یعنی این مدیرعامل قانون بلد نبود؟ یا چی شد من که متوجه نشدم
نقطه سر خط؛ شوک بورس به مدیرعامل سایپا+سند
به گزارش خط بازار؛ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ بود که جواد توسلی مهر به عنوان مدیرعامل جدید سایپا انتخاب شد. انتخابی که به دلیل عملکرد بی نظیر وی در ایران خودرو دیزل امیدبخش روزهای خوب بود. وی که توانسته بود ایران خودرو دیزل را از شرکت یک ریالی زیان ده به شرکت ۷ هزار میلیارد تومانی سودده تبدیل کند، سه هدف کاهش هزینه تولید، افزایش تیراژ تولید و افزایش کیفیت محصولات را در دستور کار خود قرار داد.
توسلی مهر که به مدیر ۷ هزارمیلیاردی جاده مخصوص معروف شده در همان ابتدا یاران خود را به سایپا دعوت کرد. یارانی که غالبا در ایران خودرو دیزل همراه وی بودند و کارنامه موفقی نیز در حوزه مربوطه خود داشتند.
براین اساس تنها یک روز مانده با پایان سال ۱۴۰۲ و به شیوه غیرمتعارف، همزمان و به دور از انصاف معلم جاده مخصوص جای خود را به مدیر موفق تولیدمحورر داد؛ آقای دیزل به جای مهدی کاشان آمد؛ جوان پرانگیزه کاشانی جایگزین سید کاشان شد؛ شورحسینی به یدک برگشت؛ سلطان جاده مخصوص به سرزمین پارس بازگشت؛ چشم باشگاه به نور محمدی روشن شد و در نهایت میرزا جاده به جای ناظم سایپا منصوب گردید. با آغاز سال جدید نیز انتصابات در سطوح ستاد و شرکت های تابعه ادامه یافت ولی این بار با روش ملایم تر . چرا که انتصابات انتحاری سال قبل مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفته بود.
فارغ از نحوه و کیفیت این انتصابات یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که تمامی این انتصابات با حکم مستقیم و اختیار جواد توسلی مهر مدیرعامل سایپا صورت گرفته است. اختیاری که علی القاعده باید ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ اعضا هیات مدیره به مدیرعامل تفویض کرده باشند. این در حالی است که طبق نامه سازمان بورس به مدیرعامل سایپا مورخ ۶ فروردین ۱۴۰۳ مطابق دستورالعمل حاکمیت شرکتی ۱۱ وظیفه زیر از جمله انتخاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه غیرقابل تفویض می باشد.
به بیان دیگر انتصابات اخیری که توسلی مهر از ابتدای حضورش تاکنون انجام داده باید با نظر تمامی اعضای هیئت مدیره و صورتجلسه رسمی باشد در غیراین صورت تمامی این انتصابات باطل است و وجاهت قانونی ندارد. حال سوال این است که آیا مدیرعامل سایپا این انتصابات را با صورت جلسه رسمی اعضای هیئت مدیره انجام داده و یا مستقلا تصمیم گیری کرده است؟
منبع: خط بازار
برچسب ها :اردلان حسینی ، انتصابات انتحاری ، بورس ، جواد توسلی مهر ، خط بازار ، سازه گستر ، سایپا ، سایپایدک ، محمدعلی حیاتی ، مدیر 7 هزار میلیاردی جاده مخصوص ، مدیرعامل سایپا ، مهرداد معلمان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
خط بازار جان یک سری به زمان حضور تیم در مگقا بزنید شاید پرونده قضایی در کمیسیون معاملات پیدا کنید !!
با عرض سلام
چندین بار در همین پیامهای زیر مقاله (کامنت) عرض شد که مهندس توسلی مهر و مدیران همراهشان کار بسیار سختی در پیش دارند و این سختی از منظر کارشناسان این صنعت نه بخاطر مشکلات به ارث رسیده از مدیریتهای پیشین و نه بخاطر تحریمهای سخت و ناجوانمردانه قدیم و جدید اقتصادی بر علیه صنعت و اقتصاد و نهایتا مردم ایران میباشد.
این سختی بیشتر از ناحیه تحریمهای داخلی و ساختار ذهنی برخی افراد حتی برخی مسئولین تصمیم گیر و برخی افراد که به هر دلیل احساس میکنند حضور فرد یا افراد موفق همچون شخص مهندس توسلی مهر و گروه مدیریتی ایشان شاید و حتما عرصه را بر منافع شان خواهد بست ایجاد خواهد شد .
جهت تنویر افکار عمومی عرض میکنیم که این نامه اگر بدقت خوانده شود ایرادی شکلی از یک صورتجلسه تنظیمی و اصلاح آن گرفته شده و پس از رفع آن ایرادات شکلی ( و نه ایرادات قانونی) دوباره اصلاح و ارسال گردد .یعنی صورتجلسه ای تنظیم شده و در برخی موارد نیاز به اصلاح و ارسال مجدد دارد در این نامه همانگونه که مشخص است صورتجلسه ای تهیه شده و سازمان محترم بورس درخواست اصلاح برخی موارد را به استناد این بندها داشته و پس از رفع آن موارد درخواست ارسال مجدد کرده .
ودر خاتمه یادآور شویم که واحدهای نظارتی و بازرسی در کشور در همه حال در حال نظارت بر عملکرد مدیران ارشد هستند و اگر نبود صداقت و پاک دستی این گروه اطمینان داریم هر چند عملکرد این گروه در طی این سالها اگر نگوییم بی نظیر که باید اظهار کرد کم نظیر بوده و با حرف و کامنت یک نفر و یک تفکر خاص خدشه پذیر نبوده و نخواهد بود .
در پایان باز همان آرزوی همیشگی .
به امید ایرانی سربلند و سرافراز. که این تحقق نمییابد مگر با حمایت و کمک همه دلسوزان این کشور .
جناب اقاي سيد حق گو، كدام يك از منتصبين جديد رزومه قوي داشته اند كه قوي يا ضعيف بودن را بتوان تشخيص داد!
همه منتصبين در سطح مديران مياني سازمان تجربه و رزومه دارند و در حد مدير عاملي شركت هاي سايپا نيستند، واي به روزگار سايپا با اين انتصابات ضعيف ، مگر در گروه سايپا كم مدير ارشد و لايق وجود دارد كه بايد از خارج از سازمان اينچنين مديران ضعيفي منتصب شوند…
صادق عزیز مدل صحبتتون به کسایی میخوره که تابحال هیچ مدیر عامل ایرانی این سبکی رو ندیده ؟!؟ همه ما همینیم اگر شما مدیر عامل میشدید تیم مورد اعتماد و موفق خود در شرکت قبلی را برای تکرار موفقیت نمی آوردی شرکت جدید ؟ شایدم ترجیح میدادی از مدیران ارشد موجود رزومه بگیری و بررسی کنی و همان نتایج ضعیف قبلی را تکرار کنی !؟! در اینکه شرکتهای بزرگی چون سایپا ایران خودرو مدیرانی لایق و کارآمد وجود دارد هیچ شکی نیست اما با کمی ملاحظه در انتصابات ایرانی پی میبریم که مدیران این پستها بر اساس لیاقت ها تعیین نمیشوند و گزینه اعتماد خیلی بیشتر از رزومه تاثیر گذار است .
شما که خوب قوانین میدونید راهنمایی فرمایید که چگونه است در دو سال گذشته در خاور حداقل بالغ بر دویست میلیارد تومن تجهیزات عمومی کامپیوتری بدون برگزاری مناقصه عمومی و با ترک تشریفات فقط با امضا دو نفر و فقط از یک شرکت خاص خریداری گردیده شده مگر شرکت خاور مدیریت تدارکات نداره؟چه ضرورت خاصی بوده که تجهیزات عمومی کامپیوتر بدون مناقصه انجام شده آیا خط بازار سهامداران خاور نباید دلیل بر عدم مناقصه و رقابت قیمت رو بدونند فعلا اینها رو جواب بده تا بحث رو ادامه بدیم دوست عزیز(لیست خریدها به ریز قابل اعلام است و مستندات در مدیریت مالی دیزل موجود است)
برادر حق گو به نظر نمی رسد نکته ی مطلب نشان دادن درخواست اصلاحیه صورتجلسه و عطف به این و آن باشد. در واقع محتوای نامه ی بورس از جهت معرفی و برشماردن موارد غیرقابل تفویض به مدیرعامل قابل بررسی است نه به عنوان صرفا اصلاحیه یک صورتجلسه.
از كدام سابقه كم نظير صحبت ميكنيد؟ تيم جديد كه در حد مديران مياني شركت هاي درجه سوم سايپا هم رزومه ندارند! با رزومه در حد رييس اداره سايپا شدند مدير عامل شركتهاي سايپا
ملاك تغييرات هم مثل هميشه باند بازي است
خدا بداد سايپا برسد
اقاي توسل براي انتصاب اقوام و دوستانش مطمئنا مستقل تصميم گرفته
ظاهرا آقای توسلی مهر و عوامل بالا دستی ایشان، آنقدر برای عزل و نصب در گروه خودرو سازی سایپا شتاب زده عمل کرده اند که وضایف اصلی، رعایت قوانین و مسئولیت های اجتماعی خود را از یاد برده اند. ً به داد مردم برسید ً
عملکرد اولیه غیر حرفه ای بدون توجه به مصوبه نشان دهنده دستپاچگی و شایدم دستوری بودم عزل نصب هاست
حکایت ناصرالدین شاه و عمه اش !!!
جناب مصطفوی عزیز مدیرعاملهای قبلی تلاش کردند نشد، ولی مدیر ۷ هزارمیلیاردی جاده مخصوص کرد و شد !!!
همواره مبارزه با مافیای ضعف و ناکارآمدی نیاز به یک ساختارشکنی و زره آهنی برای مبارز دارد که مهندس توسلی مهر به عنوان تنها مبارز این سالها تا همینجا برای ایجاد این شور در سایپا باید تقدیر بشه . اینکه شما در جایگاه ارشد یک گروه بتونی دست رد به انتصابات و توصیه های مدیران سیاسی بزنی هنری است که جناب توسلی مهر در ایران خودرو دیزل هم داشته است. به جرات میتوانم بگویم برعکس مدیر عامل جدید ایران خودرو دیزل 90 درصد مدیران منتصب گروه سایپا از روی عملکرد خوب انتخاب شده اند و هیچ توصیه ای پشت آن نخوابیده است پس خواهشمندم مسیر بهتری برای دوستی با مدیر ۷ هزارمیلیاردی جاده مخصوص پیدا کن …
تکرارحکایت ناصرالدین شاه و عمه اش در صنعت خودرو !!!
جناب مصطفوی عزیز مدیرعاملهای قبلی تلاش کردند نشد، ولی مدیر ۷ هزارمیلیاردی جاده مخصوص کرد و شد !!!
همواره مبارزه با مافیای ضعف و ناکارآمدی، نیاز به یک ساختارشکنی و زره آهنی برای مبارز دارد که مهندس توسلی مهر به عنوان تنها مبارز این سالها تا همینجا برای ایجاد این شور در سایپا باید تقدیر بشود. اینکه شما در جایگاه ارشد یک گروه بتوانی دست رد به انتصابات و توصیه های مدیران سیاسی بزنی هنری است که جناب توسلی مهر در ایران خودرو دیزل هم داشته است. به جرات میتوانم بگویم برعکس مدیر عامل جدید ایران خودرو دیزل 90 درصد مدیران منتصب گروه سایپا از روی عملکرد خوب انتخاب شده اند و هیچ توصیه ای پشت آن نخوابیده است پس دوست عزیز خواهشمندم مسیر بهتری برای دوستی با مدیر ۷ هزارمیلیاردی جاده مخصوص پیدا کن …
توسلی به جعفر سمیعی چه حکمی در سایپا داده است؟
آقای راشدی و اردلان حسینی. تا مدیر پشتیبانی شبکه ارائه خدمات رو عوض نکنی نمی تونی امداد رو نجات بدی.
توسلی مهر نه تنها با هنری که داره به توصیه های مدیران سیاسی گوش نمیده، بلکه تبحر خاصی در نقض قوانین حاکمیتی داره ( کمتر جملات قصار بگید)
فکر میکنم شما کمی عجولانه در مورد واحدهای نظارتی قضاوت کردی وگرنه اگر نقض قانونی حاکمیتی اتفاق می افتاد
با سلام
چون چند دوست عزیز بنده را مورد خطاب قراردادند ادب حکم بر پاسخ میدهد.
باور کنید بنده مقام سخنگویی شرکت سایپا را ندارم اما کارشناسی هستم منتقد ولی منصف و از جاده انصاف تحت هیچ شرایطی خارج نخواهم شد و به ایرانی بودن خود و کشورم و مردمم افتخار میکنم و آرزویی جز بهترینها را برای کشورم و مردمم نداشته و نخواهم داشت.
و اما خلاصه پاسخهای بنده البته به سوالات واقعی و درست نه مبنای شنیده ها و مسائل ذهنی برخی همچون خرید و …که از حوصله این مطالب و علاقه مندان صنعت خارج است چون پایه و اساسش مبنای شنیدیم و چنین گفت و اگر و شاید بوده و متاسفانه در برخی از دوستان شاید از روی دلسوزی گفته میشود که آخرت خودرا فدای شنیده ها میکنند. و اما بعد .
متن نامه کاملا مشخص است و هیچ تفسیری ندارد .ایراد شکلی شاید همان که فرمودید در آن زمان برخی موارد فراموش شده که حتما اصلاح و دوباره فرستاده شود بند آخر این نامه بود و قابل تفسیر نیست .
اگر آشنا به مدیران انتخابی مهندس توسلی مهر باشیم .خواهیم دید که همه این عزیزان مدیرانی لایق و دارای کارنامه قابل تحلیل و اثبات هستند و در آینده ای نه چندان دور ثابت میشود این مدعا .
فرمودید که آیا در شرکت سایپا مدیران لایق و توانمند نبوده و … اولا چه کسی منکر این موضوع بوده و عملکرد مهندس توسلی مهر نیز شاهد بر این مدعاست مگر چند مدیر عامل و شرکت توسط مهندس توسلی نهر تغییر کردند ؟ و یا سوال بهتر اینکه چند شرکت بزرگ و کوچک در مجموعه سایپا وجود دارند و چه تعداد از آنها تعویض شدند ؟ اینکه نهایت ۵ یا ۶ شرکت با تعویض مدیران عامل مواجه شدند آیا تغییرات اتوبوسی بوده ؟ عزیزان واقعیت را میتوان به اشکالی که دوست داریم نشان دهیم اما واقعیت را نمیتوانیم پنهان کنیم .
استفاده از مدیری که سالها بهنرین عملکرد را در این صنعت داشته و در راس هیئت مدیره این شرکت تلاش بی وقفه داشته و یا اعجوبه صنعت در شرکتی که محور اصلی تولیدات دیزل بوده و یا مدیری که طی ۱۰ روز مشکلات اتوبوسرانی را با پشتکاری عجیب و طبق اعتراف مدیرعامل محترم اتوبوسرانی در شبکه خبر حل کرد و …
پس هیچ اتوبوسی در معیت مهندس توسلی مهر و این محدود مدیر موفق و جوان و با تجربه و مهمترین شاخصه جمعشان پاک دست نبوده و نخواهد بود .
پس باز همان آرزوی همیشگی بنده.
ایرانی سربلند و سرافراز و مردمی که بهترینها حقشان بوده و هست .
معلمان سازه گستر
حسيني پور باشگاه
عليزاده زامياد
معظمي يدك
راشدي همراه خودرو
موسوي سيتروئن
صادقي كاشان
ناظمي رنا
يميني فر سايپا
كرمي سايپا
محمدي سايپا
حسين نژاد ديزل
ادياني پارس خودرو
و ده ها مدير و معاون شركتهاي زير مجموعه تغيير كردند
ايا تغيير اين افراد با اين تعداد زياد در مدت كمتر از دوماه اسمش تغييرات اتوبوسي و باند بازي نيست!
پاسخ سيد حق گو
معلمان سازه گستر
حسيني پور باشگاه
عليزاده زامياد
معظمي يدك
راشدي همراه خودرو
موسوي سيتروئن
صادقي كاشان
ناظمي رنا
يميني فر سايپا
كرمي سايپا
محمدي سايپا
حسين نژاد ديزل
ادياني پارس خودرو
ضيائي فسا
و ده ها مدير و معاون شركتهاي زير مجموعه تغيير كردند
ايا تغيير اين افراد با اين تعداد زياد در مدت كمتر از دوماه اسمش تغييرات اتوبوسي و باند بازي نيست!
کدوم مدیرعامل 12 روز ول میکنه میره چین؟؟؟؟ تیموری شاهین سوار میشد جواد خان چانگان 55 سوار میشه اونم از خط ویژه!!! دو ماه گذشت امام جوادتون چه گلی زده؟
چرا اینقدر مجیز میگین؟؟ بخدا فردا اینم بره شماها که الان پاچه خواری میکنید پشت سرش حرف خواهید زد….
سودی که باهاش ایشون مطرح شده اگر حاصل قیمت دستوری بود درسته نه با بازار بدون رقیب و قیمت تمام شده
همگی این مدیران باید برای همیشه خداحافظی بکنند .
مسیر گرانی و رانت . درآمد محسوب نمیشود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 23 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۳