یک تجارت اخلاقی در جاده مخصوص؛

ماجرای وزیر عاقل صمت و متخصص باهوش خودروسازی

چشم صدها نفر از فعالان خودروسازی به مجمع سالیانه ایران خودرو و سایپا است تا ببینند وزیر عاقل صمت چه تصمیمی برای آینده این دو شرکت می گیرد.
کد خبر : 56962
تاریخ انتشار :پنجشنبه 29 تیر 1402 - 9:22

به گزارش خط بازار، طی یک و نیم سال گذشته سایپا با سه چالش“کمبود نقدینگی”،“عدم یکپارچگی زنجیره تامین”،”مشکل درآمدزایی” روبرو بوده که با تدبیر هوشمندانه تیم مدیریتی و همراهی شرکت های تابعه بخش قابل توجهی از این امور حل و در مسیر بهبود قرار گرفته است.

اولین اقدام تقویت منابع مالی گروه بود. در این زمینه تیموری دست یمین خود را به دست شریف بانک تجارت داد و پایه یک همکاری برد_برد و بر مدار اخلاق را طراحی کرد. در زمانی که شبکه بانکی دست خودروسازان را بسته بود بانک تجارت رفیق روزهای سخت سایپا شد و در قالب تفاهم نامه های اعتباری ارزی و ریالی کیان خودروسازی را حفظ کرد.

به موازات این امر و به منظور کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، سایپا یکپارچه سازی زنجیره تامین را در دستور کار قرار داد و با جسارت طرح تشکیل تیروان ها را مجددا احیا کرد. تشکیل تیروان یکی از راه های موثر در بهینه سازی زنجیره تامین، افزایش بهره وری و کاهش فساد است که مخالفان رانت خوار و دلال خاص خود را در شرکت های تامین کننده دارد. ولی تیموری با جسارت خود و همراهی شرکت های زیرمجموعه توانست چندین تیروان در مگاموتور، سایپا پرس، طیف و … را تشکیل دهد.

همچنین در کنار تقویت منابع مالی و کاهش هزینه ها سایپا افزایش درآمد شرکت های تابعه را آغاز کرد. در این خصوص تیموری بر پایه نگاه بخش خصوصی مآبانه و حرفه ای خود تصمیم گرفت، اختیارات مختلفی به مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه به منظور درآمدزایی دهد. ورود شرکت های مختلف به حوزه افتر مارکت و فروش مستقیم قطعات در بازار، تامین مواد و بازرگانی مستقل از ستاد از جمله اقداماتی بود که برکات زیادی را در شرکت های مختلف از جمله سایپا دیزل، سایپا یدک، سایپا سیتروئن، زامیاد و … به همراه داشته است.

این سه اقدام استراتژیک به طور نسبی سایپا را از گرداب مشکلات مختلف از جمله کسری قطعه، کاهش تولید و … نجات داد و به سلامت به مجمع سالانه رساند که ماحصل آن تایید متخصصان، رضایت سهامداران و تثبیت سیاسیون شده است. این توفیقات همگی در سایه هوش سیاسی و مدیریتی تیموری، همراهی مدیران ارشد گروه و زحمات کارگران خط تولید است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 17 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سید حق گو پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

سلام ميگما. این پیشنهاد منو یوی نیست بده آقای وزیر عاقلمون .آقا این مدیرهایی هستن که جدیدا یکی دوتا مد کردن کار میکنن و رکورد میزنن و خلاصه کلا تو فکر کار هستن و نه باندی و نه هیچ ارتباطی و پشت پرده ای و فقط میگن ما سرباز مملکت و مردم و نظام هستیم و …من میگم حالا که قبلی ها پیشنهاد منو قبول نکردن و فقط ایجاد مشکل کردن سر راهشون و استاندارد ۸۵ گانه خواستن و که دایملر نمیتونه پاس کنه و خلاصه که چرا ماشینهای ۶۰ سال پیش رو تولید میکنی و ماشین روز نمیاری و خلاصه دست دوم بهتره و تولید چیه و …آقا ما گفتیم بگیرین یا بیارین تو تلویزیون اعتراف کنن که دلیل تخریب بیشتر مدیرای خودرو سازی توسط اینا چی بود هی رفتن پشت آمار واقعی تولید و رکوردهای عجیب و غریب و اشتغال و …این حرفها قايم شدن و هیچ کاری جز تولید نکردن و …. خوب قبلی ها گوش نکردن و فقط تا تونستن و از دستشون بر آمد اختلال ایجاد کردن و قوانین دست و پا گیر و بیشتر کردن و تهدید و …ولی پیشنهاد منو انجام ندادن ‌حالا که وزیری آمده که هم عاقله و هم … خلاصه گوش کنه برای عبرت سایرین هم شده که نکنه خدای نکرده بخوان ثابت کنن گوش کردن به منویات آقا شدنیه و میشه و میشه .حالا از مپنا هی آدم غیر مرتبط بیاریم و خلاصه همین یکی دوتا مدیر پاک دست رو هم بذاریم کنار و چهارتا غیر مرتبط اما رفیقمون رودبیاریم .اصلا با توسل و این حرفها نباید تساهل و …کنیم .چه معنی داره .انتخاب کنید از مپنا و اصلا هم نبینید این مدیرای با تجربه پاک دست و رکورد شکن رو ‌….ممنون

استاندارد پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

سلام ببین این چرندیات دیگه راه به جایی نمیبره تیموری و تیمش کارشون تمومه از جابری و ناصری و کهن پور و معلمان و فروغی بگیر برو تا پایین. میدونی تولید سایپا ۳۰ درصد افت کرده و دیگه جرات عدد سازی نداره؟ تیر وان هم که چرندی بیش نیست و هنوز نه به بازه نه داره.

کارگر خط تولید پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

سلام و عرض احترام این نشریه اینترنتی خط بازار فقط و فقط به نشر اکاذیب و مزخرفات تن میده چونکه فقط هر طرف که پول باشه پرچمش همون طرفه یکم حیا و خجالت هم خوب چیزیه بخدا هر نونی خوردن نداره آقای سر دبیر یکم مرد باش و مردانه زندگی کن بفرمایش مولا امام حسین اگر دین نداری لااقل آزاده مرد باش تو بنده پولی نه بنده خدا

دلسوز پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

قشنگ معلومه پول گرفته خط بازار
چه تیروانی. کیلو چند ؟؟
چه تیر تویی

عسگری جمعه , ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۳:۴۰

انثال هیات مدیره هایی مانند غفوریان در رینگ سایپا باید به موقع پاسخگوی اعمالشان باشند دل خوش نکنند که تیم ویسه می آید و ادامه ماجراها

سایپا جمعه , ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

🔴 وعده خودرویی دولت چپ کرد

▫️طبق آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت صمت از تولید سالانه خودرو در کشور، تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ به ظرفیت خود نرسید. بر اساس نقشه راه اقتصادی منتشر شده توسط دولت سیزدهم در خرداد سال ۱۴۰۰، قرار بر این بود که از سال ۱۴۰۱ ظرفیت تولید خودرو عملیاتی شود و به عبارت دیگر تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ به یک میلیون ۶۰۰ هزار دستگاه برسد؛ اما طبق آمارها، تولید خودرو در سال قبل معادل یک میلیون و ۳۴۸ هزار خودرو بوده که حدود ۱۵ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

▫️با اینکه تعداد خودروهای تولید شده در کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل خود ۳۹ درصد رشد داشته، اما وعده دولت سیزدهم مبنی بر عملیاتی شدن ظرفیت تولید، محقق نشده است. این در حالی است که تولید خودرو نسبت به سال ۱۳۹۰ کاهش ۱۸.۵ درصدی داشته است.

⬅️ گزارش کامل

@EghtesadNews_com

تیموری جمعه , ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

در گروه خودروسازی به هیچ عنوان از متخصصان استفاده نمی شود و برعکس اخراج و یا برکنار می شوند چون در باند مدیرعامل شرکت نیستند

کارگر خط تولید جمعه , ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

دلم برات میسوزه خیلی مفلوکی

جابری جمعه , ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

خوب شد خبر مافیا در اومد
https://www.farazdaily.com/fa/tiny/news-64373

گمنام جمعه , ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

این همه از سود گفتی اما زیان انباشته ۸۰ همت چه می باشد
در مجمع سمیکو و پارس خودرو چه ها بر سهامداران گذشت؟
مدیرعامل سمیکو گماشته خدایاری و مدیرعامل پارس خودرو هم آقازاده می باشد
خودروسازی جای افراد متخصص و اهل فن می باشد خودروسازی دنبال مدیرعاملی است که باج بده نباشد متاسفانه تیموری نتوانست نمره قبولی بگیرد و وزیر با هوش و عاقل صمت هم از ایشان بعنوان یک …. یاد می‌کند

تلنگر جمعه , ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

این وزیر که در این قد و قواره ها نیست که بتواند خودرو سازی را به بخش خصوصی واگذار کند .انشالله کسی سکان را به دست گیرد که واگذاری ایران خودرو را به شرکت های بزرگ و با دانشی مانند کروز واگذار کند. اینها موجب می شوند رشوه گیری و استخدام آقازاده بیسواد حرام لقمه قطع شود .و سود آور کنند.
شما بهتره برگردی سر کارت در مپنا برادر بگذار متخصصین برای خصوصی سازی کاری انجام دهند .البته کمی ورزش هم‌بکنی بد نیست

کارگر خط تولید جمعه , ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

دوست عزیز با احترام به نظر سرکار ولی اجازه بده مهر و امضای حکم وزیر خشک بشه و مجامع هر دو خودرو ساز برگزار بشه ببینیم ایشون چکاری انجام میده بعد مورد قضاوت قرارش بدیم فعلا که هنوز خیلی زوده برای قضاوت کردن و به چالش کشیدن

تلنگر شنبه , ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۶

من به سِجلدش نگاه کردم نه به سوابقش. بعدا می فهمی حالا زوده

کارگر خط تولید یکشنبه , ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۰۶

خود دانی برادر عزیز

حسنی جمعه , ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

ظهیری و نجفیان بهترین گزینه برای ایران خودرو و سایپا می باشند آشنا به زنجیره تامین هستند کارکشته و متخصص می باشند مدیر و مدبر می باشند مورد اعتماد می باشند مدیر جهادی می باشند امیدواریم حق به حقداربرسد و خودروسازی از منجلابی که مدیران سفارشی درست کرده اند توسط وزیر عاقل و مدیران جهادی همچون ظهیری و نجفیان خارج شود.

کارگر خط تولید یکشنبه , ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۰۸

از مجمع شرکتها چه خبر پس چرا خبر نزدی مصطفوی حان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

سایپایی سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

خط بازار خوب چرخش ۱۸۰ درجه ای دادیا ،، مشکلت با دوستان حل شد ،، راضیت کردن !!!،، مشکل یکی دوتا نیست همه باج بگیر و پولکی شدن

css.php