لوازم یدکی خودرو ۲۰ درصد ارزان شد

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو با بیان این خبر گفت: خوشبختانه از حدود ۲۰ روز گذشته لوازم یدکی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت داشته است.
کد خبر : 488
تاریخ انتشار : شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

به گزارش خط بازار، مهدی کاظمی  درباره علت کاهش قیمت لوازم یدکی گفت: پایین آمدن نرخ ارز همه علت ارزانی لوازم یدکی نیست، بلکه مساعدت‌های گمرک در ترخیص قطعات در گمرک مانده در این باره بسیار موثر بود.

 

وی افزود: گمرک در ترخیص کالا با اعضای صنف لوازم یدکی همکاری کرد و قطعاتی که ماه‌ها در گمرک مانده بود، وارد بازار شد و قیمت‌ها را شکست.

 

وی بیان کرد: اندکی کمبود لوازم یدکی در بازار وجود داشت که با ورود این قطعات وضعیت بهتر شد.

 

وی با بیان اینکه اثرات نرخ ارز ۲۲ هزار تومانی بر قیمت لوازم یدکی را در ماه‌های آینده مشاهده خواهیم کرد، اظهار داشت: در حال حاضر واردات بر اساس نرخ ارز ۲۲ تا ۲۳ هزار تومانی انجام می‌شود و کالاهایی که اکنون ثبت سفارش می‌شوند، در چند ماه آینده به بازار می‌رسند.

 

وی اعلام کرد: در صورت تدوام کاهش نرخ ارز باز هم قیمت لوازم یدکی پایین می‌آید و اگر ارز بالا برود، قیمت لوازم یدکی افزایش پیدا می‌کند.

 

۷۰ درصد از لوازم یدکی خودروهای داخلی در کشور تولید می‌شود

 

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره میزان تامین لوازم یدکی مورد نیاز کشور از طریق واردات گفت: نمی‌توان در این باره نظر قاطعی داد اما تجربه نشان می‌دهد که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از لوازم یدکی خودروهای ساخت داخل در کشور تولید می‌شود و مابقی وارداتی است.

 

کاظمی ادامه داد: ۲۰ درصد از لوازم یدکی خودروهای خارجی قدیمی در داخل کشور تولید می‌شود.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود گزارش‌هایی درباره فروش لوازم یدکی دست دوم در بسته‌بندی نو گفت: فروش کالای دست دوم توسط صنف فرشندگان و توزیع‌کنندگان قطعات یدکی ممنوع است و در صورت فروش قطعه دست دوم، اتحادیه با متخلف برخورد خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: با این حال وقتی حدود ۱۲۰ هزار واحد فروش لوازم یدکی در سراسر کشور وجود دارد، تعدادی هم تخلف می‌کنند و قطعات دست دوم می‌فروشند.

 

وی گفت: این کار از نظر ما خلاف است و اگر شکایتی صورت بگیرد حتما رسیدگی خواهیم کرد.

 

منبع: قطعه نیوز

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.