واکنش ایران خودرو به خبر خط بازار+متن جوابیه

در واکنش به خبر چند روز پیش خط بازار با عنوان"رانت خرید 432 خودرو به 4 خانواده در ایران خودرو+اسناد" حسین موسی زاده، معاون حقوقی و امور شرکت های تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو جوابیه در این خصوص تهیه و از طریق مدیرعامل وقت به این رسانه ارسال نموده است.
کد خبر : 31952
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

به گزارش خط بازار؛ در واکنش به خبر چند روز پیش خط بازار با عنوان“رانت خرید 432 خودرو به 4 خانواده در ایران خودرو+اسناد” حسین موسی زاده، معاون حقوقی و امور شرکت های تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو جوابیه در این خصوص تهیه و از طریق مدیرعامل وقت به این رسانه ارسال نموده است. متن این جوابیه به شرح ذیل است:

عطف به درج خبر در سایت خط بازار و در پاسخ به موضوعات مطروحه، موارد زیر به استحضار می رسد :

1- اولاً موضوعات مطروحه مربوط به سالهای 89 لغایت حال که بیش از ده سال از آن می گذرد، نشانگر
کلی گویی نگارنده خبر می باشد.

2- تعدادی از افراد ذکر شده در خبر مذکور از سال 89 لغایت 95 نه تنها در فروش خودرو بلکه در
تعاونی خاص نیز حضور نداشته اند.

3- شرکت ایران خودرو طی سالهای 96 و حتی ماههای ابتدائی سال 97، جهت تأمین نقدینگی اقدام به صدور بخشنامه های متوالی و مستمر تحت عنوان ” مشارکت در تولید ” بدون ظرفیت و محدودیت بمنظور جذب سرمایه متقاضیان و همچنین پیش فروش محصولات مشخص و معین نموده است (نمونه آن قطعاً در سوابق موجود است).

در بخشنامه های ” مشارکت در تولید ” مبالغ ریالی بعنوان ” پیش پرداخت ” تعیین و سود مشارکت به مبالغ واریزی تعلق می گرفته و محصول مشخص برای خرید معرفی نمی شده است.

این رویه تا نیمه اول 97 ادامه داشته و بعد از پایان سال 97 با توجه به وضعیت حاکم بر صنعت خودرو، افراد مذکور هیچ خودروی ثبت نامی در شرکتهای تعاونی خاص نداشته اند.

عمده خودروهای فاکتور شده به نام ایشان نیز بدلیل سمت نامبردگان در شرکت فروش خودرو طی سالهای 93 لغایت 95 به دلیل فروش نرفتن خودروها با اطلاع شرکت فروش خودرو به نام ایشان فاکتور و بعد از فروش آن به نام مشتریان ویرایش و کلیه وجوه به حساب شرکت واریز می شده است که در آن موقع در کلیه نمایندگی ها امری بدیهی و عرفی به شمار می رفته است.

موضوعات مطروحه قبلاً توسط مراجع نظارتی بررسی و هیچ گونه تخطی از ضوابط و مقررات شرکت صورت نپذیرفته است.

لطفاً در اطلاع رسانی های مربوطه، از صحت یا سقم آن اطمینان کامل حاصل نموده و سپس خبر را درج فرمائید تا مشمول تعقیبات احتمالی قانونی قرار نگیرید.

 

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمود سه شنبه , 24 اسفند 1400 - 16:32

حالا چرا پاراگراف آخر رو پررنگ کردی 😁

بنده خدا سه شنبه , 24 اسفند 1400 - 18:08

حالا فهمیدی چرا هیچ عکس‌العملی به اون خبر نشون ندادیم؟
چون از همون اول معلوم بود یه نفر شما رو سر کار گذاشته.
منبعت تهش سوراخ بود :)))
قشنگ تابلو بود که هماهنگ نبودی، یا خودت “روشن” نبودی یا خبرت “آزاد” نبود:)))
اگر واقعا میخوای در مورد مفاسد تعاونی خاص مطلب بنویسی، تیم قبلی که اونجا بودند منبع انواع و اقسام مفاسد ریز و درشت بودند. البته چون شما به یکی-دوتاشون بدهی اخلاقی داری، اگر مدارک را بهت برسونیم بازهم یا خبر را نمیزنی، یا ما رو میفروشی، یا با اون مدارک واسه خودت منبع ارتزاق درست میکنی.
بد سابقه و غیر قابل اعتمادی وگرنه همونطور که قبلا هم گفتیم از تیم مدیریتی قبلی ایران خودرو و تعاونی خاص اسناد و مدارکی داریم که فاجعه‌ست. البته بزودی این اسناد را در اختیار یک رسانه آزاد قرار خواهیم داد و انشاالله نتایج انتشار آن اسناد را همه خواهند دید.