هشدار به مدیران ایران خودرو و سایپا/تغییر فوری 3 مدیر خودرویی در دوران وزیر جدید صمت

با مشخص شدن گزینه جدید دولت برای وزارت صمت، حال و هوای جاده مخصوص به شدت ابری و دلگیر شده است. جاده ای که بیشتر مخصوصِ سیاسون است و نه صنعتیون. همه در شوک هستند و نمی دانند با آمدن علی آبادی تغییرات در این جاده مرگبار چه خواهد شد.
کد خبر : 55021
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

به گزارش خط بازار؛ با مشخص شدن گزینه جدید دولت برای وزارت صمت، حال و هوای جاده مخصوص به شدت ابری و دلگیر شده است. جاده ای که بیشتر مخصوصِ سیاسون است و نه صنعتیون. همه در شوک هستند و نمی دانند با آمدن علی آبادی تغییرات در این جاده مرگبار چه خواهد شد. آیا وزیر جدید نیز همچون بسیاری، خط ویژه سیاسیون را توسعه خواهد داد و یا اجازه ورود ماشین های پلاک قرمز با چراغ گردون و شیشه دودی را به این جاده نخواهد داد.

از دور علی آبادی یک چهره قدرتمند و فنی به نظر می آید و روی کاغذ نیز به شدت اهل توسعه تکنولوژی است چرا که اولا دارای کارنامه فنی قوی است و ثانیا طرفداران قدرتمند در نهادهای بالادستی وزارت صمت دارد. از این رو به نظر می آید وی کمتر ملاحظات سیاسی را در خودروسازی مدنظر قرار دارد.

براساس این فرض قاعدتا 3 جنس مدیران خودرویی به زودی باید با مسئولیت های کنونی خود خداحافظی کنند. اول مدیران سیاسی غیرمتخصص، دوم مدیران متخصص سنتی و سوم مدیران ناکارآمد متخصص.

فرقی نمی کند مدیرعامل یقه آخوندی باشگاه باشد یا مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش. فرقی نمی کند سید سردار باشد یا سلجوقه بازنشسته و یا غفار کرجی. هر کسی که جزئی از این سه طیف مدیران باشد در جاده مخصوص با فرمان علی آبادی جان سالم به در نخواهد برد. برای بقا در این جاده مرگبار باید متخصص، سالم و مدیر بود؛ حال تهرانی باشد یا کرجی.

اگر مدیران خودروسازی به دنبال بقا در این جاده هستند باید یقه آخوندی های خود را باز کنند و چندان امیدی به شماره سیاسیون داخل گوشی خود نداشته باشند. این مدیران قبل از تعیین تکلیف وزیر و استقرار آن باید هر آنچه دارند در این جاده نشان دهند. انتصابات تخصصی و غیرسیاسی را به تعویق نیندازند، مدیران سیاسی را حذف کنند، از برنامه های توسعه ای و تکتولوژی خود رونمایی کنند، عملکرد خود را با روابط قدرتمند و نه شیه امنیتی به درستی نمایش دهند و تحولات سیاسی پشت پرده بین بزرگان را با چشمان تیزبین رصد کنند. تجربه نشان داده علی آبادی با کسی تعارف ندارد. خاطره پیشنهاد مدیرعاملی وی در ایران خودرو در دوران رضا رحمانی به خوبی برای خواص عبرت انگیز است.

آقایان مدیران عامل زود دیر می شود

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 9
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همشهری شنبه , 13 خرداد 1402 - 16:31

زیاد به آمدن علی آبادیِ سلطان آبادی خوش بین‌ نباشید .
ایشان شاید مدیر عامل خوبی باشد آنهم نه در همه جای کشور .
شناسنامه با مهر سلطان آباد خیلی حرفها دارد.
آینده مشخص خواهد کرد که این انتصاب در وزارت چقدر اشتباه بوده.

ناصر شنبه , 13 خرداد 1402 - 17:07

دقیقا عین مدیر عامل بی سواد و غیر متخصص شرکت س که از افرادی که در سال ۹۸در در اوین بودن و سابقه دارن در هیت مدیره و شرکای کاریش میباشند و فقط دنبال منافع و ریخت و پاش دز سیستم هستن و مدیران سالم و پرسنل را کنار گذاشتن ماننده شرکت م دوستان ت و ج و ن فساد گسترده در مجموعه و حمایت ج

گداز قطعه شنبه , 13 خرداد 1402 - 20:00

شرکت گداز قطعه کیا با مدیریت بهنام ولی نژاد را هم اضافه کنید

گمنام شنبه , 13 خرداد 1402 - 20:27

سلام
متاسفانه در شرکت م س اقای ج داره افراد شرافتمند و سالم را از شرکت بیرون میکنه و واحدهای ناظر تماشاگر هستن بطوریکه یکی از هیات مدیره های شرکت م در جلسه ای گفته الان دیگه حراست وبازرسی باما همراه هستش کارتونو بکنید

دلسوز سه شنبه , 16 خرداد 1402 - 23:44

ج یک دیوانه به تمام معنی و عقده ای و بی سواد است

علی شنبه , 13 خرداد 1402 - 22:33

روز های خوش مدیر عامل و دوستانش در سایپا دارد تمام میشود برای همیشه بای بای

حقیقت گو یکشنبه , 14 خرداد 1402 - 2:09

حقیقت مدیریت در شرکتهای خودرو ساز اینه که یک پینگ پونگ باز رو گذاشتن سرمربی تیم ملی کشتی
درسته یارو ورزشکاره اما این کجا و آن کجا

بچه های پائین یکشنبه , 14 خرداد 1402 - 4:24

اگر علی آبادی که یک روز آرزوی مدیر عاملی ایران خودرو را در سر داشت’ در مپنا خیلی خوب کار کرده و مفید بوده انتخابش برای وزارت دو حالت دارد یا قصد تخریب مپنا را دارند یا رئیسی قصد دارد ایشان را مانند گزینه‌های دیگر خانه نشین و سرشکسته کند.
چون یکی از ایرادات بزرگ‌دولت ایشان بی برنامه بودن و غیر قابل اعتماد بودن است

ناشناس جمعه , 23 تیر 1402 - 9:54

از روزهای آخر سلیمانی دقیقا یک تیم وارد سایپا شد که کلا همه چیز رو بهم زدن کلا هم مدیر عاملارو عوض کردن هم مدیران و معاونان مالی و آشناهای خودشون رو آوردن حراست و بازرسی سایپا هم کاری نمیتونه بکنه الانم در زمان تیموری این تیم هست سوال این که وزیر جدید توانایی مقابله با این افراد داره یا نه هر کاری دلشون بخواد انجام میدن چرا کسی سوال نکرده چرا تو این مدت معاونان و مدیران مالی شرکت‌ها رو چرا عوض کردن کجا تو سایپا اینجوری بوده که اینهمه مدیر عوض بشه اسمشم گذاشتن تغییرات مدیریتی واحد حراست سایپا چرا ساکت نشسته و کاری نمیکنه مگه نمیگن حراست مستقل برادر عزیز که تو حراست سایپا هستی اگر این ها رو میبینی و چیزی نمیگی داری در حق مردم جفا میکنی