جناب کشاورز که بارها تاکید کردند، کروز سهامدار ایران خودرو نیست .
توضیح دهند در جلسه شروع کاری با حضور مدیران ارشد ایران خودرو ، در چه جایگاه حقوقی صحبت کردند و نقشه راه ترسیم نمودند ؛
ایشان عضو هیات مدیره هستند ، قایم مقام یا مدیرعامل گروه هستند .
شان حقوقی ایشان چیست که اجازه دارند در چنین جلسهای سخنرانی و نقشه راه بدهند .
پدر خوانده هستند
اینقدر هم خیامی به این بنده خدا نبندید .
پنج قول جنتلمن ایران خودرو/صدای خیامی در جاده مخصوص
به گزارش خط بازار؛ حمید کشاورز در گردهمایی مدیران ایرانخودرو برای تبیین راهبردها و رویکردهای این گروه صنعتی، با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خصوصیسازی اقتصاد، تصریح کرد: سهامداران بخش خصوصی ایرانخودرو نیز در مسیر تحقق منویات ایشان گام برداشتهاند.
وی با اشاره به سوابق سهامداران بخش خصوصی ایرانخودرو، تصریح کرد: به تجربه آموختیم که سواد مالی، عقل معاش و آشنایی با قوانین بازار در کنار تحصیلات دانشگاهی، عامل موفقیت ما در صنعت خودرو بوده است.
وی با یادآوری فضای صنعت در دهه ۷۰، گفت: آن دوران، دهه کار و فعالیت بود و در کنار تنوع تکنولوژیهای جدید، از نظر مالی نیز موفقیتهایی داشتیم، اما با بزرگتر شدن ایرانخودرو، مدل رشد آن شبیه شرکتهای خصولتی شد که به سمت ورشکستگی پیش رفتهاند که بسیار موجب نگرانی بود.
هشدار درباره سوءمدیریت و رشد سرطانی
نماینده صاحبان اکثریت سهام ایرانخودرو با انتقاد از سوءاستفادههای مالی و سرمایهگذاریهای نادرست در گذشته، افزود: رشد سرطانی و تشکیل ساختارهای پیچیده، شرکت را با مشکلات جدی مواجه کرد. حتی برخی شرکتهای زیرمجموعه در بورس فروخته شدند و شرایط بغرنجتر شد و متاسفانه صنعتی که روزی مایه افتخار بود، ضعیفتر و بیکیفیتتر شد.
نارضایتی عمومی از صنعت خودرو و لزوم تغییر نگرش
وی با اشاره به نارضایتی عمومی از محصولات خودرویی، گفت: مخالفت با کنترل شرکت توسط مالکان اصلی و سهامداران بسیار عجیب بود. پس از چالشهای فراوان، به این نتیجه رسیدیم که فضای اقتصادی کشور باید پذیرای گروههای صنعتی-مالی خصوصی بزرگ باشد.
کشاورز با تاکید بر تثبیت مدیریت ایرانخودرو، بیان کرد: هیچ تردیدی نداریم که ایرانخودرو موفق خواهد شد. ما مدیران را نه بر اساس توصیه، بلکه بر اساس شایستگی انتخاب میکنیم. استراتژی ما روشن است و با اتحاد و همدلی، شرکت را پیش خواهیم برد.
لزوم افزایش تولید و همکاری جهانی
وی با اشاره به چالشهای جهانی صنعت خودرو و پیشتازی چین در بازار جهان گفت: برای فعالیت اقتصادی، تولید سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو توسط ایرانخودرو ضروری است. همچنین باید به سمت همکاریهای بینالمللی حرکت کنیم، زیرا تولید انفرادی با تیراژ محدود برای برخی قطعات و مجموعهها مقرونبهصرفه نیست.
تضمین سودآوری بدون اخراج نیروها
کشاورز با رد شایعات کاهش نیروی انسانی، گفت: سودآوری به معنای اخراج کارکنان نیست، بلکه باید اقتصاد شرکت را به گونهای مدیریت کنیم که هم سودآور باشد، هم حقوق پرسنل به موقع پرداخت شود و هم محصولات باکیفیت به بازار عرضه شود.
عرضه محصولات باکیفیت و حذف ایرادات مزمن
وی در پایان با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت محصولات، خاطرنشان کرد: درخواست اصلاح قیمت محصولات بدون بهبود کیفیت قابل قبول نیست. ایمان داریم با تغییر نگرش و مدیریت صحیح، ایرانخودرو دوباره به جایگاه واقعی خود بازخواهد گشت.
منبع: ایکوپرس
برچسب ها :ایران خودرو ، برادران خیامی ، جاده مخصوص ، جنتلمن ایران خودرو ، جنتلمن خودروسازی ، حمید کشاورز ، خط بازار ، کروز ، محمد علیپور
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱