افشای اسناد رد ادعای شهرداری/ واردات اتوبوس منافع چه کسانی را تامین می‌کند؟+اسناد

بر خلاف گفته شرکت اتوبوسرانی تهران هیج اتوبوس خرابی که از ایران خودرو دیزل خریداری شده است در سامانه ها نیست.
کد خبر : 67180
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

به گزارش خط بازار؛ در چند روز اخیر اخبار متفاوتی از سوی ایران خودرو و شهرداری تهران درباره اتوبوسهای تحویلی به شهرداری منتشر شده و هر کدام از طرفین قرارداد نیز موضوعاتی را مطرح کردهاند؛ ابتدا علیرضا زاکانی شهردار تهران در صفحهفضای مجازی خود درباره علت نهایی کردن قرارداد واردات اتوبوس برقی با شرکتهای چینی نوشت: «بر حسب وظیفه از خودروسازان داخلی هم خرید کردیم با اینکه قیمت بالاتری به ما دادند، اما به تعهدات خود عمل نکردند.»

در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی شهردار تهران، علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از محصول جدید ایران خودرو گفت: «۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری تهران تحویل دادیم و قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کنند که هنوز ریالی به صورت نقدی پرداخت نشده است.»

پس از این اتفاقات،  علیزاده مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران  مدعی شد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از اتوبوس های خریداری شده در سامانه های آن شرکت متوقف شده است.

در خصوص این ادعا سندی به دست ما رسیده  است که ادعای شهرداری تهران را رد می کند . در این صورتجلسه به وضوح تصریح شده است که آن تعداد خودرو اعلام شده  در سامانه های اتوبوسرانی تهران متوقف نیست و  در واقع گفته های علیزاده مدیرعامل شرکت واحد مبنی بر وجود  ۱۵۰ دستگاه اتوبوس خراب را نقض می کند.

اختلاف دیگر این دو مجموعه بر سر نحوه تسویه بدهی می باشد که مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران می گوید موضوع اختلاف این شرکت با نحوه تسویه بدهی شرکت کارگزاری، مطلقاً ارتباطی با شهرداری تهران ندارد.

در سند دیگری که به دست ما رسیده است وظایف هر قسمت از شهرداری تهران در خصوص انجام تعهدات را مشخص کرده است و تصریح شده که سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در هرصورت باید پاسخگوی تهعدات کارگزار باشد.

به خوبی روشن است که در این میان برخی با فرافکنی سعی بر آن دارد تا تلاشهای تولید کنندگان داخلی را زیر سوال ببرد و منافع عده ای در واردات اتوبوس تامین شود.  مساله ای که تنها بازنده اصلی آن شهروندان تهرانی هستند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سید حق گو پنجشنبه , 26 بهمن 1402 - 11:35

با سلام
واقعیت اینه که درد رو از هر طرف که بنویسی و بخوانی باز همون درد است .فارغ از اینکه چه گروهی راست میگه و چه گروهی ..‌. یه نکته دردآور وجود داره و آن اینکه اعتماد به مجموعه تولید کنندگان داخلی کمرنگ و کمرنگتر میشه .
همه ما از وجود تحریم‌های مغرضانه و بقول خودشان حداکثری با خبریم و خوب این تنبیه مردمی هست که میخوان مستقل باشن و خودشون برای خودشون تصمیم بگیرن. نیاز نیست خیلی صفحات تاریخ رو در گذشته دور بررسی کنیم .در همین چهل سال گذشته کل دنیای صاحب زر و زور و رسانه آنچه توانستند با تحریم به زعم خودشان بر سر این ملت که نوعی دیگر از آنچه اونها می‌پسندند رو انتخاب کردند آوردند ‌‌.بارها در مقالات و رسانه ها بنده به یک نکته اشاره کردم که اگر بیست درصد تنها بیست درصد این فشارهای ظالمانه اقتصادی بر ملت ما بر هر کشوری حتی کشورهای قوی به لحاظ اقتصادی و حتی در یک دوره کوتاه چند ماهه وارد بشه .اون کشور مطمئنا در همه زمینه ها با مشکلات عدیده و حتی فروپاشی ارکان اقتصادیش روبرو میشه .بعنوان مثال تحریم کشور قطر اونم توسط سه کشور همسایه و اونم فقط همان سه کشور و نه اینکه جلوی صادرات و استفاده از سوئیفت و …تا حتی واردات دارو برای بیماری‌های خاص رو مشمول تحریم کنند تقریبا در ماه‌های اول این کشور کوچک همسایه که یکی از متمول ترین کشورهای دنیاست در حال فروپاشی بود .نمونه بعدی روسیه و … اما ایران و ایرانی بیش از چهل سال است که علیرغم قبول اینکه شاید همه مردم تحت تاثیر این ظلم و جتی ترور اقتصادی قرار گرفتن اما شجاعانه و سربلند در حال رشد و پیشرفت هستند که جای تعجب زیادی برای همه محققان و جامعه شناسان و اقتصاد دانان در محافل علمی و فرهنگی داره .
درد اونجاست که علیرغم دستورات مکرر عالی ترین مقام کشور در حوزه تولید ( نام گذاری ۱۷ سال به نوعی توسط این بزرگوار به تولید و اقتصاد و کار و …) که نشان از اهمیت این مقوله بدرستی از سوی معظم له بود.
باز هم دیده می‌شود که در بخش‌های بزرگ دولتی و خدماتی مثل شهرداری هم به نوعی تولیدات داخلی اهمیت ندارند و واردات صرف مد نظر برخی مدیران این کشور است .
باز فارغ از اینکه چرا باید به یک تولید کننده که نیاز به نقدینگی برای توسعه و نگهداشت زنجیره تامین خود داره ملک واگذار کنیم و حتی همان ملک ها نیز مشکلات عجیب و تا حتی واگذار شده به غیر بودند اما در محافل رسانه ای دادو بیداد به راه انداخته که تولید کننده داخلی توان ارائه محصول باکیفیت و در زمان مقرر را ندارد ؟
درد را از هر طرف ….
کدام ملک .چرا واگذار شده به غیر چرا مبحث کیفی خصوصا عدم کیفیت بخاطر چیتی بودن بخشی از قطعات ( بخوانید کمتر از بیست درصد ) و آنگاه اتوبوس و …با قراردادی بزرگ و میلیارد دلاری از همان کشور چین؟؟
اشتغال پایدار برای کارگر ایرانی بهتر است یا چینی؟
خدمات پس از فروش داخلی بهتر است یا منتظر قطعات و خدمات از کشور چین ماندن؟
و راست گویی بهتر است یا ….
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند و همه عزیزان تصمیم گیر بالخره جایی یا زمانی تصمیم بگیرند همه صنایع را کمک کنند تا رشد و توسعه همگانی در همه شاخه های صنعتی به وقوع بپیوندد
اتوبوس و مینی بوس و ون و ….در کشور و تولید کنندگان داخلی موجود است. کمک به صنعت داخلی و البته درخواست کیفیت بالاتر و بهتر از تولیدکنندگان به کشور کمک خواهد کرد.
به امید ایرانی سربلند و سرافراز

کارشناس صنعت خودرو پنجشنبه , 26 بهمن 1402 - 22:34

شکی نیست این کامنت آقای سید مهر گو به سفارش توسلی مهر نوشته شده

Yarandi پنجشنبه , 26 بهمن 1402 - 22:38

موافقم خط بازار در ازای دریافت حق الزحمه از دیزل خودش این کامنت را به اسم سید مهرگو به نگارش آورده واقعا خجالت نمی کشید ؟!!