سایپا پاتوق چه کسانی شده است؟/رونمایی از رفیق گرمابه و گلستان آقای مدیرعامل

با آمدن توسلی مهر به سایپا دو هدف مبارک در دستور کار قرار گرفت. اهدافی که پیش از این کم رنگ تر بود؛ اولی کاهش هزینه تولید و دومی افزایش سهم داخلی سازی.
کد خبر : 74160
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

به گزارش خط بازار؛ با آمدن توسلی مهر به سایپا دو هدف مبارک در دستور کار قرار گرفت. اهدافی که پیش از این کم رنگ تر بود؛ اولی کاهش هزینه تولید و دومی افزایش سهم داخلی سازی.

 

 

علی رغم برخی ضعف های مدیریتی ولی توسلی مهر نشان داده به شدت حامی تولید و داخلی سازی است. نگاهی به عملکرد وی و تیم ش در ایران خودرو دیزل به خوبی نشان می دهد که هر جا توسلی مهر حضور داشته، تولید خط قرمز بوده و خودکفایی محور برنامه ها. از سود ۷ هزار میلیاردی در ایران خودرو دیزل علی رغم حضور انگلیسی های بالدار گرفته تا خودکفایی بیش از ۹۰ درصد در محور خودرو جلوی چشم دلالان هندی و چینی گرفته و عمرانی چندصد درصدی در چرخ دیزل با وجود دلال زاده انگلیسی که این روزها رفیق گرمابه گلستان مدیرعامل عظیم شده است. تمامی این موفقیت های مستند با دست فرمان توسلی مهر صورت گرفته که دقیقا همین رویکرد نیز در سایپا و بخش های حساس تولیدی در حال اجرا است.

بررسی های خط بازار نشان می دهد تعامل با قطعه سازان با محور کاهش هزینه و همچنین ایجاد سورس های مختلف داخلی به منظور توسعه خودکفایی و ایجاد فضای رقابتی در دو ماه گذشته در سایپا با جدیت دنبال شده است. اعتماد به تولیدکنندگان داخلی و بریدن دست دلالان ایرانی چینی مآب نیز سبب شده سایپا رفته رفته به پاتوق دانش بنیان ها تبدیل شود که قطعا اثار آن در چند ماه آینده نمایان خواهد شد.

ناگفته نماند این موفقیت ها در سازه قدرتمند سایپا نیازمند یک موتور پرسرعت است که هنوز محقق نشده است. قطعا حضور یک استاد باتجربه  به جای جوان کم تجربه در قلب سایپا جان تازه ای به این گروه خودروسازی خواهد داد.

منبع: خط بازار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 13
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حق شناس ایران خودرو چهارشنبه , 9 خرداد 1403 - 22:07

جالبه نیروهای اسلام شهری منصوب به عباسعلیون ! دارند کوچ می کنند به سایپا.مثل… قائم مقام حوزه شد و ملک اسلام شهر از سوی چراغ جانشین شد

حسین چهارشنبه , 9 خرداد 1403 - 23:15

سه ماه دیگه با کابینه جدید ریاست جمهوری بازهم یک خانه تکانی اساسی توی کشور مواجه خواهیم شد مخصوصا در جاده خودرو سازی

علی پنجشنبه , 10 خرداد 1403 - 6:36

از خنده مردم چقدر گرفتی طرف اینقدر گنده کردی ناقلا داداش سوراخ خوب پیدا کردی بله درست سایپا بزودی ژاپن می شود😂😂 خدایی دمتگرم ایران خودرو دیزل یادت نره اون خوب میده 😂

سیفتال پنجشنبه , 10 خرداد 1403 - 7:54

سید حق گو دلمون برای خالی بندیهات تنگ شده بیا ببین که سلسله عباسعلیون با لیدر مهربان خیلی تحت فشاره، یکی از خوبیهای این تغییر پایتخت اینه که سواحل خاور پاک پاک شده … مصطفوی جان لطفا به سید بگو بیاد بیخیال حمایت از این تیم مافیایی بشه …

نگران دیزل پنجشنبه , 10 خرداد 1403 - 12:57

سلام آقای سیفتال
نگران سید نا حق گو نباش .اگر بدونی چه پستی توسلی تو سایپا بهش داده کف میکنی ؟ تو سایپا الان شده …. خوبم جواب گرفت .حالا شما بشین هی بگو …. گرفت و رفت و شد .البته باور کردنی نیست ولی خوب شد دیگه ….

علی پنجشنبه , 10 خرداد 1403 - 8:11

برخی مدیرعامل قبلی تو شهرک صنعتی عباس آباد کارخونه درب ضد سرقت داشت

حسین پنجشنبه , 10 خرداد 1403 - 8:16

اگر آقای حیاتی دستی به سرو گوش سازه بکشه افرادی مثل ” ف بزرگ و مشاور و… ” که در حال سیاسی بازی و لابی کاری هستند و متاسفانه خروجی قابل دفاعی هم ندارند رو از سازه مرخص کنه و از همون بدنه سازه گستر استفاده کنه حتما نتایج درخشانتری خواهد گرفت

ابومحمد پنجشنبه , 10 خرداد 1403 - 8:40

سلام بر همه دوستان و کامنت خوان های همکار
ماه دیگه این موقع رئیس جمهور جدیدمون انتخاب شده و وزیران در حال گزینش و انتخاب هستند.
توسلی مهر و رفقا هم که دیزل رو به امان خدا ول کردند و رفتند باید با شور حسینی دنبال جای جدید باشن یا لابی کنن برای موندن. بالاخره خیلیا که تو دیزل رئیس و مدیر بودن سرافرازانه رفتن سایپا شدن معاونت ، قائم مقام و مدیر عامل.
توسلی مهر تا وقتی تو دیزل بود همی چی تقریبا گل و بلبل بود و رکودها در حال جابه جایی ، ولی از وقتی با رفقاش کوچ کرد به سودای رسیدن به قله های بالاتر ، دیزل راه رفتن خودش رو هم فراموش کرد در صورتیکه کشورمون بدون رئیس (شهید) جمهور و بدون کمترین خللی در امورش در حال اداره شدن هست. ( خدا رحمتت کنه خادم الرضا)
اومدن بچه ها تو هیئت مدیره موجب شگفتی شد، کوچولوترها دور برداشتن ، یه سری ها هم مثل همیشه با گرا دادن به تیم جدید نشستن به تماشای تسویه حساب جدید الورودها با منصوب شوندگان تیم قبلی . یه سریا هم … بگذریم . ( چقدر ماجرا داریم ما !!)
اواضاع و احوال بزرگترین تجاری ساز خودروهای سنگین خاورمیانه ظاهرا” جالب نیست (برنامه ریزی برای سال 1403 نشده و کارا خوب پیش نمیره) . بیشتر اونایی که یه چیزی بلد بودن و تجربه کار کردن داشتن و کار رو بلد بودن توسلی مهر با خودش برد سایپا و احتمالا بعد از انتخاب وزیر جدید صمت با فرود سخت مجبور میشن برگردن جای قبلی که احتمالا اون موقع لولو اومده و ….. برده .
ما که دوست نداریم توسلی مهر و رفقا زمینگیر بشن چون برای دیزل زحمت کشیدن ولی از یه چیزی دهان ما باز مونده و اونم اینه که چطوری شرکتی که دو سال پیاپی رکورد تولید رو میشکونه و از زیان وحشتناک به سود 7 هزار میلیاردی میرسه در کمتر از سه ماه تولیدش بیش از 50 درصد کم میشه و باید برای تاخیر در تحویل خودروهای مشتریان ماهانه بالای ده میلیارد یا بیست میلیارد جریمه بابت تاخیر در تحویل بده ؟ چرا هنوز مجوز شماره گذاری محصولات دیزل گرفته نشده ؟ چرا تولید کشنده فوتون متوقف شده ؟؟ چرا اتوبوس تولید نمیشه ؟؟ فقط باید چندتا موشک هایرپرسونیک فتاح خورده باشه که اینجوری بشه یه جا شخم بخوره !!
یکی مثل سردار حاجی زاده با برنامه ریزی و طراحی یه عملیات پیچیده استکبار جهانی و قدرت های اتمی رو شخم میزنه یکی هم که چند ماه بود مدیر عامل ایران خودرو بشه و لابی می کرد و سر از سایپا در آورد با نحوه ریل گذاری خودش شرکتی رو که به قله ها رسوندش هل داد ته دره .
دوستان این صحبت ها نظر و برداشت شخصی منه و ممکنه درست نباشه. (برداشت آزاد )

خاوری قدیم پنجشنبه , 10 خرداد 1403 - 9:37

ادعای مخاطب:

برداشت شخصیتونو خیلی دوست داشتم و مطمئن هستم همانطور که هیچ کار خیری بی پاداش نمیماند به همان نسبت هیچ ریل گذاری رو به نابودی بی پاسخ نخواهد ماند و مطمئنا مدیر عامل 7 میلیاردی علاوه بر پاداشهایی که نصیبش شده، پاسخ همه ناملایمتی های خودش و تیمش در ایران خودرو دیزل، اعم از عدم سفارشگذاری قطعات، سواستفاده از شرکای تجاری دیزل و مماشات کردن و رایگان فروشی خودورها به ارگانها ، قرارداد های میلیاردی با برخی از شرکت ها را روزی با درایت تیم جدید مدیریتی ایران خودرو دیزل تاوان خواهد داد…

hasum پنجشنبه , 10 خرداد 1403 - 10:20

شك نكنيد آدم رياكار مخصوصا اگر به پشتوانه خون شهدا و رزمنده و بسيجي بودن , بيت المال و شركتهايي را كه سرمايه كشور هستند را به فنا بده , تقاص پس ميده. واي بحال رياكاران.

آرش پنجشنبه , 10 خرداد 1403 - 17:28

اسناد پاکدست با تجربه و مرد بزرگ داخلی سازی و افزایش تولید فقط و فقط در حال حاضر مهندس بهروز غفاری البته اگر تیم توسلی مهر بتواند ایشان را راضی کند برای بار سوم به مگا موتور بیاید بار دوم ایشان با اینکه سریع به دلیل تغییر مدیر عامل سایپا به زامياد منتقل شد و مگا موتور از وجود ارزشمند ایشان بی نصیب ماند ولی کارهای مهمی استارت خورد هم در تیراژ هم در داخلی سازی بعد غفاری در زامياد خوش درخشید و هم تحول بزرگ ایجاد کردند.

س گ ا جمعه , 11 خرداد 1403 - 0:53

توی امداد خودرو سایپا مدیر مالی رفته ۶۰۰ میلیون عروسک خریده که در طرح امداد و خدمات نوروزی توسط امدادگران به امداد خواهان داده بشه،من که بیش از ۲۰ ساله توی این شرکتم عروسکی ندیدم.حالا اگه شما دیدی به ما هم نشون بده.

علی یکشنبه , 13 خرداد 1403 - 6:26

پارس خودرو پاتوق برخی مدیران فاسد مالی شده . گردش حساب مدیران مالی پارس خودرو و خانواده آنها را در بیارید متوجه فساد خواهید شد.آنها طی یک فقره تخلف چند صد میلیارد کارت هدیه پایان سال از شرکت خارج کردند