چین فرمان بازار جهانی خودرو را در دست گرفت
بازار خودروی چین در هشتماهه نخست سال با رشد تولید و فروش همراه شد و با عبور از مرز ۲۱ میلیون دستگاه، موقعیت خود را در صدر رقابت جهانی تثبیت کرد.
کد خبر : 123640
تاریخ انتشار :شنبه 22 شهریور 1404 - 19:56
به گزارش خط بازار؛ طبق دادههای انجمن خودروسازان چین بازار خودرو چین طی ۸ ماه نخست سال جاری با رشد چشمگیری همراه بود و این روند مثبت در ماه اوت نیز ادامه یافت.تولید خودرو در چین در ماه گذشته به حدود ۲.۸۲ میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش نشان میدهد.
فروش خودروها نیز با رشد ۱۶.۴ درصدی به نزدیک ۲.۸۶ میلیون دستگاه رسید که بخش عمدهای از آن مربوط به خودروهای تولید داخل با افزایش ۱۵.۶ درصدی و فروش حدود ۲.۲۵ میلیون دستگاه است.
انجمن خودروسازان چین دیروز جمعه در بیانیه خود آورده، این رشد چشمگیر نتیجه سیاستهای حمایتی هوشمندانه چین برای تشویق مصرفکنندگان و عرضه گسترده مدلهای جدید است که به تقویت رقابت سالم بین شرکتهای خودروسازی کمک کرده است.

در هشت ماه نخست سال جاری، مجموع فروش خودرو در چین به بیش از ۲۱ میلیون دستگاه رسید که افزایشی ۱۲.۶ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد. در حالی که تولید و فروش خودروهای انرژی نو (برقی و هیبریدی) با رشدهای ۳۷.۳ و ۳۶.۷ درصدی همراه بوده و به حدود ۹.۶ میلیون دستگاه رسیده است، چین به وضوح در مسیر پیشرفت فناوری و محیط زیست محور حرکت میکند.
شرکت بزرگ خودروسازی بیوایدی نیز توانسته با درآمد ۵۲.۳ میلیارد دلاری در نیمه اول سال جاری، افزایش ۲۳.۳ درصدی را تجربه کند. سرمایهگذاری بیوایدی در تحقیق و توسعه با جهشی ۵۳ درصدی به ۴.۴ میلیارد دلار رسیده که نشاندهنده تعهد عمیق این شرکت به نوآوری و پیشرفت است.
رشد ۳۳ درصدی فروش خودروهای انرژی نو این شرکت، چشمانداز روشنی برای صنعت خودرو در چین ایجاد کرده است و پیشبینی میشود بیوایدی در آینده نزدیک جایگاه خود را به عنوان رهبر جهانی خودروهای برقی تثبیت کند.
چین در تولید خودرو رتبه اول جهانی را دارد و کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن و آلمان به مراتب کمتر تولید میکنند. مثلاً در یک نمودار گزارششده، چین تولید سالانه تقریباً ۳۱.۲۸ میلیون دستگاه خودرو دارد در حالی که تولید آمریکا در سطح حدود ۱۰.۵۶ میلیون دستگاه است.

با این حساب سیاستهای آمریکا که عمدتا بر تحریمها و فشارهای اقتصادی تمرکز دارد، نه تنها نتوانسته جایگاه خود را در بازار خودروهای نوین جهانی حفظ کند بلکه به محدود کردن رقابت سالم و کند شدن روند نوآوری دامن زده است؛ برخلاف چین که با حمایتهای گسترده داخلی و برنامهریزی دقیق بازار خود را توسعه میدهد، آمریکا بیشتر به اقدامات تنشزا و محدودکننده متکی است که در نهایت به ضرر مصرفکنندگان و توسعه فناوری تمام میشود.
منبع: فارس
برچسب ها :بازار خودرو چین ، چین ، خط بازار ، خودرو برقی چینی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰