سلام سلام سلام؛
جناب وزیر در مورد فولادی ها و پتروشیمی ها و آلومینیومی ها نقطه نظری ندارند ؟؟؟
قیمت ۲ برابر جهانی
فروش با دلار آزاد تلگرامی
برای اینها برنامه ای نداشتند عایا ؟!؟
وضعیت خودرو صدای معاون اول را هم درآورد
به گزارش خط بازار؛ محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور روز سه شنبه ششم شهریور 1403 در مراسم تکریم عباس علی آبادی وزیر سابق صمت و معارفه سید محمد اتابک، وزیرجدید صمت، با انتقاد از وضعیت خودروسازی افزود: در حالی که خودروهای داخلی ما مصرف بالایی دارند، بحث درباره آزاد سازی نرخ سوخت معنایی ندارد، متاسفانه کمکهایی که در دهههای گذشته به صنعت خودروسازی شده است، ظلم در حق صنعت بوده است،خودروسازان بارها وعده دادند که کیفیت خودروها اصلاح خواهد شد اما واقعیت این است که بهبودی اتفاق نیفتاده است.
معاون اول رئیس جمهور افزود: خودروسازان ، مردم را با وعدهها و پیش فروشهایشان سرکار می گذارند، در حالی که وظیفه ما است که خودروی خوب داخلی یا خارجی را طبق ضوابط در اختیار مردم قرار داده و نیاز آنها را تامین کنیم.
عارف در این مراسم با تشکر از مهندس عباس علی آبادی، وزیر صمت در دولت سیزدهم گفت: ایشان در هر مسئولیتی که برعهده داشته اند ، منشا خیر و برکت بوده اند که امیدواریم با ادامه فعالیت در وزارت نیرو نیز تحولی جدی در حوزههای برق و آب که صنعت ما در هر دو بخش با مشکل روبروست ایجاد کنند.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در دو روز گذشته، در آیین تکریم و معارفه وزرای جهاد کشاورزی و صمت شرکت کردم انتخاب این دو وزارتخانه اتفاقی نبود و معتقدم که آنها مهمترین وزارتخانه هایی هستند که می توانند شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» را تحقق بخشند ، آنها وزارتخانه های پیشرو در بحث تولید ثروت هستند.
وی گفت: «جهش تولید» یعنی «تولید ثروت»، اما فعالیت چهاردهه گذشته مدیران ما نشان میدهد که نه تنها در تولید ثروت توفیق چندانی نداشتهایم، بلکه در مصرف ثروت پیشتاز بوده ایم و این مصرف با تکیه بر منابع محدودی که در اختیار داشتیم صورت گرفته است ، اما در دولت چهاردهم با نگاه به اسناد بالادستی و خصوصا برنامه هفتم توسعه تلاش میکنیم هم تولید ثروت صورت گیرد و هم به شاخصهای مهمی مانند شاخص رشد و کاهش بیکاری برسیم.
معاون اول رئیس جمهور افزود: البته همه این پیشرفت ها ، بدون مشارکت مردم و تنها با نگاه دولتی رخ نخواهد داد و این در حالی است که سیاستهای کلی اصل 44، بهانههای تنگ نظرانه در زمینه حضور بخش خصوصی و حضور مردم را برداشته است.
عارف ادامه داد: ما امروز در شرایطی قرار داریم که در اسناد بالادستی و خصوصا برنامه هفتم توسعه، هیچ کمبودی برای برنامه ریزی و پیشرفت نداریم و حتی شاید با تورم قانون و سند هم روبرو هستیم اما چرا در سه دهه گذشته به آن تحولی که باید رخ میداد نرسیدهایم و چرا به جایگاه اول منطقه در سال 1404 که قرار بود در اختیار ایران باشد نرسیده ایم؟
وی با بیان جایگاه های نامناسب ایران در شاخص رقابت پذیری جهانی ، شاخص رقابت پذیری صنعتی ، آزادسازی اقتصاد ، بهبود فضای کسب و کار، شاخص نوآوری جهانی و … گفت: در این دولت تلاش می کنیم تا هرچه سریعتر با اجرای برنامه هفتم توسعه که همزمان با آغاز فعالیت دولت و مجلس است، به اهداف مورد نظر برسیم.
معاون اول رئیس جمهور خطاب به وزیر صمت گفت: رشد متوسط صنعت در 5 سال اخیر 2.9 درصد بوده که باید به هشت و نیم درصد برسد، رشد متوسط سالانه معدن 2/8 درصد بوده که باید به 13 درصد برسد، در بخش تجارت نیز 4 درصد بوده که باید به 23 درصد برسد.
وی همچنین خطاب به مهندس علی آبادی وزیرسابق صمت و وزیر کنونی نیرو گفت: واقعیت این است که در تابستان با 6 یا هفت ساعت قطعی برق روبروهستیم که این مسئله در مجموعه های تولیدی، ضرر و زیان بسیاری را ایجاد میکند که نمونهاش در صنعت ذوب فلزات است ،در حالی که ما توقع رشد هشت درصدی داریم اما صنعت ما باید در بهترین ساعات تعطیل شود ودر اینجا تنها بحث عدم النفع نیست بلکه بحث ضرر مجموعه های تولیدی بسیار جدی است که در این زمینه باید کارهای زیربنایی و اصولی صورت گیرد.
عارف با بیان اینکه آنچه در وزارت صمت اتفاق افتاده است ادغام نبوده، بلکه الحاق بوده است گفت :از وزیر صمت میخواهیم که برای ایجاد یک ساختار چابک با نگاه به بخش خصوصی برنامه ریزی کنند.
وی خواستار توجه بر اهمیت تحقیق و توسعه ، پایش موانع تولید، رفع موانع توسعه صادرات، بهبود وضعیت بازار خودرو، گذر از خام فروشی محصولات، گذر از مونتاژ به نوآوری، دانش بنیان کردن صنایع ، ارتقاء رقابت پذیری صنعت و معدن،هوشمند سازی صنایع و افزایش بهره وری، استفاده از فناوری های نوین از جمله کوانتوم و هوش مصنوعی در صنعت ، افزایش سهم معدن در تولید ناخالص ملی و عدالت صنعتی از طریق آمایش سرزمینی شد.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه خواستار آن شد که وزارت صنعت برنامه سالانه خود برای رسیدن به اهداف تعیین شده را ارائه کند .
وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشورمان را زنان تشکیل می دهند از وزیر صمت خواست تا در مدیریت های میانی و بالاتر از آن، از حضور جوانان و خانم ها استفاده کند.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اگر چه راهبرد اصلی ما رقابت جهانی است اما در قدم اول باید حداقل در بین 14 یا 15 کشور منطقه در جایگاه خوبی قرار گیریم.
در ابتدای این جلسه، مهندس علی آبادی وزیر سابق صمت و وزیر جدید نیرو، با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در مدت مسئولیت وی در این وزارتخانه خطاب به وزیرجدید صمت گفت: مطمئنا در این وزارتخانه به شما خوش نخواهد گذشت چون وظیفه سنگینی برعهده شما گذاشته شده است اما شیرینی موفقیت ها به شما کمک می کند که خستگیها را فراموش کنید.
سید محمد اتابک، وزیر جدید صمت نیز در این جلسه با تشکر از رای مجلس به تمامی وزرای دولت چهاردهم گفت: با این رای تاریخ ساز، یک وفاق ملی شکل گرفت.
وزیر صمت با انتقاد از قطعی برق و ضرر گسترده آن به حوزه های صنعت ، معدن و تجارت گفت: امیدواریم که مهندس علی آبادی که خودشان از خانواده صنعت و وزارت صمت و فردی دانشمند هستن،د توجه ویژه ای به بهبود زیرساخت های تولید و خصوصا برق صنایع سنگین داشته باشند.
وی با بیان اینکه تعهد می کنم که فضای سالم و امنی برای تمامی کسانی که دانش و سرمایه اشان را در اختیار کشور قرار دهند ایجاد کنیم گفت: باید شرایطی را ایجاد کنیم که صنعتگران، معدنکاران و تجار بتوانند به ما اعتماد کرده و در اقتصاد مشارکت کنند.
مهندس اتابک در ادامه با تاکید بر اینکه مقابله با فساد ، استفاده از همکاران قوی و امین و حمایت از کارکنان شریف و امین ، رویکرد اصلی این وزراتخانه است گفت: برنامهای که قصد اجرای آن را داریم در 9 راهبرد و 76 برنامه عملیاتی، طراحی شده که از برنامه پیشرفت هفتم کشور اقتباس شده و تلاش می کنیم که آن را محقق کنیم.
منبع: تسنیم
برچسب ها :خودرو ، خودروسازی ، محمدرضا عارف ، معاون اول ، معاون اول رئیس جمهور
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
جناب آقای دکتر عارف بزرگوار در اینکه صنعت خودروی کشور تبدیل به مکانی امن برای زد و بتد سیاسی و محل رانتهای عجیب و غریب مالی میلیاردی شده شکی نیست .اما ایا در دولت شما به نوصوع خودرو نگاهی خواهدشد یا این صنعت همچنان اسیر چنگال باندهای خاص مافیایی وابسته به گروههای سیاسی گذشته همچون منصوری دوات قبل خواهدبود .شنیده ها حاکی است مدیران منتصب توسط این افراد در حال حاضر مدعی شده اند که ارتباط صمیمانه ای با دولت وفاق پیدا کرده و شخص ریاست محترم جمهور را متقاعد گرده اند که تعویض نشوند و بمانند .این شایعه توسط ارباب رسانه ای و قلم به مزدان نزدیکشان در حال پخش میباشد. بهرحال جهت اطلاع حضرتعالی عرض شد رسانه های وابسته به این گروه بشدت در حال تلاش جهت سفید نمایی عملکرد این گروه هستند .مراقب این افراد که جز منافع خود و تیمهای مافیایی که ایشان را منصوب کرده بودند به هیچ موضوع دیگری منجمله تولید و کارگر و اشتغال فکر نمیکنند با جدیت باشید.
آنان که در زمان انتخابات اولا از بیت المال میلیاردها تومان هزینه برای کاندیدای مورد نظرخود کردند و به صراحت علیرغم اینکه نباید در امور سیاسی جز تشویق به مشارکت حداکثری اقدام دیگری میکردند از یک کاندیدا دفاع کرده و حتی با ذکر نام اعلام کردند که به فلاح کاندیدا رای دهید که صراحتا نقض قوانین مرسوم در کشور بود و امروز چون پشتوانه های سیاسی خودرا به دلیل آزادی و دمکراسی کشور که به جناب دکتر پزشکیان رای داده شد از دست دادهاند شروع به فضا سازی توسط عوامل خود در رسانه ها گروه که این گروه اصلا از اول هم طرفدار دولت فعلی بودند و خوب هزینه های میلیاردی و دفاع شفاف از یک کاندیدا دیگر هم نبوده و شاید ما اشتباه کردیم …مراقب باشید.
واقعاً عزیزان جای تأسف و درد آورد است، این همه رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران در تمام صحبت هاشون تاکید میکنند. به حرف مردم و درد و دل مردم گوش دهید، این همه رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان درتمام صحبت ها و مناظره هاشون تاکید میکنند،ما آمده ایم،که گوش شنوا برای حرفهای مردم داشته باشیم،بعد امروز (جناب آقای هنری) از شرکت سایپا تشریف آوردن برای بازدید، از شرکت فنر سازی زر ،بعد اجازه ندادند باهاشون صحبت کنیم،بعد هم ایشان سوار خودرو خود شدند ورفتند،بابا عزیزان این پست ها و مقام ها به کسی وفا نکرده است ،حداقل قدری به فکر آخرت خود باشید.مگر گوش دادن به صحبتهای یک کارمند،خیلی برایتان سخت است،پس برای چه بازدید آمدید،پس برای چه مسئولیت قبول میکنید،به خدا حق الناس ،پاک شدنی نیست ،فقط آمدین یک بازدید ،شد،و فردا عکسهای بازدید جنابعالی در سایت شرکت فنر سازی زر قرار گیرد.
نمی دونم چرا مسئولین سایت خط بازار تنها به موضوع سایپا و مدیریت توسلی مهر ورود کردن و پیامهای ما از وضعیت اسفبار ایران خودرو و شرکتهای زیرمجموعه اش رو منتشر نمیکنن
همین ایران خودرودیزل تا قبل از عید که توسلی مهر مدیرعاملش بود در اوج تولید و ثبت رکوردهای تولید بود و تمام بدهیهای چندین ساله اش تصفیه شده بود. الان شرکت به خاک سیاه نشسته و تولیدمون صفر شده ، اضافه کاری کم شده و حقوقمون رو هم با گرفتن وام از بانک میدن و با این وجود هر روز دارن عزل و نصب جدید از معاون و مدیر گرفته تا رئیس از نیروهای مازاد سایپادیزل انجام میدن.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4