متخصص خوشنام و محبوب قطعه سازان را برگردانید
#معصوم نجفیان را برگردانید.
یک تبلیغات واقعی از بهشت ایران خودرو!/سایپا را هم به ایران خودرو بدهید
به گزارش خط بازار؛ واپسین مجمع عمومی «ایران خودرو» با خبرهای خوبی برای سهامداران و صنعت خودروسازی همراه بود. از افزایش ۳۷۷ همتی داراییها و رشد ۲۵۶ همتی سرمایه گرفته تا افزایش سهم بازار به ۵۱ درصد که گواهی میداد ایران خودرو بهتنهایی بیشتر از مجموع خودروسازان داخلی و خارجی کشور در سه ماه ابتدایی سال وسیله نقلیه ساخته است. از توقف پروژههای بینتیجه گرفته تا بهبود کیفیت خودروها با پلتفرمهای جدید و حذف محصولات قدیمی؛ و از تولید در ایام جنگ ۱۲ روزه گرفته تا تلاش مدیریت این مجموعه برای واقعیتر کردن قیمت خودروها.
ششماه پیش، زمانی که هنوز ایران خودرو روی ریل مدیریت دولتی حرکت میکرد، تحقق حتی یکی از این اهداف نیز دشوار بهنظر میرسید. به گفته کارشناسان این مجموعه گرفتار معضلات مزمنی بود که خروج و رهایی از آن چندان ساده بهنظر نمیرسید؛ از جمله
1. بدهی انباشته
۲. روند زیانده
۳. تورم نیروهای غیرمتخصص تحمیلی
۴. شریک تجاری ضعیف و سفارشی
۵. جانمایی غیرکارشناسی سایتها
۶. ساختار معیوب (شرکتهای صوری، شرکتهای موازی و …)
۷. رابطه ناسالم اقتصادی با نهادها و دستگاهها
۸. تصمیمگیری برای شرکت خارج از مجموعه
۹. انتصابهای سیاسی
۱۰. پروژههای متعدد بینتیجه
هم مجلس شورای اسلامی هم رئیسجمهور قبلی و هم عموم کارشناسان و ناظران بازار بر این عقیده بودند که تمام موارد یادشده از یک ریشه آب میخورد؛ مدیریت دولتی. ناگفته پیدا بود منظور از مدیریت دولتی، مدیران دولتی و تلاشهای دلسوزانه در چند دهه اخیر در راس و بدنه این مجموعه نبود، بلکه مدیریت متغیر، ساختار بروکراتیک و تصمیمات غیرخودرویی سربار شده به این مجموعه بود که حتی تصمیمات کارشناسی مقطعی را هم دچار شکست و انفعال میکرد. به همین دلیل بود واگذاری «ایران خودرو» به بخش خصوصی سهامدار بهصورت جدی در دستور کار قرار گرفت و با مساعدت سران قوا، شورای هماهنگی اقتصادی، اراده ویژه رئیسجمهور و سایر ارکان تصمیمگیر در نیمه زمستان سال گذشته تحقق یافت.
مدیریت جدید ایران خودرو از ۱۸ بهمن و نخستین روز کاری علاوه بر چالشهای ریز و درشتی که هفتهها بر سر این نقلوانتقال همراه بود، با مجموعهای روبرو بودند که بیش از ۲ دهه مدیریت دولتی و ۱۶ سال مدیریت شبهدولتی، باعث تصلب روندها، ساختارها و تصمیمگیریها شده بود. فضاسازی منتفعان ساختار قبلی ایران خودرو همچنین معترضان واگذاری نیز باعث افزایش حساسیتها شده بود و هرگونه تغییر و تحول جزئی و ساده را هم پیچیده میکرد.
همان روزهای ابتدایی بود که مدیریت جدید ایران خودرو از ده فرمانی رونمایی کرد که تا حدی نقشه راه و حرکت این مجموعه در فصل تازه را روشن میساخت؛
۱. کنار گذاشتن پلتفرمهای قدیمی
۲. ارتقای پلتفرم محصولات محبوب مانند تارا و ریرا
۳. ارتقای محصولات کلاس C (خودروهای خانوادگی کوچک)
۴. تمرکز بر تولید خودروهای هیبریدی
۵. استانداردهای سختگیرانه در تأمین قطعات
۶. نظارت بر خرید قطعات خارجی
۷. ارتقا و استانداردسازی موتور خودروها
۸. تغییر ساختار واحد «تضمین کیفیت»
۹. انتقال واحد «بازرسی پیش از تحویل» به واحد کیفیت
۱۰. آغاز همکاری با شرکای معتبر بینالمللی
این دستفرمان همزمان با هدایت نقدینگی به سمت تولید سبب شد ایران خودرو در کمتر از ششماه در زمینه تولید کارنامه قابل دفاعی داشته باشد؛
۱. سهم ۵۱ درصدی از بازار در سهماهه نخست امسال
۲. رشد ۱۶ درصدی تولید در فروردین
۳. رشد ۱۳ درصدی تولید در اردیبهشت
۴. رشد تولید در ۴۰ روز پایانی سال ۱۴۰۳ (افزایش ۲۲ درصدی نسبت به پارسال)
۵. ثبت رکورد تولید ۳۵۵۰ دستگاه در روز
۶. عبور از رکورد تولید هفت سال اخیر از زمان برجام (با تولید ۵۳ هزار دستگاه خودرو در اسفندماه گذشته)
۷. افزایش سرمایه به ۲۵۶ همت
۸. رشد نماد (۷۶ درصد از تیر ۱۴۰۲ تاکنون)
۹. افزایش داراییها به ۳۷۷ همت
۱۰. توسعه محصول (توقف پروژههای بینتیجه، تمرکز بر خودروهای با بازار مشخص)
با این اوصاف ناظران معتقدند اصلیترین دستاورد و نتیجه واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی، در سه کلیدواژه مختصر و منحصر است که میتوان از آن بهعنوان مثلث طلایی این مجموعه یاد کرد؛
اول؛ رضایت مشتری
دوم؛ شفافیت
سوم؛ حفظ حقوق سهامداران
مدیریت ایران خودرو در ۵-۶ ماه گذشته کوشیده از مسیر افزایش تولید، ارتقای کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش، رضایت مشتریان را بیش از هر دوره دیگری جلب کرده و اعتبار اسب آبیرنگ صنعت خودروسازی را برگرداند؛ ولو به قیمت مقابله منطقی و قانونی با نهادهایی که میخواهند ایران خودرو را به ریل پرهزینه و کمفایده قبلی برگردانند.
مدیریت ایران خودرو از بخش خصوصی علاوه بر زیر سوال بردن روشهای فراقانونی و غیرکارشناسی «قیمتگذاری دستوری»، برای شفافشدن تمام هزینهها و نحوه توزیع محصولات خواستار عرضه خودرو دربورس کالاست که نه تنها دست دلالان را از این بازار کوتاه میکند، بلکه با توجه به تجربه آزمونشده در کاهش قیمتها نیز موثر است. این مجموعه همچنین در دوره جدید با ایستادن مقابل انحراف غیرقانونی در روند قیمتگذاری دستوری که بهمعنای تحمیل زیان به سهامداران بود، نشان داده امانتدار و مدافع ۱۹ میلیون سهامدار این مجموعه است.
منبع: بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خط بازار ، سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ن به بی لیاقت ها در ارکان کلی
هیچوقت با این وضع درست نمیشه
ن ایران خودرو ن سایپا
همشون مافیا هستن کروز ،رایزکو………
مسئولان و کارگران سفارشی چرت
محکوم به نابودی
کدام رضایت، کدام ارتقای کیفیت، کدام افزایش تولید و کدام رکورد شکنی؟ مگه با یک روز تولید می شود رکورد شکنی کرد زمانی رکورد شکنی معنی دارد که تعداد تولید ادامه دار باشد، خواب دیدی خیر باشه خط بازار!!!؟؟؟ با این تبلیغات پوچ باید در آن دنیا پاسخگوی مردم و سهامداران جز باشی که سهامدارانی چون کروز که فقط به جیب خود فکر می کند بدبختشان کرده!
انسان عاقل تمام تخم مرغ هاشو
تو سبد ایرانخودرو نمیریزه
نامه سرگشاده حواله داران دو ساله خودروی شاهین؛
که بلکه نهادهای نظارتی یا رسانههای داخلی و صدا و سیما آنرا پیگیری کنند!
وزارت محترم صمت
شرکت گرامی سایپا
۱) حتما مطلعید که ما دهها هزار نفر حواله داران شاهین از اردیبهشت ۴۰۲ ثبتنام کردهایم،
نوبت زمستان ۴۰۳ تعیین کردید؛
همزمان با افزایش ۳۵ درصدی در آذر ۴۰۳ برای درصد کمی فراخوان شاهین G دادید که متاسفانه هنوز بعد از ۸ ماه تحویل ندادهاید.
به اکثریت هم ماههای مختلف ۴۰۴ و بعضا ۴۰۵ تحمیل کردید و علیرغم اینکه بعضا چندبار مشمول افزایش قیمت شدهاند یا میشوند ، بازهم اجبارا به آنها تبدیل به شاهین جیال فرستادید که آنرا هم از تکمیل وجه اواسط اردیبهشت تا کنون تحویل ندادهاید.
آنهایی هم که پارسال تبدیل به شاهین پلاس رو قبول کردند و از اسفند ۴۰۳ تکمیل وجه کردهاند، تحویل نداده اید.
گروه دیگری هم که از مهر ۴۰۲ تبدیل به شاهین cvt رو قبول کردند و پیش پرداخت دادند و از اسفند ۴۰۳ تکمیل وجه کردهاند را هم تحویل ندادهاید.
برای عدهای هم که تاکنون دعوتنامه نفرستادهاید!
البته بهتر است نفرستید
چون شما که جریمه تاخیر در دعوتنامه هم نمیدهید
چون شما که بر ضرر آنها که دو سال است پول دادهاند، مصوبه شورای رقابت را عَلَم کردید در حالیکه قرار بود این مصوبه به نفع مشتری باشد
و صد البته شما در حالیکه تعهدات قبلی را ندادهاید اما به طور مرتب دعوتنامه جدید میفرستید و فقط پول اخذ میکنید!
۲)شما متاسفانه کمترین شفافیت و اطلاعرسانی هم ندارید!
آن جایی هم که حرفی زدهاید، دروغ گفته اید و یا مخاطب را نادان فرض کردهاید.
همین دو هفته پیش در جواب کارزار صدها نفری، گفتید که دو سه هفته دیگر، عمده تعهدات شاهین را میدهیم!
حتی خردهای از تعهدات را هم ندادهاید!
مدیرعاملتان هم که قول دو سه هفتهای را به دو سه ماهه، تحریف و تبدیل کرد!
چند بار دیگر هم چنین ادعاهایی از روابط عمومی و مسئولانتان دیدیم که همه دروغ از آب در آمد! هرچند در هرکدام از آنها هم با انواع مغالطه و فرافکنی سعی در پاک کردن صورت مسئله هم داشتید.
۳)در مقابل این همه بدعهدی و تحقیر و با وجود قرارداد با مردم، شما گویا صادرات میکنید!
به پرسنل و نهادها، ماشین میدهید!
قبلا هم به جای ساینای دوگانه، شاهین داده بودید،
و به شکلی مشکوک برای نوبتهای سوخته طرح مادران که عملا آنرا نمیخواستند، دقیقا قبل از افزایش قیمتها، فراخوان شاهین فوری داده بودید!
۴)با این همه آیا خیلی سختتان است که اطلاعرسانی دقیقی بکنید که آن بیچارهای که دار و ندارش را به شما داده و بیش از دو سال است که منتظر یک خودروی داخلی است، بیش از این بلاتکلیف نماند؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵