باشند

  • بنده خدا گفت:

    برادر وقتی میبینی نمیتونی چرا اصرار دارید بمونی و‌ خراب کنی

  • دلواپس گفت:

    آقای شیخ زاده با نهایت احترام لطفا با تیم خودتان تشریف ببرید
    واقعا سایپا جای شما و تیم همراهتان نمی باشد
    قبل از بروز مشکلات و اختلافات بیشتر لطفا صندلی سایپا را ترک کنید
    آقای وزیر لطفا رسیدگی نمایید واقعا سایپا با توجه به معاونین مالی و منابع انسانی ضعیف مستقر در سایپا اصلا شرایط خوبی ندارد
    قبل از وقوع بحران بیشتر در سایپا لطفا شیخ زاده و تیم مربوطه برکنار شوند
    از اطلاع رسانی خط بازار متشکر

  • Rahim گفت:

    معصوم نجفیان و علیشاهی چه هزینه ای برای درج نام خودشان برای سایپا انجام می دهند. معصوم نجفیان و علیشاهی تو دوران خوب سایپا چه بلایی سر سازه گستر و سایپا یدک آوردند فراموش نشده

    • niloo گفت:

      علیشاهی دارای پتانسیل بالایی هستش و خیلی از تصمیمات علیشاهی در زمان مدیریتش در سازه گستر باعث رفاه کارکنان شد
      افرادی مثل صالحی و اقبالی حالا حالاها باید نون بخورن به گرد پای علیشاهی برسن

      • سبحان گفت:

        اينكه شما بالاخره يكنفر رو تعريف كردي جالبه

        • niloo گفت:

          دوست عزیز انتخاب بین بد و بدتره
          نمیدونم شما سایپایی هستی یا نه ولی ما و امثال کسایی که سی سال توی سایپا بودیم و حدعقل ۲۷ سال رئیس و مدیر بودیم با اینکه از سایپا سال هاست که دوریم ولی دوست نداریم جایی که جوونیمون رو گذاشتیم به پاش شاهد نابودیش باشیم

          • سبحان گفت:

            شما مگه در مقام انتخاب هستي كامنتهاتون هست روزهاي اول واسه صالحي و شيخ زاده هورا ميكشيدي راهكار ميدادي بهشون الان شدي منتقد صالحي شما يك سازه اي بيكار هستي كه فك ميكني مالك سايپا هستي ما١٠ساله اينجاييم و به جوونا ميدون نميدن همچنان با تفكرات قديمي كار ميكنن

          • ياشار گفت:

            خوب كيه ؟ميشه بگي

  • سایپا گفت:

    سال قبل که زامیاد به سود رسید و تولید و فروشش صعودی شد مدیر عاملی داشت بنام دکتر علیزاده که ایشان در سایپا یدک هم عالی عمل کرد همانطور در طیف، مدیرانی همچون دکتر علیزاده لیاقت بیشتر از سایپا را دارند، به امید روزی که سایپا به روزهای اوج خود برسد اما با این تیم مدیریتی کنونی جز نابودی چیز دیگری نخواهد داشت،

    • ذخایر سایپا گفت:

      با سلام و عرض تسلیت برای پیکر نیمه جان شرکت معزز سایپا
      لطفا ابتدا تیم مدیریتی زمان جناب اقای علیزاده را نا دیده نگیرید ثانیا بعد از سال 402 کل گروه اوضاعش بهم ریخت و انگار سایپا زمین خورده و انگار نه انگار که مدیران شایسته ای داشت در حوزه های مهندسی و اقتصادی و مالی( کم نبودن معاون هایی که در حال حاضر توسط ایران خودرو جذب شده اند و نتیجه و ثمره 30 و اندی سال تجربه سایپایی را شرکت رقیب بهره میبرد کم نبودن مالیچی هایی توسط قطعه سازان سریعا جذب شده و بهره لازم را از تجاربشان بردن و یا به هر نحو خانه نشین و دک شدن به صرف اینکه به مذاق آقایان بودنشان شیرین نبودن) حال علی مونده و حوضش و پایان کار و آخر پاییز که باید جوجه هاشو بشماره، امیدوارم شخص بعدی ضعف مدیریتی نداشته باشه و مغرضانه رفتار نکنه

  • علی گفت:

    خط بازار از سایپای شیخ حمایت الکی نکن و پاک نکن.
    همه میدانند آقای علیشاهی در روزهای آینده مدیرعامل سایپا خواهد شد .و از آقای علیشاهی در خواست داریم بانیان وضع موجود را به جد بازخواست کند.

  • محسن گفت:

    آقای رادمنش و آقای سمتی ،
    از کسانی کارنامه خوبی داشتند ولی به ناحق و سلیقه ای از سایپا حذف شدند دعوت کنید به شما کمک کنند

  • Sardar گفت:

    رضا حسيني و مصطفوي فعلا نميزارن اتنفاق مناسبي براي سايپا بيافته. تو اينكه جبلي جوان بايد عزل بشه، من با مصطفوي هم عقيده ام

  • دیدبان قدیمی گفت:

    سلام چقد باید با این انتخاب های از روی سعی و خطا سایپا ضرر کند؟؟؟ چقد باید نیروهایی که تمام تجربه و اندوخته خود را از سایپا داشته اند از سایپا بروند و ثمره سالها تجربه خود را به جای دیگری غیر از سایپا منتقل نمایند

  • سایپا گفت:

    این خبر و اطلاعات داخلش کاملا درست است.
    افرادی مانند گل محمدی در زامیاد و جبلی جوان در مگاموتور اصلا مناسب این شرکت ها نیستند زیرا از افراد متخصص و مدیران موفق استفاده نمی کنند.
    مگاموتور که خیلی سال هست ترمز گروه سایپا شده و دیگه از تولید 3000 دستگاه موتور در روز خبری نیست چون افراد و مدیران موفق را بکار نمی گیرند و جبلی جوان هم توانایی لازم رو نداره
    زامیاد هم با سالها سودده بود الان با گل محمدی به خاک سیاه نشسته هست.

    • مگا گفت:

      بعد از یکماه از حضورش به این ننیجه رسیدی ؟!!! همه میگن هرجا بوده کارنامه موفقی داشته . الان زود نیست برای این ایده؟!

  • سبحان گفت:

    نامه تان به يادگار تو صنعت خودرو جاده مخصوص ماندگار شد قرار نيست كه همه مثل خدا بيامرز غروي باشن اصلا تا شماها نباشيد اونا عملكردشون به چشم نمياد
    حالا هي برو امار سازي كن گزارشهاي اشنباه به اينور و انور بفرست
    بار كج محاله به منزل برسه

دیدگاه خود را بنویسید