گزینه های زنجانی برای مدیرعاملی سایپا/چهار خواستگار خوش شانس خودروسازی

رقابت برای تصاحب مدیریت سایپا بسیار داغ شده و گروه های مختلف در حال رایزنی می باشند.
کد خبر : 110779
تاریخ انتشار :پنجشنبه 22 خرداد 1404 - 12:30

به گزارش خط بازار؛ رقابت برای تصاحب مدیریت سایپا بسیار داغ شده و گروه های مختلف در حال رایزنی می باشند.

رقابت اصلی بین گروه ۴ گروه، کرمانی ها، زنجانی ها، مشهدی ها و اصفهانی ها است. هر کدام از این گروه ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند. به طور مثال کرمانی ها، با مشکل نقدینگی و تامین مالی مواجه هستند هرچند که این بیشتر از آنکه خودروساز باشد بازرگان خودرو است. تمرکز کرمانی ها بر روی شیخ زاده و نجفیان است. البته عمده چالش کرمانی ها در این راه، عدم مقبولیت در بالا است. تصاحب سایپا توسط کرمانی ها به معنای نفوذ بیشتر جریان کارگزاران در اقتصاد و صنعت کشور است که دارای معانی سیاسی قابل توجهی است.

زنجانی ها با محوریت فیروزه ای ها و برخلاف کرمانی ها، منابع مالی قابل توجهی با منشا خارجی دارد و لذا به معنای واقعی به دنبال ایجاد ارزش افزوده جدید است و نه استفاده از منابع داخلی همچون بانک شهر. البته زنجانی ها دارایی شخصیت انحصارطلب، تک رو و فاقد تخصص خودرویی هستند. لذا در حال شناسایی مدیران خودرویی برای بخش های مختلف می باشند و نام مدیران از طیف های مختلف در لیست وی قرار دارد. این موضوع دقیقا یکی از تفاوت های اساسی زنجانی با جنتلمن است.(انتخاب مدیران قبل از واگذاری) در این گروه برای مدیرعاملی سایپا. سعید مدنی، حسن عموزاده، مصطفی وحیدزاده سه گزینه اصلی هستند که به دلیل ترک زبان بودن، فیروزه ای بودن و مقبولیت بین دولت و حاکمیت شانس وحیدزاده از بقیه بیشتر و فرخ تر است. البته نام محمدعلی حیاتی و عبدالله سلطانی ثانی نیز در این گروه به گوش می رسد.

مشهدی ها با محوریت حمید صمدی(مالک رایزکو) و علی انصاری(مالک بانک آینده) دیگر رقیب جدی این گروه هستند که برای این گروه عبدالله سلطانی ثانی و سید مرتضی منتظرالمهدی گزینه های خوبی برای مدیرعاملی سایپا به گوش می رسد. اصفهانی ها هم منابع مالی خوبی دارند ولی به دلیل عدم تجربه کافی در خودروسازی دست به دامن حقیقت(پرشیا خودرو) شده اند. این گروه از دیگران مقبول تر و کم حاشیه تر هستند. علیمرادلو اصلی ترین فرد خودرویی نزدیک به این جریان است.

منبع: خط بازار 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 29 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سعید پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۶

بهترین‌ گزینه فقط متخصص خوشنام و با اعتبار و محبوب قطعه سازان ، جناب آقای دکتر معصوم نجفیان می باشد. به امید روزهای خوب با حضور دکتر

بهمن پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۸

#دولت – #مجلس
#فقط معصوم نجفیان را برگردانید.

بنده خدا پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۸

امیدوارم ۷ تپه نشیم همین …

کارشناس جاده مخصوص پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۲

عاقبت باصداقت کارکردن و متخصص بودن و باتجربه بودن و اهل هیچ باندی نبودن این میشه که هر تیم خصوصی که رشدتولید میخواد و کاهش قیمت ، زمانیکه سایپارا بخرد
قطعا از پتانسیل حیاتی استفاده میکنه
کارگرزاده خدا پدر مادرتو بیامرزه.

Arash پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۷

مدنی در زمان مدیریتش چه اقدام مهمی برای سازه کرد که الان بخواهند مجدد بیارنش؟
اگر می‌خواهند بدتر از الان شود گ زینه خوبیست چون
مدنی هم عین شیخ توانایی نابودکردن دارد
این تیترهارا می‌زنید امید واهی میدهید دخترش و دامادش از یکشنبه …..

حقیقت پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۱

آخه برادر حیاتی در حد کارشناس هستش چرا بیخود بزرگش میکنید فقط کت مدیرعاملی برازنده دکتر معصوم نجفیان هستش والسلام

کارشناس جاده مخصوص پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۶

داداش چرا هول میشی یا دوتا اکانت سوتی میدی
اکانت هاتو نسوزان بذار همه فکر کنند نجفیان انقدر هواخواه داره
عملکرد هرکسی مشخصه کاری اون شخص است
وقتی اسم حیاتی در لیست هست
یعنی بنگاه خصوصی روشون سرمایه گذاری کرده
حالا بنظر شما کارشناسه
باشه
آقای نجفیان قیمت کاهش داد؟ پاداش خوب داد؟ دیگه خودمون رو نباید گول بزنیم که
الانو نگاه کن همه مون دنبال حیاتی می گردیم. ازبس امثال شماها آمدند کامنت گذاشتند ناشکری کردند تا وضعیت این شد
الکی سنگ دشت مغانیارو هارا به سینه نزنید
احتمالا شماام جزوهمکارانی هستید که با اتوبوس آمدید رسمی هم شدید که الکی سنگ به سینه می زنید
خلاصه که با دوتا آیدی سوتی نده

Nillo پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۸

شنیده ها حاکی از اینه که حیاتی گزینه اصلی ولی ایران خودرو هم در حال رایزنی با حیاتی است

ایوب پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۱

با خصوصی سازی شدن صنعت خودرو نام
🌸🌸محمد علی حیاتی 🌸🌸رو انشاالله بسیار خواهید شنید
به امید آن روز 🙌🙌🙌

کارشناس جاده مخصوص پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۵

انشاالله

کارشناس سازه پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۳

مخاطب عزیر
شما هم آنقدر از حیاتی تعریف نکن رزومه ایشان را همه میدانن فکر میکنم شما هم جزو اون نفراتی هستید کیلویی بهت پست دادن ما سازه گستر ی ها عملکرد همه مدیران عامل بیشتر از همه می‌دانیم و می‌دانیم که نجفیان چقدر موفق بودن و جنم مدیرعاملی داشتند لذا بی جهت از آدم های ضعیف که در حد کارشناس نبودند دفاع نکن.

Eb پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۷

شما هم حتما از آشنایان نجفیان بودین
جنم داشتن به این چیزا نیست باید عملکرد هر شخص و نگاه کرد تو چه مدتی چه رزومه ای داره فقط سابقه داشتن کافی نیست باید تجربه کافی داشت و به فکر کارگران و کارمندان بود نه فقط منافع شخصی….

کارشناس جاده مخصوص پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱

به من حکم ندادند من همانی که بودم هستم همچنان
ولی فراموش نمی کنیم که شماها چطوری اتوبوسی آمدید و همه الکی رسمی شدید
نجفیان به شما هم ولایتی هایش پست و حکم و گروه داد و رسمی کرد
در حق ما ظلم کرد
شماهایی که طرفدارش هستید پنج درصد کل سازه نیستید
شما هی آیدی نسوزان خودت را تابلو نکن
البته بیشتر از این هم نمی‌شود انتظار داشت

یدالله پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۶

با توجه به هوشیاری بخش خصوصی و اهمیت نتیجه برای ایشان دنبال پیر مردها و از کار افتاده ها و بازنشسته های خسته نمیرن من فکر میکنم نیروی جوان در خصوصی سازی بیشتر انرژی خواهد گذاشت در همه نامهای بالا که میبینم نام مهندس حیاتی واقعا درخشان تر هست

نگران پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۰

صادقی کاشان کی حذف میشود

کارشناس جاده مخصوص پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۷

کت مدیرعاملی سایپا به تن ایشون زار میزنه
زیادی بزرگ هست
به اندازه کافی شرکت را شلوغ کرد الکی یک مشت نیروی بیکار اضافه کرد
همه رسمی از دم

علی پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۹

فقط راه نجات خودروسازی سایپا با دکتر نجفیان میسر میشه

ابراهیم پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۲

بااحترام به همه اساتید صنعت کشور🌹
بهترین گزینه آقای نجفیان می باشد.

سایپا پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۸

اسامی که خط بازار گفته، فقط میشه روی مهندس عموزاده حساب کرد، چون کار بلده ولی بازنشسته شده و شغل دیگه ای داره، وحیدزاده اوضاع رو بدتر میکنه چون حسابی اهل زد و بنده، آدماشو دیدم و میشناسم، مدیرعامل سایپا باید کسی باشه که هم شجاعت داشته باشه و اهل زد و بند نباشه، کسی باشه کاربلد و کننده کا، کسی با رزومه عالی، من اسم نمی‌برم چون میدونم تخریب میشه ولی داریم مدیرانی که بتونند سایپا رو نجات بدن ، به امید روزی که سایپا رو رو قله های پیشرفت ببینیم

Eb پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۳

اقای شیخ زاده اگه تسویه حسابای شخصیت و چارت کوچک کردنات تموم شده کم کم جمع کن و برو به سلامت…

علی پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۹

اصلا واگذار نمبشود که بخوان ادامهای سوخته بیان بالا تمام شد واگذازی کنسل شده

Sami پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۲۷

خدنگ ها و نیرو الکی های شیخ این رو نگن چی بگن
برادر وقت خداحافظی شماست هرچه مارا نابود کردید کافیه
شرکت هارا یک جوری ترکوندین و داغون کردین انکار جنگ شده در سایپا
کمتر از یکماه دیگه(مجمع)
بماند به یادگار

کارشناس مسئول جاده مخصوص پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۷

بهترین‌ گزینه فقط متخصص خوشنام و با اعتبار و محبوب قطعه سازان ، جناب آقای دکتر معصوم نجفیان می باشد. به امید روزهای طلایی گذشته با حضور دکتر نجفیان

Sami پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۸

جناب خط بازار
مطمئنا اخبار واصله با کمی تغییرات به دست شما میرسد.
باتوجه به فشار اقتصادی موجود در کشور بهترین گزینه کسی می باشد که کارگر را بی کار نکند، کسی را از روزی خوردن نندازد در کنار همه ی اینها قدرت رایزنی با قدرتها را داشته باشد و قیمت ها را پایین بیاورد و زنجیره تامین را قوی کند…
کسانی که حیاتی را می شناسند میدانند قدرت زیادی در کنترل جلسات و کمک به مجموعه داشت
چنان با غیرت و صلابت از مجموعه ی خود دفاع می کرد که احدی جرات جسارت نداشت
انشاله هر اتفاقی می افتد به نفع کشور و مردم باشد

کارشناس سایپا پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۷

راه نجات خودروسازی فقط استفاده از جناب مهندس رستم زاده است.ایشان هم از طرف خودروسازی مقبول هستند و از طرف مجلس و دولت.رستم زاده مورد قبول طیف های مختلف سیاسی و خودرویی و اقتصادی است

Rashedyazdani پنجشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۰

فقط شیخ بره با اون تیم بی تخصص و ناکارآمد آمار تولید روزانه به کمترین مقدار حقوق پرسنل با چند روز تاخیر پرداخت شده خدا باید به داد تیم جدید برسد.
مدیر عامل سایپا بزودی معرفی خواهد شد.

Sardar جمعه , ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۰:۲۳

شركت تام ايران خودرو رو هم، همين آقاي شيخ زاده نابود كرد، با اون يار غارش راد منش

Yazd’s شنبه , ۲۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۲

منجی باید برود شرکت به گل نشسته و در حال نابودی است

علی چهارشنبه , ۴ تیر ۱۴۰۴ - ۰:۰۵

همشون دنبال نابودی هستن منی ک ۶ سال خصوصی کروز کردم
منافعشان به همه چی ارجعیت داره
کارگر بدبخت میکنننننننننننننننننننن

css.php