اقتصاد سایپا بیات شد/شیخ به زودی تغییر می کند؟

ناکارآمدی نظام تامین مالی و کمبود نقدینگی دو مشکل اصلی خودروسازان به ویژه سایپا است.
کد خبر : 91716
تاریخ انتشار :پنجشنبه 20 دی 1403 - 0:34

به گزارش خط بازار؛ ناکارآمدی نظام تامین مالی و کمبود نقدینگی دو مشکل اصلی خودروسازان به ویژه سایپا است.

در دوره جواد توسلی مهر مسئولیت قائم مقام مالی و اقتصادی سایپا به غلامرضا چنانه جغرافی دان معروف سپرده شد که به اذعان بسیاری نتوانست در حوزه مالی و اقتصادی مطلوب عمل کند. حضور چنین فرد ضعیفی در حوزه مالی و اقتصادی خواسته و یا ناخواسته خیانت به صنعت خودرو است. البته چنانه فرد سالمی است ولی عدم تخصص کافی زمینه را برای حیف منابع و ضرر به کل گروه مهیا می کند.

این در حالی است که هنوز در دوره شیخ زاده قائم مقام جدید مالی و اقتصادی سایپا مشخص نشده است. هرچند که شیخ زاده، گزینه نهایی انتخاب کرده ولی تاکنون حکم صادر نشده است.

در سایه این تعلل، خبرهای خط بازار حاکی از آن است که شیخ زاده یکی از معاونان چنانه را تغییر داده و علیرضا بیاتی رییس اداره مجامع سایپا را به عنوان معاون اقتصادی منصوب نموده است.

به گزارش خط بازار؛ ظاهرا کوروش پرویزیان رئیس هییت مدیره سایپا چندان با این انتصاب موافق نبوده که در صورت صحت این خبر، زمینه برای ایجاد اختلاف بین اعضای هیئت مدیره ایجاد می شود.

تقویت و کارآمدی تیم هییت مدیره سایپا شرط لازم برای موفقیت این شرکت است. به همین علت علاوه بر حضور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سایپا متخصص و تازه نفس قطعا تغییر شیخ عطار با ۳۸ سال سابقه و سهیل نژاد با کم ترین تخصص مربوطه می تواند جان تازه ای به تیم مدیریتی سایپا دهد.

منبع: خط بازار 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 22 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
رضا پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۷:۰۳

معاون مالی و اقتصادی سایپا چه ربطی به شیخ عطار دارد شیخ عطار هیت مدیره و معاونت شرکت های گروه و فردی متخصص در حوزه تولید و سالیان زیادی در سایپا و معاون وزیر بوده و دارد سالم کار میکن و باج به هیچ کس نمیده افراد سالم خواهشنا نزنید چی دزدان ترسیدن 😍😍😍😍

مهدی پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۹:۰۴

ادعای مخاطب:

این متن را قبلا هم نوشتم ولی خط بازار منتشر نکرد چون به نظر میرسه عطار سایپا خیلی اینجا هوادار داره. از تخصص و سالم کار کردن عطار همین بس که تنها تیروان ایجاد شده با اصرار ایشان، شرکت بهران موتور بود که با مدیر عامل این شرکت آقای ر.ص دوستی دیرینه از زمان دانشگاه داشتند. به شکلی که از مگاموتور که خودش تولید کننده بود (دقت بفرمایید، تولید کننده ) – نه مانند سازه گستر که واسطه است- خط اکسل را گرفته و به بهران موتور منتقل کردند تا بهران موتور بشود تیروان. تا اینجا به ظاهر مشکلی نیست ولی وقتی میبینیم که مگاموتور تمام نیروهای اکسل را حفظ کرده و بهران موتور برای اینکه بشود تولید کننده شماره یک، مجبور بود از یک شرکت 400 نفری تبدیل به یک شرکت 1000 نفری بشود و این یعنی تا همینجای کار 600 نفر نیروی اضافی در گروه جذب شده، حالا هزینه های حمل اکسل از گلپایگان به تهران و هزینه های ارسال مواد اولیه از تهران به گلپایگان بماند!!
واقعا تعجب میکنم از دوستانی که بی خبر از همه جا

احمدی پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۷:۵۰

سایپا دیگه داره کم کم از دست میره طرف رئیس برگزاری مجامع سایپا هست یهوووووییییی یه شبه با چه تخصصی میشه معاون اقتصادی گروه سایپا . خدایا خودت رحم کن بهمون
اون یکی فوق دیپلم شیمی داره میشه معاون
اون یکی پدر خانم خوب داره میشه مدیرعامل

از همه قشنگ تر اون بزرگوار معاون منابع هستش که با افتخار می گه بنده دیپلمه هستم

خدایا خودت به داد سایپا برس

سایپایی جمعه , ۲۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶

آقای بیاتی مدیر امور مجامع شرکتهای گروه سایپا از مدیران خوشنام و متخصص گروه سایپا است و با بیش از ۲۶ سال سابقه که ۲ سال در گروه ایران خودرو و ۲۲ سال در مدیریتهای معاونت اقتصادیبوده است. اشراف کامل به شرکتهای گروه سایپا دارد.
همچنین در چندین ماه گذشته ایشان عملا نقش قائم مقام معاونت اقتصادی را داشته که این انتصاب غیر سیاسی مانند انتصاب آقایان گلمحمدی، منافی،
و … باعث ایجاد موجی از امید در داخل سایپا شده است.
بهرحال رویکرد آقای شیخ زاده در انتصاب مدیران توانمند و غیر سیاسی از بدنه گروه سایپا که دلسوز گروه هستند انشالله برکات بیشتر از معاونین سیاسی مانند آقایان …. برای گروه و صنعت خواهد داشت.

دلتنگ پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۷:۵۳

فعلا که داماد شیخ جونی پست گرفته

شهاب پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۷:۵۵

شرکت مگاموتور چندین سال بانده های فساد در بر گرفته خود مدیر عامل مگا داماد یک بزرگواری در بیت آقا اما ادم سالمی ولی حریف این دزدان نشد چون فساد در مگا مثل یک سرطان پخش شده ادمهای سالم بیرون کردن و افراد فاسد سمت دادن برای نجات مگا باید پاکسازی شود فیلا باند جابری دارن برایش خوش خدمتی میکن مانند آرایشگری و علی وفا و محمود خوش فهم اینها برای زدن مدیر عامل تولید را دستکاری میکن به دستور آرایشگری

hasssan پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

چنانه جغرافی دان نیست . جغرافی دان مدیر عامل سایپا دیزل است.

حسن پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

همشون جغرافی و تاریخ خوندند 😁😁 نگران نباشید کاربلد جایی پیدا نمیکنید/ راستی یه سری به یدک بزنید تازگی‌ها اتفاقات جالبی افتاده آقای شیخ زاده چشمتون روشن

کاربر پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

شیخ معظل خودروسازی هست در همه شرکت ها گماشته های متخلف یا بی سواد داره که از همشون حمایت می‌کنه در سایپا لجستیک که مدیر متولد ۱۳۶۸ با اولین تجربه و مدرک تحصیلی فقه و حقوق اسلامی

hamid پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹

هیچ یک از اعضای هیئت مدیره تو انتصاب معاون ها و مدیرعامل های زیرگروه نقشی نداشتن . نه امروز و نه هیچ دوره دیگه ای. چقدرم اخه شیخ مشورت پذیره. تک رو تر از اون نداریم. انتخاب هاش رو ببینین. ثانی رو برمیدارن میبرن کاشان. اگر اعتقاد داری بهش که پارس بود دیگه‌ . اگر نداری چرا میبری کاشان. اون از گل محمدی که اصلا اینکاره نیست میزاره زامیاد. اون از بهمن که میبره پارس بدون یک روز تجربه مدیرعاملی. باقی رو هم که جرات نداره دست بزنه.

پیرو حق پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

هر کی سالم کار میکنه منافع دزدان رو به خطر می اندازه ، مهندس شیخ عطار اصلا اهل زد و بند نیست و از هیچ کس هم طرفداری نمیکنه خود من به چشمام دیدم درباره یه نفر ازش پرسیدن اصلا اظهار نظر نکرد. واقعا لقب مهندس برازنده این آدم کارشناسه ایکاش همه مثل ایشون بجای رابطه اهل ضابطه بودن

hamid پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴

شیخ عطار ادم سالم و متخصصی بوده و هست. علت اینکه خط بازار اینقدر میگیره روش اینه که باج به احدی نداده تا حالا. در ضمن در شیخ عطار تو انتصاب هیچ زیرمجموعه ای نقش نداشته و ندارد.اگرم بود شیخ زاده هم ادم مشورتی نیست . مشکل اینجاست که شیخ عطار جواب باج خواهی مصطفوی رو نمیده‌ . شما هرکیو دیدی خط بازار سیاهش میکنه بدون سالمه و چیزی نتونستن ازش پیدا کنن. اگر دیدی سیاه نوشت و بعدا سفیدش کرد بدون طرف واریزی رو برا مصطفوی انجام داده. مرد باش منتشر کن

farid پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

بهتره آقای مهندس مجید انصاری مگاموتور رو بزارن هیئت مدیره ایران خودرو . راه نجات لجستیک و تامین هر کمپانی هست ایشون.خدا عمرشون بده سالها تجربه و کوله باری دانش

علی پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷

تنها فرد متخصص سایپا و فرد با تجربه و مدیر سالم و نوانمند شیخ عطار می باشد چنانچه از تجربیات ایشان استفاد نگردد دیگر باید فاتح سایپا و مدیران سالم را خواند

ثنا پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

شیخ نکنه خودتی پیام گذاشتی آخه فقط خودت میتونی به گند کاریات بگی تجربه

حسن پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

فاتحه سایپا خیلی وقته خونده شده برادر/ کجای کاری ؟؟؟

مهدی پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱

بهترین تغییر در سایپا هیات مدیره ناکارامد و غیر تخصیص سهیل نژاد هست اصلا چگونه امده با این سن شده هیات مدیره !

بنده خدا پنجشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷

علیرضا بیاتی ، شخصی که از کارشناسی در سایپا کار کرده و دو دهه از عمر خودش و در معاونت اقتصادی گذرونده ، خیلی سرتر از ادمهای سیاسی هست که از بیرون به قصد رزومه سازی و لابی به شرکت سایپا میان .

عبدی جمعه , ۲۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

با سلام
تو رو خدا ببین سایپا دست کی افتاده

عبدی جمعه , ۲۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷

اگر میخوای واقعا سایپا رو درست کنی چارت سازمانی کل گروه رو درست این همه مدیر و این همه معاون این همه حدم خشم آخه برای چی
چه خروجی دارن
بعد برو جلوی فساد رو بگیر برو ببین در حد رییس ددرن زدو بند میکنن
بابا درست کردن سایپا کاری نداره ولی میدونم کار ادم کار درست هست

ید اللهی جمعه , ۲۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

با توجه به دستور مدیر عامل برای برگشت چارت به ۱۴۰۰.شاید اینجا مثل ایران خودرو بشه

نظرات بسته شده است.

css.php