اقای خط بازار خواهشاااا پاک و ادیت نکن پیام های سایپا اذین رو
معارفه مدیرعامل جدید سازه گستر/توصیه مهم شیخ عطار به خودش
به گزارش خط بازار؛ طبق پیش بینی های قبلی با حکم علی شیخزاده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، شهرام صالحی بهعنوان مدیرعامل جدید شرکت سازهگستر سایپا منصوب و مراسم معارفه وی با حضور اعضای هیات عامل، معاونان و مدیران شرکت سایپا و شرکت سازه گستر برگزار شد.
محمدرضا شیخ عطار، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حوزه شرکت های تولیدی و تامین در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت سازه گستر، گفت: ذات کارگروهی در شرکت های هلدینگ حضور نیروهای جدید و بهره گیری از توان و پتانسیل آنها است و در سایپا نیز این آمدن و رفتن ها مرسوم بوده و باعث رشد خواهد بود.
وی با بیان اینکه قسمت اصلی و توفیق گروه سایپا در رضایت مندی خریداران و داشتن حضور موثر در رقابت، به عملکرد شرکت سازه گستر مربوط است، افزود: البته مشکلاتی در حوزه تامین به دلیل موضوعات مختلف وجود دارد که باعث افزایش هزینه ها خواهد شد و در این صورت رقابت بسیار سخت می شود لذا باید به نحوی برنامه ریزی انجام شود که بتوانیم با عبور از مشکلات شرایط را برای زنجیره تامین و شرکت های قطعه ساز مهیا کنیم.
شیخ عطار تاکید کرد: وجود مشکلات تامین باید به صورتی مدیریت شود که فشار صرفا بر روی قطعه سازان زنجیره تامین نباشد و با اصلاح مسیر بتوان هم قطعه سازان رضایت داشته باشند و هم خودروساز بتواند تامین به موقع داشته باشد و محصولات خود را عرضه کند و منفعت دو سویه ایجاد شود بر این اساس هزینه شرکت های زنجیره تامین گروه سایپا باید به صورت مستمر بررسی شود.
وی افزود: شرکت سازه گستر باید پیشرو در تامین باشد بر این اساس با بازنگری در فرآیند زنجیره تامین به خصوص در شرکت های درجه یک گروه سایپا، مشکلات بررسی و در حوزه هایی که مشکل وجود دارد بازبینی انجام شود و در این صورت مسیر سرمایه گذاری و تعیین قیمت مشخص خواهد شد و بر این اساس قطعاتی که از شرکت های گروه سایپا تامین می شود بهترین کیفیت را داشته باشد.
عضو هیات مدیره گروه سایپا نگاه متقابل دو طرفه سوددهی برای همکاران تجاری و شرکت های قطعه ساز گروه سایپا را ضروری دانست و گفت: درآمد حاصل از این فرایند باید به صورت سیستمی برنامه ریزی شود تا به توسعه تمامی مجموعه ها منجر شود.
وی تصریح کرد: در شرکت های تامین گروه سایپا باید هزینه هایی که در اثر کمبود قطعه ایجاد می شود تبیین شود و با تلاش و برنامه ریزی دقیق از بروز این چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.
قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیروهای جوان سازه گستر را عناصر مهمی در زنجیره تامین گروه دانست و گفت: جوانان شاغل در سازه گستر، مدیران آینده گروه سایپا هستند و باید با دلسوزی و تعهد و همچنین کسب تخصص و تجربه علاوه بر انجام وظایف خود، این مسیر را طی کنند و با تعریف برنامه ها و پروژه های جدید علاوه بر تامین داخلی در بازار قطعات یدکی نیز بتوانند مسیر را به خوبی مهیا کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه صنعت خودروسازی بهره گیری از مزیت ها و ظرفیت ها است لذا مباحث خودکفایی را باید خیلی بهتر و دقیق تر از گذشته دنبال کنیم.
گفتنی است، شهرام صالحی از دانشآموختگان مهندسی صنایع دانشگاههای صنعتی شریف و علم و صنعت است. وی با ۲۷ سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو، از مدیران باسابقه و متخصص در این حوزه به شمار میرود. صالحی در طول فعالیت حرفهای خود در زمینههای برنامهریزی تأمین و تولید، لجستیک، خدمات پس از فروش و مدیریت زنجیره تأمین نقشهای کلیدی ایفا کرده و در گروه صنعتی ایرانخودرو سمتهای مدیریتی متعددی بر عهده داشته است که برخی از مهمترین مسئولیتهای پیشین وی عبارتند از مدیر برنامهریزی تأمین و تولید ایرانخودرو، معاون تأمین، ساخت و خودکفایی ساپکو، مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران، معاون سیستم جامع تولید ایرانخودرو و رئیس هیأت مدیره و قائممقام مدیرعامل ساپکو.
به گزارش خط بازار؛ با توجه به تغییرات مدیریتی در سازه گستر به نظر می رسد چند پیشنهاد برای بهبود عملکرد این شرکت و همچنین محک مدیران جدید موثر است:
۱- همانطور که شیخ عطار در این جلسه عنوان نمود، تغییرات و روی کارآمدن نیروهای جوان و تازه نفس سبب رشد می شود پس بهتر است برای رشد حوزه تامین سایپا، وی اول از خودش آغاز کند و بعد از گذشت بیش از ۳۷ سال سابقه ارزشمند، با خودروسازی خداحافظی کند و عرصه را به کمتر پیرمردها واگذار نماید تا حوزه تامین نفس تازه ای بکشد.
۲- در تعامل با قطعه سازان، اعتبار شخصی مدیران خودروسازی حرف اول را می زند. اعتباری که پشتوانه آن رفاقت توام با حفظ اصول کاری است. لذا هر چه رفاقت با قطعه سازان در چارچوب قانون بیشتر باشد، تعامل آنان نیز در راستای منافع خودروسازان بیشتر خواهد شد.
۳- پیشنهاد می شود به منظور رصد تحولات و محک مدیران تازه نفس، نحوه تعامل عملکرد قطعه سازان با سازه گستر به صورت گزارش ماهانه منتشر شود تا افکار عمومی رفتار قطعه سازان را بتوانند ارزیابی کنند.
۴- باید مراقب دلالان میانی بود به ویژه افرادی که زمانی در خودروسازی بوده ولی در حال حاضر در قطعه سازان خصوصی لانه کرده اند. از دلال رشتی استانبولی گرفته تا مدیران بنفش.
منبع: خط بازار
برچسب ها :سازه گستر ، سایپا ، شهرام صالحی ، علی شیخ زاده ، محمدرضا شیخ عطار ، محمدعلی حیاتی ، مدیرعامل سازه گستر
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
اقای شیخ زاده رسیدگی کنید خواهشاااا.سایپا اذین کارگران واقعااااا با شرایط سختی کار میکنن…الان ترس افتاده تو دلشون دارن خود شیرینی میکنن که همه چی عالی هستش تو شرکت سایپا اذین
یه سری مدیر تو شرکت سایپا آذین واقعاااا هیچ تخصصی ندارن .حقوق بالا دریافت میکنن.شرکت جواب گوی حقوق اهدایی کارگران نمیشه.شرکت سایپا هر چی اعلام میکنه کل گروه باید بده.اهدایی پاداش .ولی شرکت ما آنقدر مدیر رئیس الکی داره نمیتونه تامین کنه حقوق اهدایی کارگران رو بخاطر همین بچه ها دست به اعتصاب میزنن …اقای شیخ زاده عزیز خط بازار عزیز کمک کنید.حق الناس دارن میکنن
اقای خط بازار عزیز توروخدا پاک نکن
من از خانواده شهدا هستم.شهید دادیم باید حق مونو از این افراد که الکی با ریا کاری تو شرکت دارن حق کارگرو میخورن مبارزه کنیم.اقای آرین منش که هیچ تخصصی تو رشته صنعت خودرو یا صندلی نداره تو شرکت سایپا اذین چیکار میکنه حقوق بالا دریافت میکنه.مردونگی کنید پاک نکنید پیام منو بزار به گوش مسئولین برسه.سپاس فراوان از خط بازار عزیز …توکل بخدا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4