سود سایپا آذین به زیان تبدیل شد/پاداش مدیرناموفق برکناری است

بررسی عملکرد سایپا آذین نشان از افت جدی شاخص ها دارد.
کد خبر : 115182
تاریخ انتشار :جمعه 20 تیر 1404 - 11:07

به گزارش خط بازار؛ بررسی عملکرد سایپا آذین نشان از افت جدی شاخص ها دارد.

براساس آمار کدال، علی رغم افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای عملیاتی، سود عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۲، به زیان عملیاتی در پایان سال ۱۴۰۳ تبدیل شده است. همچنین سود خالص این شرکت نیز حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

 

 

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 25 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سازه گستر جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲

خواهشا عملکرد شرکت های سایپا پرس ، ایدکوپرس ، گام و زیرگروه های مگاموتور را هم‌ شفاف سازی کنید.

علی جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۶

با سلام
خدمت مدیریت محترم خط بازار
خط بازار متاسفانه ما هرچه مینویسم پاک میکند ،آزادی رسانه از بین میبرد
در ضمن در جواب اون دوست سازه گستر
سازه گستر محل بنجل سایپا هست محل زد و بند قطعه سازان هست و حقوق های نامتعارف ۱۰۰میلیونی میگرند
همین طور که کروز میخواد ساپکو ایران خودرو منحل کنه سازه گستر هم باید منحل بشه ،جای که هزار تومان خروجی نداره همش زیان پس بهتر منحل بشه
آقای شیخ زاده لطفا رسیدگی کن

کارگر آذین جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۲

آقای شیخ زاده
آقای رادمنش
شما که در جریان اتفاقات سومدیریت مدیرعامل و اعتصابات و انتصابات در سایپا آذین هستید پس چرا حسن زاده بی تجربه و… را برکنار نمی کنید؟؟؟؟!!!!
عملکرد همین مدیران بی لیاقت باعث برکناری شیخ زاده و رادمنش از سایپا خواهند شد
آقای شیخ زاده تا چه زمانی می خواهی افرادی مانند حسن زاده را در سایپا آذین نگه داری؟؟؟؟؟!!!!!

مخاطب سایپا آذین شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۸:۴۴

از مهمترین فاکتورهای مدیریت مهندس حسن زاده که همه پرسنل صحه میگذارن
سلامت کاری و صداقت و پاکدستی ایشون می باشد

* برخی از اقدامات مهندس حسن زاده در سایپا آذین

_ پروژه ریل و مکانیزم ۳ سال بلاتکلیف بود
مدیرعامل های قبلی برون سپاری کرده بودن و اصلا براشون مهم نبود
در مدیریت ایشون این خط راه اندازی شد و سایپا آذین به خودکفایی در تولید ریل و مکانیزم رسید
کلی در هدر رفت پول و همچنین اشتغال زایی کمک کرد

_ اطاق سالن رنگ که یکی از قسمت های کلیدی سایپا آذین هست کاملا فرسوده و بلا استفاده شده بود
راه اندازی مجدد شد و دیگه نیاز به برون سپاری اقلام رنگ شده نیست

_ راه اندازی آشپزخانه مرکزی ( اعم از سخت افزار و تجهیزات پخت و امکانات ) و هم چنین به روزرسانی رستوران اعم از تعمیر و مرمت و زیبا سازی

_ طراحی و ساخت میکسر مواد واکس و حلال سالن فوم شرکت

_ خریداری ژنراتور دیزل شرکت
جهت مواقعی که برق شرکت قطع میشه و شرکت بتونه تولید کنه

_ راه اندازی تصفیه خانه شرکت

_ راه اندازی پروژه سانترال سالن فوم

_پروژه رکلاینر صندلی خودرو

_ بهبود زیرساخت های خط تولید

_ افزایش حقوق پرسنل
همچنین اصلاح محاسبه بهره وری پرداختی پرسنل و بن کارت ماهیانه

_ بعد از سال‌های متمادی
۲ سال متوالی شرکت در مجمع سهام به سوددهی رسید

_بعد از سالها سایپا آذین در ۲۸ بهمن ماه رکورد تولید در سال ۱۴۰۳ شکست

محمد شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۳

ارتش سایبری حسن زاده دوباره اومدن منافع دارید

مخاطب شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۹

بررگوار
تمام این مطالب عین واقعیته
تمامش اسناد و سوابقش موجوده
این عملکرد ۲ ساله مهندس حسن زاده در سایپا آذین هست

محمد یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۴ - ۱:۳۰

واقعا نمیدانم دلیل این بزرگ نمایی هایتان چیست جوری صحبت میکنید انگار ما در این شرکت کار نمی‌کنیم البته اینجا هم جای این صحبت ها نیست ولی اگه قرار به گفتن در بعضی موارد دروغ و در کل دستاورد سازی الکی و بزرگ نمایی باشد خیلی شفاف بند بند تمام موارد را شفاف عنوان میکنیم تا رو سیاهی بماند به زغال
مشک آن است که خود ببوید نه عطار بگوید

یا حق

مخاطب سایپا آذین یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۴ - ۷:۴۶

دقیقا
انتقاد سازنده در جهت اصلاح و پیشرفت مجموعه بسیار عالی هست نه فقط صرف گفتن اینکه این شخص خوبه یا بده
تمام پرسنل و مدیرعامل هم و غم شون اینه تا مجموعه بیشتر تولید کنه کمتر توقف خط داشته باشه و راندمان بالا بره
انصافا هم مهندس حسن زاده تمام تلاشش خودشو داره میکنه تا این سفره گسترده تر بشه در هر شرکتی کم و کاستی هست ولی با این تیم مدیران میانه و قدیمی که در سایپا آذین رخنه کردن الحق و الانصاف کارهای بزرگی کرده و شرکت پابرجا نگه داشته

منتظر جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۲

پروردگارا خودرو سازی رو از دست شهرداری چی ها
داودی در پارس خودرو و سایپا پرس
باقری راشد در پارس خودرو
داود کریمی در ایساکو در امان بدار

حراست جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۴

موج بی‌صدا اما سهمگین تعدیل نیرو در ایران‌خودرو؛
کارگران قربانی سیاست‌های ناکارآمد و مدیران بی‌ثمر

در روزهایی که تورم، رکود و بی‌اعتمادی گریبان‌گیر اقتصاد ایران شده، موجی از تعدیل نیرو در ایران‌خودرو و شرکت‌های تابعه آن، بی‌سر و صدا اما سنگین‌تر از همیشه، دل هزاران خانواده را به درد آورده است.

کارگرانی که سال‌ها با جان و دل برای اعتلای صنعت خودروسازی کشور تلاش کردند، حالا قربانی تصمیماتی شده‌اند که نه تنها کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند، بلکه به زخم‌های اجتماعی و اقتصادی دامن می‌زند.

اگر ادعای کاهش هزینه‌ها جدی‌ست، چرا شروع آن از حذف قراردادهای غیرضرور و قطع همکاری با شرکت‌هایی همچون کروز نیست؟ شرکت‌هایی که قطعات چینی را با برند ایرانی و با چند برابر قیمت، آن هم با ارز ترجیحی وارد و با نرخ آزاد می‌فروشند. آیا این سیاست، حمایت از تولید داخلی است یا صرفاً توجیهی برای رانت سیستماتیک؟

در حالی که کارگران از چرخه تولید خارج می‌شوند، مدیران یقه‌سفید، قائم‌مقام‌ها و مشاوران فاقد خروجی قابل‌دفاع، نه تنها حذف نشده‌اند بلکه شمارشان چند برابر نیز شده است. آمارها نشان می‌دهد که پازل نابودی ایران‌خودرو، با مشارکت چهره‌هایی چون کشاورز، علیپور و بی‌تدبیری پیرمحمدی، با دقت تمام چیده می‌شود.

کارگری که در خط تولید عرق می‌ریزد، امروز قربانی قبیله‌ای شده است که جز خیانت، فرصت‌طلبی و وطن‌فروشی، هیچ چیز در کارنامه‌شان ثبت نشده است.

جناب آقای اژه‌ای، اگر توان مقابله با مافیای خودرو را ندارید، و اگر ردپای برخی مدیران را که در بحران‌های امنیتی و جنگی اخیر که عیان شده است را نمی بینید، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که با یک استعفا، بیش از این بار مسئولیت را بر دوش نکشید.

با احترام،
✍️ حراست

نگران جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۰

برادر لطفا سراغ عملکرد صادقی کاشان در سایپا سیتروین و ایندامین هم بروید
واقعا نهادهای نظارتی باید به عملکرد صادقی کاشان و یاران وفادارش رسیدگی کنند
#برکناری صادقی کاشان

سایپا آذین جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۲

واقعا نمیدونیم چطور به شیخ زاده و رادمنش بگیم که حسن زاده و علیزاده و… را در سایپا آذین نمی خواهیم
در خبرهای قبلی همش کامنت گذاشتیم که حسن زاده و علیزاده و… در حال بهم زدن شرکت و اذیت و آزار کارکنان هستن و الان هم که گزارش مالی نشان میده که حسن زاده و تیمش کاری جز ضرر و زیان ندارند
حسن زاده رئیس جز و بیکار در پارس خودرو بود که یکدفعه مدیرعامل سایپا آذین شد هیچ تجربه تخصص معرفت و…. نداره و فقط به فکر خودش و امثال علیزاده دانشگاه آزادی و چندتا مدیر مثل خودش هست
آقای شیخ زاده در یک کلام تا موقعی حسن زاده مدیرعامل سایپا آذین هست وضعیت آذین هر روز بدتر خواهد شد حالا خودتان هر جور صلاح میدانید
حسن زاده اینکاره نیست و یک فرد خالی بند بی تجربه بی تخصص بیسواد دروغگو هست پس مواظب باش سرکارت نگیره آقای شیخ زاده و تمااااام.

مخاطب شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۸:۲۶

مخاطب سایپا آذین
یک نگاه به کل گروه بنداز ببین وضع کدوم شرکت خوب هست
سازه گستر یکسری آدم با رابطه نشستن و کل زیر مجموعه رو اذیت میکنن
مهندس حسن زاده انصافا تمام تلاششو میکنه
شبانه روزی زحمت میکشه
جز پاکدست ترین مدیران گروه بوده
ولی سرچشمه ایراد داره
هرکسی جای ایشون در سایپا آذین بود تا حالا صدبار باید فاتحه اینجارو میخوندی

همکاران سایپا آذین شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۸:۳۳

واقعا جلی تعجبه
سایپا آذین در مدت ۲ ساله مهندس حسن زاده جز شرکت های سوده بورسی بوده که بعد از ۱۰ سال این اتفاق رخ داده
این نشات گرفته از سامان دهی و مسیر موفق شرکت در این ۲ سال بوده
افزایش تولید . کاهش توقفات .کاهش ضایعات و … از دستاوردهای مهندس حسن زاده در سایپا آذین بوده است

مدیراداری سایپا آذین جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۹

حسن زاده چرا این علیزاده مدیراداری رو برنمیداری

خط تولید جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۵

از آقای دکتر علیزاده رییس کمیسیون صمت مجلس واقعا دلخوریم بابت حمایت های الکی از خود سایپا که تو بازدید انجام شده فقط از این تیم درجه ۳ حمایت کرد، خواهشا ورود کنید، و ببینید چه اتفاقاتی داره میافته،

حقی جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۱۸:۲۵

شیخ چرا مدیر عاملی و نفر اولی که اصلا لیاقت نداری رو انتخاب کردی و سایپا را بهچنین روزی رسوندی. این نفراتی که منصوب کردی همش تو زرد درومدن البته باید از خودت ضعیف تر میزاشتی یک نگاه به سازه و یدک و زامیاد و …. بنداز.

کارشناس جاده مخصوص سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۱

احسنت

agha seyed جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۹

ما که اطلاعی از مدارک سود و زیان سایپاآذین نداریم که انتقاد یا تمجید کنیم ، اما اگه سایپا طلبای سایپاآذین میداد میشد در مورد مدیریت شرکت بهتر نظر داد ، مدیرعاملی که با دست خالی برای سرپانگه داشتن سایپاآذین تلاش میکنه اگر تعریف ازش نکنی ، میشه حداقل نکوبیدش ، علیزاده هم که برای پرسنل تلاش میکنه، اگر نبود همین پنجاه ، شصت نفر هم بازنشست نمیشدن

محمد شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۰:۳۸

کسانی که اوضاع نابسامان سایپا آذین را نمی‌بینند یا خود را بخواب زده اند یا منافع دارند از این دو خارج نیست وسلام بماند به یادگار

صبا جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۵

جناب مهندس شیخ زاده
صد نامه نوشتیم صد راه نشان دادیم
یا راه نمی دانی یا نامه نمی خوانی
نامه مثبت به شماره5557083 مورخ 1404/04/11 خطاب به جناب دکتر ابراهیمی مدیرکل محترم بازرسی وزارت صمت در خصوص استمرار نقض قانون و تخلفات نوروز احسانی مدیرعامل غیرقانونی سایپاخزر اتمام حجت با شماست. اگر قدرت و شجاعت مبارزه با مافیای خودرو را ندارید لااقل آزاده باشید و مردانه استعفا کنید چون ادامه این روند بی شک خیانتی نابخشودنی در قبال ملت شریف ایران است.

حیدر جمعه , ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۲۳:۲۷

بعضی عزیزان نمیدونم چرا کم لطفی میکنن کارایی که مهندس حسن زاده واسه پرسنل سایپا آذین کرده با اختلاف هیچ مدیرعاملی این کارو نکرده و تو این اوضاعی که واقعا خیلی کم پول تزریق میشه از طرف سایپا و سازه گستر واقعا کار بزرگی کرده مهندس حسن زاده که مواد اولیه رو تونسته تامین کنه که تولید به مشکل نخوره
دکتر علیزاده هم فوق العاده مدیر بااخلاقیه وهمشه دغدقه مشکلات پرسنل رو داره وتنها مدیر اداری هست که پرسنل به راحتی میتونن برن پیشش و مشکلاتشون رو در میون بزارن و به سرانجام برسونن
در کل تو این شرایط سخت بی پولی عملکرد خوبی داشتن کسی که بتونه تو شرایط سخت شرکت رو اداره کنه مدیر خوبیه وگرنه پول وقتی باشه هرکسی میتونه شرکت رو اداره کنه

بی نام شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۶:۴۵

این ابتدای مسیر درخشان و پر تمطراقی است که امثال شیخ زاده بدنبال آن هستند!؟
اوضاع ازین بدتر خواهد شد.شنیدها حاکی از تعطیلی ۱ماهه شرکتهای زیرمجموعه سایپا بدلیل شرایط پیش آمده می‌باشد!تا کمتر درگیر خواسته های بحق پرسنل معترض قرار نگیرند.

علی شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۱

آقای شیخ زاده
رسیدگی نکردی
نامه های مختلف به دستگاه های مربوطه به خاطر بهنام ولی نژاد مگاموتور ارسال شده

css.php