شاهکاری دیگر از مدیران ایران خودرو؛ دستگیری، جمع آوری پول و زیان انباشته نجومی+اسناد

حواشی گروه ایران خودرو در حال افزایش است. یکی از این حواشی به عملکرد شرکت ساپکو که از مهم ترین شرکت های گروه ایران خودرو است، مربوط می شود.
کد خبر : 43808
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

به گزارش خط بازار؛ حواشی گروه ایران خودرو در حال افزایش است. یکی از این حواشی به عملکرد شرکت ساپکو که از مهم ترین شرکت های گروه ایران خودرو است، مربوط می شود. علاوه بر دستگیری چند نفر از مدیران و کارکنان و جمع آوری پول برای مراسم اربعین از قطعه سازان، بررسی وضعیت شرکت ساپکو بسیار ناامیدکننده است.

طبق اسناد کدال، شرکت ساپکو علی رغم افزایش درآمدهای قابل توجه، ولی در پایان سال مالی 1400، با رشد زیان خالص مواجه بوده به طوری که زیان خالص این شرکت از حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان در پایان سال 1399 به بیش از 6 هزار و 200 میلیارد تومان در پایان سال 1400 رسیده است. این یعنی 77 درصد رشد زیان خالص.

 

 

این همه ماجرا نیست. با افزایش زیان خالص، زیان انباشته این شرکت نیز رکورد تاریخی از خود به جا گذاشته است. براین اساس زیان انباشته ساپکو از حدود 5 هزار و 400 میلیارد تومان در پایان سال 1399 به بیش از 11 هزار و 600 میلیارد تومان در پایان سال 1400 رسیده است که طبق گزارش رسمی حسابرس، این رقم از زیان انباشته حدود 258 درصد سرمایه شرکت است و لذا درآستانه ورشکستگی است.

 

 

این اعداد و ارقام تاسف بار در حالی است که در سال 1400، شرکت ساپکو حدود 400 میلیارد تومان حقوق، دستمزد و مزایا، حدود 9 میلیارد و 500 میلیون تومان عیدی و پاداش و حدود 9 میلیارد تومان ماموریت داخل و خارج کشور پرداخت کرده است.

 

 

خیلی خنده دار است هئیت مدیره و مدیران این شرکت حقوق های خوب و عالی دریافت کنند ولی هر ساله زیان خالص و انباشته شرکت افزایش نجومی پیدا کند. در شرایط کنونی اگر مدیران می توانند وضعیت را بهبود دهند پس چرا این شرکت به این وضعیت دچار شده است اگر هم مسائل خارج از اراده آنان است، چرا استعفا نمی دهند؟ آیا خودروسازی به چاه نفت وصل است که یا قرار است هزینه حقوق مدیران از جیب مردم تامین شود؟

 

 

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مرتضی دوشنبه , 21 شهریور 1401 - 10:57

پس ساپکو هم مثل شرکت مگاموتور هست
مگاموتور به اندازه چهل برابر سرمایه خودش بدهی دارد و به هیئت مدیره نیز پاداش می دهد در اصل پاداش خوش خدمتی میدهد که در حال نابودی کل شرکت مگاموتور و به تبع کل سایپا هستند.
مشکل اصلی مدیران این شرکت ها هستند که باید تغییر کنند
لطفا کتاب اقتصاد در عمل / کشور گرجستان را بخوانید اگر میخواهید صنعت نجات پیدا کند.

علی دوشنبه , 21 شهریور 1401 - 11:34

سوال کنید مهدی اه نکی چگونه در هر دوره ای باید باشد و هر سال ارتقا هم میابد
دلسوز پیمانکار است یا ساپکو ؟
دلیل ماندگاری ای است را جویا شوید

مشتری ایران خودرو دوشنبه , 21 شهریور 1401 - 11:53

مدیران شرکتهای خودرویی زیان ده مدیون مردم و حق الناس هستند.
هم زیان میدهند، هم خودروی بی کیفیت تولید میکنند و هم حقوق و مزایای بالاتر از عرف جامعه میگیرند.

هوش سیاه دوشنبه , 21 شهریور 1401 - 12:45

یک سوال بی پاسخ
وقتی یک اقایی مدیر عامل این شرکت در دوره ۳ ساله با چند مدیر عامل ایران‌خودرو می ماند و کار می کند این به چه معنا است. قائم مقام توسط خودش سال به ایساکو شوت شد و دوباره برگشت. آین چه معنایی دارد؟

Ali Mohamad دوشنبه , 21 شهریور 1401 - 14:09

دلیلش اینه که هم پ هم الف انقدر غصه این پیمانکاران رو میخورند که حساب نداره

مصطفی دوشنبه , 21 شهریور 1401 - 21:38

اساسا شرکت ساپکو یک شرکت زائد است که در هیچ خودروساز دیگری سازمان مشابهی را پیدا نمی کنید
جالب اینجاست که حدود 70 درصد هزینه های ایران خودرو در شرکت ساپکو است یعنی به مراتب از ایران خودرو بیشتر منابع مالی دارد و همین است که اخبار حاشیه دار در ساپکو بسیار زیاد است و همین است که برخی دست از این شرکت بر نمی دارد.
تنها راه چاره انحلال ساپکو است.

برقاتی دوشنبه , 21 شهریور 1401 - 22:01

هنوز افرادی مانند آقای و پشت ساپکو هستند و مابقی ماجرا
اختاپوس صنعت اینها هستند
بااجازه اینها برخی پیمانکاران اب میخورند