رای شورای رقابت علیه کروز/تضییع حقوق سهامداران استراتژیک ایران خودرو در روز روشن

شورای رقابت عضویت شرکت‌های وابسته به شرکت کروز در هیات‌مدیره ایران خودرو را به علت ایجاد انحصار برای این قطعه‌ساز و نهایتا افزایش قیمت تمام‌شده خودرو، ابطال کرد.
کد خبر : 51979
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

به گزارش خط بازار؛ شورای رقابت در جلسه 13 اسفندماه 1401 با بررسی نامه شکایت ایران‌خودرو درباره عضویت شرکت‌های وابسته به شرکت قطعه‌ساز کروز در هیات مدیره ایران‌خودرو، رأی خود را صادر کرد.

شرکت ایران‌خودرو دو شکایت در 25 بهمن و 13 اسفند درباره عضویت شرکت‌های وابسته به کروز در هیات مدیره خود به شورای رقابت ارائه کرده بود.

همچنین نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز در تاریخ 26 بهمن 1401 در این زمینه به شورای رقابت نامه داده بود.

بر اساس بررسی شورای رقابت، دو شرکت تدبیر سرمایه آراد و پویا نمایان رستا که در هیات مدیره ایران خودرو صاحب کرسی شده‌اند، وابسته به شرکت کروز هستند.

از نظر شورای رقابت، سهامداری ایران خودرو توسط وابستگان شرکت کروز موجب ایجاد اختلاف در رقابت شده زیرا به معنای دسترسی شرکت کروز به تمام اطلاعات شرکت بالادستی (ایران خودرو) است و در واقع رانت اطلاعات برای قطعه‌سازی کروز ایجاد می‌کند.

این در حالی است که شرکت کروز های تک ترین شرکت قطعه سازی در صنعت خودرو ایران است که همگان به نبوغ مدیران، کیفیت محصولات و هوش صنعتی مالکان آن اذعان دارند.

متاسفانه طی سال های گذشته به ناحق سهامداران استراتژيک ایران خودرو در حاشیه قرار داشته اند و به آنان اجازه دخالت در مدیریت ایران خودرو داده نشد. بخش قابل توجهی از مشکلات ریشه ای ایران خودرو ناشی از همین موضوع است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 8
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پرهام سه شنبه , 1 فروردین 1402 - 1:47

سلام، سلام، سلام
این مالکان باهوش که اسم بردید ، اسم یکیشون به نظرم ع.پ باشه
راستی ایشون کجا تشریف دارند و چرا به خاک میهن پا نمی گذارند ؟
همین بزرگواران در شرکت بهمن محصولات رو به ۵ برابر قیمت به ایرانیان قالب میکنند . ! این کجاش نبوغِ
راستی این شرکت های تک ، احیانا” همه ی قطعات های تک رو وارد نمیکنه ؟ بد نیست یه آمار از گمرکات بگیرید . قطعاتی که با آرم این شرکت از چین وارد میشن رو هم رصد کنید اطلاعات خوبی نصیبتون میشه. باید بگم که دلالی نسبت به تولید سود بیشتر و ایضا” دردسر کمتری داره

جواد سه شنبه , 1 فروردین 1402 - 12:51

عزيزم، ٥ برابر قيمت؟! قيمت بهمن را با ساير شركت ها مثل مديران خودرو مقايسه كردى؟ قطعه وارد مى كنه؟! پس چرا ١٤،٠٠٠ نفر كارمند و ١٠ خط smt داره؟!

پرهام سه شنبه , 1 فروردین 1402 - 14:51

آیا ده خط smt امکان تولید همه ی قطعاتی که به صورت دلالی وارد میکنند و به چند برابر قیمت به ملت شریف ایران فرو ش میکنند را دارد ؟
قطعا خیر
نظر ثبت شده در مورد قطعاتی است که به صورت دلالی وارد و به چندییییییییین برابر قیمت به ملت فرو ش می نمایند.

جواد پنجشنبه , 3 فروردین 1402 - 19:09

دلالى شايد ١٠٪؜ كار كروز باشه. اين اتهامى كه شما به كروز ميزنى بيشتر به ع و … وارد است

پویا سه شنبه , 1 فروردین 1402 - 11:19

یکی از عضو هیت مدیره شرکت س هم اخراجی شرکت م سایپا آقای ش با پرونده باز قضایی که خودش در قطعه سازی نقش دارد تا دیروز شرکت م س بود الا س عضو هیت مدیره با این همه فساد

عباس سه شنبه , 1 فروردین 1402 - 13:10

سلام سید بزرگوار
خدا قوت
از عظیم خودروسازی چه خبر

نستراداموس سه شنبه , 1 فروردین 1402 - 13:52

نبوغ در گرانفروشی

پرهام سه شنبه , 1 فروردین 1402 - 14:49

سلام ، سلام، سلام

البته توهین به گرانفروشی نباشه
ایشان نبوغ خاصی در چندین برابر نمودن قیمت قطعات و محصولات تولید چینی « بخوانید تولید داخل » مه به صورت دلالی عمل میکنند در فرو ش نمودن به ملت شریف ایران دارند.