با وجودیکه آقای صدر را جز معدود مدیران قوی مالی صنعت خودرو می دانم ولی برای اینکه یک سیستم درست کار کند همه چرخ دنده های آن باید درست کار کنند
متاسفانه سو مدیریت در سطوح رده یک شرکت ساپکو ( از مدیریت عامل تا معاونین ) باعث ناکارآمدی و عدم بهینه کار کردن زنجیره تامین ایرانخودرو شده است .
من به عنوان کسی که در ایرانخودرو کار می کنم متوجه عدم توازن در زنجیره تامین هستم
متاسفانه طی 7-8 ماه اخیر عمده منابع مالی شرکت صرف خرید خارجی خود شرکت و سازندگان زیر مجموعه ایرانخودرو ( مثل الکتریک خودرو شرق – ایمن خودرو شرق و… ) شده است و سو مدیریت این شرکتها عملا به خروجی قابل قبولی نرسیده و سایر سازندگان را نیز به علت عدم پرداخت مناسب ضعیف تر کرده است حالا شما اضافه کنید به این مساله وجود مشکلات ثبت سفارش و تخصیص و گمرک و…
مرا به لطف مالی تو امید نیست؛
نقطه قوت ایران خودرو در صدر جاده مخصوص
به گزارش خط بازار؛ براساس اخبار به دست آمده عملکرد ایران خودرو به نسبت مابقی رقبا از نظر تولید خودرو و میزان خودرو ناقص به مراتب بهتر بوده است.
موضوعی که ریشه آن در عمکلرد ساپکو است. شرکتی که طی چند ماه گذشته با تعامل سازنده با قطعه سازان در تامین قطعه و همچنین استقرار تیم مالی معتبر، پویا و فعال در صدر نظام تامین مالی و بانکی توانسته بار عظیمی را از روی دوش ایران خودرو بردارد و نقطه قوت این خودروسازی باشد.
ایران خودرو بعد از آنکه از لطف مالی خود ناامید شد، با تقویت ساپکو توانست کمبودها را جبران کند. توفیقاتی که در پایان سال ۱۴۰۲ ایران خودرو را از بن بست نجات داد و با تامین به موقع مالی با ۶ همت جان دوباره ای به زنجیره تولید خودرو داد. این در حالی است که همین روند در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه یافته و در مدت کوتاهی ۳ همت دیگر تامین گردیده و در سایه تعامل خوب ساپکو با قطعه سازان و نظام بانکی تامین قطعه به شرایط مطلوب نزدیک شده است.
هرچند که روند کنونی در حال رشد است ولی ایران خودرو برای برخورد ریشه ای با مشکلات نظام تامین مالی و قطعه بایستی اقدامات ساختاری انجام دهد که یکی از آن تغییر تیم مالی در داخل ایران خودرو و دفاتر خارج از کشور است. ایران خودرو نیاز به مدیران باسابقه درخشان دارد چرا که نمی توان آینده بزرگترین خودروساز کشور را به دست مدیران منفعل، بلوف زن و بی ثبات سپرد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خط بازار ، خودروسازی ، ساپکو ، کیانوش پورمجیب ، مدیرعامل ساپکو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
خیلی کیفیت ها خوبه ، معاون کیفیت ایران خودرو همزمان معاون کیفیت ساپکوست!
قحط الرجال. نیروهای نظارتی بگوش یاشند
مواظب باشيد اين صدر جون عادت داره از بانك ها پول بگيره و ناكارايي مدير ارشد را لاپوشوني كنه. بعد كه مدير بعدي مياد بدهي هنگفت به بانك ها و عدم تونايي توليد رو دستش ميمونه. بدهي معوقه بانك ها هم به جريمه تبديل ميشه و قوز بالا قوز. آخرش ميشه اخلال در نظام توليد و پولي كشور.
درشرایط بحران مالی و کمبود نقدینگی + تورم بالای 40% + کاهش تولید در اثر کمبود نقدینگی در زنجیره تامین بهترین راه دریافت تسهیلات بانکی است که در بدترین شرایط زیر 30% بهره دریافت می کنند . این یعنی پول ارزان …
حالا اگر این پول درست مصرف نشود که منجر به افزایش تولید و فروش شود ( این قسمت دیگر به معاونت مالی ارتباط پیدا نمی کند بلکه به مدیران ارشد ساپکو و قائم مقام تامین تولید وتوسعه محصول ایرانخودرو مربوط هست که چقدر عادلانه و درست استفاده کنند ) طبیعتا در بازپرداخت دچار مشکل می شوند
آقاي صدر از ديزل خوشنام هستند و حرفه اي ، من در ايران خودرو ديزل شاهد مديريت جانانه ايشون در روزهاي بسيار سخت بودم و افتخار ميكنم كه الان هم مدير ما در خدمت ايران خودرو و گروه كاور آبي هاي جاده مخصوص است .
دقت كرده باشيد كامنت را با مواظب باشيد شروع كردم. اين تجربه اخذ وام از بانك ها براي پرداخت حقوق و عدم افزايش توليد يكي از دلايل سقوط ايران خودرو ديزل در دهه 90 بود. مديريت بنگاهاي بزرگ مثل ايران خودرو چند وجهي است صرفا با فرمول تورم 40درصد و پول ارزان كار پيش نمي رود. پول بانك مثل دست كردن تو جيب باباي پولداره. مديريت را معتاد ميكنه. چون عمر مديران كوتاه است بدبختيش ميمونه براي مدير بعدي و در واقع مردم . پول ارزان با عقل گران تركيب برنده است.
پول ارزان همراه عقل گران را حتما من هم موافقم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7