« شفاف سازی – سوت فساد »
مراجع محترم نظارتی لطفا به انتصابات در شرکت زامیاد و تعداد نفراتی که در پنج ماه گذشته از بیرون از شرکت بدون کمترین سابقه و تجربه مرتبط به شرکت اضافه شده اند که کاملا بر خلاف سیاستهای اعلامی مدیرعامل گروه سایپا ( در ظاهر ) مبنی بر چابک سازی میباشد ، همچنین نحوه عقد قراردادهای ساخت و پیمانکاری بپردازید !!!!، مضافا اینکه برادر یکی از مدیران بدون هیچگونه سابقه مرتبط و رزومه ای بعنوان عضو هیات مدیره در شرکت س گذاری ک گمارده اند !!!
جمعی از پرسنل
وعده جنون آمیز درباره دو خودروساز بزرگ/وزارت اطلاعات با دستان پشت پرده وزارت صمت برخورد کند
به گزارش خط بازار؛ خبر واگذاری سایتهای سودده وزارت صمت بهتازگی موجب شگفتی کارشناسان حوزه شده است. پارسخودرو، ایرانخودرو خراسان و ایرانخودرو دیزل سایتهایی هستند که علیرغم بازدهی و سودهی خوب، وعده واگذاری آنها داده شده است.
این درحالیست که هدف از واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی اساسا حذف خودروسازان زیان ده و فشار برای سود آوری آن ها بوده است و بنابراین می توان گفت که چنین واگذاری هایی، از بیخ و بن با هدف گذاری اولیه در تضاد است و حتی می تواند با تعمیق زیان انباشته دو خودروساز به ورشکستگی کامل آن ها بیانجامد.
گویا پس از صدور فرامین هشتگانه رئیسجمهور برای بهبود صنعت خودروسازی کشور، وزارت صمت خود را متعهد دیده تا با خوانشی دیگر از این فرامین، تحولی بیهوده و در واقع زیانبار را در این صنعت به وجود آورد.
از راهاندازی سامانه پردردسر یکپارچه فروش و تزریق فرایند قرعهکشی در آن گرفته تا جلوگیری از عرضه خودرو در بورس کالا و پیشنهاد ادغام دو خودروساز بزرگ کشور، وزارت صمت دست به اقداماتی زده که چندان منفعتی برای بخش خصوصی نداشته است.
واگذاری سایتهای سودده وزارت صمت نیز یکی دیگر از تصمیماتی است که نشان میدهد این نهاد، درک مناسبی از بخش خصوصی و خصوصیسازی ندارد. البته سایت های پارس خودرو، ایرانخودرو خراسان و ایرانخودرو دیزل، حتی در دوران زیاندهی سایت های دیگر، در حال سودآوری بوده و اسامی معروف و دهانپرکنی به حساب میآیند. به همین خاطر احتمال میرود خبر واگذاری آنها شایعه باشد، چراکه هیچ عقل سلیم یا استراتژی اقتصادی توجیهی برای اجرای این تصمیم ارائه نمیدهد.
با این حال رفتار و نگرش عجیب وزارت صمت شایعه واگذاری را هر روز پررنگتر میکند. این نهاد به خیال خود قصد دارد با واگذاری سایت های مذکور، قدم مثبتی در بخش خصوصیسازی بردارد. با این حال، واگذاری کارخانههایی که به وسیله پول مردم یا همان بیتالمال احیاشدهاند و میزان سوددهی آنها به حدی رسیده که میتوانند نقش مثبتی در توسعه صنعت خودرو و کاهش زیان انباشته داشته باشند، اصلا منطقی نیست.
به جای واگذاری اسامی بزرگی همچون ایرانخودرو خراسان، وزیر صمت بهتر است به فکر واگذاری سایت های زیانده باشد، چون تجربیات گذشته نشان میدهد خصوصیسازی سایت های بیبازده در نهایت موجب بهرهوری و تولید محصولات پرطرفدار در بازار خواهد شد.
منبع: برترین ها
برچسب ها :ایران خودرو ، ایران خودرو خراسان ، ایران خودرو دیزل ، خودروسازی ، سایپا ، واگذاری سهام خودروسازان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
بله دقیقا درسته ، ایا ایشون با نام فامیلی مرت. بعنوان هیات مدیره موظف شرکت تابان تاخت منتصب شده اند !!!
مدیرعامل سایپا صحبت از چابک سازی و جراحی ساختار میکنند ، لطفا لیست نفراتی که از شروع بکار ایشان از بیرون از سازمان در کل شرکتهای گروه سایپا اضافه شده اند ( صرفنظر از سوابق غیرمرتبط و تخصص !!! نامبردگان) را منتشر کنند، آیا چابک سازی اسم رمزی برای منزوی و خارج کردن نیروهای متخصص شرکت جهت باز شدن فضا برای ورود نفرات مد نظر ایشان است؟!!!
مراجع محترم نظارتی لطفا در خصوص اعمال نفوذ مالکین یکی از قطعه سازان بزرگ کروز در انتصابات و سیاستگذاریهای شرکت های خودروسازی از طریق تیم مدیریتی ارشد بررسی کنند ، بر اساس اخبار واصله در حد معرفی مدیر حوزه مدیرعامل و … از طریق نامبردگان در حال انجام است !!!
دوستان گرامی سایپایی همه دقت بیشتری باید بکنیم وحساسیت بالایی نسبت به کشور ونظام وصنعت مون داشته باشیم وحضرت آقا هم که فرمودند هم جهاد تبیین وهم آتش به اختیاری سرلوحه کارامون باشه
ببینید هم مدیرعامل سایپا وهم مدیرعامل ایرانخودرو هفته گذشته با فرمانده محترم سپاه تهران ملاقات ویژه داشتند ودنبال جذب اعتبار وفرار روبه جلو وسرپوش گذاشتن روی ناکارامدی ها وضعف مدیریت گسترده خود وپروپوگاندا وتبلیغات الکی هستند
فکر نمیکنم سردار حسن زاده
از نارضایتی عمومی کارکنان هر دوشرکت-شکایت جمع کثیری از سهامداران شرکت ها -جراحی ساختار وچابک سازی های سو-
تعدیل واخراج افراد سالم وپر سابقه-پرونده سازی وتضیع حقوق کارگران باشند واین مدیران به جهت جو سازی و ایجاد رعب ووحشت در بدنه کارکنان جهت خاموش شدن وسکوت در برابر بی عدالتی ها
از وجهه مردمی وحمایتگر نهاد مقدس سپاه در حال بهره برداری سو هستند واخبار این ملاقات ها را بصورت گسترده پخش واطلاع رسانی نموده اند.
آقای خط بازار تو خبر ی فرموده بودی خبر ومطلبی از فساد در صنعت خودرو وجود دارد ارسال کنیم واز نهادهای نظارتی ومسئولین خواهش داریم بررسی و در صورت صحت برخورد ومطالبه گری گردد
در بحث عبور مستقیم وخالی شدن پارکینگ ها که اینقدر مانور میدهند
شنیده شده :
_ خرید ECU برای تکمیل ۷۹۰۰۰ خودرو کف پارکینگ از یک واسطه به سه برابر قیمت در سایپا انجام شده.
حتما” ایران خودرو خراسان را می خواهند به آستان قدس واگذار کنند با این حرفها شروع می کنند.
ولی باتوجه به تجربه تلخ خرید شهاب خودرو توسط این سازمان منتظر بسته شدن این کارخانه ها هم باشیم.
بیش از ۱۰ سال است کارخانه شهاب خودرو تعطیل شده است در صورتیکه در زمان خود بهترین اتوبوس ها را تولید می کرد.
مدیر عامل محترم سایپا میفرمایند ۲۰۰ نفر نخبه !!! جذب کرده اند ، لطفا ایشان لیست نفرات و سوابق نخبگی مربوطه شامل دانشگاه، معدل، اختراع ، اکتشاف و مقاله های بین المللی این ۲۰۰ نفر را جهت تنویر افکار پرسنل سایپا و همچنین جامعه منتشر نمایند
جناب آقای رئیس جمهور محترم
سلام علیکم
احتراما اینجانبان جمعی از پرسنل شرکت سایپا که سالهای سال شرکت سایپا را خانواده سایپا خطاب قرار میدادیم و تمام عمر کاری خود را باافتخار در آن خدمت نموده ، درددلی از طرف خود و خانواده های خود خدمتتان عرض مینماییم ؛
زمانیکه حضرتعالی بعنوان یک شخص کاملا عدالتخواه و انقلابی راستین ، مسئولیت کشور را عهده دار شدید موجی از شادی و نوری از امید به اصلاح رویه های ناصواب موجود در سطح سازمان ایجاد شد ، رویه ای چند ساله که با تغییر هر مدیرعامل وی قطاری از نفرات غیرمتخصص و غیر مرتبط که بعضا از دوستان و آشنایان خود و بعضا سفارش شده بودند در شرکت وارد و مناصب حساس و کلیدی مدیریتی را که بازائ هر تصمیم غیرکارشناسی و غیر تخصصی ضررهای مادی و معنوی هنگفتی به بیت المال و روح و روان پرسنل دلسوز شرکت وارد نموده را باعث شده و پرسنل دلسوز ، متعهد و متخصص شرکت که عمدتا بیشتر یا تمام عمر کاری خود را افتخار خدمت در خانواده یکی از شرکت های خودروسازی را دارند عمدتا منزوی و در حاشیه قرار گرفته اند ، ایضا در چند ماه انتصاب مدیرعامل جدید که بدون هیچگونه تجربه عمیق و مهم کاری در منصب بسیار خطیر مدیریت یکی از بزرگترین مراکز صنعتی کشور و خاورمیانه با حدود چهل هزار نفر نیرو قرار گرفته اند ، در این مدت کوتاه خیلی پرشتابدار ودست پاچه تر همان رویه اسلاف خود را طی مینمایند ، که موجی از سرخوردگی تمامی پرسنل شرکت را فرا گرفته و متاسفانه تمامی امیدهای جوانه زده بسوی ناامیدیست.
رییس جمهور مردمی و دلسوز خلاصه کنیم که انتظار ارتقا کیفیت و بهره وری در چنین فضایی در واقع بسیار دوراز ذهن مینماید و باید عرض کنیم ما خانواده خودروسازی خود بزرگترین مغمومان این حوزه هستیم و از همین فرصت استفاده کرده و از محضر شریف ملت ایران عذرخواهی مینماییم ولی همه بدانند که کار دست نااهلان است و ما نیز در حاشیه فقط و فقط نظاره گر افول هر بیشتر این صنعت هستیم ،
به امید سرافرازی هر چه بیشتر ایران اسلامی عزیز ،،
جمعی از کارگران ، کارمندان و مدیران دلسوز خانواده خودروسازی
♦️ آقای مدیرعامل برای نگه داشتن صندلی خود چند درصد دیگر از پست هایی تاثیر گذار را میخواهی به آقایان واگذار کنی؟
سازمانهای نظارتی لطفا ورود کنید،
من از مهندسین قدیمی خودروسازی (سایپا) هستم ، بیش از ۱۸ سال سابقه خدمت صادقانه در این شرکت ، خودروسازی تبدیل شده به حیات خلوت و پارکینگ نیروهای غیر متخصص و غیرمرتبط نسبت به مقوله صنعت و خودروسازی، تمامی نیروهای موجود و قدیمی و از همه مهمتر کاملا سلامت شرکت ، کاملا بی انگیزه شده اند و با این روند موجود هیچ امیدی به بهبود وجود ندارد، علاوه بر رانتهای نفراتی که وارد میکنند ، سو مدیریتهای فاحش ، تصمیمهای غیرکارشناسی و …
اخیرا در گزارش تحقیق و تفحص مجلس در مورد شرکت فولاد مبارکه ، صحبت از فروش ورقهای خریداری شده توسط یکی از خودروسازان با قیمت آزاد مطرح شده ، همه میدونند این موضوع صحت داره و مربوط به دوره مدیرعاملی س و ر هیات مدیره بوده ، آقایان در جلسه گفتند سفارش ورق رو بر مبنای برنامه تولید بزارن نه تولید محقق شده !!!، بعدجالب اینکه الان نیز شخصی بنام ک ک رو که ظاهرا نسبت فامیلی با آقای ر دارد رو در امور بازرگانی مسیولیت دادند !!!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 12