اختصاصی خط بازار؛

محبوبیت خودروهای الکتریکی چینی در دنيا

خودروسازان خارجی از دهه نود بر بازار خودروی چین تسلط داشتند و در سال‌های گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بازار در اختیارشان بود. این سهم در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ به ۵۲ درصد کاهش یافته است. امسال در بازار خودروهای الکتریکی، به جز تسلا هیچ نام خارجی در بین ده خودروساز برتر نیست.
کد خبر : 37729
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

به گزارش خط بازار خبرگزاری رویترز در گزارشی تحلیلی از قدرت گرفتن خودروسازان چینی در بازار ماشین‌های الکتریکی چین خبر داده و می‌گوید که شرکت‌های خارجی قافیه را به تولیدکنندگان داخلی باخته‌اند.

خودروسازان خارجی از دهه نود بر بازار خودروی چین تسلط داشتند و در سال‌های گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بازار در اختیارشان بود. این سهم در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ به ۵۲ درصد کاهش یافته است. امسال در بازار خودروهای الکتریکی، به جز تسلا هیچ نام خارجی در بین ده خودروساز برتر نیست.

پرفروش‌ترین شرکت BYD است و امسال ۳۹۰ هزار دستگاه ماشین فروخته که سه برابر فروش تسلا است. فولکس‌واگن در این رتبه‌بندی در مقام پانزدهم است.

خریدارانی که این خبرگزاری با آنها مصاحبه کرده می‌گویند ماشین‌های چینی با شیوه زندگی آنها همخوانی بیشتری دارد. منابع نزدیک به فولکس‌واگن و جنرال‌موتور به رویترز گفته‌اند که یکی از دلایل کم اقبالی به محصولات این دو کارخانه این است که آنها بیشتر سلیقه آمریکایی و اروپایی را در نظر داشته و بر قدرت و سرعت تاکید بیشتری کرده‌اند.

این در حالی است که ماشین‌ها در ترافیک بسیار سنگین شهرهای بزرگ چین به ندرت سرعتشان از ۶۰ کیلومتر در ساعت بیشتر می‌شود و رانندگان در عوض ترجیح می‌دهند بتوانند با اتصال تلفن همراه خود به ماشین از امکانات دیجیتال بیشتری برخوردار شوند.

مدیر یک شرکت مشاوره صنعت خودرو به رویترز گفته که بازار خودروهای الکتریکی تنها بخشی است که در حال رشد است و سهم خودروسازان خارجی از این بخش کمتر از بیست درصد است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.