ماجرای تعدیل نیروهای قدیمی در سایپا/غریبه شهری شفاف سازی کند

همزمان با تعیین تکلیف وزیر جدید صمت خبرها حاکی از تعدیل نیروهای قدیمی در خودروسازی است.
کد خبر : 79711
تاریخ انتشار : شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳

به گزارش خط بازار؛ در مرام نامه مدیران عامل شرکت های خودروسازی عموما دو رویه وجود دارد. تجربه نشان داده که مدیران عامل تازه منصوب شده  غالبا یا از بدنه خودروسازی هستند و لذا بعد از انتصاب شان کمتر در سطوح مختلف دست به تغییرات می زنند و یا از بیرون به خودروسازی آمده اند(سفارشی و یا غیرسفارشی) و لذا به ناچار اتوبوسی از دوستان و آشنایان را به شرکت های متبوع خود گسیل می کنند. البته در معدود مواردی نیز حالت سوم وجود دارد که مدیران عامل فارغ از اینکه از کجا به جاده مخصوص آمده اند حرفه ای عمل کرده و براساس منافع سازمانی عمل می کنند.

در همین راستا اخیرا برخی از مخاطبان خط بازار با درج نظر نسبت به تغییرات گسترده در شرکت رایان سایپا انتقاد کرده اند. این افراد مدعی ان هستند که مدیرعامل تازه منصوب شده رایان سایپا که یک نیروی خارج از خودروسازی است اقدام به تعدیل نیروهای باسابقه نموده است. در صورت صحت این موضوع قطعا مدیرعامل تازه نفس دلایل موجهی برای این کار دارد ولی صحت سنجی آن منوط به شفاف سازی مدیران این لیزینگ است که خط بازار نیز آماده انتشار گزارش مذکور به منظور روشن شدن افکار عمومی می باشد.

لازم به ذکر است مجید حاجی در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۳ در حالی به جای سید حسین تقوی به عنوان مدیرعامل جدید لیزینگ رایان سایپا منصوب شد که این شرکت در دوران تقوی بالاترین رکورد عملکرد را از خود به ثبت رساند و براساس تمامی شاخص های فنی، مالی و عملکردی تقوی می بایست تشویق گردد و نه به جای وی یک خارجی شهری(خارج از خودروسازی) منصوب شود.

منبع: خط بازار 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 33 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 33
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
حقیقت جو شنبه , 3 شهریور 1403 - 23:45

ببین خط بازار جان این موضوع ک بعضی از لابی باز ها میان میشن مدیر عامل امری است که جای انکار ندارن واقعا
مثلاً یه بابایی که قبلاً سرکوب گر بوده و خوش خدمتی کرده الان اومده شده راس هرم البته نفی های آخرش رو می‌کشه در این مجال
ولی از روزی که اومده با داس افتاده به جون تمام نهال هایی که باغبان قبلی کاشته خودش که سر از خودرو در نمیاره رفته یکی رو از دشت آورده شده معاون برنامه ریزی اونم تمام هم مسلک های خودش که تو بزنگاه رها کردن آورده دوباره البته ماموت اینا رو زود شناخت و عذرشون رو خواست اینا هم که جایی نداشتن اومدن یاری عبد..
کوتاه بگم امیدوارم جناب اتابک بساط این لابی باز ها رو برچینه
مخصوصا اون پسره که از کارشناس مسئولی رسیده به رییس دفتری و مدیر ارتباطات هم زمان اونم تو خوابش هم نمی‌دید..‌

مهدی یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 9:26

سلام خیلی بدتر از این در ایران خودرو دیزل اتفاق افتاده یکسری از کارشناسان شرکت سایپا دیزل رو آوردن توی ایران خودرو دیزل کردن مدیر و معاون یکی نیست بگه آخه اگر شما کاربلد بودین که سایپا دیزل به این روز نمی افتاد آقای محمدزاده کلا کارو تولید رو تعطیل کرده منتظر معجزه است۶ ماهه اومده شرکت میگه توسلی برده خورده پس چرا شرکتی که وضعیتش اینطور بوده مسئولیتش رو قبول کرده وقتی پول نیست پس چرا این همه انتصاب رو انجام میدی اونهم چه افرادی افرادی که سابقه مدیریت ندادن و اینجا شده براشون رزومه خدا به داد دیزل برسه چارت های سازمانی گله گشاد براساس افراد بی کار فایل و دوستان ولی دریغ از یه دونه تولید

غلامی یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 9:49

محمدزاده هر شرکتی که میره اول یه قرارداد با رستوران ارکیده میبنده که غذای هر روز خودش و‌ مدیرانش رو از اون رستوران بیارن

کارمند یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 10:09

واقعا
حسرت به دل کشیده ها خدا نکنه به قدرت برسند

مرتضی یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 14:19

یه سر هم به محورخودرو بزنید که شده حیات خلوت دوستان آقای محمدزاده. یه مشت بازنشسته اومدند به صورت پارت تایم مشغول کار شدند. اگر واقعا استخدام بازنشسته ها و سن بالاها در گروه صنعتی ایران خودرو ممنوعه آیا فرقی بین تمام وقت و پاره وقت وجود داره؟

محمد کارمند یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 0:04

خط بازار،رئیس مالی شرکت ف ،رو الان به دستور ،شخص مدیرعامل در اختیار کارگزینی شرکت میباشد، و دنبال پرونده سازی برایش هستند،تا تو همین روزها حکم اخراجش را صادر کنندخواهشمندیم از واحدهای بازرسی ،و حراست ،ورود کنند به این قضیه ،اگر واقعاً ایشان تخلف کرده ،که اخراجش کنند، و به سزای اعمالش برسانند،در غیر این صورت چرا با سابقه ۱۸ساله و همچنین آبروی کارکنان بازی میکنند،و دنبال پرونده سازی و ساقط کردن کارکنان از زندگی هستند.

کارگر یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 0:31

یادتون میاد گفتم که نقاط قابل تامل عملکرد مدیرعامل سایپا را در همین رسانه به مرور بازگو خواهیم کرد الان یک نمونه از این نقاط را بازگو می کنیم:
در حالی که شرکت های زیرمجموعه گروه سایپا از نبود نقدینگی زجر می کشند یک سری افراد از سایپا گرفته قصد روسیه کرده اند
حال سوال اینست وقتی می گوییم که چرا سایپا به زیرمجموعه خود پول تزریق نمی کند در جواب می گویید که پول نیست و نقدینگی نیست و…

دلسوز یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 6:23

دقیقا مثل خود خط بازار داره تو رایان سایپا رفتار میشه
ما پرسنل کاشان با آمدن صادقی به یکباره تغییرات بسیار زیاد و غیر اصولی رو شاهد هستیم البته بماند تا ما اسم این ۲نفر رو میریم خط بازار سریع ویرایش میکنه
مدیر خزانه رفته مدیر لجستیک شده
مدیر فروش رفته رئیس دفتر و خبر رسان مدیریت شده
مدیر لجستیک برکنار و کارشناس شده
مدیر حراست معاون اداری شده
مشاور اداری معاون مهندسی شده
مدیر نت مدیر آموزش اداری شده
خط بازار چقدر باید از صادقی بهت بگیم تا تو ما پرسنل کاشان رو حمایت کنی
چرا اسم این ۲ نفر رو ویرایش و پاک میکنی واقعا منفعتی از صادقی دریافت میکنی
شرایط کارخانه در بی پولی بسیار سخت هست

شهاب یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 6:55
سهامدار سایپا یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 8:17

یعنی تو مگاموتور کسی نیومد دنبال خط kh ؟؟؟؟؟،
میلیون دلاری پول گم شده کک هیچ کسم نگزید جالبه شیخ عطار مدیر عامل اون زمان مگاموتور الان رئیس هیات مدیره سایپاست یعنی نباید به سهامدار پاسخ بده داستان چیه چرا پول پرداخت شده ؟ چرا خط راه نیوفتاده؟
نیاید سازمان بورس ورود کنه
اگه گزارش دروغه چرا ۳ ماه سکوت خبری ، خوب سایپا بیاید توضیح بدین روابط عمومی مگه نداره

علیرضا یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 7:01

این موضوع در شرکت‌های سایپادیزل و ایران خودرودیزل هم بیداد میکنه و کلی مدیر و معاون از بین دوستان و رفقاشون حتی بعد از بخشنامه رئیس جمهور از بیرون آوردن و هر روز هم دارن حکم جدید میدن

سعید یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 8:25

آقا تو شرکت ایندامین‌ به راحتی کارگرارو با بهونه های بیخود اخراج میکنند ، واقعا خیلی مسخرست یکی به فکر ما باشه ،، نهادهای نظارتی ورود کنن به این اخراج ها و از کار معلق کردن ها

محمد یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 8:30

خط بازار چی میگی ،، تو رایان سایپا رو میگی ،، میودی اون موقع که نخعی مدیر عامل سایپا شیشه شد خبر تهیه میکردی که چقدر آدم جا به جا شدن و آشناهای خودشون رو اوردن،، اونجا دیگه اتوبوس جواب نمی‌داد ،، تریلی تریلی آدم اومد،

شهریار یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 10:41

دوستان ،انتقاد نکنید،از مدیرعامل هاتون،طبق شنیده ها مدیر عامل شرکت فنر سازی زر ،از سایت خط بازار شکایت کرده،و مدیران این سایت را تهدید کرده است ،ودنبال آیدی،ایمیل،کارکنانی است ،که از ایشان در اینجا کامنت انتقادی مینویسند، خداحافظی ،کارکنان منتقد شرکت فنر سازی زر

حمید یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 11:17

متاسفانه این رویه هست . در شرکت سایپا قبل از عید قرار بود طرح طبقه بندی مشاغل انجام بشه که متاسفانه با تغییرات در حوزه اداری سایپا موضوع کلا کنسل شده . شرکت سایپا ۱۲ سال هست طرح طبقه بندی مشاغل رو انجام نداده و هنوز پرسنل با سابقه بالای بیست سال قراردادی هستن . تیم جدید اداری سایپا به شدت ضد کارگر هست و این موضوع به دلیل تفکرات انتصاب اتوبوسی هست . البته این مشکلات در گروه سایپا عادی شده . پول به جای اینکه برای پرسنل خرج بشه برای ساخت و ساز و … هزینه میشه . خدا لعنت کنه هر کسی رو که به قشر مظلوم کارگر ظلم میکنه

فریبرز اطلانی یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 11:31

دکتر مصطفوی عزیز تا الان سایپا رو تو این ۱۳سال که تو سایپا بودم ندیدم. یه سری ها دارن که سایپای هستن دارن از خلا شناخت سایپا از مدیر عامل میکنن. حقوق و ندارن بدن شرکت های گروه کسی به کسی نیست معلوم نیست کی اونارو میبینه و چک میکنه. نمیدونی چی میخواد تولید بشه. قطعه سازا که له شدن. حیاتی سازه گستر تو خوابش هم نبود که مدیر عامل بشه. ایران خودرو دیزل که تعطیل شده. مگا موتور که اگر تعطیل بشه کلا سایپا میخوابه که خدا به هممون رحم کنه. اوضاع خوبی نیست. توسلی مهر هک هنگ کرده طفل معصوم نمیدونه چه کنه با فرمون منصوری اومد همرو داشت برمیداشت خود منصوری رفتنی شد. اینجا فقط نیروی سازمان هدر میره. با خودش تیم اورده که یه سری هاشون بی ادبن. میگم تو جلسه یه بچه های سایپا توهین میکنن.

سروش یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 12:23

دقیقا عین شرکت سایپا شیشه

شهریار یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 12:34

مدیران محترم خط بازار ،واقعا چرا باید کارکنانی که اینجا انتقاد میکنند،از عملکرد مدیرعامل هاشون،باید اسمشون در اختیار آنها قرار گیرد ، چرا باید اسم کارکنان شرکت فنر سازی زر ،در اختیار مدیرعامل قرار گیرد ،تا پرونده سازی شود ،و بعد هم اخراج و هزار چیز دیگری ،پس رسالت خط بازار چه میشود،پس آزادی بیان چه میشود؟؟اگر این طور باشد ؟؟دیگر هیچ کسی نه کامنتی بزارد،و نه نقدی کند، و نه نظری دهد،اگر قرار باشد ،هر کسی ،نقدی میکند،بساط مچ گیری آن فراهم شود،و اسمش در اختیار مدیرعامل قرار بگیرد،

دلسوز یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 12:47

خط بازار خیلی اهل معامله کردن هستی
ما پرسنل کاشان اسم صادقی و راونجی رو با هم اعلام کردیم
ولی خط بازار اسم رانجی رو حذف میکنه
پرسنل گروه سایپا و سایپا کاشان چهره واقعی و باج گیر خط بازار رو ببینید
قطعا همراه ما پرسنل کاشان نخواهد بود

نژاد یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 14:57

مدیر محترم خط بازار، امروز مشخص شد فردی که به نام شهریار و نام های دیگر، برای شرکت فنرسازی زر و مدیرانش پیام های تخریبی می نوشته ، نوعی مشکل روانی دارد و تمام نوشته های ایشان از بیخ بی پایه وبی اساس بوده، و امروز به مدیر خط بازار تهمت می زند
، مدیر محترم خط بازار این افراد را خود حضرتعالی پرورش دادید و به چند بار در همین پیام ها دوستان تذکر دادند که این سایت برای اطلاع رسانی پایگذاری شده نه تخریب شخصیتی دیگران، متاسفانه گوش شنوا وجود نداشت که نتیجه این شد که امروز همین فرد به ظاهر منتقد متخلف ، شما را هم ترور شخصیتی می کنند ،
دوستان با همه احترامی که به نویسندگان و دنبال کنندگان پیام در این خط بازار قائل هستم به عرض برسانم ، زود درباره افراد و شرکت ها قضاوت نکنیم امروز چهره واقعی منتقد شرکت فنرسازی مشخص شد و همه شما متوجه شدید که چه شخصی با چه حالات روانی پیام ها را می نوشته ، و با آبرو دیگران بازی می کرده، به امید آن روزی که زود همدیگر را قصاوت نکنیم.

مبارز یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 15:22

سلام و احترام خدمت همه منتقدین محترم
خدمت عزیزان عرض کنم که در نقد اولین و مهمترین عامل اطلاع از جزئیات موضوعات هست .
لذا با قاطعیت عرض میکنم انتصاب آقای صادقی در شرکت سایپا سیتروئن بهترین انتخاب هست چرا که ایشان از ابتدای فعالیتشان در این شرکت مشغول بودند .
عزیزان انصاف و تقوا رو در درج نظرات مد نظر داشته باشید ، عالم محضر خداوند متعال هست ، پس لطفا در محضر خداوند گزاف نگویید .
تمام تغییرات ایشان بر اساس شناخت و بصیرت چندین ساله ی ایشان در شرکت سایپا سیتروئن است .
شخصی چیزی نگوییم که فردای قیامت نتوانیم جوابگو باشیم .
ایشان و تیم همراه شون با مناعت طبع با همه موضوعات برخورد میکنن اگر بخواهند کمترین و کوچکترین خلاف تیم مدیریت سابق را رسانه ای کنن ، آبروی شرکت معظم سایپا خواهد رفت .
پس بیایید در این شرایط خطیر با پیام های احساسی و شخصی ؛خستگی را بر تن ایشان و همکارانشون نگذاریم .

ساسان یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 15:34

آقا چرا کسی به رانت و فامیل بازی تو شرکت سیکو‌ توجه نمیکنه ،، تیم اتوبوسی فقط عامریان،، والا اگه به عامریان باشه میخواد تو پروژهای که کار می‌کنه هم نیفرات خودشو بزاره ،، آنقدر که قدرت طلب و جاه طلبه ،، هیچکسو جرات در افتادن باهاش رو ندارن آنقدر که آشنا داره و می‌تونه هرکسی و رو له کنه

محسن یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 15:37

واقعا متاسفم برای سایت خط بازار ،، توی خبرا، امثال شهریار و محمد کارمند زر ،، انقدر چرت و پرتو حرفهای بیخود نوشتن که امثال ما که تو شرکت های دیگه گروه هستیم نمی‌تونیم مشکلاتمون رو بیان کنیم ، همه فکر میکنن ما هم داریم چرت و پرتی میگیم

رضا یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 15:38

خدایی به با این حرف موافقم ، خیلی بد شده شرایط سایت ، امثال این آدما دارن سایت رو خراب میکنن و نمی‌ذارم افرادی که واقعا مشکل داره به راحتی حرفشون رو بزنن

رايان سايپا یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 16:20

مدير عامل عرضه پول در اوردن نداره مياد نيرو بيست ساله و تعديل ميكنه، تا اين لحظه من و ٤٠ نفر از همكارانم از شركت رايان سايپا اخراج شده ايم و تعداد زيادي هم از رياست و مديريت عزل شدند، كسي هم نيست درد ما را بشنود، خدا ازشون نگذره

مسعود یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 16:58

جناب آقای نژاد بنده یک سوال دارم خدمت جنابعالی چرا در مدیریت های قبلی شرکت فنر سازی زر این انتقادات نمی‌ شد ودر این سایت بارگذاری نمیشد آقای محترم یک مثال قدیم میگه تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها،شماهم صورت مسئله پاک نکن.آره داداش

محمد یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 17:05

خسته نباشید ،میگم به محسن و رضا 😃
نفرات جدید ،که خیلی تابلو ،مثلا به عنوان مدافع ،مدیرعامل شرکت فنر سازی زر وارد عمل شدند،
برادران مدافع ، مدیرعامل شرکت فنر سازی زر ،راستی مدیرعامل از سومین ،سفر کاریشان برگشتند،چرا نگفتید،بریم فرودگاه دنبالشان،بلعخره کلی دستاورد برای شرکت و کارکنان داشته اند،کلی قرارداد کاری،و کلی آورده نقدی برای شرکت ،مثلا حقوق کارکنان که تا قبل از ایشان ، دوم ،سوم ،پرداخت میشد،الان شده ،ششم،هفتم………،مثلا چون شرکت فنر سازی زر ،مثل خیلی از شرکتهای گروه سایپا ،بن کارت خرید کالا ندارد و فقط غیر نقدی است،که همان هم به لطف مدیر عامل محترم شرکت فنر سازی زر ،شده دو ماه یکبار،…………. بلعخره وظیفه ماست ،از کسی ،که حتی در کشور ،غربت ،خودش را به خاطر ،شرکت و کارکنان به آب و آتش میزند ،قدردانی ،کنیم

سعید یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 17:07

😂😂😂

نعیم یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 17:16

میگم یکی نیست به آقای مدافع جناب حیدری چرا در مدیریت های قبلی شرکت فنر سازی زر این انتقادات نمیشد پس تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها برید از خداوند متعال طلب بخشش کنید

ساسان یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 17:53

آقا وضعیت شرکت سیکو هم دریابید ، وضعیت کارکنان شرکت اصلا خوب نیست، نه حقوق به موقع میدن ، نه پاداشی وجود داره، نه اقلامی به ما میدن ، هیچکسم نیست حرفی بزنه ، هرکس هم اعتراض می‌کنه در جا باهاش برخورد میشه انگار طرف قاتله

حسن یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 17:59

سلام/ من کاری به کسی ندارم / اما سایپا داره به نابودی کشیده میشه وکسی هم دلسوز نیست،، شرکتی که سال ۸۶ قدرت خرید ایران خودرو رو داشت الان باید التماس کنه تا بتونه نقدینگی داشته باشه، متاسفم برای مدیرانی که اومدن و خوردن و بردن، شما که خوردید لااقل سایپا رو خونه خراب نمیکردید، خدا خودش به این همه پرسنل رحم کنه

da یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 18:57

واقعیت دردناک و تلخی وحود داره و اون اینکه مدیری که بعنوان مدیر عامل سایپا منتصب شد به دلیل ارتباطات خاص سیاسی با منصور دولت قبل که خوب مشخصا در این دولت و دولتهای بعدی هیچ مسولیتی به او بدلیل مشخص واگذار نخواهدشد .چون هیچ آشنایی جز همان سه سال ایران خودرو دیزل با صنعت خودرو نداشت همانطور که در عمل دیدیم جز انتصاب فوری چند نفر از اقوام و دوستان و برخی مدیران چاپلوس و جانفدا در دیزل هیچ آشنایی با مدیران با تجربه و فنی طراز اول صنعت خودرو نداشت این اولین دلیل برای سوال دوستان که چرا مثلا شرکت‌های مهم مثل مگا و …که عامل اصلی مشکلات سایپا بودند تعویض نشدند و دومین مسئله مهم اینکه بهرحال مدیر بی تجربه و صرفا سیاسی که بر مبنای ارتباطات خاص فرج گونه بعنوان اولین و بهترین و ۷هزار میلیاردی و…مطرح شد نمی‌تواند بدلیل ضعفهای شدید تجربی از مدیران با تجربه و قوی استفاده کند و چون صعیف است از هر کسی که فکر کند ممکن است به جایی وصل باشد و برای صندلی به ناحق رسیده او و اقوام و دوستان بی‌تجربه تر و بی مدرک مرتبط و نامربوط از ویزیتوران تا جغرافی دانان گرفته تا مدیران میانی صرفا بله قربانگو که به عالی ترین مدیریت‌ها در خدمات و امداد و پرس و زامیاد و… رسیدند .جدا رزومه این افراد چه بود جز اطاعت محض …
این نیز بگذرد اما خداوند از کسانی که شدیدا از این متوسلین بی علم و تجربه دفاع کردند خواهد گذشت؟ اینها بمانند چون همگی شناسایی شدند تا بعد .

شکور یکشنبه , 4 شهریور 1403 - 21:10

قدر توسلی مهر رو بدونید
ایران خودرودیزل رو تو ٣ سال از ورشکستگی نجات داد و رکورد تولید تاریخ دیزل رو شکست. محمدزاده ظرف ۶ ماه شرکت رو زمین زد و ما نه تولید داریم و نه اضافه کار

نظرات بسته شده است.