آفرین جان کلام را نوشتی ، مهمانی و مفت خوری باید در صنعت خودرو پایان یابد
چرا تهرانی ها به جای کرجی ها برای خودروسازی تصمیم می گیرند؟/قطعا عقل این سه نفر بیشتر از مدیران پرونده دار کنونی است
به گزارش خط بازار؛ روند رو به افول خودروسازی در ایران طی سال های اخیر در حالی شرایط را سخت تر کرده است که دود زیان چند ده هزار میلیارد تومانی فقط به چشم سهامداران می رود. سهامداران که نه تنها اختیار اداره شرکت های خود را دارند و نه اجازه مطالبه گری بابت عملکرد مدیران را. آن هم از مدیرانی که حقوق های نجومی دریافت می کنند، مزایا دارند و در نهایت بابت زیان ده تر کردن شرکت های شان از هیئت مدیره پاداش می گیرند.
این وضعیت خنده دار و تلخ در حالی است که با گذشت زمان موارد فساد در خودروسازی بیشتر به گوش می رسد؛ نارضایتی ها از خودروسازی افزایش یافته و سهم مدیران بی ربط با خودروسازی در حال افزایش است.
بسیاری بر این اعتقادند که دولت ها مسبب این وضعیت هستند و تا زمانی که دولت ها بی اعتنا به نظر سهامداران اصلی برای شرکت های خودروسازی تعیین تکلیف می کنند شرایط وخیم تر خواهد شد.
شواهد و بررسی ها نشان می دهد این رویه ادامه دارد. چرا که همچنان برخی تهرانی ها در اتاق های شان نشسته و برای خودروسازی تعیین تکلیف می کنند. اتفاقی که بیشتر شبیه یک آزمون خطا جنون آمیز است.
حواشی پررنگ ماه های اخیر در شرکت های خودروسازی به خوبی نشان می دهد که برخی سیاست گذاران کت و شلواری در اتاق های مدیریتی درک درستی از خودروسازی ندارند همان طور که رزومه کاری آنان هم بیانگر همین موضوع است.
این افراد طبق کدام عقل و شرعی به جای سهامداران تصمیم می گیرند؟ طبق کدام معیار شایسته سالاری چنین مدیران خودرویی منصوب می کنند که اتهامات شان فردی نیست بلکه خانوادگی است. طبق کدام تجربه جهانی به این نتیجه رسیده اند که باید به جای سهامداران استراتژیک و عمده تصمیم بگیرند؟
چرا برخی یک بار حاضر نیستند به سهامداران عمده و استراتژیک اعتماد کنند؟ پای منافع چه کسانی در میان است؟ آیا انتخاب سهامداران واقعی بدتر از برخی مدیران کنونی خواهد بود که در کمتر از ۶ ماه خودشان، فرزندشان و حتی برخی دیگر نزدیکان شان پرونده دار شده اند؟
چرا برخی برای یک بار شجاعت آن را ندارند که اعلام کنند در اداره خودروسازی بدترین بوده اند؟ مگر فساد، رانت و ورشکستگی حاصل انتخاب سهامداران واقعی بوده است؟
چرا برای یک بار عاقلانه نمی اندیشند تا قدری مردم و سهامداران شیرینی مدیریت بهتر در خودروسازی را تجریه کنند؟ مردمی که در خودروسازان خصوصی با چشمان خود به خوبی می بینند که سه جنتلمن خودروسازی با درایت و شایسته سالاری هم خودروهایی باکیفیت را روانه بازار کرده اند و هم چند هزار میلیارد تومان سود برای شرک متبوع شان به ارمغان آورده اند.
پس می توان وضعیت خودروسازی را بهبود بخشید به شرطی که عاقل ها و لایق ها برای آن تصمیم بگیرند و نه سیاسیون. خصوصی سازی شرط لازم برای پیشرفت است به ویژه در خودروسازی که رانت و فساد همراه آن است ولی حتی در شرایط کنونی و قبل از خصوصی سازی می توان خودروسازی را نجات داد.
عقلا، شرعا، عرفا و از منظر حقوقی اداره شرکت های خودروسازی باید توسط سهامداران عمده و استراتژیک صورت گیرد. سهامداران که اولا اهلیت لازم برای اداره را دارند و ثانیا می توانند در یک پازل برد_برد سهامداران خرد را نیز با خود همراه کنند تا همه سود ببرند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، حمید کشاورز ، حمیدرضا صمدی ، خودروسازی ، سایپا ، سهامداران خودروسازی ، محمد علیپور ، محمدعلی تیموری ، مهدی خطیبی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
برای اینکه اگر کار افتاد دست اهل کار دیگه پسر نماینده دزد نمیتونه هیات مدیره بشه پسر فلان رشوه خوار باید سر چارراه گدایی کنه نه مدیریت .
راه علاج سکان ایران خودرو را به دست کروز بسپارید و تمام.
سلام
اگر منظورت از سه جنتلمن همون هایی هستند که هزاران میلیارد تومن پرونده دارند .
باید عرض کنم همون سه نفری که جنتلمن خطابشون کردید خودروسازی رو به این روز انداختند.
من باب نمونه گزارشات کمیته تفحص مجلس رو مطالعه بفرمایید .
راستی یه نفر از اون سه جنتلمن ، پیرو پرونده فساد چند ده هزارمیلیاردی که باز شد و تحت رسیدگی قرار داره ، الان دو – سه سالی میشه پای مبارکشون رو تو ایران نگذاشتند ،
دو جنتلمن دیگه هم تا پرونده هاشون تحت رسیدگی قرار داره مجوز خروج از کشور ندارند.
اندکی تفکر
یاحق
اگر اینها که گفتی دزد و اختلاس گرند پس خدا کنه همینها سکان خودرو را به دست بگیرند حداقل اینکه مانند مجموعه خودشان از افراد لایق با صلاحیت استفا ده میکنن و نه باندهای دزد رشوه خوارها و نماینده دزد رد صلاحیت شده که هنوز نفوذ داره که آقازادهها شون تمام پستهای حساس با دهها میلیون حقوق مفت دارن الف را به خاک سیاه میشانند
وقتی برخی مدیران بر انتصاب هیات مدیره و مدیرعامل ق نظارت ندارند و هرچه دزد و کارچاق است آورده پست داده باید آرزو کرد بخشهای خصوصی وارد گود شوند با هر سبقه ای .ناظران که خوابند بلکه بخش خصوصی درست کنه این لجن زار خودرو را.
برادر من اینها رو بخون ببین تبریز چه خبره
بازرس ويژه مديرعامل از بازنشستگان سازمانهای دولتي بیروني با مجوز 100 ساعت ، هر ساعت به مبلغ 500هزار ريال بصورت ساعتي جذب گرديده ولي در قرارداد ايشان در قبال حضور 120 ساعت حضور ، پرداخت ثابت ماهیانه 100 میلیون ريال قید شده است كه از نظر اين مديريت قرارداد مورد نظر با مجوز اخذ شده مغايرت دارد
تعداد 14 نفر با عناوين مختلف مشاور ساعتي با قرارداد ساعتي ، ولي حضور دائمي دارند كه جذب تلقي شده و مستلزم اخذ مجوز بوده و اين مهم انجام نشده است
تعداد 10 نفر از پرسنل جذب شده از طريق ستاره س زير ديپلم بوده
در بررسي كاركرد پرسنل مواردی از جمله؛ لحاظ اضافه كاری برخي از مديران مانند ح و مغايرت وجود دارد و بجای 60 ساعت اضافه كار واقعي ، 190 ساعت ثبت و محاسبه شده است
:شركت فوق دارای 10دستگاه خودروی سازماني مي باشد كه تعداد دو دستگاه كیا سراتو در اختیار مديرعامل و اعضای هیأت مديره موظف، يک دستگاه چانگان در اختیار معاون پشتیباني و تعداد دو دستگاه كیا
سراتو با هماهنگي مديريت ارشد اسبق گروه در تاريخ ۱۳۹۹ مدل 1397 ، مدل 1398 به يكي از سازمانهای دولتي بیروني تحويل شده
به نظر يک جريان پنهاني در شركت مذكور وجود دارد كه باعث استعفای مديران و خروج ايشان به بهانه پائین بودن حقوق و مزايا مي گردد.
اینا برای ماندن در پست مدیر عاملی و تصمیم برای سرنوشت دیگران چه کارها که نمی کنن. به چه کسایی که کارت خرید نمی دهند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 6