فاجعه در همراه خودرو/در سایپایدک چه خبر است؟

برخی از مخاطبان خط بازار نسبت به عملکرد جواد مرادی و تیمش در همراه خودرو سایپا انتقاد داشته و درخواست بررسی داشتند.
کد خبر : 115177
تاریخ انتشار :جمعه 20 تیر 1404 - 10:51

به گزارش خط بازار؛ برخی از مخاطبان خط بازار نسبت به عملکرد جواد مرادی و تیمش در همراه خودرو سایپا انتقاد داشته و درخواست بررسی داشتند.

 

بهترین شاخص مستند و مستدل، کدال است. آخرین صورت های مالی منتشر شده درباره عملکرد همراه خودرو مربوط به پایان سال ۱۴۰۳ است. طبق این آمار درآمد عملیاتی این شرکت در دوره مربوطه نسبت به مدت مشابه تغییر خاصی نداشته است. همچنین سود عملیاتی و سود خالص در سال ۱۴۰۲ به زیان عملیاتی و زیان خالص در سال ۱۴۰۳ تبدیل شده است.

 

ایران خودرو و سایپا نه ارث پدری است و نه متعلق به جریان خاص. این دو شرکت سرمایه های ملی است که سال ها از منابع نفتی و بیت المال برای رشد و توسعه آن هزینه شده است. براین اساس اداره این دو شرکت بایستی به دست مدیران متخصصِ و کاربلد بیفتد. به ویژه در بخش های تولیدی و خدماتی درآمدساز از جمله شرکت های تولیدی و خدمات پس از فروش. این بخش های جای افراد سیاسی نیست.  هر دو گروه خودروسازی نیازمند تغییرات در این بخش ها هستند. از ایساکو و امداد و سایپایدک گرفته تا زامیاد و دیزل.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 29 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

منتظر جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۱

پروردگارا خودرو سازی رو از دست شهرداری چی ها
داودی در پارس خودرو و سایپا پرس
باقری راشد در پارس خودرو
داود کریمی در ایساکو در امان بدار

Yazdan جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۱

آقای اتابک متاسفانه انتخاب شیخ بدترین انتخاب تاریخ صنعت خودروسازی بود هر چند ارتباطات ماکو حاتم طایی بهت معرفیش کرد ببین در یدک و زامیاد و …. چه خبر است. ؟؟؟؟؟؟. حاتم طایی ؟؟؟

حقی جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۸:۲۲

خدا بخیر کنه تیم ضعیفی که شیخ زاده منصوب کرد وضعیت اسفناک تولید وضعیت حقوق. اکورد و پاداش و رکورد بخصوص در شرکت های سایپا. زامیاد و یدک و سازه. مگه مجبوری مدیر عامل بشی

رحمان جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۵

متاسفانه این اقا شرکت رو نابود کرد
شرکت همراه سود ده بود ولی با اومدن این اقا که شهرداری چی سابق هست شرکت رو نابود کرد طوری که پول حقوق نداره ۲۰ ام ماه اکورد و بن کارت پیش کش

امیر شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۱

برارم چرا تهمت میزنی مرد باش بیا توو شرکت حرفتو بزن

بیات شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۸:۱۲

این آقا از کوتوله های جاده مخصوص که با بر قدرت نشست و یک شرکت پرسود و با رضایت کامل پرسنل با مدیریت(عدم صلاحیت ختی در حد کارگر) به ورته نابودی کشاند.

محبی شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۸:۳۰

بی سواد ! یه نفر تو این مدت نیومد بهش بگه چیکار میکنی ! اینا مملکتو نابود کردن . برو بشین خونه از بیت المال ماهانه یه پولی بهت بدن والا شرف داره . خدا لعتتون کنه

میرقاسمی شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۳

با توجه به مشکلات عدیده ای که در کل شرکتهای خودروسازی داخلی وجود دارد این شرکت توانسته تا ماه گذشته حقوق و مزایای پرسنل را سر موعد پرداخت نماید و در این دو سال حضور آقای دکتر مرادی تغییرات مثبتی را شاهد هستیم و به نظر من کسانی که کامنت منفی می گذارند کسانی هستند که جز همین تغییرات مدیریتی می باشند وگرنه کل شرکت شاهد تحول عظیم همراه خودرو در این دو سال بوده است. در ضمن اون کسی که ادعا کرده آقای دکتر مرادی تیمش ضعیفه لطفا بدون دلیل کامنت نزارید مگه آقای دکتر مرادی کسی رو از بیرون آورده کل تیمش هم از پرسنل شرکت انتخاب کرده.

منتقد شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۵

شرکت همراه خودرو در حال حاضر با مدیریتی اداره می‌شود که اساس آن بر روابط دوستانه استوار است. این شیوه مدیریت نه‌تنها موجب پیشرفت شرکت نشده، بلکه وضعیت آن را رو به وخامت برده است.

همایونی شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۵

من خودم از پرسنل مالی سایپا یدک هستم از اول سال هیچگونه وجهی به همراه خودرو پرداخت نگردیده و ما هم آکورد و بن کارت نگرفته ایم منصفانه نیست در این شرایط از مدیر عامل شرکت انتقاد کنیم

مهدی پنجشنبه , ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰:۰۵

برادر یرکی شما برو حقوق ۵۰ ۶۰ میلیونیتو بگیر
حقوق ما ۱۵ بیست تومنه
با شما قابل مقایسه نیستیم
شاید از شما بیشتر کار کنیم ولی ۱ سوم شما پول میگیریم

محمد شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰

در این مطلب چند نکته حائز اهمیت است
1- اسناد مالی شرکت های سایپا چگونه درز پیدا می کنند که شما از آن بهره برداری می کنید
2- آیا گزارش شما مبتنی بر کلیه گزارش های عملکردی است یا فقط به برگه ی آخر، خلاصه شده است ؟
3- آیا در این خبر به گزارش جریان نقدینگی هم استناد شده؟
4- آیا در شرکت همراه خودرو فقط مدیر عامل فعال بوده یا هیئت مدیره و قائم مقام هم داشته است ؟ چرا که این مسئولیت باید بین تمامی مدیران ارشد تقسیم شود و نه فقط مدیر عامل . چرا که اگر تقصیر ها همگی به عهده یک نفر گذاشته شود آن گزارش قطعا جهت دار بوده و با نیت سو تهیه شده است.
5- بطور متداول شرکت های گروه سایپا درگیر بدهی های ادواری ، حساب های فی ما بین و از این قبیل حساب های مالی هستند ، آیا در تهیه گزارش شما این موارد لحاظ گردیده ؟
6- بیلان مالی قبل از این مدیر عامل چگونه بوده و باید با این گزارش تطبیق داده میشد تا عملکرد مدیر عامل مذکور مشخص شود.
7- چرا به شرکت هایی که واقعا فاجعه آفرین هستند توجه نمی شود از قبیل آذین خودرو ، قالب ها و…
نتیجه گیری : با توجه به این که به هیچ کدام از موارد ذکر شده دقت نشده است باید گفت که این گزارش کاملا با هدف سو نوشته شده و از قبیل خبر های زرد خط بازار است و کاملا به دنبال زیر آب زدن یک شخص خاص و برای رسیدن به مقاصد خاص سیاسی است و می توان گمان برد که برای تهیه این خبر به عنوان خیریه به حساب احدی از عوامل ( و یا نزدیکان آنها ) کمکی صورت گرفته است.

Sardar شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۴

ی سری اين تغييرات و سوء مديريت ها تماما عامدانه هست. سايپا كشتي به لجن كشيده است با وجود امثال سعيد فهيمي مديرعامل شركت سايپاپرس

قطار قطار شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۵

آن زمان که تمام نیروهای متخصص و کاربلد را جابجا کردید و قطار قطار سوگلی های سفارشی را آوردید باید به این روزها فکر میکردید
حقوق ها قسطی پرداخت میشود
اضافه کار نداریم
تولید نداریم
همه کارمندان و کارگران و سازندگان ناراضی
کی بفکر پاشنه آشیل سایپا ،یعنی سازه گستر میافتید…

سید شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۵

باسلام معروض میدارم دکتر مرادی حتی یک نفر رو با خود به این شرکت نیاورده و مدت سه سال است که به خوبی شرکت را اداره کرده و اکنون که کل سایپا از جهت مالی بهم ریخته و پول همراه خودرو را نمیدهند نصف پرسنل حقوق کامل و نصف دیگر بیست روزه حقوق نکرفتند.منصفانه قضاوت کنیم

محسن سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۸

برادری که معروض میداری سه سابه به خوبی اداره کردند؟!چون به شما با دیپلم حکم داده اینو میفرمایی؟!
یکی از کارای خوبی که کردند چیه استاد؟
قشنگ معلومه کی هستی

Ehsani شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۵

این سیستم ناکارآمد فقط مطعلق به همراه خودرو نیست. متاسفانه قشر زحمتکش و رنج دیده ی کارگر همیشه دستخوش این اتفاقات و سرخوردگی هاست .ای کاش کسی به فکر خانواده ی کارگر ایرانی بود و اضطراب و استرس و فشار کار رو با اندک توجه به مسائل و مشکلات کارگری برطرف میکرد و تسکین میبود.
کارکنان شریف همراه خودرو همیشه و در هر حالتی با تمام توان زحمت کشیدند اما ثمره ی این زحمات چیزی جز انتظار باطل برای به دست آوردن اندکی تزریق روحیه( چه مالی و یا لسانی) نبود.

حسینی یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۴ - ۲:۴۲

فقط یک نفر بیاد بگه اقای جواد مرادی کار درستی که توی دوسال انجام داده چیه!؟
جز اینکه به چندتا بچه پر مدعا میدون داد تا شرکت رو بزنن زمین!
البته خوب شد این اقایون ادعای این رو داشتن که خودمون میتونن شرکت رو بچرخونن ولی دیدن که ده سال دیگه باید کار یاد بگیرند تا بتوانند خودشون رو در حد مدیر بدونن

میلاد سه شنبه , ۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۲

دکتر مرادی 3 خط بسته بندی رو تبدیل به 24 خط کرده و امروز هم از 3 میلیارد تومن بسته بندی به 19 میلیارد رسیدیم بی انصافی که پست میخواستی و به دلیل ناکارآمدی بهت ندادند امروز 230 میلیاردتومان بدهی شرکت به سایپا یدک به ده میلیاردتومن رسیده با وجود مانع تراشی امثال شما روز به روز در حال پیشروی و تحول در شرکت هستیم از خواب بیدار شو

مهندس یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۴ - ۲:۵۱

خوده مدیر عامل همراه که صفره تو کار
دورو بریاشم منفی
فقط امار منفی مونده ازشون
خجالت اوره
من بودم بجای این اقا اصلا روم نمیشو بیام شرکت با این امار و ارقام

رحمان یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۵

امیدوارم اقای مرادی غیرت به خرج بده و خودش بزاره بره و استعفا بده
هر روزی که ایشون هست ، برای شرکت و پرسنل ضرر و زیان داره

رضا جانملکی یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۶

خدا از دهنت بشنوه برادر

هموطن یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۴ - ۱۷:۵۵

امیدواریم اقای مرادی که سابقا روحا ن ی ت داشتند استعفا بدهند و تشریف ببرند به سایر امور دینی برسند، ایشان برای مدیرعاملی شرکت بازرگانی اصلا مناسب نیستند
عملکرد ایشان اصلا قابل دفاع نیست
ضرر و زیان
بی توجهی به معیشت پرسنل
ایجاد تنش بین پرسنل
ایجاد حلقه دوسنان معرفی شده از اقایان ده بالا جهت حفظ جایگاه
استفاده از نام های آشنای سیاس ی و دولت ی جهت افزایش مقبولیت در بین پرسنل
ایجاد ساختاری نامناسب
تفرقه بین هیئت مدیره
عدم رضایت مدیر عامل شرکت سایپا یدک به عنوان شرکت مادر به شکلی که اقایان برای جلسات ایشون رو نمیپذیرند!

میر... سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۵

بی انصاف و ناشکرترینیم
آقای دکترمرادی حدودسه سال هست که اولا حقوقها رو حتی قبل از سایپا پرداخت کرده و کلیه ارزاق و هدایا را حتی بیشتر از شرکتهای گروه به داده ثانیا یادتان رفته که فقط ایشان توانست مافیای قدرتمند اردشیرها و میر کام… ها را بر هم زندثالثاایشان نه تنها حتی یک نفر را با خود نیاورد بلکه تمام مدیرانی که همه مامور و تبعید بودند در همراه خودرو و حقوقشان از مدیرعامل هم بالاتر بودبرگرداند و الان تمام مدیران شرکت از بچه های خودمان هستند..بله فقط دوستان خودمان هستند که ضعیفند و دست مدیرعامل هم بسته شده رابعا وقتی یکسال و نیم از سایپا یدک پولی دریافت نشده واقعا مدیرقابلی هستند که فقط بیست روز حقوق نصف شرکت عقب افتاد و اکنون پرداخت شد.شکر کنید تا شمری نصیبمان نشود مدیران قبلی را یادتان هست.!

صحرا سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۵

این دوستمون از اداره امو اوقاف اومده خودروسازی و مدیرعامل یک شرکت بازرگانی شده؟!جالبه واقعا
اینا چقدر باهم شباها دارنند

بعدایشان دکترای چی هستند که دوستان هی میگن دکتر دکتر!؟

محراب سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۰

خداوکیلی این دوستانی که از اقای مرادی طرفداری میکنند چجوری روشون میشه؟
شرکت رو خوب اداره کرده؟ یه کار خوبشو بگین مام بدونیم! جز اینه که افراد متخصص رو فراری داد و یه سری سفارش شده و بی تجربه رو گذاشت سرکار!؟
فک کنم توام مثل ایشون توی شرکت میخوابی و نمیدونی چ خبره توی شرکت!

میلاد شنبه , ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۱۷:۵۴

یادمه مدیر عامل قبلی طرف بعضی از دوستان اشیا هم پرت میکرد و فحاشیهای ….میکرد و هر روز هممون اعتصاب میکردیم و آبرویی برای شرکت نمانده بود خیلی بد هستیم 3 خط بسته بندی گذشته کجا 25 خط افتتاح شده در زمان دکت کجا!!!!!! اگر خودمونو به کوری بزنیم هیچوقت نمیبینیم
تنها اشتباه ایشان این بود که با اخلاق هست و فقط از بچه های همراه خودرو برای پستها استفاده کرد.

css.php