ستاره سهیل در آسمان خودروسازی دیده شد

از اواسط دهه ۹۰ شمسی به بعد فضای خودروسازی رفته رفته امنیتی تر و سیاسی تر شد. از تشکیل پرونده برای قطعه سازان تا انتخاب مدیران عامل خاص همگی نشانه های ایجاد یک فضای جدید در خودروسازی است‌.
کد خبر : 58975
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
ستاره سهیل در آسمان خودروسازی دیده شد

به گزارش خط بازار؛ از اواسط دهه ۹۰ شمسی به بعد فضای خودروسازی رفته رفته امنیتی تر و سیاسی تر شد. از تشکیل پرونده برای قطعه سازان تا انتخاب مدیران عامل همگی نشانه های ایجاد یک فضای جدید در خودروسازی است‌.

طی این سال ها اغلب انتخاب ها سیاسی و با نظر نهادهای خاص صورت گرفته که فارغ از نیت خیر نهادهای مربوطه نتایج چندان چنگی به دل نزده است. اگر هم موفقیت هایی حاصل شده حاصل ابتکارات شخصی و مدیریتی متخصصان باهوش جاده مخصوص بوده است.

حاصل و برآیند چنین فضایی در عمل جز افزایش زبان انباشته چند صد هزار میلیاردی، عهد انجمنی با دبیران پرونده دار؛ جولان پیر خودروسازی در حاشیه، انتصاب سیاسی برخی مدیران جوان و بی سابقه، ارتقا برخی از اعضای هیئت مدیره مسئله دار، خاموشی چراغ جاده مخصوص، قلدرمآبی در سرزمین حجاز، بخت آزمایی برخی مافیا زیر آسمان آبی، پیشنهاد ۲ دلاری امیران خودروسازی و اجرای سياست های بی منطق خودرویی در سایه توکل به توهمات شده است.

قطعا در چنین فضای سیاسی و گاها فاسد نمی توان امید به بهبود داشت. نه قطعه ساز قطعات باکیفیت تولید خواهد کرد و نه خودروساز خودرو به روز و مردم پسند و نه مردم از وضعیت بازار خودرو راضی خواهند بود.

اتفاقات چند ماه گذشته به ویژه در حوزه انتصابات نیز امید روزهای بهتر و بهاری را نمی دهد. اتفاقاتی که سبب حضور برخی افراد خاص در خودروسازان شده است. تجربه و سوابق نشان می دهد حضور ستاره و سهیل در جمع خودروسازان همچون ستاره ی سهیل در آسمان خبر از آمدن فصل پاییز در جاده مخصوص می دهد. حضور چنین افرادی نه معجزه گر است و نه درمان برای دردهای کنونی خودروسازی. (نجوم شناسان دیده شدن ستاره سهیل در آسمان را نشانه آمدن پاییز می دانند)

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 16 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 16
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سناتور دوشنبه , 13 شهریور 1402 - 17:08

صرفا” جهتِ رمزگشایی از خبرِ بالا :
ستاره = نجم(کیلومتر 14)
سهیل = آمپول(کیلومتر 15)

Asghari دوشنبه , 13 شهریور 1402 - 18:55

دیگر باید بجای وزیر عاقل صمت بنویسیم وزیر غافل صمت
وقتی یک آمپول زن شد هیات مدیره ، فاتحه را خواندیم
او سال ۹۹ کارمند ساعتی و یک آمپول زن در سرزمین پارس بود

سعیدی ایران خودرو دوشنبه , 13 شهریور 1402 - 19:12

عظیم ایران خودرو هم فردا ۴ صبح با پرواز vip نجف در آسمان عراق جهت بازدید خرج میلیاردی ۴ اتوبوس بدرقه شده سمیع دیده خواهد شد! یک سری هم به سایت اسکندریه عراق با تولید صفر بزنید حتما

اسماعیل سه شنبه , 14 شهریور 1402 - 15:28

🚨چه باید کرد…..!!!

🔰جناب آقای مرد خودردسازی این حدیث را شنیده اید :

امام حسین (ع) : إیاک و ظلم من لا یجد علیک ناصرا إلا الله جل وعز.
بترس از ستم کردن بر کسی که به جز خدا یاوری ندارد.
🔰جناب آقای حقوقدان، آیا….

📌 تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان حق الناس نیست ؟

📌 دریافت اضافه وجه از مردم حق الناس نیست ؟
📌 کیفیت فاجعه بار قطعات مصرفی در محصولات، حق الناس نیست؟

📌 بازی با جان مردم با واردات ورق بی کیفیت جهت استفاده در بدنه محصولات حق الناس نیست؟

📌 توزیع رانت بین آقازاده‌ها و نمایندگان حق الناس نیست؟

📌 سفر با پول سهامداران جهت برند سازی شخصی و نه زیارت، به عتبات عالیات حق الناس نیست؟

🔰البته که در دولت ابراهیم این موضوعات حق الناس نیست….!!!!

📌زیارت قبول آقای مدیرعامل

احمد دوشنبه , 13 شهریور 1402 - 21:07

ظاهرا ستاره و سهیل هنوز واریزی شون رو انجام ندادن در آینده نزدیک اونها هم از سعید و مسعود سبقت خواهند گرفت. البته از جیب ملت
# سایت جیره خور

حقگو سه شنبه , 14 شهریور 1402 - 11:04

بله جولان قدیمی ها بکارگیری بازنشستگان در سمت های بالا و مدیریتی بکارگیری پیرمرد بی سابقه دوست قدیمی م در شرکت ایسیکو بعنوان مدیر دانش بنیان بازرسی هم کاری نمی کند بزودی نامه ای به بازرسی کل کشور خداهم زد آقای ا.ب

جلاالدین بلخی سه شنبه , 14 شهریور 1402 - 11:05

چه عجب خط بازار یه خبر معمولی کار کرد

سید حق گو سه شنبه , 14 شهریور 1402 - 11:40

سلام
بارها نشستیم و گفتیم و برخواستیم ..
ولی نرود میخ آهنی (بخوانید نقد منصفانه و دلسوزاته )در سنگ (بخوانید هر نوع تفکر جناحی و منافعی و اقتصادی شخصی و گروهی و یا …)
چقدر دلسوزانه گفتیم و نوشتیم در رسانه های تصویری و شنیداری و مکتوب که هان ای مسولین تصمیم گیر جان همگی مون یه بار تصمیم درست بگیرید. دوستان تاریخ استاد بزرگیه بسیار معقول و بی ادعا نشسته فقط درس میده اونم چه درسهایی .دقت بفرمایید در طی این چند سال مقایسه کنید دو صنعت رو با هم .صنعت دفاعی و صنعت خودرو سازی را .چه فرقی بوده بین این دو صنعت .آیا مدیران و کارکنان این دو صنعت خیلی از لحاظ گویش و فرهنگ و تاریخ و جغرافیا با همدیگر فرق داشتند؟ مثلا صنعت دفاعی متشکل از یک سری مدیر و کارکنان آموزش دیده در کشور آلمان بوده و صنعت خودرو از سواحل اتیوپی وارد صنعت شدند ؟ خیر هر دو از همین آب و خاک بودند که حتی به نظر جمعی از کارشناسان خبره این دو صنعت بیشترین امکانات و سوبسید رو همچون بازار انحصاری و امکانات بی حدو حصر و بی سقف مالی و عدم پیگیری هر نوع خطای منجر به نارضایتی مردمی اعم از کیفی و کمی را به صنعت خودرو سازی طی این سالها جایزه داده شده که به نظر ۵ درصد این توجه به صنعت دفاعی نشده .اما حاصل زحمات و نتایج این دو صنعت شد اینکه در صنعت دفاعی کشورهای اروپایی و صاحب فن آوری بالا از مشتریان پرو پا قرص محصولات دفاعی ما شدند و خوب صنعت خودرو سازی همچنان درگیر تولید خودروهای ۴و ۶ دهه گذشته و آنهم با کمترین کیفیت هستند .سوال اینکه علت این تفاوت از زمین تا آسمان است ناشی از چه عامل یا عواملی است ؟
استاد تاریخ طی این سالها در کلاسهای درس خود این نکته را آموزش می‌دهد که مدیریت غلط و بی برنامه بودن و عدم پاسخگویی و صرفا چون در جناح تفکرات ما هستی پس فارغ از نتایج تو خوبی .میشود این که هست و خواهد بود .
برادران تصمیم گیر چرا یکبار به حرف و نقد دلسوزان این صنعت حتی گوش نکردید و نشنیدید ‌آخر چقدر آزمودن آزمونها آنهم با اصرار در خطا..
مگر قحط الرجال بوده و هست مگر نداشتیم و نداریم مدیرانی فارغ از رنگ و جناح که حاصل مدیریتشان تحویل شرکت‌های برشکسته و ناتوان و مغروض و در حال تعدیل و تعطیل و زیان ده ترین و تبدیل آن به برترین و سوداورترین و اشتغال آفرین ترین و سودده ترین شرکت خودرو سازی …به گواه آمار و کدال و سهام ومالیات و ….
باور کنید میشد یکبار با توسل به قله های رفیع این صنعت رسید که تلاشی می‌طلبد در حد دادن جان شیرین بخاطر اعتلای نام ایران و ایرانی که انجام شد و امکان تکرار آن نیز شدتی بود و خواهد بود .
اما کو گوش …
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه بی جا برود نیک همان فریاد است .
کارشناس ارشد صنعت خودرو که خسته شد باور کنید…یا علی

حق گو صنعت سه شنبه , 14 شهریور 1402 - 12:12

با تشکر از خط بازار که فسادهای اداری رو بدون سانسور منتشر میکنه خواهش میکنم موضوع بکارگیری بازنشستگان در شرکت ایران خودرو و ایسیکو رو در سمتهای مدیریتی منتشر کنید این همه جوان متخصص بیکار بازنشسته صدا و سیما باید مدیر بشه اون هم مدیر دانش بنیان شرکت مهندسی .تا انتها پیگیری و افشا میکنم بازرسی ایران خودرو وارد عمل بشو

ابریشم باف سه شنبه , 14 شهریور 1402 - 15:20

آوردن از صدا و سیما در سال های قبل درس عبرت نشد. حسن جلینی اومد هیلت مدیره شد.خوب جای بی سر و صاحابیه ایران خودرو

اسماعیل سه شنبه , 14 شهریور 1402 - 15:27

🚨چه باید کرد…..!!!

🔰جناب آقای مرد خودردسازی این حدیث را شنیده اید :

امام حسین (ع) : إیاک و ظلم من لا یجد علیک ناصرا إلا الله جل وعز.
بترس از ستم کردن بر کسی که به جز خدا یاوری ندارد.
🔰جناب آقای حقوقدان، آیا….

📌 تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان حق الناس نیست ؟

📌 دریافت اضافه وجه از مردم حق الناس نیست ؟
📌 کیفیت فاجعه بار قطعات مصرفی در محصولات، حق الناس نیست؟

📌 بازی با جان مردم با واردات ورق بی کیفیت جهت استفاده در بدنه محصولات حق الناس نیست؟

📌 توزیع رانت بین آقازاده‌ها و نمایندگان حق الناس نیست؟

📌 سفر با پول سهامداران جهت برند سازی شخصی و نه زیارت، به عتبات عالیات حق الناس نیست؟

🔰البته که در دولت ابراهیم این موضوعات حق الناس نیست….!!!!

📌زیارت قبول آقای مدیرعامل

متخصص سه شنبه , 14 شهریور 1402 - 15:38

برگشت مرد شماره یک تولید به جاده مخصوص
از وزیر محترم صمت بابت تصمیم بسیار تخصصی و برگشت مهندس نجم الدین به ایران خودرو ، کمال تشکر را داریم
https://www.asrekhadamat.ir/the-return-of-record-production-to-the-special-road/

مختار ثقفي چهارشنبه , 15 شهریور 1402 - 0:22

به دنبال كدامين قصه و افسانه مي گردي؟ در اين بيقوله رد پايي از ياران نمي يابي، چراغ شيخ شد خاموش و اين افسانه روشن شد، كه در شهر ددان ميراثي از انسان نمي يابي…انتصاب س.م بعنوان هيات مديره جديد دومين خودروساز كشور، تير خلاصي بود به شعور كل مردم ايران…😭😭😭😭😭😭

حق گو صنعت چهارشنبه , 15 شهریور 1402 - 6:57

نگران نباش اگر تکلیف اخراج بازنشسته صدا رو سیما مشخص نشه به زودی اطلاعات محرمانه ای برای مدیر بازرسی ایران خودرو و بازرسی کل کشور ارسال خواهد شد تا درس عبرتی بشود برای کسانی که با دستور منوچ خان م آدم بازنشسته بنام جذب میکنند

محمد ترکاشوند چهارشنبه , 15 شهریور 1402 - 11:02

کاش میشد عملکرد ایدکو پرس زیر مجموعه سایپا ارزیابی بشه
آیا موضوع انتصابات ستاره ای و مسئله دار در این شرکت صحت دارد؟ بازرسی یا نهادهای نظارتی کجائید؟؟؟؟؟؟

حق گو صنعت پنجشنبه , 16 شهریور 1402 - 15:59

بازنشسته چند جا حقوق بگیر الف .ب خودت با احترام برو وگرنه با زور بازرسی باید بری